Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Bibelen har alltid blitt misbrukt. Du hører vel da ikke på hva enhver Kristen fjomp sier? Gjør opp din egen mening-
Hilsen hedning.

----------------------

 

Edit: Bare bemerke at det var ikke ment mot Kristne, men mer hvordan noen tolker det Kristne sier ut av sammenhenger, og hvordan noen speiler seg i det. Det var enslags ironi når jeg skrev "fjomp". Selv om det kan finnes de jeg ville være tilbøyelig til å kalle "fjomp" på Kristen side også. Men pleier ikke gjøre det for det.

Jeg har en viss respekt for det Kristne og hvertfall Bibelen, som er det viktigste. Det er en bok som tydeligvis påvirker sterkt i flere retninger.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sies at 2018 og 2019 skal bli årene der rom-turisme utvikler seg videre. Men rom-turisme vil aldri bli noe for fattige uansett, det vil alltid være noe for eliten. 

Så fattige får greie seg med den daglige opplevelsen der verden ser flat ut, og føles urørlig. Og sjansen for at en meteor skal treffe dem i løpet av livet er svært, svært liten. Om den risikoen i det hele tatt er til stede.

 

billwright-moonscape2aa-650.jpg

 

01orbit-articleLarge.jpg

 

...Noen som har problemer med å skille fantasi fra virkelighet, kanskje?

Lenke til kommentar

Rom-turisme har jo allerede eksistert noen få år..

Selv du kan bli med, sett at du klarer å komme deg gjennom de fysiske og psykiske testene.

Ellers er det vel få tilsvarende ting som har vært billige og lett tilgjengelige helt i starten, bilene var ikke tilgjengelige for alle rett etter de ble funnet opp.

Charterfly gikk ikke verden over hver time året etter fly ble funnet opp.

Strøm fantes ikke i alle hjem verden over rett etter det ble funnet opp.

På samme måte vil ikke rom-turisme være tilgjengelig for alle rett etter det er startet opp.

 

"Det sies"?

Hvem sier, hvor sies det?

Når du sier "Det sies at", så er det strengt tatt bare noe du mener og sier, du kan like gjerne si "jeg sier" i stedet for "det sies".

 

Hvorfor legger du med meningsløse bilder i mange av postene dine egentlig?

De duger bare til å overbevise andre FE`ere, men de er jo allerede overbevist, for resten av oss er det bare idiotiske bilder uten mål og mening.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...Noen som har problemer med å skille fantasi fra virkelighet, kanskje?

Ja, du har. 

 

 

Den kommentaren forutså jeg faktisk at ville komme... 

 

Det er en grunn til at det ikke kreves noen fysiske og psykiske tester for å sitte i en bil, mens det kreves omfattende utstyr og trening for å reise ut i verdensrommet. (Ville jo vært kjedelig hvis ikke syke folk fikk bli fraktet i ambulanser fordi de ikke var friske nok...)

 

Ser ikke for meg at det kan bli vesentlig lettere å reise ut i verdensrommet. F.eks. har det ikke blitt lettere å klatre på fjell som K2 og Mount Everest ettersom årene har gått. 

 

Dessuten har det blitt sagt her at de tøffeste blir valgt ut til å være astronauter, siden de kan takle risikoen for å kollidere med romsøppel, romsteiner o.l. 

Er det så farlig å være astronaut, burde en ikke satse på turister. 

Og det hele er da også en hoax (juks). 

 

Flere kilder sier at det neste året blir et "rom-år", f.eks. paret Ødegaard og Sannes på deres hjemmeside. 

Og helt sikkert SpaceX og andre. 

 

Ikke alle mine bilder er like relevante, men her virket det relevant å søke opp noen bilder av "space tourism" og ha dem med i innlegget. Så kan en se hvordan noen ser det for seg. 

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at det kan bli vesentlig lettere å reise ut i verdensrommet. F.eks. har det ikke blitt lettere å klatre på fjell som K2 og Mount Everest ettersom årene har gått. 

Så utstyr og kunnskap har ikke gjort det enklere å bestige fjell i dag enn for 50 år siden?

 

Edit:

Siden du først er inne på fjell, hvordan forklarer du fjellformasjoners endring i form og høyde over tid på en flat jord?

Endret av Omnithunder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klatrere forulykker da fortsatt i store antall på disse fjellene, fordi det også krever stor innsikt å planlegge bruken av oksygenflasker på den rette måten, ha nok energi til å finne et lager av oksygenflasker, o.l. Se filmer som "Everest".  https://en.wikipedia.org/wiki/Everest_(2015_film)

Ulykker skjer i omtrent alle situasjoner en møter. Det er ikke et argument for at noe er like vanskelig eller farlig som tidligere. 

 

At du ikke evner å ta til deg kunnskap er heller ikke et argument for at andre ikke kan det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men rom-turisme vil aldri bli noe for fattige uansett, det vil alltid være noe for eliten.

 

Akkurat slik som det bare er rike som i dag eier bil, TV, mobiltelefon, kjøleskap og kjøkkenbenker i granitt.

 

All ny teknologi koster penger, så da er det naturlig at det starter med eliten og gradvis blir mer tilgjengelig for mennesker med lavere inntekt.

Lenke til kommentar

Det er forbausende at dere alle er enige om at alt blir mindre farlig og billigere med tida.

 

Tror det nylig var en person som forsøkte å bli den eldste noensinne på Everest, og som døde der. 

Men i romfarten er det ganske få som dør... ikke siden "Challenger" antagelig. 

 

Dersom de romreisende turistene er innendørs hele tida, består problemer i at de som har snev av klaustrofobi vil få det verre der oppe, og utfordringer med balanse og håndtering av ting. Fysiske ting som blodomløp. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det sies at 2018 og 2019 skal bli årene der rom-turisme utvikler seg videre. Men rom-turisme vil aldri bli noe for fattige uansett, det vil alltid være noe for eliten. 

Så fattige får greie seg med den daglige opplevelsen der verden ser flat ut, og føles urørlig. Og sjansen for at en meteor skal treffe dem i løpet av livet er svært, svært liten. Om den risikoen i det hele tatt er til stede.

 

billwright-moonscape2aa-650.jpg

 

01orbit-articleLarge.jpg

 

...Noen som har problemer med å skille fantasi fra virkelighet, kanskje?

 

 

ja på samme måte som fly var for eliten, men nå kan du komme deg ganske langt og tilbake for 500Kr, men det går kanskje under "eliten" det også.

Lenke til kommentar

 

Men i romfarten er det ganske få som dør... ikke siden "Challenger" antagelig. 

 

Så du aksepterer at romfart er virkelig? Du tror bare ikke på bildene av en sfærisk planet?

 

 

Nei... det er bare anstrengende å skrive "den såkalte romfarten" hele tida. Skrev nylig at det hele er en hoax (juks), bare for et par innlegg siden. Og det blir slitsomt å gjenta det hele tida. 

 

Det er ikke nødvendigvis noe som er mer farlig enn tidligere, muligens å leke ute i gata er farligere enn tidligere. Men trolig er det like farlig nå å klatre på farlige fjell som det var for 20 år siden. 

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis noe som er mer farlig enn tidligere, muligens å leke ute i gata er farligere enn tidligere. Men trolig er det like farlig nå å klatre på farlige fjell som det var for 20 år siden. 

 

Et svar jeg kunne forutse fra deg, som viser godt at du ikke evner å se relevans, sammenheng, proposjoner og sammenlignbare størrelser (med størrelser mener jeg her epler vs honning)

 

"Gata" er et løst formulert begrep. Sammenligner du "gata" fra 1960 med trafikktetthet på 2 biler i timen med den samme "gata" i dag, med trafikktetthet på 60 biler i timen? Sammenligner du å spille kanonball i gata med å stå på skateboard i gata? Sammenligner du grusvei og asfaltert vei? Er bilens bremselengde den samme i dag som for 50 år siden? Er bilens utforming/design i dag mer eller mindre skadelig for fotgjengere enn for 50 år siden?

 

Gitt sammenlignbare størrelser, så tror jeg du skal slite med å finne noe som er farligere i dag enn tidligere. Veldig mye er derimot mindre farlig i dag. Et banalt eksempel kan være borrelås på skoene vs skolisser. Tror du det er mer eller mindre sannsynlig å snuble i skolisser enn i sko med borrelås?

 

Dette ble på mange måter et litt meningsløst og banalt tilsvar... men enkelte skjønner kanskje poenget :-)

 

Edit: Litt sent på natten til å uttrykke meg forståelig og korrekt :-)

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

 

De er så åpenbart at de er foran «greenscreen» men meg om det.

Hvorfor er det åpenbart?

Hvordan analyserer du filmene du avfeier som falske?

Antar du har ett heftig program som sjekker for deg, eller bryr du deg egentlig ikke om slikt, men avfeier alt som ikke passer i din verden uavhengig av alt annet?

Jeg antar det sistnevnte.

 

 

 

Han viser også mange av desse «patchene» til forskjellige romferder er fulle av frimurersymbol og spesielt en av dem hvor det sto

NOYFB. Og det betyr visst «NON of your f... business»

Har du bilde av patchen det er snakk om?

 

 

Ellers tviler jeg på at noen gidder å kaste bort 45 min på en film..

Jeg har sett så mange videoer av iss nå og analysene av dem. Har sett litt filmteknikk og hvordan det kan brukes til å forfalske at de er på iss. Og det er lettere lyve foran kamera hvis du tar den helt ut, med å være hengende i vaier og har «duping delight» ansiktsuttrykket. De har jo en iss Mock up i Houston. Men for være hengende i vaier så trenger de bare å filme denne mock up-en og bruke green screen teknologi istedet.

https://youtu.be/oo3btAFI0O0

Se de første minuttene av denne 6 minutter videoen. Og du kan se dette ikke er vanlig glitching.

 

Vil du se denne patchen så se 37 minutt og 25 sekund ut i den forrige videoen jeg postet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...