Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan vet du at det er "millioner og milliarder" mennesker på jorden? Er dette noe du har reist rundt for å telle? For dere FEere tror jo bare på det dere kan observere.

 

 

Mange ting forteller meg at det er et stort antall mennesker i verden. Hvis noen kun har vært i Oslo, kan de likevel si at det er fullt av mennesker i Oslo, og at det kommer mange mennesker dit fra fjerne strøk. Altså, det må være enda flere mennesker i de fjerne strøkene. 

 

Det er betraktelig mer troverdig enn at det er funnet en ny rekke av planeter i et nabo-solsystem i verdensrommet. Der en planet sies å ligne på jorden, og annen svada fra NASA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvordan en ser det, er det en mengde mennesker i verden. Millioner og milliarder. Og det er uansett om det er mange planeter som suser rundt i et uoversiktlig verdensrom. 

Men maxrpm velger nok å se på det ut fra bibelsk perspektiv, som sier at vi muligens er litt viktige. Samtidig som jeg ikke forstår hvordan Gud greier å holde oversikt over så mange mennesker på en gang. Jeg ville gitt opp etter kanskje 500 mennesker å holde meg oppdatert om... men så er jo ikke jeg noen Skaper.

 

Et mer eller mindre uendelig verdensrom tilsier ikke at vi ikke er viktige for en eventuell Gud. Er det så utrolig vanskelig å forstå at man kan ha tillitt til vitenskapen og bibelen? Vitenskapen og den generelle linja i kristendommen er ikke motstridende. Om noe så er vitenskapen med på å fylle ut religionene og gjøre dem bedre.

Lenke til kommentar

 

Hvordan vet du at det er "millioner og milliarder" mennesker på jorden? Er dette noe du har reist rundt for å telle? For dere FEere tror jo bare på det dere kan observere.

 

Mange ting forteller meg at det er et stort antall mennesker i verden. Hvis noen kun har vært i Oslo, kan de likevel si at det er fullt av mennesker i Oslo, og at det kommer mange mennesker dit fra fjerne strøk. Altså, det må være enda flere mennesker i de fjerne strøkene. 

 

Det er betraktelig mer troverdig enn at det er funnet en ny rekke av planeter i et nabo-solsystem i verdensrommet. Der en planet sies å ligne på jorden, og annen svada fra NASA.

 

Så du drar slutningen at det finnes mange mennesker i fjerne strøk fordi det er mange folk i nærmiljøet (Oslo) og du har sett utlendinger.

Men vi får ikke si det er fjerne planeter og stjerner enda vi har flere planeter og en stjerne i nærmiljøet, samt at vi kan se at det finnes stjerner lengre unna enn vår egen sol. Men der stopper på mirakuløst vis logikken. Nei, slikt kan man ikke ekstrapolere. Bare befolkningsmengder vi ikke kan se uten å reise dit. Ikke stjerner og planeter vi kan se uten å reise dit.

Ditt krav om observerbarhet virker noe selektiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange ting forteller meg at det er et stort antall mennesker i verden. Hvis noen kun har vært i Oslo, kan de likevel si at det er fullt av mennesker i Oslo, og at det kommer mange mennesker dit fra fjerne strøk. Altså, det må være enda flere mennesker i de fjerne strøkene.

Men hvordan kan du tro på disse menneskene som har vært i Oslo? Du tror jo ikke på mennesker som har vært i Australia og kan fortelle at avstandene og solforholdene der stemmer med globejorden. Og du tror i hvert fall ikke på Jarle Andøy eller andre som har vært i Antarktis.

 

Skal jeg forstå det slik at du tror på andre kun hvis de sier noe du allerede tror på? Hvis ikke mener du de er styrt av Eliten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syns ikke dere skal sjå sånn på det altså. Ser ikke det ikke som negativt å være "ubetydelig" i den forstand, bortgjemt i en galaxe er også helt greit for meg. Er det problemet noen vei her?

Selv har jeg innfunnet meg med å være ganske verdiløs. Men det endrer ikke på at livet er interessant for det :)

Helt enig, Delvis. jeg ser ikke noe problem ved å være en bittelite, ubetydelig del i den kjempestore helheten. Jeg er allikevel viktig for dem rundt meg som jeg bryr meg om. Det er nok, jeg trenger ikke å føle meg som noe spesielt utvalgt.

 

Dessuten synes jeg det er spennende med det enorme verdensrommet, og hvor vi ikke har noen anelse om hva (om noe) som kan være utenfor eller før. Jeg synes den tanken er mye mer spennende enn å tenke at vi er nesten som mus i en liten glassklokke, nøye styrt av et høyere vesen...

Det er mange som ikke har noe problem med å være ubetydelig del av universet. Onde folk spesielt, men når Jesus historien blir brakt opp så blir det onde i folk hissige fordi godheten Jesus hadde dømmer dem. Og når folk som tror på Jesus blir mer Jesus lik da blir de hissige på dem også om de finner ut at de er sånn fordi de tror på Jesus. Men om de onde finner ut at du er selvgod og kan bare du vil få ære av godheten. Da ler den onde, fordi han selv vet at godheten i mennesker er full av stolthet. Og Jesus advarer oss om å være stolte. Gud liker ikke ondskapen den bringer. Derfor ydmyk deg under Jesus. Det er en teori jeg har i troen på Jesus.

Lenke til kommentar

Det er mange som ikke har noe problem med å være ubetydelig del av universet. Onde folk spesielt, men når Jesus historien blir brakt opp så blir det onde i folk hissige fordi godheten Jesus hadde dømmer dem.

Jeg synes det er høyst ufint, og komplett uberettiget og ubegrunnet å påstå at det er noen sammenheng med å være ond og det å være fornøyd med å være en ubetydelig del av universets helhet (men en betydelig faktor for menneskene rundt en selv).

 

Og når folk som tror på Jesus blir mer Jesus lik da blir de hissige på dem også om de finner ut at de er sånn fordi de tror på Jesus. Men om de onde finner ut at du er selvgod og kan bare du vil få ære av godheten. Da ler den onde, fordi han selv vet at godheten i mennesker er full av stolthet. Og Jesus advarer oss om å være stolte. Gud liker ikke ondskapen den bringer. Derfor ydmyk deg under Jesus. Det er en teori jeg har i troen på Jesus.

Det stemmer helt sikkert at det er en teori du har, men den er total ubegrunnet og uberettiget, og oser ikke akkurat av ydmykhet fra din side.

 

I den grad jeg eller andre blir hissige på deg, er det neimen ikke fordi du på noen måte oppfører deg lik bibelens Jesus, men derimot fordi du gjennomgående har en uredelig debatt-teknikk - noe jeg har påpekt konkret i detalj mange ganger.

 

Men dette er jo forøvrig komplett off-topic i tråden her...

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er mange som ikke har noe problem med å være ubetydelig del av universet. Onde folk spesielt, men når Jesus historien blir brakt opp så blir det onde i folk hissige fordi godheten Jesus hadde dømmer dem. Og når folk som tror på Jesus blir mer Jesus lik da blir de hissige på dem også om de finner ut at de er sånn fordi de tror på Jesus. Men om de onde finner ut at du er selvgod og kan bare du vil få ære av godheten. Da ler den onde, fordi han selv vet at godheten i mennesker er full av stolthet. Og Jesus advarer oss om å være stolte. Gud liker ikke ondskapen den bringer. Derfor ydmyk deg under Jesus. Det er en teori jeg har i troen på Jesus.

 

Så vi er onde og du går i Jesu fotspor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men dette er jo forøvrig komplett off-topic i tråden her...

Sant nok, men likevel litt betegnende for diskusjonen i sin helhet.

Sveiseblindhet oppstår når man ser for lenge rett på en som sveiser. På lignende måte oppleves denne diskusjonen som jesusblindhet. Ikke bare tar Jesus totalt over, men man slutter å se noe annet, og absolutt alt vil være dominert av dette. Alt som fremmes virker komplett styrt av religion, og det i så stor grad at det virker vanskelig å se at andre ikke domineres av religion. Og dermed får man uttrykk som maxRPM her nevner, at "når Jesus historien blir brakt opp så blir det onde i folk hissige fordi godheten Jesus hadde dømmer dem".

jeg vet ikke om noen av oss ugudelige her inne kvalifiserer som onde, men å tro at de ser på verden gjennom jesusfargede linser blir i overkant projiserende. Ingen, ikke en eneste en, som ikke tror på jesus vil noen sinne tenke at Jesus dømmer dem. Det gir jo rett og slett ingen mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Men dette er jo forøvrig komplett off-topic i tråden her...

Sant nok, men likevel litt betegnende for diskusjonen i sin helhet.

Sveiseblindhet oppstår når man ser for lenge rett på en som sveiser. På lignende måte oppleves denne diskusjonen som jesusblindhet. Ikke bare tar Jesus totalt over, men man slutter å se noe annet, og absolutt alt vil være dominert av dette. Alt som fremmes virker komplett styrt av religion, og det i så stor grad at det virker vanskelig å se at andre ikke domineres av religion. Og dermed får man uttrykk som maxRPM her nevner, at "når Jesus historien blir brakt opp så blir det onde i folk hissige fordi godheten Jesus hadde dømmer dem".

jeg vet ikke om noen av oss ugudelige her inne kvalifiserer som onde, men å tro at de ser på verden gjennom jesusfargede linser blir i overkant projiserende. Ingen, ikke en eneste en, som ikke tror på jesus vil noen sinne tenke at Jesus dømmer dem. Det gir jo rett og slett ingen mening.

Jesus snakker om de som mener på å se men er blinde.

Det ligger en viss stolthet i å tro på Jesus. Men tror du på Jesus får du ingen direkte ære i det gode du gjør. Og det er godt for deg. Jeg tror på Jesus. Kan ikke nekte for det. Og da blir det på en måten veien sannheten og livet, og tror at dette er det for alle. Dermed er den vrange veien, løgnen og døden å ikke tro på Jesus. Du er med på å hjelpe løgnen og ondskapen å spre seg.

Mennesker vet ikke hva som er godt for dem selv og hopper nå fint inn i å åpne for mer homofili og abort. To dører inn i mer fordervelse. Det blir et surt liv for den som velger å leve ut sine homofile trang. Men han får holde ut et strengt lovverk mot homofili, så vil han kanskje ikke være homofil lenger og det kan bli mindre fordervelse for hele folket. Abort må ikke skje. Vi dømmer til døden en som ikke har fått leve og gjort noe ennå. Det kan bli gode mennesker dette. Barnehjem og den slags kan skapes for at sånne kan oppfostres.

Lenke til kommentar

Mennesker vet ikke hva som er godt for dem selv og hopper nå fint inn i å åpne for mer homofili og abort. To dører inn i mer fordervelse. Det blir et surt liv for den som velger å leve ut sine homofile trang. Men han får holde ut et strengt lovverk mot homofili, så vil han kanskje ikke være homofil lenger og det kan bli mindre fordervelse for hele folket.

 

Takket være sånne som deg, og det er du stolt over? Å satan dere fanatikere er jævlige mennesker.

 

Tror fortsatt du troller da, håper du har det artig :)

Endret av Kakeshoma
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Men dette er jo forøvrig komplett off-topic i tråden her...

Sant nok, men likevel litt betegnende for diskusjonen i sin helhet.

Sveiseblindhet oppstår når man ser for lenge rett på en som sveiser. På lignende måte oppleves denne diskusjonen som jesusblindhet. Ikke bare tar Jesus totalt over, men man slutter å se noe annet, og absolutt alt vil være dominert av dette. Alt som fremmes virker komplett styrt av religion, og det i så stor grad at det virker vanskelig å se at andre ikke domineres av religion. Og dermed får man uttrykk som maxRPM her nevner, at "når Jesus historien blir brakt opp så blir det onde i folk hissige fordi godheten Jesus hadde dømmer dem".

jeg vet ikke om noen av oss ugudelige her inne kvalifiserer som onde, men å tro at de ser på verden gjennom jesusfargede linser blir i overkant projiserende. Ingen, ikke en eneste en, som ikke tror på jesus vil noen sinne tenke at Jesus dømmer dem. Det gir jo rett og slett ingen mening.

Jesus snakker om de som mener på å se men er blinde.

Det ligger en viss stolthet i å tro på Jesus. Men tror du på Jesus får du ingen direkte ære i det gode du gjør. Og det er godt for deg. Jeg tror på Jesus. Kan ikke nekte for det. Og da blir det på en måten veien sannheten og livet, og tror at dette er det for alle. Dermed er den vrange veien, løgnen og døden å ikke tro på Jesus. Du er med på å hjelpe løgnen og ondskapen å spre seg.

Mennesker vet ikke hva som er godt for dem selv og hopper nå fint inn i å åpne for mer homofili og abort. To dører inn i mer fordervelse. Det blir et surt liv for den som velger å leve ut sine homofile trang. Men han får holde ut et strengt lovverk mot homofili, så vil han kanskje ikke være homofil lenger og det kan bli mindre fordervelse for hele folket. Abort må ikke skje. Vi dømmer til døden en som ikke har fått leve og gjort noe ennå. Det kan bli gode mennesker dette. Barnehjem og den slags kan skapes for at sånne kan oppfostres.

 

Og være fordomsfull er imot hva kjernen av kristendommen er. 

Hva enn noen har skrevet senere i noen tekster, overgår ikke kjerne prinsippene. 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Sveiseblindhet oppstår når man ser for lenge rett på en som sveiser.

 

Du mener sveiseblink regner jeg med. Det oppstår hvis man ser på lysbuen, ikke den som sveiser. For lenge kan være så lite som et brøkdels sekund hvis lysbuen er kraftig nok.

 

Vi snakker hele tiden om at ting skal være riktig så derfor korrigerer jeg litt selv om jeg forsto hva du mente :)

Lenke til kommentar

Sveiseblind er en tilstand, forårsaket av sveiseblink.

 

Uansett, jeg må si - at det er helt jævlig hvor mye søppel man får liret av seg i navn av jesusen sin. Helt jævlig dårlig moral dere kristne har her inne på diskusjon.no. Om man må hate homofile for å komme til himmelen så betaler jeg for billetten til helvete selv -.-

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jesus snakker om de som mener på å se men er blinde.

 

Han snakker kanskje om deg - har du tenkt på det?

 

Og Jesus sa meg bekjent ingenting om homofili, om han var for eller mot.

Men ser man hva han (angivelig) gjorde for andre grupper som var utstøtt i hans samtid, så skulle det ikke forundre meg om han ville ha gått i Gay Pride-toget.

Lenke til kommentar

 

Jesus snakker om de som mener på å se men er blinde.

Han snakker kanskje om deg - har du tenkt på det?

 

Og Jesus sa meg bekjent ingenting om homofili, om han var for eller mot.

Men ser man hva han (angivelig) gjorde for andre grupper som var utstøtt i hans samtid, så skulle det ikke forundre meg om han ville ha gått i Gay Pride-toget.

Har mange ganger tenkt på om å tro på Jesus er feil. Mye av det er basert på tro. Så jeg trengte noe standhaftig. Og er ikke mange som vil tro på helbredelser lenger. Nesten ikke meg selv fordi det er så mange lurendreiere der ute for mangel på et bedre ord. Men jeg fant det standhaftige i den andre tråden jeg har her inne om matematisk bevis for bibelens overnaturlighet. Vi skal ikke gå rundt å hate homofile. For personlig så kan vi diskutere. Men for folket, så trenger man lover og regler. Og da synes ikke jeg de skal være for «snille». For det finnes det å være dumsnill. Man hjelper kanskje ikke den homofile der og da.

Duterte, presidenten i Filippinene slo hardt ned på narkobaroner. Og det har hjulpet landet.

Men over til flat jord,

Jeg så nettopp denne fra Jeranism.

https://youtu.be/Jf0gGBVw6qM

 

Han ranter imot den russiske astronauten som mener det er borti natten å tro på flat jord.

43 minutt varer videoen. Gode poeng har han, og videoklipp til å forklare, det med det å se stjerner vs det å ikke se dem intervju fra astronauter. 8 minutt inn desse to nautene som forklarer de kan se dem. De er så åpenbart at de er foran «greenscreen» men meg om det.

Han viser også mange av desse «patchene» til forskjellige romferder er fulle av frimurersymbol og spesielt en av dem hvor det sto

NOYFB. Og det betyr visst «NON of your f... business»

Jeran tror ikke på Jesus. Han er for brydd over katolisisme og det jeg kaller å gå andre veier innenfor kristendommen. Men det står jo det klart om av både Jesus og apostlene at det finnes vranglære og ulver i fåreklær og de som påstår å gjøre ting i Jesu navn.

Lenke til kommentar

Sveiseblind er en tilstand, forårsaket av sveiseblink.

 

Uansett, jeg må si - at det er helt jævlig hvor mye søppel man får liret av seg i navn av jesusen sin. Helt jævlig dårlig moral dere kristne har her inne på diskusjon.no. Om man må hate homofile for å komme til himmelen så betaler jeg for billetten til helvete selv -.-

 

Ser ikke ut som ditt forhold til Kristendommen er verre, enn at vulgære varianter av Bibelske ord ligger svært så latent an

å benytte. Lurer på hva som egentlig er drivkraften bak det, sånn innerst inne. Tenkt på det noengang?

 

Lenke til kommentar

De er så åpenbart at de er foran «greenscreen» men meg om det.

Hvorfor er det åpenbart?

Hvordan analyserer du filmene du avfeier som falske?

Antar du har ett heftig program som sjekker for deg, eller bryr du deg egentlig ikke om slikt, men avfeier alt som ikke passer i din verden uavhengig av alt annet?

Jeg antar det sistnevnte.

 

 

 

Han viser også mange av desse «patchene» til forskjellige romferder er fulle av frimurersymbol og spesielt en av dem hvor det sto

NOYFB. Og det betyr visst «NON of your f... business»

Har du bilde av patchen det er snakk om?

 

 

Ellers tviler jeg på at noen gidder å kaste bort 45 min på en film..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Men hvordan kan du tro på disse menneskene som har vært i Oslo? 

 

 

Det slår deg ikke at jeg selv kan ha vært i landets hovedstad?

 

fokkeslasken skrev:

"Men vi får ikke si det er fjerne planeter og stjerner enda vi har flere planeter og en stjerne i nærmiljøet"

 

For å sette det på spissen, hvis jeg har et stjernetak på rommet som er kjøpt på Ikea, betyr det kun at det er de lampene i taket. Det betyr ikke nødvendigvis at det er inngangsporten til et stort verdensrom. 

 

Om homofili: Tradisjonelt var ekteskapet for å formere seg, og all sex utenfor gyldige ekteskap var forbudt. Gjengifte og homofili ble selvsagt ikke regnet som gyldige ekteskap. 

Lenke til kommentar

 

Sveiseblind er en tilstand, forårsaket av sveiseblink.

 

Uansett, jeg må si - at det er helt jævlig hvor mye søppel man får liret av seg i navn av jesusen sin. Helt jævlig dårlig moral dere kristne har her inne på diskusjon.no. Om man må hate homofile for å komme til himmelen så betaler jeg for billetten til helvete selv -.-

Ser ikke ut som ditt forhold til Kristendommen er verre, enn at vulgære varianter av Bibelske ord ligger svært så latent an

å benytte. Lurer på hva som egentlig er drivkraften bak det, sånn innerst inne. Tenkt på det noengang?

Vulgært som i «jævlig»? Ok? Likevel - å si det du sier forsvarer ikke de tingene jeg har lest her inne på forumet av de sinnsyke bibelrytterne; antisemittisme, rasisme, homofobi, meninger fra mannlige når det kommer til abort, eller de som får fortalt at de kommer til helvete om de onanerer, eller de som velger å ta ut en skilsmisse, forsvar av katolske kirke sin pedoring etc etc etc etc

 

Tenkt på dette noen gang? At dere tar moralens høyborg er svært ironisk

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...