Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

 

Er det vits å prøve å forklare deg hvordan det ellers skulle være? Har du nok grunnleggende kunnskap om temaene man må gå inn på for å kunne forstå? Vil du forstå?

 

Jeg kan svare deg på en måte som er innafor ditt sinn; Det er slik fordi Gud har skapt det slik.

 

Men da kommer det vel et svar om at det ikke stemmer og at bibelen snakker om søyler, som jo er greit nok.  Poenget mitt er selvfølgelig at du egentlig kan slutte å spørre da vi alerede vet hva du svarer og vi vet at du desverre ikke kan eller vil forstå noe av det vi skriver.

 

Nå er vi inne på psykologi, men sett i forbindelse med flatjordbevegelsen så er psykologi mer relevant en naturens lover og regler.

 

Forestillingen om at Gud er en sadistisk drittsekk som har satt en bolle over oss og leker med livene våre i en syk form for sjakk med djevelen kommer dog fra bibelen. Trenger ikke noen skilpadde, det hadde bare gjort historien hyggeligere.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det forstås slik at noen av dere mener at Gud har skapt et verdensrom rundt oss, fordi dere da kan tenke at Han er snillere?

 

Men det virker vel ikke akkurat snilt når disse eventuelle andre planetene ikke har noe vakkert eller behagelig ved seg. Ingen mulighet for å gå en tur i skogen på Mars, osv. Veldig få vanlige gjøremål som er mulige. 

 

Og det virker også rart å skape en verden som er på et skråplan, når den kan skapes på et relativt vannrett underlag. Generelt håper man at folk ikke kommer ut på skråplanet, men vitenskapen sier at vi allerede er på et skråplan alle sammen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sola varmer opp jorda ved hjelp av stråler, samme prinsipp som en mikrobølgeovn. Har det slått deg hvorfor du i enkelte mikrobølgeovner uten snurrende varmeelement får mat som er kaldere på den ene siden?

Mja, oppvarminga fra sola skjer hovedsaklig gjennom infrarød stråling, som er assosiert med atomers og molekylers vibrasjon, mens mikrobølger som brukes i mikrobølgeovner er tunet slik at de i hovedsak er assosiert med rotasjon av polare molekyler. Så det er to forskjellige prosesser som forårsaker disse to forskjellige typene oppvarming.

 

Grunnen til at du får steder med varm og kald mat i en mikrobølgeovn uten roterende plate eller mikrobølgeemitter er at du får såkalte stående bølger inne i faraday-buret hvor maten ligger. Dermed får du mye oppvarming der den elektriske feltstyrken varierer mye, og lite oppvarming der feltstyrken varierer lite.

 

Som en digresjon kan jeg nevne at du kan måle lysets hastighet ved hjelp av en mikrobølgeovn og en passe mengde sjokolade eller marshmallows:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og det virker også rart å skape en verden som er på et skråplan, når den kan skapes på et relativt vannrett underlag. Generelt håper man at folk ikke kommer ut på skråplanet, men vitenskapen sier at vi allerede er på et skråplan alle sammen...

 

Problemet med en flat jord er at noen bor nærmere iskanten enn andre, dvs. det er ikke rettferdig.

 

Fordelen med en globe er at uansett hvor man er på globen, så er det samme avstand til horisonten, og alle oppfatter det som at det er de selv som er øverst - det er nedoverbakke i alle retninger vekk fra en selv.

 

Gud lar seg ikke begrense til en "skive", nei. (Og ennå har jeg ikke nevnt krigen mot de som nødvendigvis måtte ha bodd på den andre siden av skiven.)

Lenke til kommentar

 

Sola varmer opp jorda ved hjelp av stråler, samme prinsipp som en mikrobølgeovn. Har det slått deg hvorfor du i enkelte mikrobølgeovner uten snurrende varmeelement får mat som er kaldere på den ene siden?

Mja, oppvarminga fra sola skjer hovedsaklig gjennom infrarød stråling, som er assosiert med atomers og molekylers vibrasjon, mens mikrobølger som brukes i mikrobølgeovner er tunet slik at de i hovedsak er assosiert med rotasjon av polare molekyler. Så det er to forskjellige prosesser som forårsaker disse to forskjellige typene oppvarming.

 

Grunnen til at du får steder med varm og kald mat i en mikrobølgeovn uten roterende plate eller mikrobølgeemitter er at du får såkalte stående bølger inne i faraday-buret hvor maten ligger. Dermed får du mye oppvarming der den elektriske feltstyrken varierer mye, og lite oppvarming der feltstyrken varierer lite.

 

Som en digresjon kan jeg nevne at du kan måle lysets hastighet ved hjelp av en mikrobølgeovn og en passe mengde sjokolade eller marshmallows:

 

 

 

Man lærer stadig noe nytt. Takker :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor tykk er egentlig en flat jord?

 

Jorden er ca. 1 jordradie - 6371km - tykk. :hmm: (kanskje feil uttrykk ..)

 

Og hvordan ser undersiden ut?

Følger undersiden terrenget på oversiden så det er groper der vi har fjell og buler ut der våre dypeste hav er?

 

Pretty much!

 

 

Ja, feil uttrykk.. Jordradien på en flatjord blir vel.. overflatearealet av vår observerbare kulejord? 510 100 000 km²

 

Men vil ha tykkelsen på mynten, ikke radien.

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

Skal det forstås slik at noen av dere mener at Gud har skapt et verdensrom rundt oss, fordi dere da kan tenke at Han er snillere?

 

Men det virker vel ikke akkurat snilt når disse eventuelle andre planetene ikke har noe vakkert eller behagelig ved seg. Ingen mulighet for å gå en tur i skogen på Mars, osv. Veldig få vanlige gjøremål som er mulige. 

 

Og det virker også rart å skape en verden som er på et skråplan, når den kan skapes på et relativt vannrett underlag. Generelt håper man at folk ikke kommer ut på skråplanet, men vitenskapen sier at vi allerede er på et skråplan alle sammen...

 

Dagens lille, takk takk :lol:

 

Gud arbeider på mystisk vis har jeg lest så at det virker rart er selvfølgelig halve meningen. Desverre så ser det ut til at noen kristne ikke takler at vi har fått evnen og arbeidet oss til det punktet der vi faktisk klarer å forklare ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det virker også rart å skape en verden som er på et skråplan, når den kan skapes på et relativt vannrett underlag.

 

Overflaten på en stor globe er nettopp det man kan kalle "et relativt vannrett underlag" ... Underlig det der.

"Skråheten" gjelder bare der du selv ikke befinner deg, og den følger med deg når du går, så det løser seg fint.

 

En flat jord-skive er jo veldig utsatt for vind, og den minste lille forstyrrelse fører til at alt på overflaten røyser nedover helt til det stopper mot iskanten på den ene siden. Det har vi ikke sett mye til, noe som svekker skive-hypotesen.

Lenke til kommentar

Og det virker også rart å skape en verden som er på et skråplan, når den kan skapes på et relativt vannrett underlag. Generelt håper man at folk ikke kommer ut på skråplanet, men vitenskapen sier at vi allerede er på et skråplan alle sammen...

Det er litt søtt at du virkelig ikke ser ut til å FORSTÅ:

 

a) Retningsløshet i tomt rom uten tyngdekraft:

Uten noe å stå på, finnes ikke opp eller ned i verdensrommet.

 

b) Opp eller ned kommer fra tyngdekraft.

Når du nærmer deg en planet, så trekkes du mot den; Det er det som er ned.

Opp er veien bort fra tyngdekraften.

 

c) En rett vegg er en vegg som står rett opp fra tyngdekraftens retning. |

Et skrått gulv er et gulv som står skrått i forhold til tyngdekraftens retning: /

Et flatt gulv er et gulv som står flatt i forhold til tyngdekraftens retning: _

 

d) Ned er alltid retningen til jordens sentrum, på en globe.

Ned er relativt: Ned SKAPES av tyngdekraften.

Uten tyngdekraften, ute i verdensrommet -- langt borte fra planeter, måner, kometer, asteroider og stjerner -- finnes ikke opp eller ned.

 

e) Grunnen til at vann renner av en ball, på jorden, er at ballen og vannet også tiltrekkes av jordens tyngdekraft. Gjennomfør eksperimentet i verdensrommet, uten jordens tyngdekraft:

 

...

 

Du burde virkelig se denne videoen om hvordan ting fungerer ved praktisk talt null tyngdekraft:

 

Den blir SYKT interessant like etter 17:30, når de fyller en ball av rent vann med luft.

 

Uansett;

Uten tyngdekraft, så renner ikke vannet noe sted, det danner en stabil sfære.

 

f) Væske danner sfærer i rommet.

Hvorfor tror du ting blir runde sfærer, og ikke flate disker, der det ikke finnes tyngdekraft..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Beskrivelsen til videoen;

"Dr. Don Pettit performs a number of microgravity experiments while onboard the International Space Station."

 

Så kan du tenke deg hva svaret blir. Hint, hint, hint; Eliten, NASA og Fake.

:hm:

 

Ikke bare er videoen fake, den er også et endelig bevis på kuppelen over jorda som har vann over seg. Flat earth confirmed. 

Lenke til kommentar

 

...

 

Denne er en litt sånn oppsummeringsvideo av flat jord, passer vel mest for Delvis som er åpen for å se videoer.

Jeg vil bare påpeke at jeg er åpen for å se videoer, og har sett en del av dem nøye. Men jeg er også åpen for å ikke svelge det rått slik som du gjør, men ta det seriøst og sjekke faktaene som påstås i dem. Og da har konklusjonen vært hver eneste gang: Påstander i videoene som kan faktasjekkes, er gale.

 

Mulig du mener at å være åpen for videoer betyr å legge til side all kritisk tenkning. Og i så måte er ikke jeg og de fleste andre her åpne nei. Men jeg tror kanskje du fortsatt husker mitt første innhopp i tråden, hvor jeg var interessert i å se videoer/illustrasjoner som viste solas gang på en flat jord. Som svar lenket du til noen som var åpenbart feil i forhold til den observerbare sola. Å påpeke det er ikke å ikke være åpen, men heller å være opptatt av fakta og sannhet, også i detaljene.

 

I stedet for å innrømme at en video er feil, slik vi gang på gang påpeker, skjønner jeg at det er mer behagelig å si at vi ikke er åpne for videoene...

Har jo postet video om magnetic flat earth som kanskje vil påvise hvordan solen virker på en flat jord. Men hvis du vil ha en annen forklaring fra meg så blir det er evig spørsmål. Det er bedre at de fleste ikke godtar nasa lenger slik at eliten er presset til å komme med sannheten og ikke dette løgnaktige som de sier verdensrommet er og virker med sine million ganger større enn solen stjerner og trilliard ganger avstander så de kan passe med stjernens størrelse og bevegelser på himmelen. I et verdensrom bestående av vakuum som tyngdekraften seirer over. Et univers der jorden går i alle retninger men vi kan ikke kjenne bevegelsene selvom den ene vil motvirke den andre så vi vil kjenne fartsforskjell hele tiden, IG bevegende stjernebilder om dette var virkelig noe jeg ikke tror lenger.

Ok. Men her er en til

https://youtu.be/UmgcJuMSTxQ

Han setter en dome av glass over et flat jord kart. Se hvordan lyset kastes over kartet. 6 minutt

Lenke til kommentar

Denne er en litt sånn oppsummeringsvideo av flat jord, passer vel mest for Delvis som er åpen for å se videoer. Widewanka kan sikkert se den hvis hun vil, men hun har sikkert sett en del før.

Tar for seg romfartsløgnen, flat jord, og andre konspirasjoner som 11. September og andre Elite/medialøgner.

Chemtrails er ikke jeg så hypp på å tro. 

 

Så du tror på noe av innholdet, men ikke alt. Hvordan greier du å stole på disse folka da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...