Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

"Argumentet" deres er essensielt at du ikke kan ha overtrykk inne i en sykkelslange, fordi den ville ekspandert uten grenser så snart det er litt overtrykk inne i den.

Om du trykker på en sykkelslange er den hard når den er blåst opp, altså vanskelig å flytte på.

Hanskene har ett litt annet design, det er så klart trykk, men de er designet slik at de er lett bevegelige selv under trykk. Det meste av drakten har metall-ringer som sørger for bevegelse, men det fungerer dårlig på fingre.

60c7afa870c1bd3a52d43d2dc90a70c4.jpg

Hansker, og drakten i sin helhet var ett stort problem, men ikke uløselig, legg merke til hvordan fingrene er.

Problemet er ikke trykket nei, men bevegeligheten.

Gaffateip og en gummi-hanske holder fint i vakuum, men er ikke så bevegelig.

Se på videoen jeg postet 9 minutt og 18 sekund og utover. Ser den hansken ut som den hansken på bildet du viser?

Og når Command modulen dokket med månelanderen. Tok de på draktene før eller etter de kom seg gjennom hullet som koblet desse modulene sammen? Hvem tok på den siste delen av drakten hvis de tok på seg draktene i månelanderen på månen? De måtte jo ha hjelp her på jorden når draktene ble tatt på. Vi har ikke video av at de ikke fikk hjelp. Bare video av flere karer som hjelper dem ta på draktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste er ganske åpenbart.
Hanskene, som alt annet, har blitt utviklet videre. Men ja, jeg må si de ligner ja.
Nå ser man fremsiden av hansken på bildet mitt og baksiden på den grøtete filmen, men se på f.eks tommelen.
Her ser du frem og bakside:
275027main_Gloves_226x170.jpg
Ser du noe mer likhet?

Eller kanskje det er en forfalskning av de falske hanskene jeg postet i stad, som er en forfalskning av de falske hanskene man ser i den falske filmen du postet?

(Inception style-forfalskning)

Her på jorden fikk de hjelp ja, sikkert av 2 grunner. For det første så kunne de få hjelp, for det andre så har vi tyngdekraft, som gjør det vanskeligere. For å dra en sammenligning, så pleier jeg ofte å få hjelp med å ta på meg dykkerutstyret, men klarer fint å gjøre det alene. Det er bare enklere når jeg får hjelp.
Tipper de hjalp hverandre med å ta på drakten, klarer ikke å se hvorfor det skulle være noe problem å hjelpe hverandre?

Ut fra det jeg kan lese tok de på seg draktene når de var i landingsmodulen, altså etter de gikk gjennom hullet.

Så har man jo det, hvorfor i all verden skulle NASA bruke noen andre hansker i sin demo enn de faktisk brukte når de filmet?
Det virker ikke logisk i det hele tatt, uavhengig av alt, men det sier litt om din kritiske sans, til og med forfalskningene må jo forfalsket, NASA viser ikke frem ekte forfalskninger en gang  :nei:

Hvis du har laget en falsk film med falske hansker, ville du laget forfalskninger av de falske hanskene igjen og vist frem?

Du mener vel kanskje at bildet av de forfalskede, falske hanskene også er forfalsket vil jeg tro?

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt nyttår folkens. Takk for et og et halvt år med deltakelse i tråden. Jeg gir meg på flat jord hvis nasa eller space x eller Richard Branson kommer med noe mer standhaftige bevis enn å si de vil bygge hotell i verdensrommet.

Vil en av de åtte romferdene til månen som er planlagt i 2018 være tilstrekkelig bevis?
Lenke til kommentar

jorda er både flat og rundt, det kommer an på hvilken persketiv man ser jorda ifra

Det er veldig sant og burde tilfredsstille alle sammen. Tråden stenges :w00t:  :lol:

Dette kan forsvares med flat og rund, men så snart ordet "ball" tas med, kan det ikke forsvares. I tillegg kommer også det at jorda er urørlig. Kalenderen ville ellers bli satt ut av spill så snart jorda ble rystet litt av en meteor eller lignende. Og samspillet med sola og månen ville endres bittelitt hver gang. Men noe slikt ser vi ikke.

Happy new year, feliz ano nuevo, ein gutes neues Jahr, Signa nyaaret!

Lenke til kommentar

Kalenderen ville ellers bli satt ut av spill så snart jorda ble rystet litt av en meteor eller lignende.

Enten regn ut hvor stor en meteor må være for å gjøre en valgt forskjell i jordens bane, eller innrøm at påstanden din er tull.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kalenderen ville ellers bli satt ut av spill så snart jorda ble rystet litt av en meteor eller lignende. Og samspillet med sola og månen ville endres bittelitt hver gang. Men noe slikt ser vi ikke.

Spinn en bowlingball, kast ett lite sandkorn på den og se hvordan bowlingballen reagerer.

Ut fra din hypotese skal man se en drastisk endring i hvordan den spinner.

Hvor kommer meteorer fra i din verden egentlig? Guden din som kaster grus på oss?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et "lite" sandkorn lager ikke noe krater. Velg en bedre sammenligning.

Det er åpenbart at dette var badestampene til kjempene som levde i eldgammel tid  :green: :

Med høy nok fart vil sandkornet kunne lage et "krater". Men se for deg noe enklere, om du skyter en buss med en pistol så vil du lage et krater i bussen uten at bussen forandrer retning.

Men mer interessant er det jo at om denne teorien din skulle stemme, da må jo meteorene ha nok kraft til å få den flate jorden din til å bevege seg også.

Satt på spissen:

Flat+earth+society_0b4961_6175461.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...