Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Forøvrig ville de etter en uke tilbake på jorden bare sagt: "Det føles helt uvirkelig at jeg skal ha vært der opp. Nei, de har nok bare gitt meg noe LSD og brukt VR til å lure meg"...

Om ikke vil h*n jo bli kastet ut av FE-samfunnet og stemplet som en del av eliten og en løgner som påstår h*n har vært på ISS. Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ikke vil h*n jo bli kastet ut av FE-samfunnet og stemplet som en del av eliten og en løgner som påstår h*n har vært på ISS.

Er dette et gyldig argument, å hevde at flatjordere ikke er sannhetssøkende, men søker å opprettholde sitt samfunn basert på løgn? 

Lurer på å starte en tråd som handler om at Jorda er flat i ulike religioner, deriblant jødedommen og kristendommen. 

Da det er vanskelig for meg å diskutere her uten å poste bibelvers. 

Men det vil ta flere dager før jeg eventuelt starter en slik tråd.

Lenke til kommentar
Om ikke vil h*n jo bli kastet ut av FE-samfunnet og stemplet som en del av eliten og en løgner som påstår h*n har vært på ISS.

Er dette et gyldig argument, å hevde at flatjordere ikke er sannhetssøkende, men søker å opprettholde sitt samfunn basert på løgn?

Er det ikke det dere gjør? Du kan ikke forvente at folk skal oppføre seg anerledes mot deg enn du gjør mot dem. Basert på ting du skriver om andre så er du et dårlig menneske, bare å lese litt i transetråden så vil de fleste være enige.

Så har vi det med sannheten da. Alt som ikke stemmer med det dere mener og tror er løgn selv om det ikke finnes et snev av bevis. Det er trist å se en gruppe mennesker bruke "because reasons" så aktivt. Jorden er beviselig en ball og det har mennesker visst i mange tusen år. Kristne derimot lurte folk til å tro at jorden var flat for å kunne styre med sine onde sinn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Der er ut fra det som har blitt skrevet her det som kommer til å skje i en eller annen variant.

Tross alt er jo om noe viser at jorden er rund det eneste kriteriet du har for å avgjøre om det er løgn.

Men mtp at ingen FE vil eller kan dra til ISS så har det ikke noe å si sånn i praksis.

Det er nok mer en mening basert på erfaring enn ett argument for noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke det dere gjør? Du kan ikke forvente at folk skal oppføre seg anerledes mot deg enn du gjør mot dem. 

Vel jo, dersom det dreier seg om noe som vi ikke kan observere til daglig. 

Da er det ikke bare å kaste tilbake påstander om løgn med at "Du lyver, du også". 

Flatjordere står for den trygge oppfatning at det vi observerer til daglig, er den faktiske virkeligheten. 

Og du har intet grunnlag for å si at menneskene har visst i tusener av år at jorda er "rund" eller en ball. Det er bare fordi du foretrekker å tro at de visste noe slikt. 

Mistenker at bare frimurere velges ut til å reise til ISS, men,men.

Lenke til kommentar

Dere gidder ikke å observere ting i det hele tatt. Eneste dere gjør er å titte litt på vannet og si at dere ikke ser at ting går nedover i horisonten eller gnåle om diverse greier som gjør at ting ser anerledes ut enn det er.

Hadde du tatt deg tid til å observere skikkelig så ville du kanskje kunne sett hva som stemmer, men siden det tar mer enn noen få timer så er det visst umulig. Det er ikke vanskelig å finne ut av ting, du trenger bare noe å skrive på og med og øynene dine. For ikke å snakke om andre eksperimenter dere nekter å gjøre fordi det koster noen kroner.

Sannheten er ikke gratis, verken i tid eller penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke det dere gjør? Du kan ikke forvente at folk skal oppføre seg anerledes mot deg enn du gjør mot dem. 

Da er det ikke bare å kaste tilbake påstander om løgn med at "Du lyver, du også". 

Flatjordere står for den trygge oppfatning at det vi observerer til daglig, er den faktiske virkeligheten. 

Og du har intet grunnlag for å si at menneskene har visst i tusener av år at jorda er "rund" eller en ball. Det er bare fordi du foretrekker å tro at de visste noe slikt. 

Mistenker at bare frimurere velges ut til å reise til ISS, men,men.

http://scienceblogs.com/startswithabang/2011/09/21/who-discovered-the-earth-is-ro/

Les selv det er historie, dette er hva vi vet. Eratosthenes var den første som gjorde eksperimenter som kunne vise til dette, før kristus ble født.. Også har du Kina da, de fant jo ting ut lenge før oss i gamle dager. Men dette er dårligt dokumentert

Lenke til kommentar

Nei, det er en profeti, basert på FE oppførsel på forum og Youtube kommentarfelt. Som kristen lever du jo på profetier, så det kan du da ikke ha noe imot?   :wee:

Men du kan jo gjerne forsøke å forklare for meg, hvor sannhets søkende du er, når jeg stiller deg direkte spørsmål. Og du bare ignorerer dem? Jeg krympet ned speilbildene dine til det av et baderoms speil. Og spurte deg om du trodde du ville se en kurve på 0,2mm, om du selv var 0,2mm høy og stod på andre siden av speilet? Men da ble det absolutt tyssnad fra deg?

Jeg synes faktisk du og maxRPM burde være ærlige nok til å innrømme at dere overhodet ikke er ærlige i deres søken etter "sanneten"..

Ah.. I see my mistake now..  :rofl:

Lenke til kommentar

Det er blank løgn, Widewanka. Jeg postet en liste med mange ting alle kan observere til daglig, som alle motbeviser din FE-teori, og ba deg og maxRPM om å forklare dem. Men slike enkle ting man kan observere til daglig, som hvordan sola beveger seg, velger dere glatt å ignorere. I stedet så poster du gang på gang videoer som viser solas gang over en flat jord, som er beviselig helt gal i forhold til det vi ser.

Jeg kan gjerne lete fram den lista igjen, men regner med at du glatt overser den på nytt, siden virkeligheten jeg peker på i disse punktene, ikke stemmer med konklusjonen du har bestemt deg for.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Godt det ikke er det som skjer da. Dere har for eksempel postet bilder av isveggen som visstnok skal omkranse jorden. Jeg har da postet bilder av antarktis hvor det ikke er isvegg (og sågar bebygget). Det er vel hakket over å bare si "løgner", er det ikke?

Det har blitt postet utallige bilder av ISS foran både solen og månen som svar på at dette må være umulig. Også hakket over å bare si "løgner".

Bilder av jorden fra rommet har vært postet som tilsvar på at "dere" sier slikt ikke finnes. Igjen - hakket over å bare si "løgner", ikke sant?

Og slik har det fortsatt i side opp og side ned. Dette har vel egentlig vært den røde tråden hele veien.

PS: Og jeg er helt sikker på at du får lov til å poste bibelvers. Men sett det i en sammenheng til trådens tema. Altså - skriv noe selv også som binder det sammen. Misjonering med bibelsitater får du ta et annet sted.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktigste er at det ikke er noen kurvatur, dvs at jorda hovedsakelig er flat og ikke en ball. Solas bevegelser kan som sådan ikke bevise at jorda er en ball. 

Den vanlige forklaringen som tilhører det vanlige flat jord-kartet med den magnetiske nordpolen i midten, sier at sola snur nede i Syden og sakte vender tilbake til nordområdene. 

Altså at sola sirkler rundt Nordpolen, og tar veldig små sirkler om sommeren. Noe som skaper midnattssol rundt Nordpolen. 

Men så kommer jo kritikken angående sola i sydlige områder av verden, hvordan de får nok lys alle sammen når det er midnattssol rundt Nordpolen. 

Og som sagt, det må være en løsning :)

Det virker helt klart at sola lyser sterkere i de sydlige strøk, muligens fordi sola har et større område å dekke i de sydlige strøk. 

Lenke til kommentar

Det viktigste er at det ikke er noen kurvatur, dvs at jorda hovedsakelig er flat og ikke en ball. Solas bevegelser kan som sådan ikke bevise at jorda er en ball.

Feil. Tegn en rett linje på et ark. Rull arket slik at endene på linjen møter hverandre. Faktumet at linjene møter hverandre, beviser en kurvatur (og lengden på linjen beviser kurvaturens størrelse). At solen kan kontinuerlig observeres i en slik linje på jordkloden, beviser dens kurvatur på akkurat samme måte.

Endret av cuadro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Feil. Tegn en rett linje på et ark. Rull arket slik at endene på linjen møter hverandre. Faktumet at linjene møter hverandre, beviser en kurvatur (og lengden på linjen beviser kurvaturens størrelse). At solen kan kontinuerlig observeres i en slik linje på jordkloden, beviser dens kurvatur på akkurat samme måte.

Pluss for letthetsgraden på forsøket. Meeen, sola kan også gå i en sirkel over en flat jord. Hva det beviser, er at teorien om et firkantet flat jord-kart nok er feil. Noen opererer med et flat jord-kart som er omkranset av et firkantet Antarktis som ramme.... Jeg sliter med å se hvordan det kan være et seriøst forslag.

Lenke til kommentar

Kanskje det? Men her er nok en historie om noen som driver rundt på sydlige hav.

Polakk og hans katt reddet etter syv måneder på Indiahavet

En 54 år gammel polakk og hans katt er reddet av fransk kystvakt nær øyen Reunion i Indiahavet etter å ha drevet rundt på sjøen i en ødelagt båt i syv måneder. https://www.bt.no/nyheter/utenriks/i/kaR4dj/Polakk-og-hans-katt-reddet-etter-syv-maneder-pa-Indiahavet#xtor=RSS-3

Merker meg slike historier, da de kan være med og bevise at det er enorme havområder mellom de sydlige kontinentene. Det skjer liksom ikke at noen driver rundt i syv måneder mellom de nordlige kontinentene?

Nokså rørende at han ikke gjorde noe tvilsomt mot katten underveis, men tvert imot matet katten! Den var vel godt selskap, og det var tydeligvis nok til at de begge kunne overleve.

Polakken sier han og katten overlevde ved å spise en halv pose kinesisk suppe per dag, i tillegg til det han klarte å fiske opp fra sjøen.
Lenke til kommentar

Pluss for letthetsgraden på forsøket. Meeen, sola kan også gå i en sirkel over en flat jord. Hva det beviser, er at teorien om et firkantet flat jord-kart nok er feil. Noen opererer med et flat jord-kart som er omkranset av et firkantet Antarktis som ramme.... Jeg sliter med å se hvordan det kan være et seriøst forslag.

Solen kan gå i en sirkel på en flat jord, ja. Men menneskene (eller observasjonspunktene) kan ikke være i en rett linje (i flyretning) i forhold til hverandre på en flat jord. Dette fungerer kun dersom observasjonspunktene (eller hvert punkt på en linje) ligger på en kurvet flate. Derfor er det riktig at forsøket beviser en kurvet jordklode, og motbeviser en flat jordklode, dersom en slik gruppe observatører finnes (og det gjør det).

Edit: For klarhetens skyld, det forsøket går ut på, er å tegne en rett linje på en overflate, for så å møtes front til bak. Dette er et topologisk bevis på et objekt med en kurvet overflate.

Endret av cuadro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...