Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Men du har helt rett i at hvis du låser rattet ditt, så vil du ikke fortsette rett østover. Men dette er da ingen hemmelighet, eller argument for/imot globe. Det er da noe jeg har kjent til siden jeg var barn, bl.a. fra følende to gåter:

1. Du går først en mil sørover, så en mil østover, så en mil nordover - og er tilbake der du startet. Hvor er du?

2. Du går først en mil sørover, så en mil østover, så en mil nordover, så en mil vestover - og er tilbake der du startet. Hvor er du?

Svar:

1. På nordpolen

2. En halv mil nord for ekvator.

Kan dette bli gjort på flat jord kartet?

1. Ja, 2. Nei. Men kan du fortelle meg hva i all verden den videoen skulle argumentere for? Mulig det var en nyhet for deg at hvis du skal gå rett østover på den nordlige halvkule, så må du svinge mot venstre, skarpere jo lenger nord du er. Men de gåtene jeg postet, var gåter jeg lærte som barn, så dette er da vel bare nyhet for rimelig kunnskapsløse personer.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du har helt rett i at hvis du låser rattet ditt, så vil du ikke fortsette rett østover. Men dette er da ingen hemmelighet, eller argument for/imot globe. Det er da noe jeg har kjent til siden jeg var barn, bl.a. fra følende to gåter:

1. Du går først en mil sørover, så en mil østover, så en mil nordover - og er tilbake der du startet. Hvor er du?

2. Du går først en mil sørover, så en mil østover, så en mil nordover, så en mil vestover - og er tilbake der du startet. Hvor er du?

Svar:

1. På nordpolen

2. En halv mil nord for ekvator.

Kan dette bli gjort på flat jord kartet?
1. Ja, 2. Nei. Men kan du fortelle meg hva i all verden den videoen skulle argumentere for? Mulig det var en nyhet for deg at hvis du skal gå rett østover på den nordlige halvkule, så må du svinge mot venstre, skarpere jo lenger nord du er. Men de gåtene jeg postet, var gåter jeg lærte som barn, så dette er da vel bare nyhet for rimelig kunnskapsløse personer.

At flat jord kartet er veldig likt den nordlige hemisfære i virkemåte. Bortsett fra at fly på en flat jord kan innrette seg en retning og dermed fly rett frem til destinasjon . Det kan skje på en globe også. Men for å spare drivstoff på en globe så er flyet i konstant sving. Ikke fly over kurven, fly på siden av kurven og spar drivstoff. Men de gamle aeronauter skulle da ikke tenke på dette da de fikk et skriv fra NASA om at de skulle fly som om jorden var flat og stasjonær.

Og så tror ikke jeg lenger vann kurver. Burde da ikke lenger være problem å vise dette ordentlig for oss lenger. Lag en kilometer lang beholder av plexiglass. Bruke en laser for å lage en kilometer lang rett strek på plexiglasset. Fyll dette så med vann opp til streken. En kilometer lenger unna og vannet skulle vært 8 centimeter forskjell fra streken.

Lenke til kommentar

At flat jord kartet er veldig likt den nordlige hemisfære i virkemåte. Bortsett fra at fly på en flat jord kan innrette seg en retning og dermed fly rett frem til destinasjon . Det kan skje på en globe også. Men for å spare drivstoff på en globe så er flyet i konstant sving. Ikke fly over kurven, fly på siden av kurven og spar drivstoff.

Som f.eks. å fly direkte fra Sydney til Santiago og bruke dobbelt så lang tid som i virkelighetens verden?

Og så tror ikke jeg lenger vann kurver. Burde da ikke lenger være problem å vise dette ordentlig for oss lenger. Lag en kilometer lang beholder av plexiglass. Bruke en laser for å lage en kilometer lang rett strek på plexiglasset. Fyll dette så med vann opp til streken. En kilometer lenger unna og vannet skulle vært 8 centimeter forskjell fra streken.

Når verden blir for vanskelig, er det om å gjøre å forte seg over på mikronivå med for eksempel å måle kurvatur på korte avstander. Det er et greit middel å ty til når man ikke greier å forklare de store tingene. Jeg gidder ikke nevne dem enda en gang, men det har med solas gang og avstander på den sørlige halvkule å gjøre.

Lage en kilometer lang beholder bare for å overbevise de troende om at jorda er rund?? Og så hjelper det ikke en gang!

• Liker 1
Lenke til kommentar

At flat jord kartet er veldig likt den nordlige hemisfære i virkemåte. Bortsett fra at fly på en flat jord kan innrette seg en retning og dermed fly rett frem til destinasjon . Det kan skje på en globe også. Men for å spare drivstoff på en globe så er flyet i konstant sving. Ikke fly over kurven, fly på siden av kurven og spar drivstoff.

Dette har vi snakket om før, men kort oppsummering.

Det går ikke an å fly "på siden av kurven" på en kule. På en kule er det like mye kurve i alle retninger. Det er ingenting man kan fly rundt på samme måte som et fjell.

Grunnen til at flytraseen er en sving er at jorden roterer mens man flyr i rett linje. Trekk en rett strek på en platespiller. Streken ble en sving, men du tegnet den rett.

Samme prinsippet her. Man sikter på der landingsstripen kommer til å være når man kommer frem, og flyr rett mot det punktet. Tegner man inn flyruten på et kart vil det bli en sving fordi flyet flyr rett mens bakken flytter seg.

Men de gamle aeronauter skulle da ikke tenke på dette da de fikk et skriv fra NASA om at de skulle fly som om jorden var flat og stasjonær.

For det første: Det er mulig dersom du vatrer opp i den ene enden og ikke midt på.

For det andre: Gjør det selv.

Lenke til kommentar

Lage en kilometer lang beholder bare for å overbevise de troende om at jorda er rund?? Og så hjelper det ikke en gang!

Hva er det du sier?! Klart det hjelper! Når han, uansett resultat, alltid får bekreftet for seg selv, at jorden er flat. Da hjelper jo det ham selv enormt!! :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du sier?! Klart det hjelper! Når han, uansett resultat, alltid får bekreftet for seg selv, at jorden er flat. Da hjelper jo det ham selv enormt!! :p

Det er mange som vanlige folk som bekrefter for meg at jorden er flat. Her er en fersk video på 14 minutt.

https://youtu.be/x3235YfU78Y

Han filmer ofte ut i kysten av Florida. Men ved hjelp av en annen flat jorder som er flink til å legge til informasjon i videoen så ser vi distansene til det han filmer. Jeg vil nå si vi ser langt over kurven og det som skjuler videre sikt er lysavbøying, spesielt midt på dag for man den speilbilde effekten, hvor det ser ut som fugler forsvinner i luften når de lander i vannet. Og når de tar av så kommer de til syne igjen. Når han så filmer senere på dagen samme sted så er dette forsvunnet og horisontlinjen er enda lenger unna. Da tror jeg at det som skjer er at speilbildeffekten som skjuler det som skjulte tidligere på dag er forflyttet lenger unna og videre syn der igjen er ikke mulig. Men her ser han 11 miles, men det som skal være skjult for han skal bare være 4 miles unna ifølge kurvekalkulatoren.

Lenke til kommentar

Hva er det du sier?! Klart det hjelper! Når han, uansett resultat, alltid får bekreftet for seg selv, at jorden er flat. Da hjelper jo det ham selv enormt!! :p

Det er mange som vanlige folk som bekrefter for meg at jorden er flat. Her er en fersk video på 14 minutt.

https://youtu.be/x3235YfU78Y

Han filmer ofte ut i kysten av Florida. Men ved hjelp av en annen flat jorder som er flink til å legge til informasjon i videoen så ser vi distansene til det han filmer. Jeg vil nå si vi ser langt over kurven og det som skjuler videre sikt er lysavbøying, spesielt midt på dag for man den speilbilde effekten, hvor det ser ut som fugler forsvinner i luften når de lander i vannet. Og når de tar av så kommer de til syne igjen. Når han så filmer senere på dagen samme sted så er dette forsvunnet og horisontlinjen er enda lenger unna. Da tror jeg at det som skjer er at speilbildeffekten som skjuler det som skjulte tidligere på dag er forflyttet lenger unna og videre syn der igjen er ikke mulig. Men her ser han 11 miles, men det som skal være skjult for han skal bare være 4 miles unna ifølge kurvekalkulatoren.

Det tragiske her, er at du her bekrefter hva jeg nettopp skrev, om at du tar alle resultater som bevis for at jorden er rund, uansett hva resultatene er. Men du er åpenbart ikke klar over det en gang..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Russia is planning to put a luxury hotel on the ISS

Kronerulling for å sende opp en representant for Flat Earth society?

Sende så ustabile mennesker opp på ISS? Ja, det hørtes ut som en god ide! :p

Forøvrig ville de etter en uke tilbake på jorden bare sagt: "Det føles helt uvirkelig at jeg skal ha vært der opp. Nei, de har nok bare gitt meg noe LSD og brukt VR til å lure meg"...

Nei, "kuren" for denne tilstanden, om den finnes. Er nok ikke hverken opp på ISS, eller en gang nede på sørpolen..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...