Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan godt være at sola tar seg ut litt annerledes, det er en forsøksvis avbildning.

...og siden det er teoretisk umulig å lage en animasjon av sola over flat jord som stemmer med alminnelige observasjoner av vinkler og soltider, kommer dere naturlig nok aldri nærmere sannheten heller. Men at kartet ikke stemmer med fakta er visst ikke av betydning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan godt være at sola tar seg ut litt annerledes, det er en forsøksvis avbildning. 

 

Her et bilde fra en avskyelig styggedom, et konsept som finnes i både Danmark og Norge og kanskje andre steder. Nemlig at en midt i et naturskjønt område som i seg selv er vitne om miljøet på en flat jord, plasserer en planetsti med "opplysninger" om de ulike planetene. Som sagt, en heslig styggedom. Her sees en person med ordførerkjede som lener seg til idolet, avgudsbildet. Med de uskyldige små i bakgrunnen som hjelpeløse vitner. 

 

Planetstien%2Bi%2BSandnes.jpg

 

planetary-path-planetenweg.jpg

 

Tja, de tilber i hvert fall ikke Rob Skiba, Eric Dubay og andre kjeltringer, så jeg tror ikke det er så farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her et bilde fra en avskyelig styggedom, et konsept som finnes i både Danmark og Norge og kanskje andre steder. Nemlig at en midt i et naturskjønt område som i seg selv er vitne om miljøet på en flat jord, plasserer en planetsti med "opplysninger" om de ulike planetene. Som sagt, en heslig styggedom. Her sees en person med ordførerkjede som lener seg til idolet, avgudsbildet. Med de uskyldige små i bakgrunnen som hjelpeløse vitner.

Du vet at du kan kjøpe et teleskop for en billig penge og observere alle disse planetene med dine egne øyne? Der kan du både se at de er runde og roterer, og at alle andre opplysninger stemmer.

 

Skal hjelpe deg litt på vei:

https://www.prisjakt.no/category.php?k=v761

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva hvis du har feil Widewanka? Hvordan går det da med det du har skrevet? Vil styggedommene du har kommet med bli tilgitt?

 

Du klarer tydeligvis ikke å svare på de direkte religiøse spørsmålene og påstandene mine så jeg får gjøre det enklere; Hvis du har feil kommer du til helvetet?

 

Er vel ikke 100% sikkert at alle som tar feil om jordas form, havner i helvete. Men vis meg en religion som tar utgangspunkt i at verden er en jordklode?

Tror ikke du kan det....

 

Hvis det kan observeres i teleskoper at det ikke bare er noe på himmelen men at det som hevdes å være planeter også roterer, er det overraskende at flat jord-bevegelsen har medgang. 

Foreløpig tror jeg mer på nærbilder av planetene tatt av flatjordere, som viser at f.eks. Mars kun er et blinkende punkt eller "wandering star". 

Lenke til kommentar

Det kan godt være at sola tar seg ut litt annerledes, det er en forsøksvis avbildning.

 

Her et bilde fra en avskyelig styggedom, et konsept som finnes i både Danmark og Norge og kanskje andre steder. Nemlig at en midt i et naturskjønt område som i seg selv er vitne om miljøet på en flat jord, plasserer en planetsti med "opplysninger" om de ulike planetene. Som sagt, en heslig styggedom. Her sees en person med ordførerkjede som lener seg til idolet, avgudsbildet. Med de uskyldige små i bakgrunnen som hjelpeløse vitner.

 

Planetstien%2Bi%2BSandnes.jpg

 

planetary-path-planetenweg.jpg

Og med dette er jeg overbevist om at du bare tøyser med oss, og trekker meg ut fra tråden.

 

Takk for meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hvis du har feil Widewanka? Hvordan går det da med det du har skrevet? Vil styggedommene du har kommet med bli tilgitt?

 

Du klarer tydeligvis ikke å svare på de direkte religiøse spørsmålene og påstandene mine så jeg får gjøre det enklere; Hvis du har feil kommer du til helvetet?

 

Er vel ikke 100% sikkert at alle som tar feil om jordas form, havner i helvete. Men vis meg en religion som tar utgangspunkt i at verden er en jordklode?

Tror ikke du kan det....

 

Dusselige dullelige momsefrue Widewanka. Hvorfor er det relevant hva andre religioner inneholder når du holder fast til dine vrangforestillinger av bibelen? Hvis jeg hadde presentert titusenvis av religioner som tok utgangspunkt at jorda var en ball så ville det endret hva?

 

Du har et ekstremt snevert synsfelt og det er meningsløst å presentere noe som helst som går utenfor synsfeltet ditt. Med andre ord så er det meningsløst å presentere noe som helst for deg :xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva hvis du har feil Widewanka? Hvordan går det da med det du har skrevet? Vil styggedommene du har kommet med bli tilgitt?

 

Du klarer tydeligvis ikke å svare på de direkte religiøse spørsmålene og påstandene mine så jeg får gjøre det enklere; Hvis du har feil kommer du til helvetet?

 

Er vel ikke 100% sikkert at alle som tar feil om jordas form, havner i helvete. Men vis meg en religion som tar utgangspunkt i at verden er en jordklode?

Tror ikke du kan det....

 

Dusselige dullelige momsefrue Widewanka. Hvorfor er det relevant hva andre religioner inneholder når du holder fast til dine vrangforestillinger av bibelen? Hvis jeg hadde presentert titusenvis av religioner som tok utgangspunkt at jorda var en ball så ville det endret hva?

 

Du har et ekstremt snevert synsfelt og det er meningsløst å presentere noe som helst som går utenfor synsfeltet ditt. Med andre ord så er det meningsløst å presentere noe som helst for deg :xmas:

 

 

Om vi bare kunne fått tak i bibelen hennes og byttet ut et par sider så ville hun nok blitt overtalt på dagen. Tror vi praksis kunne fått a til å tro hva som helst bare det var skrevet i the good book.

Lenke til kommentar

Hvis det kan observeres i teleskoper at det ikke bare er noe på himmelen men at det som hevdes å være planeter også roterer, er det overraskende at flat jord-bevegelsen har medgang.

Ja det kan det, og ja det er veldig overraskende.

 

Foreløpig tror jeg mer på nærbilder av planetene tatt av flatjordere, som viser at f.eks. Mars kun er et blinkende punkt eller "wandering star".

Flatjordere er jo enig i at mars er en rund, roterende planet da. Men du stoler mer på noen tilfeldig utvalgte bilder enn noe du selv enkelt kan observere med dine egne øyne?

 

Jeg som trodde du var veldig opptatt av hva du kunne observere og ikke...

 

(Bare så det er sagt, så er denne videoen satt sammen av en rekke stillbilder tatt over en periode på 3 timer og 45 minutter. Det er like fullt ekte uredigerte bilder, som du selv kan se gjennom et teleskop. Om du bare hadde tatt deg bryet med det.)

Endret av phax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er klar over at innlegget om Planetstien kan se ut som trolling, men det er faktisk hva jeg føler overfor Planetstien og indoktrineringen der. 

 

Det er jo vanskelig å dokumentere hvor mye framgang en sak har, men det er økning i antall medlemmer i Facebook-grupper, og kommentarer som "nå har dattera mi også hørt det (at jorda er flat), men hun avviser det bastant heldigvis". 

 

Hvis noen ønsker å rive ut sider i Bibelen, innrømmer de da at Bibelen sier at jorda er flat. Det sier også bilder av "Ancient Hebrew cosmology". 

Ordet himmelhvelving sikter liksom til en skål som er hvelvet, eller snudd. En pudding kan være hvelvet på et fat. Det sikter ikke til det innvendige av en ball. (Gud forby).

Lenke til kommentar

Er klar over at innlegget om Planetstien kan se ut som trolling, men det er faktisk hva jeg føler overfor Planetstien og indoktrineringen der. 

 

Det er jo vanskelig å dokumentere hvor mye framgang en sak har, men det er økning i antall medlemmer i Facebook-grupper, og kommentarer som "nå har dattera mi også hørt det (at jorda er flat), men hun avviser det bastant heldigvis". 

 

Hvis noen ønsker å rive ut sider i Bibelen, innrømmer de da at Bibelen sier at jorda er flat. Det sier også bilder av "Ancient Hebrew cosmology". 

Ordet himmelhvelving sikter liksom til en skål som er hvelvet, eller snudd. En pudding kan være hvelvet på et fat. Det sikter ikke til det innvendige av en ball. (Gud forby).

 

Har du tenkt på at "hvelvingen" kunne ha bestått av 2 stk. "skåler" som begge er "hvelvede"? Som til sammen danner en hvelving rundt hele jorden? Du vet, dersom man forestiller seg at man setter dem sammen på kanten?

 

Ellers, hva annet er indoktrinering i dine øyne? Gangetabellen? Alfabetet?

 

Hva skulle vi fått lov til å lære barna i ditt univers, annet enn at jorden er flat (uten noen form for bevis for det). Men heldigvis også, at det finnes en gud som hater dem, og vil brenne dem i evig tid i en svovel sjø? Ja, med mindre man bruker sin "frie" vilje til å ofre lam, og lage lovsanger til hans ære?

 

Wonkywanka paradiset er faen meg en skremmende plass..

Lenke til kommentar

Så det er altså et nei til å titte i et teleskop?

 

Nja... det du linket til, er i alle tilfeller en fotomontasje.

 

Men det ville vært interessant å se 3 timer i et teleskop for å sjekke om han har montert det hele riktig. Likevel, 3 timer... hadde nok ikke giddet mer enn 2 minutter. Er jo verre enn å se maling tørke.

Lenke til kommentar

Nja... det du linket til, er i alle tilfeller en fotomontasje.

 

Men det ville vært interessant å se 3 timer i et teleskop for å sjekke om han har montert det hele riktig. Likevel, 3 timer... hadde nok ikke giddet mer enn 2 minutter. Er jo verre enn å se maling tørke.

Det er en timelapse ja, for å vise rotasjonen uten at du trenger sitte se på i tre timer. Det er like fullt ekte, uredigerte bilder som helt tydelig viser at planeten roterer. Det kan du vel ikke argumentere mot.

 

For å sjekke det selv trenger du ikke sitte se på i tre timer sammenhengende. Du kan se i ett minutt, også komme tilbake et par timer senere å se i ett minutt til. To minutter sammenlagt for å få bekreftet at mars er en rund planet som roterer.

 

Det har du vel tid til? To minutter, for å endelig få svar på et av de store mysteriene i livet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...