Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når flat jordere skal gjenskape et eksperiment:

 

 

 

Tror ikke jeg har sett lignende idioti før..

Fordi 1/π er 0,318 kan ikke krumning på jordkloden stemme? Det var mildest talt kreativt.

 

I stedet for Jeranisms langtekkelige (og feilaktige) raljering kan man jo heller prøve denne:

https://planetcalc.com/1421/

 

Der vil man også finne formelen for høyde på en kurve i en sirkel. Påvise at π har en resiproc verdi (alle tall har dette) som ikke benyttes for kalkulering av sirkelsegmenter er mildest talt idiotisk.

 

EDIT:

Et lite spørsmål. Er 4 x 5 = 20 selv om resiproc verdi for 4 er 0,25?

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

 

Når flat jordere skal gjenskape et eksperiment:

 

 

 

Tror ikke jeg har sett lignende idioti før..

Fordi 1/π er 0,318 kan ikke krumning på jordkloden stemme? Det var mildest talt kreativt.

 

I stedet for Jeranisms langtekkelige (og feilaktige) raljering kan man jo heller prøve denne:

https://planetcalc.com/1421/

 

Der vil man også finne formelen for høyde på en kurve i en sirkel. Påvise at π har en resiproc verdi (alle tall har dette) som ikke benyttes for kalkulering av sirkelsegmenter er mildest talt idiotisk.

 

Man kan også henge seg opp i detaljene som at man tar utgangspunkt i en perfekt sirkel, mens jorden er oval. Men det er en ganske stor haug med mennesker som må være inne på en og samme konspirasjon dersom den skulle være flat... :p

Lenke til kommentar

Man kan også henge seg opp i detaljene som at man tar utgangspunkt i en perfekt sirkel, mens jorden er oval. Men det er en ganske stor haug med mennesker som må være inne på en og samme konspirasjon dersom den skulle være flat... :p

 

Jorda burde se oval ut på bildene fra verdensrommet også, da. 

Verden er tarvelig, for å bruke et uttrykk fra 1800-tallet. Meget tarvelig. Og det er mange som begår en alvorlig blamasje ved å tro på de mange bedrag.

 

 

 

Thi denne Verdens Visdom er Daarskab for Gud; thi der er skrevet: »Han er den, som griber de vise i deres Træskhed;« 1. Korintierne. (For the wisdom of this world is foolishness with God. For it is written, He taketh the wise in their own craftiness.)
Lenke til kommentar

Det nytter ikke med en sådan Træskhed. Har et godt øyemål, nemlig. Kan se når en sirkel er en sirkel, og når en linje er rett og ikke. 

 

Og det skulle være overflødig å sette ned linjaler i en kanal for å måle den, når kanalen går ved siden av en mur som viser godt hvor jevnt vannet i kanalen er. Men det er nu bare min mening...

Lenke til kommentar

Det er med stor glede at jeg kan gratulere en av de dummeste trådene på Diskusjon.no med over 12.000 innlegg og 600 sider. Vi har brutt mange barriærer i denne tråden og jeg må få takke alle galningene som har bidratt til mang en god latter. Vi kan snart se tilbake på 2017 som historie og jeg gleder meg til å se hva vi kan få til i året som kommer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det nytter ikke med en sådan Træskhed. Har et godt øyemål, nemlig. Kan se når en sirkel er en sirkel, og når en linje er rett og ikke.

 

Og det skulle være overflødig å sette ned linjaler i en kanal for å måle den, når kanalen går ved siden av en mur som viser godt hvor jevnt vannet i kanalen er. Men det er nu bare min mening...

Overdrevent stor tro på eget øyemål ser jeg...

 

Den er vel noe sånt som 0,01% forskjell, idiotisk å mene man ser slikt med det øyet.

En vanlig klinkekule er mer unøyaktig enn jorden

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et godt øyemål, nemlig. Kan se når en sirkel er en sirkel, og når en linje er rett og ikke.

Her er to bilder av jordkloden, det ene er helt rundt, det andre er skalert slik jorda er, dvs. litt flattrykt ved polene. Størrelsesforholdene (dvs. diameter ved polene og ved ekvator) er de samme som for jordkloden.

 

Her det ene:

 

post-438282-0-99242300-1513191214_thumb.png

 

Og her er det andre:

 

post-438282-0-44930100-1513191231_thumb.png

 

Jeg tviler svært sterkt på at du klarer å se forskjell på disse bare ved hjelp av øyemål.

Endret av Arve Synden
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Man kan også henge seg opp i detaljene som at man tar utgangspunkt i en perfekt sirkel, mens jorden er oval. Men det er en ganske stor haug med mennesker som må være inne på en og samme konspirasjon dersom den skulle være flat... :p

 

Jorda burde se oval ut på bildene fra verdensrommet også, da. 

Verden er tarvelig, for å bruke et uttrykk fra 1800-tallet. Meget tarvelig. Og det er mange som begår en alvorlig blamasje ved å tro på de mange bedrag.

 

 

 

Thi denne Verdens Visdom er Daarskab for Gud; thi der er skrevet: »Han er den, som griber de vise i deres Træskhed;« 1. Korintierne. (For the wisdom of this world is foolishness with God. For it is written, He taketh the wise in their own craftiness.

Det eneste bedraget jeg mistenker, er at mange av de som hevder i slike tråder at de tror på en flat jord, faktisk tror det. Jeg tror trolling-faktoren er ganske så høy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...