Capitan Fracassa Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Som alle som har reist med slike ferger (jeg har gjort det selv flere ganger på vestlandet), så er logikken din ren idioti: Hvis et lite barn tar et lite hopp på fergedekket, blir det slengt bakover på fergedekket med hastighet på 20m/s. Det ville jo vært livsfarlig.Av ren nysgjerrighet... hvilken bilferge på vestlandet går i 40 knop? Tja, tok kanskje i litt mye der. Ikke veldig stiv på knop osv. De må jo gå en del saktere siden det ellers ville være livsfarlig å gjøre et lite hopp, i følge maxRPMs fysikk. Men selv med vanlig fergehastighet ville det jo vært farlig hvis horisontal-hastigheten forsvinner med en gang du gjør et vertikalt lite hopp... Endret 7. desember 2017 av theNiceOne Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Okey. La meg male et annet bilde. Du er festet på et rullebånd i taket på i et stort rom 100 meter over bakken. Dette rullebåndet går 100km/t. Du slipper ballen rett ned. Og lander 100 meter under deg. Når den lander er den rett under deg selv om du på de sekundene ballen har brukt har gått betydelig i X retning om noen ser dette fra siden? Fokkeslasken, jeg ser for meg en golfball Dersom du og ballen beveger dere med 100km/t i en retning før du slipper ballen, så vil den ikke falle rett ned selv om du slipper den rett ned. Du tar feil, og dette kan du enkelt teste på en tredemølle, kom deg ut i den virkelige verden. Edit: Og videoen på forrige side gjør akkurat dette eksperimentet. Kan vi slutte å bruke flere sider på enkel fysikk som det er absolutt ingen tvil om at du tar helt fullstendig feil om nå? Endret 7. desember 2017 av cuadro 3 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Av ren nysgjerrighet... hvilken bilferge på vestlandet går i 40 knop? Tja, tok kanskje i litt mye der. Ikke veldig stiv på knop osv. De må jo gå en del saktere siden det ellers ville være livsfarlig å gjøre et lite hopp, i følge maxRPMs fysikk. Men selv med vanlig fergehastighet ville det jo vært farlig hvis horisontal-hastigheten forsvinner med en gang du gjør et vertikalt lite hopp... MaxRPM ser ut til å mene at det er bedre med vakum i hodet enn ingenting i hodet Lenke til kommentar
matteus Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Okey. La meg male et annet bilde. Du er festet på et rullebånd i taket på i et stort rom 100 meter over bakken. Dette rullebåndet går 100km/t. Du slipper ballen rett ned. Og lander 100 meter under deg. Når den lander er den rett under deg selv om du på de sekundene ballen har brukt har gått betydelig i X retning om noen ser dette fra siden? Fokkeslasken, jeg ser for meg en golfball Dersom du og ballen beveger dere med 100km/t i en retning før du slipper ballen, så vil den ikke falle rett ned selv om du slipper den rett ned. Du tar feil, og dette kan du enkelt teste på en tredemølle, kom deg ut i den virkelige verden. Edit: Og videoen på forrige side gjør akkurat dette eksperimentet. Kan vi slutte å bruke flere sider på enkel fysikk som det er absolutt ingen tvil om at du tar helt fullstendig feil om nå? Jeg er enig i at det er latterlig å bruke så mye tid og plass på ting som er selvklart for 90% av befolkningen, men på den andre siden er vi her ved en kjerne i hele flatjord-problematikken. Flatjordingene nekter plent å godta enkel fysikk, og vi har vel sjelden fått det tydeligere illustrert enn akkurat i den siste diskusjonen. Det er ingen tegn som tyder på at Max vil gi seg på dette, men det gjenstår å se. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Okey. La meg male et annet bilde. Du er festet på et rullebånd i taket på i et stort rom 100 meter over bakken. Dette rullebåndet går 100km/t. Du slipper ballen rett ned. Og lander 100 meter under deg. Når den lander er den rett under deg selv om du på de sekundene ballen har brukt har gått betydelig i X retning om noen ser dette fra siden? Fokkeslasken, jeg ser for meg en golfball Dersom du og ballen beveger dere med 100km/t i en retning før du slipper ballen, så vil den ikke falle rett ned selv om du slipper den rett ned. Du tar feil, og dette kan du enkelt teste på en tredemølle, kom deg ut i den virkelige verden. Edit: Og videoen på forrige side gjør akkurat dette eksperimentet. Kan vi slutte å bruke flere sider på enkel fysikk som det er absolutt ingen tvil om at du tar helt fullstendig feil om nå? I et vakuumrom mente jeg du var festet i taket teoretisk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 I vakuum vil ballen fortsette i nøyaktig samme fart som man slapp den, men vil så klart falle mot jorden. Ikke tenk "hvilken kraft får den til å fortsette", men "hvilken kraft stopper den". For den har allerede den farten når du stopper den, altså trenger den ikke noe kraft for å fortsette i samme retning. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 I et vakuumrom mente jeg du var festet i taket teoretisk. Det var da som bare pokker!.. OK, prøver en gang til: Dersom man i et vakuumrom var "festet i taket teoretisk". Og beveger seg fremover med en hastighet på ~100Km/t. Om man da slipper en kvinne med en lommelykt.. 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Siden du er glad i YouTube-videoer maxRPM, her er en kort en som direkte motbeviser påstanden din: Et aldeles glitrende eksempel! maxRPM: Det er bare å gi opp med dette. Du tar feil. Det er ikke noe mer å diskutere. Din forståelse av fysikk er beviselig feil. Din argumentasjon er desperat. Du griper etter ikke-eksisterende halmstrå. Hvorfor ikke bare innrømme at du tar feil, og slippe unna med ihvertfall litt ære i behold, framfor å ture fram som en idiot? Endret 7. desember 2017 av Arve Synden 3 Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Hele denne diskusjonen baserer så på én enkelt missforståelse fra maxRPM. Han forstår ikke at ballen holder samme fart som personen som holder den. Så det hjelper med andre ord ikke hvor avansert og komplisert man skal gjøre denne testen med rullebånd og glasstog og vakum og teoretiske takfester. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er vanskelig å tro at Gud bruker helt andre prinsipper for å lage et verdensrom, når det virker så greit med at ting lander på bakken her nede. Dette er et ganske interessant utsagn. For hele flatjord-teorien bygger jo på nettopp det, at det er brukt helt andre prinsipper for å skape jorden enn det vi kan observere ute i verdensrommet. Alle er enig i at alle andre planeter vi kan observere er runde. Alle er enig i at alle andre planeter vi kan observere roterer. Dette er noe også dere som tror på en flat jord er enig i. Men disse prinsippene skal altså ikke gjelde jorden. Hvorfor? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Hele denne diskusjonen baserer så på én enkelt missforståelse fra maxRPM. Han forstår ikke at ballen holder samme fart som personen som holder den. Desverre så kan ikke det maxRPM skriver kalles en misforståelse. Når det er så tydelig at han mener han har rett uansett hva og det er så enkelt å bevise at det er feil så går det over i en vrangforestilling. Det sykeste er jo at han nekter å teste noe som helst selv så han "mater" på en måte vrangforestillingen. Mange flatjordere er av typen som har et behov for å føle seg lurt av en "elite" og komme inn i en gruppe med likesinnede. Det gir en følelse av å være spesiell og eksepsjonell(t smart) som jo er fint å ha. "Jeg vet sannheten når ingen andre ser den, jeg er bedre enn alle andre", eller noe slik. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Det er en sånn ti mot en mobbetaktikk, får lyst å gi meg. Jeg er enig i at i et tog og fly så følger alt med. Men ikke om man er i det vakuum rommet opp ned i taket og der drar et rullebånd deg i 100km/t. Dere mener seriøst at hvis man dropper en ball da si 1000 meter. Det er noen sekunder med fall det. Da vil den ballen gå i samme X-retning som deg og lande 90 grader under deg etter at du har hundrevis av meter i X-retning? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er ikke en mobbetaktikk, det er et reèllt problem for mange på jorda. Du lukker ørene og ignorerer ting stadig vekk og jeg har til gode å høre om eksperimenter og forsøk du har utført selv. Ingenting, selv det som er så beviselig så enkelt at selv et barn kan gjøre det, går inn når du har satt deg på bakbeina. Det går faktisk så langt at det kan kalles vrangforestillinger, sett her fra forumet basert på det du skriver selvfølgelig. Hvordan denne diskusjonen hadde vært i det virkelige liv og hvordan du er i det virkelige liv vet jeg ingenting om. 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Dere mener seriøst at hvis man dropper en ball da si 1000 meter. Det er noen sekunder med fall det. Da vil den ballen gå i samme X-retning som deg og lande 90 grader under deg etter at du har hundrevis av meter i X-retning? Det hele er ganske enkelt. De eneste kreftene som virker på ballen virker nedover. Bortover (langs båndet) virker ingen krefter på ballen. Nedover virker gravitasjon, altså akselererer ballen i "nedover-retning". Her må vi bruke Newtons andre lov: In an inertial reference frame, the vector sum of the forces F on an object is equal to the mass m of that object multiplied by the acceleration a of the object: F = ma. Kreftene dekomponeres her til å være null i bortover-retning og F=mg i nedover-retning. Altså skjer ingenting i bortover-retning - ballen vil bare fortsette i konstant hastighet bortover, mens den vil akselerere nedover. Edit: tok med sitat Endret 7. desember 2017 av Arve Synden 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Men ikke om man er i det vakuum rommet opp ned i taket og der drar et rullebånd deg i 100km/t. Dere mener seriøst at hvis man dropper en ball da si 1000 meter. Det er noen sekunder med fall det. Da vil den ballen gå i samme X-retning som deg og lande 90 grader under deg etter at du har hundrevis av meter i X-retning? Ja Endret 7. desember 2017 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Siden du er glad i YouTube-videoer maxRPM, her er en kort en som direkte motbeviser påstanden din: https://youtu.be/KacTRPL1MtE Sykt bra! Knuser jo hele argumentasjonen til maxRPM En kombinasjon av høyde og fart. Virker ikke på all høyde og fart Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Nå som tråden har blitt til en humortråd, følte jeg forpliktet til å dele dette. Vi alle tar feil, og har blitt lurt trill rundt hele livet! Rund eller flat, det er bare en kontinent og det er Polen! 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 ahpadt skrev: "Hvorfor har ikke Wikileaks funnet et eneste fnugg av bevis for dette enda? Det er ikke mye annet de ikke har dekket av dype statshemmeligheter (som for eksempel totalovervåkning av internettaktivitet) fra hele verden." Anonymous har tatt det opp i en video. Men vi er opplært til å tro at autoritetene har rett. Skal vi stole på noe, må det komme fra personer som vi kjenner godt fra media. Og her er det lett å trå feil, dersom det er mange bedragere i verden. Som Bibelen sier at det er. Sitat? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Nå som tråden har blitt til en humortråd, følte jeg forpliktet til å dele dette. Vi alle tar feil, og har blitt lurt trill rundt hele livet! Rund eller flat, det er bare en kontinent og det er Polen! Hvis jorden er flat heter det da "lurt trill flat" Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg er enig i at i et tog og fly så følger alt med. Men ikke om man er i det vakuum rommet opp ned i taket og der drar et rullebånd deg i 100km/t. Dere mener seriøst at hvis man dropper en ball da si 1000 meter. Det er noen sekunder med fall det. Da vil den ballen gå i samme X-retning som deg og lande 90 grader under deg etter at du har hundrevis av meter i X-retning?Kan du forklare hvorfor den vil stoppe opp? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå