Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åå.. har du "påpekt" det. Oj så flink, oj oj..

Det er veldig mye her i tråden som har blitt påpekt mange ganger så du har litt av en jobb foran deg hvis du skal "ojojoj"-kommentere på alt. Er det ikke greit å slenge inn en spoiler og skrive hva innlegget handler om så folk som ikke er interreserte i akkurat det kan hoppe over? Tenkte at det kanskje er fint å holde tråden noe ryddig, men det er kanskje litt for "ojojoj".

Her er en julegave til deg

Sjokoladebolle-1024x512.jpg

• Liker 8
Lenke til kommentar

Kom igjen a, gi meg et svar.

Hva er greia med flat earth? Hvis jorda virkelig er flat (noen den ikke er) hvorfor skulle en gruppe mennesker forsøke å holde dette hemmelig? Hva er deres motivasjon? Hva vinner de på det?

Dette blir jo ut fra hva jeg tror, men tror at hvis eliten klarer å få mange folk til å tro på flere ting som går mot Bibelen, kan de få folk i en tilstand der de lettere går på andre bedrag, til og med ser dårligere hva som foregår rundt dem og hva eliten foretar seg. 

Når eliten får barn og voksne til å tro på at vi deler stamfar med apene og kommer fra en jordklode som nærmest har skapt seg selv, ja vips. Da har de fått dem til å tro på noen store ting som motsier Bibelen.

Det er av en slik årsak at G eller gravitasjon, blir sagt å være selve grunnlaget for elitens eksistens. Det vil si, uten at et tilstrekkelig antall mennesker tror på at gravitasjonen fikser en jordklode, kan ikke eliten eksistere på samme måte som i dag. 

Hvilket jo må sies å være en god grunn til å holde folk hjernevasket (ihvertfall for dem som har dårlige motiver). 

Om fallhastighet i Nord-Norge og Florida: Dersom det er en forskjell der, kan det skyldes foreskjell i elektromagnetisme, f.eks. Vi vet ikke hva som er under den flate jorda, nede ved jordas søyler. 

Hvorfor har ikke Wikileaks funnet et eneste fnugg av bevis for dette enda? Det er ikke mye annet de ikke har dekket av dype statshemmeligheter (som for eksempel totalovervåkning av internettaktivitet) fra hele verden.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke Wikileaks funnet et eneste fnugg av bevis for dette enda? Det er ikke mye annet de ikke har dekket av dype statshemmeligheter (som for eksempel totalovervåkning av internettaktivitet) fra hele verden.

Hvor mye er det egentlig de ikke har avdekket enda?  :)

Lenke til kommentar

Ja, jo  :huh:  Innser at slike bemerkninger kan forekomme i et miljø der en gjerne reverserer alt mulig.  :eek:

Til og med skal det være et signal når noen går med to klokker på håndleddet. Da den ene klokka går den riktige veien og den ene klokka går feil vei. Dette skal være for å oppfylle djevledyrkernes idealer om en reversert virkelighet. 

Men ettersom jorden er rund.. Så er det jo du som forsøker å reversere virkeligheten.. Det er du som forsøker å forkynne at guden din ikke er allmektig likevel..

Du vet de første kjente forestillingene om en flat jord stammer fra Mesopotamia? Du vet.. Babylon.. De trodde jorden var en flat disk som lå og fløt inni en "snow globe". Åssen var nå dette igjen? Valgte gud seg Babylonenerne som "sitt" folk. Eller advarte han mot å tro som dem? ;)

Jeg har sagt det før Wonky. "Djeveldyrkerne" i denne tråden, om det finnes noen, er deg og maxRPM. Kanskje djevelens største triks ikke var å få folk til å tro han ikke eksisterer likevel? Kanskje hans største triks, er å ha fått "nyttige idioter" som deg og maxRPM til å få folk til å fjerne seg fra gud, ved å gå tilbake til de gamle hedenske forestillingene om jordens form? Samtidig som du og maxRPM tror at dere følger Jesus! :p

Hvor mange klokker går du med Wonky? En på armen, og en på telefonen? ;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

"Det finnes ikke opp og ned på planeten jorden;

Nordpolen er ikke opp.

Sydpolen er ikke ned."

Har støtt på det argumentet før, men dere må innrømme at en globus alltid har de samme landene på "toppen", og de samme landene på "bunnen". På grunn av aksen. 

Om ballong: Jeg er ikke et støvkorn som sitter fast på en svær gummiplanet :) I tillegg må en gjerne gni litt på en ballong for å få til morsomme effekter.

Hvilke egenskaper har "Ned", for deg..?

===

Tenk deg at du flyter vektløs rundt i rommet.

Kjenner du til magnetisme..?

...

Gravitasjon er ganske likt magnetisme.

Masse tiltrekker seg masse.

Men denne kraften er svært svak.

Du merker ikke kraften på kroppen mot dagligdagse objekter eller bygninger.

Men du kan se denne kraften mellom trivielle dagligdagse objekter:

Jorden er svært stor -- og derfor trekkes du mot jorden.

Jorden er rund. Mesteparten av massen er sentrert rundt midten av planeten.

Derfor er midten av planeten alltid "Ned" for dem som går på planeten.

---

Tilbake til din vektløse ferd i verdensrommet. Det finnes ingen ned. Du bare flyter, vektløs.

Tenk deg hva som skjer hvis du føler en magnetisk kraft som trekker deg mot en rund kule.

Hvordan ville det føltes at kroppen din trekkes mot en rund kule som er mange, mange, mange ganger større enn deg..?

Armene føles tyngre. Beina føles tyngre. Hele kroppen din trekkes mot kulen.

Akkurat som du føler kroppen din trekkes mot jorden akkurat nå.

Du ville kunne gått rundt på kulen.

Det finnes ikke noe ned; Det er bare deg og kulen i vektløs tilstand, og en magnetisk kraft som trekker deg mot kulen.

Du kan gå rundt på kulen.

Det du opplever som ned vil alltid være midten av denne kulen.

Nesten akkurat slik er jorden.

Det er en kraft som trekker deg mot jorden -- tyngdekraften -- uansett hvilken side av jorden du befinner deg på.

Denne kraften er en egenskap av masse; massen din og jordens masse.

Tyngde er navnet på denne kraften.

Tyngdekraften.

Tyngdekraften trekker deg mot jorden, uansett hvilken side av jorden du befinner deg på.

Nesten som en magnet.

---

Grunnen til at du ikke kan stå på undersiden av en ballong, eller få noe til å henge fast på undersiden av en kule, er også nettopp tyngdekraften.

Tyngdekraften til jorden trekker det som er på undersiden av ballen din mot jorden, uansett hvor på jorden du befinner deg.

Lenke til kommentar

ahpadt skrev:

"Hvorfor har ikke Wikileaks funnet et eneste fnugg av bevis for dette enda? Det er ikke mye annet de ikke har dekket av dype statshemmeligheter (som for eksempel totalovervåkning av internettaktivitet) fra hele verden."

Anonymous har tatt det opp i en video. Men vi er opplært til å tro at autoritetene har rett. Skal vi stole på noe, må det komme fra personer som vi kjenner godt fra media. Og her er det lett å trå feil, dersom det er mange bedragere i verden. Som Bibelen sier at det er. 

Gabri3l skrev:

"Du vet de første kjente forestillingene om en flat jord stammer fra Mesopotamia? Du vet.. Babylon.. De trodde jorden var en flat disk som lå og fløt inni en "snow globe"."

Hedenske kulturer kunne ha noen sannheter til felles med hebreerne. Om noen kulturer har samme ekteskapsskikker som kristne, betyr ikke det at vi må endre våre ekteskapsskikker. 

Red Frostraven skrev:

"Grunnen til at du ikke kan stå på undersiden av en ballong, eller få noe til å henge fast på undersiden av en kule, er også nettopp tyngdekraften.

Tyngdekraften til jorden trekker det som er på undersiden av ballen din mot jorden, uansett hvor på jorden du befinner deg."

Vi ser at det er det som skjer her. Men når det gjelder forholdene utenfor vår kjente verden, er vi nødt til å stole på vitenskapen og illustrasjoner fra NASA.

Det er vanskelig å tro at Gud bruker helt andre prinsipper for å lage et verdensrom, når det virker så greit med at ting lander på bakken her nede. 

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/239/981/0d1.png

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/l/t1.0-9/24796789_161680241249371_8950339741651556945_n.jpg?oh=fc330d17d984e477b0ed6e7a59801150&oe=5A932BDA

Endret av Widewanka S.Trømpe
Lenke til kommentar

Her er en julegave til deg

Den var til den utrolig heldige Delvis. Vil likevel påpeke at det var en fin illustrasjon av jordas form, flat nederst men med en kuppel over. Og så ser det ut som det er noe sol som har strålt på dette bakverket.

Jeg regner med at du mener at boller er bevis på at jorda er flat :lol:

Hvis du spør Delvis pent (pun haha...) så kanskje han deler med deg :)

Lenke til kommentar

Så hvis jeg hopper på et rullebånd som 100 kilometer i timen så vil jeg lande like stødig som å lande på et ikke rullende underlag? Kan forstå alle mine håndbevegelser på om jeg står på rullebåndet er som om jeg står stille. Men det at føttene ikke kjenner det, når jeg går på dette bevegende underlaget. Det tviler jeg sterkt på, fordi hvert et steg jeg tar så vil den ene foten dras med før den andre lander. Men man må vel tro på stasjonær jord for å kunne komme frem til den konklusjonen.

/facepalm.

Igjen, RELATIV BEVEGELSE! Når du står på rullebåndet som går med 100km/t, så beveger du også deg med 100km/t! Hvor vanskelig er det å forstå? Når du hopper oppover, så beveger du deg i en kurve opp og ned relativt til den stillestående bakken ved sidenav, mens du går rett opp og ned i forhold til matten på rullebåndet. Hvor vanskelig er det for deg å forstå? Den ene foten vil ikke bli "dratt med" når den lander, den beveger seg hele tiden med samme hastighet i x-retning som båndet. Det er ingen relativ bevegelse!

Herre min hatt, plukk opp en bok!

Dette er ikke forklaringen på alt. Om jeg skyter en ball med en sprettert rett opp i et tog som suser i 100vis av kilometer i timen og det er et tog av glass man kan se igjennom som er ti talls meter høyt så vil du og ballen flytte på seg i X-retning. for en som ser dette utenfra og når ballen har landet har han sett ballen gå som en bue. Du derimot som skøyt ballen rett opp ser denne ballen komme rett ned igjen. Dette kan sammenlignes med det dere sier atmosfæren gjør, drar med seg alt som går i luften i roteringen av jordkloden selvom jeg mener dette krever litt for magisk gravitasjon

Står du på et rullebånd som går hundrevis av kilometer derimot og skyter ballen rett opp, så vil du nok se den lande et helt annet sted hvor du står når den lander.

Dette blir å sammenligne med månen som et rullebånd. Ingen atmosfære som drar med seg ballen du skyter opp på månen. Den vil lande et annet sted. Dette er merkbart. Å gå på et rullebånd er merkbart.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg hopper på et rullebånd som 100 kilometer i timen så vil jeg lande like stødig som å lande på et ikke rullende underlag? Kan forstå alle mine håndbevegelser på om jeg står på rullebåndet er som om jeg står stille. Men det at føttene ikke kjenner det, når jeg går på dette bevegende underlaget. Det tviler jeg sterkt på, fordi hvert et steg jeg tar så vil den ene foten dras med før den andre lander. Men man må vel tro på stasjonær jord for å kunne komme frem til den konklusjonen.

/facepalm.

Igjen, RELATIV BEVEGELSE! Når du står på rullebåndet som går med 100km/t, så beveger du også deg med 100km/t! Hvor vanskelig er det å forstå? Når du hopper oppover, så beveger du deg i en kurve opp og ned relativt til den stillestående bakken ved sidenav, mens du går rett opp og ned i forhold til matten på rullebåndet. Hvor vanskelig er det for deg å forstå? Den ene foten vil ikke bli "dratt med" når den lander, den beveger seg hele tiden med samme hastighet i x-retning som båndet. Det er ingen relativ bevegelse!

Dette er ikke forklaringen på alt. Om jeg skyter en ball med en sprettert rett opp i et tog som suser i 100vis av kilometer i timen og det er et tog av glass man kan se igjennom som er ti talls meter høyt så vil du og ballen flytte på seg i X-retning. for en som ser dette utenfra og når ballen har landet har han sett ballen gå som en bue. Du derimot som skøyt ballen rett opp ser denne ballen komme rett ned igjen. Dette kan sammenlignes med det dere sier atmosfæren gjør, drar med seg alt som går i luften i roteringen av jordkloden selvom jeg mener dette krever litt for magisk gravitasjon

Står du på et rullebånd som går hundrevis av kilometer derimot og skyter ballen rett opp, så vil du nok se den lande et helt annet sted hvor du står når den lander.

Dette blir å sammenligne med månen som et rullebånd. Ingen atmosfære som drar med seg ballen du skyter opp på månen. Den vil lande et annet sted. Dette er merkbart. Å gå på et rullebånd er merkbart.

Nei, nope og ja, det er klart. 

Eksempelet med toget og rullebåndet kan ikke sammenlignes. 

Hadde du stått oppå toget og skutt en ball rett opp så hadde det vært det samme som rullebåndeksempelet ditt. 

Lenke til kommentar

Kom igjen a, gi meg et svar.

Hva er greia med flat earth? Hvis jorda virkelig er flat (noen den ikke er) hvorfor skulle en gruppe mennesker forsøke å holde dette hemmelig? Hva er deres motivasjon? Hva vinner de på det?

Dette blir jo ut fra hva jeg tror, men tror at hvis eliten klarer å få mange folk til å tro på flere ting som går mot Bibelen, kan de få folk i en tilstand der de lettere går på andre bedrag, til og med ser dårligere hva som foregår rundt dem og hva eliten foretar seg. 

Når eliten får barn og voksne til å tro på at vi deler stamfar med apene og kommer fra en jordklode som nærmest har skapt seg selv, ja vips. Da har de fått dem til å tro på noen store ting som motsier Bibelen.

Det er av en slik årsak at G eller gravitasjon, blir sagt å være selve grunnlaget for elitens eksistens. Det vil si, uten at et tilstrekkelig antall mennesker tror på at gravitasjonen fikser en jordklode, kan ikke eliten eksistere på samme måte som i dag. 

Hvilket jo må sies å være en god grunn til å holde folk hjernevasket (ihvertfall for dem som har dårlige motiver). 

Om fallhastighet i Nord-Norge og Florida: Dersom det er en forskjell der, kan det skyldes foreskjell i elektromagnetisme, f.eks. Vi vet ikke hva som er under den flate jorda, nede ved jordas søyler. 

Vet ikke helt hva religion har med dette å gjøre, men greit nok. Du mener altså at "eliten" kontrollerer alle oss andre ved å spre løgner om religion og vitenskap? Du tror at de har klart å holde på makten ved å spre løyner som en hver kan teste selv? Du tror at vi alle på en eller annen måte har blitt lurt og at du er en av de få som innser sannheten. 

Det må krevet et enormt system, et system som må hindre de aller fleste i å tenke klart. Det du påstår er rett og slett ikke noe annet enn en global konspirasjon og indoktrinering av et utall generasjoner. 

Hvorfor skulle de gjøre noe sånt? Beholde sin makt? Hva gjør de med denne makten? Hvem er disse folka? Hva er poenget? 

Er ikke en enklere forklaring at de rike bruker det økonomisystemet vi alle kjenner for å fremme sine egnene interesser. At kristendommen ikke er noe annet enn et sett med gamle lover, regler og myter. Et system som har blitt brukt av eliten til å kontrollere deler av befolkningen. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere verden slik som du ser den med dine egen øyne?

Det er ikke noe poeng å diskutere vitenskapen, det er ikke vi som skyller dere en forklaring. Det er dere som må forklare dere. Jeg skjønner det ikke, hvorfor tror dere på dette tøvet når det er enkle og logiske sannheter der ute. Alt dere trenger å gjøre er å åpne deres trangsynte hjerner litt.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

*snip* Bibelen *snip*

Vet ikke helt hva religion har med dette å gjøre, men greit nok.

Fordi flatjordbevegelsen stammer fra ting som står i bibelen. Stort sett symbolikk som tas mer eller mindre bokstavelig som er ment å symbolisere andre ting enn det de innbiller seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gang: Forklaringen har ikke noe med at atmosfæren å gjøre, den har ikke noe med tyngdekraften å gjøre, men simpelthen med det faktum at der du står med ballen i hånda og skal til å kaste den, så har både du og ballen en hastighet på 100km/t bortover. Når du (fra ditt synspunkt) kaster den rett opp (la oss si med en hastighet på 50km/t) så har den derfor en hastighet på 50km/t oppover og 100km/t bortover sett fra en som står i ro utenfor, men en hastighet på 50km/t oppover og 0 bortover sett fra toget.

Nei, det vil du ikke. Jeg har gitt deg logisk skritt for skritt-forklaring, og jeg har bedt deg teste det ut på en åpen bilferge, som er mye lettere enn å gjøre det på et rullebånd.

Den eneste forskjellen mellom rullebåndet og toget, er at luften inne i bygget hvor du har rullebåndet ikke beveger seg bortover med samme fart, slik at ballen vil bremses opp ørlite i fartsretningen, og dermed kanskje lande en cm eller to bak deg, men ikke mer.

Vi kan godt møtes et sted med rullebånd og se deg dumme deg ut med forklaringen din. Jeg er tilgjengelig i Oslo-området.

Dette blir å sammenligne med månen som et rullebånd. Ingen atmosfære som drar med seg ballen du skyter opp på månen.

Det har aldri vært, og det vil ikke bli atmosfæren som drar med seg ballen. Ballen har en utganshastighet, og den beholder den så lenge ingen krefter virker i motsatt retning. Prøv i det minste å se hva Newtons lover sier, de er ikke veldig vanskelige.

Den vil lande et annet sted. Dette er merkbart. Å gå på et rullebånd er merkbart.

Du prater beviselig tull. Enhver som har stått på et rullebånd, eller en åpen bilferge og hoppet opp, vet at man lander på samme sted på rullebåndet/båten, og ikke 10-20 m lenger bak.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men vi er opplært til å tro at autoritetene har rett. Skal vi stole på noe, må det komme fra personer som vi kjenner godt fra media. Og her er det lett å trå feil, dersom det er mange bedragere i verden. Som Bibelen sier at det er.

At religioner har sitt fundament i at autoriteter har rett er jo ingen hemmelighet, men ikke projisèr det over på alle andre. Vitenskapens fundament er at påstander skal etterprøves. Ikke at "riktig" person (eller bok) skal påstå noe.

Kan det ikke etterprøves blir det forkastet. Jeg gjetter at du tror det er en annen grunn til at Gud ikke tas med i beregningen for vitenskap, men det er dette som er den egentlige grunnen. Det faktum at vi må ta noens ord for alt som omhandler religion (lytte til autoriteter) er hva som gjør at det ikke har noen plass innen vitenskap.

Det anbefales å prøve dette en eller annen gang da det er meget befriende å ikke måtte spørre andre hva man skal tro eller tenke.

Det er vanskelig å tro at Gud bruker helt andre prinsipper for å lage et verdensrom, når det virker så greit med at ting lander på bakken her nede.

Jeg forstår ikke hvorfor du rir dette poenget. Ikke klarer du vise hva som er forskjellig, og absolutt alle svar du har fått på dette forteller deg at det ikke er noen forskjell. Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

/facepalm.

Det er ikke atmosfæren som drar med seg ballen. Det er hastigheten (i en gitt retning) som fortsetter slik den var. Hvis luften beveger seg like fort som objektet vil luften ikke bremse objektet. Dersom luften har en annen hastighet vil den påvirke objektet. Går luften 100km/t saktere enn objektet vil luften være en kraftig brems vha friksjon.

I glasstoget ditt vil luften ikke bremse ballen i den retningen. På rullebåndet vil luften bremse ballen i den retningen. I friluft vil luften ikke bremse ballen i den retningen. I vakuum vil fravær av luft ikke bremse ballen, og bevegelsen vil fortsette helt uhindret.

Lenke til kommentar

/facepalm.

Her tar du helt fullstendig feil. Det eneste som skiller rullebåndet og toget, er luftmotstand.

Lenke til kommentar

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor flinke dere er til å uttale dere på vegne av gud. Dere mangler i hvert fall ikke selvtillit. Håper gud setter pris på at dere ser bort fra skaperverket hans. Tror ikke han bryr seg noe særlig, så det går sikkert bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...