Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er dykker og det er derifra jeg har min kunnskap, merker det er ett par mangler der nå i etterkant ;)

Kroppen fungre veldig anderledes under trykk enn ved overflaten/ved lavt trykk...

Jeg er på tynn is selv når jeg snakker om dykkerteori, men det er klart at MaxRPM er ute av leken totalt når han blander inn oksygenforgiftning ved tilnærmet atmosfærisk trykk og/eller lavt overtrykk.

 

Mente ikke at jeg var på tynn is når det gjelder dykking, men luft og oksygen under trykk er ganske anderledes uten trykk/ved lavt trykk.

Kunnskapen lar seg altså ikke overføre direkte fra dykking til romfart :)

 

Jeg mente heller ikke at du var det, det var bare en skrivemåte hvor jeg mente mitt forrige innlegg, beklager misforståelsen.

Men ja, du har helt rett, det er derfor jeg kommenterte først - da oksygenforgiftning i dette tilfelle er totalt irrelevant :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest håpløse ved slike typer som trådstarter er at de er så sikre på at dette er et problem selv *ETTER* at dette er grundig forklart til dem... De driter i forklaringen, selv om det er den skjære sanne sannheten og hopper bare videre med neste "problem" uten å ta til følge det de nettopp burde lært litt av, for det SAMME "problemet" dukker opp fra samme fyr i en tråd noen dager etter, der de durer i vei ufortrødent om hvor stort dette problemet er selv om de har blitt forklart at det ikke er noe problem... Hvor mange tråder har vi ikke sett dette i? Der virkelighets fornekterne (flat earthere, kreasjonister etc...) durer i vei med AKKURAT de samme "problemene" i noen tråder videre fra der de ble grundig forklart hvorfor "problemet" ikke var noe problem...

 

Vi andre som ikke har noen problemer med å bruke fakta tror at alle er som oss, at hvis det kommer opp fakta som kontradikterer vår oppfattning av noe så discarder vi det som ikke er fakta og bruker fakta, men folk med agendaer (jesus vettu, han er en stor agenda for mange og de driter i om jesusen deres henger i et rent løgn nettverk... så lenge jesusen henger der er alt greit..) evner ikke å discarde tullet og ta til seg fakta...

 

Så hvorfor prøve tenker jeg... De vil jo uansett gjenta akkurat det samme sludderet ved neste korsvei, for det er hva de ønsker å tro og hva de behøver å tro, hvis ikke går ikke agendaen opp... Så trådstarter MÅ tro at jorden er flat, jesusen hans henger visst på den løgnen... 

Lenke til kommentar

Hva tenker du om det jeg postet i går maxRPM?

Angående toalett, her er første treff når jeg søker på "Apollo mission toilet" 

http://www.madsci.org/posts/archives/2006-01/1138467020.As.r.html

Jeg limer like godt inn hele teksten her, morsom lesing :p


But one aspect of weightlessness was so unpleasant was so unpleasant that even the thrill of exploration didn't make up for it. If this marvel of engineering called Apollo had one major design flaw, it was the 'Waste Management System,' perhaps the most euphemistic use of English ever recorded. For urine collection there was a hose with a condom-like fitting at one end which led, by way of a valve, to a vent on the side of the spacecraft. On paper at least, it seemed like a reasonable, if low-tech, way to handle urinating in zero g, assuming you got over your anxiety about connecting yor private parts to the vacuum of space. You roll on the condom, open the valve, and it all goes into the void where it freezes into droplets of ice that are iridescent in the sunlight. One astronaut answered the question "What's the most beautiful sight you ever saw in space?" with "Urine dump at sunset."

In reality, using the urine collector didn't work so well. For one thing, it could be painful. If you opened the valve too soon, some part of the mechanism was liable to poke into the end of your penis, which prevented you from urinating. And at that point, as if to confirm your worst fears, the suction began to pull you in. Now you were being jabbed and pulled at the same time, so you shut the valve, and as the mechanism resealed itself it caught a little piece of you in it. It took only one episode like that to convince you to never let it happen again. Next time you had a strategy: start flowing a split-second before you turn on the valve. But once you began to urinate the condom popped off and out came a flurry of little golden droplets at play in the wonderland, floating around and making your misfortune everybody's misfortune! And in no time at all the whole device reeked; it was an affront to the senses just sitting there.

The astronauts got used to the urine collector, though, and they got used to mopping up afterwards. But there was no getting used to the other part of the Waste Management System. Tucked away in a strange locker was a supply of special plastic bags, each of which resembled a top hat with an adhesive coating on the brim. Each bag had a finger-shaped pocket built into the side of it. When the call came you had to flypaper this thing to your rear end, and then you were supposed to reach in there through the pocket with your finger---after all, nothing falls in zero gravity---and suddenly you were wishing you had never left home. And after you had it in the bag, so to speak, you had one last delightful task: break open a capsule of blue germicide, seal it up in the bag, and knead the contents to make sure they were fully mixed! At best, the operation was an ordeal. In the confined space of the Apollo command module, your crewmates suffered, too. One of the Apollo 7 astronauts said the smell was so bad it woke him out of a deep sleep. When the crew came back they wrote a memo about it: "Get naked, allow an hour, have plenty of tissues handy."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Argumenter som at prompt og bæsj lukter og at det er lite albuerom ser jeg ikke poenget med, maxRPM, det er ingen som påstår levde i luksus på ferden. Hold deg ihvertfall til problematiske problemstillinger, ikke trivielle ting som kun er lettere upraktisk uten noen konsekvens i det hele tatt for ferden.

Lenke til kommentar

Argumenter som at prompt og bæsj lukter og at det er lite albuerom ser jeg ikke poenget med, maxRPM, det er ingen som påstår levde i luksus på ferden. Hold deg ihvertfall til problematiske problemstillinger, ikke trivielle ting som kun er lettere upraktisk uten noen konsekvens i det hele tatt for ferden.

Så det du sier er at "Man kan ikke dra til månen fordi det lukter promp" ikke er et gyldig argument?
Lenke til kommentar

 

Argumenter som at prompt og bæsj lukter og at det er lite albuerom ser jeg ikke poenget med, maxRPM, det er ingen som påstår levde i luksus på ferden. Hold deg ihvertfall til problematiske problemstillinger, ikke trivielle ting som kun er lettere upraktisk uten noen konsekvens i det hele tatt for ferden.

Så det du sier er at "Man kan ikke dra til månen fordi det lukter promp" ikke er et gyldig argument?

Var det noe du ikke forstod med det jeg skrev?

Lenke til kommentar

 

 

Argumenter som at prompt og bæsj lukter og at det er lite albuerom ser jeg ikke poenget med, maxRPM, det er ingen som påstår levde i luksus på ferden. Hold deg ihvertfall til problematiske problemstillinger, ikke trivielle ting som kun er lettere upraktisk uten noen konsekvens i det hele tatt for ferden.

Så det du sier er at "Man kan ikke dra til månen fordi det lukter promp" ikke er et gyldig argument?

 

Var det noe du ikke forstod med det jeg skrev?

 

Nei, jeg skjønte det ganske greit. Jeg lagde en spøk av det hvor jeg spør et, for saken, helt åpenbart irrelevant spørsmål basert i det at man vet det luktet, og likevel dro de til månen. Hvor TS vil frem til at det ikke kan være toalett der med så lite plass, og at om det var med så lite plass så ville det luktet ille.

 

Ergo, jeg pekte på det irrelevante i TS's kommentar om lukten.

Lenke til kommentar

Her er hva jeg virkelig lurer på: Hvor kan jeg søke for å få være med i Eliten?

Sign me up too...   :)

 

Eliten liksom... Som betaler ut millioner av milliarder for å lure oss alle fordi de har et behov for å sverte bibelen... Ha ha, latterlig...   :D Da tror man at bibelen er veldig viktig for alle liksom... Sannheten er at bibelen rett og slett er så ubetydelig som harry potter for de fleste i verden... Tror faktisk harry potter vinner i en konkuranse om hvem som er viktigst...  :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Å bli betalt for og si at jorden er rund høres ganske greit ut. Har eliten en nettside der man kan søke om medlemskap?

I bytte med ti millioner og en liten spaceflight over den flate jorden vi bor på så skal jeg frivillig gå rundt og påstå at jorden er trill rund til alle jeg ser, jeg lover  :p (Letttjente penger, da jeg til og med slipper å juge...)

 

Blir for dumt å tro på slike håpløse påstander i dag, når det bare er å sjekke det selv... Isteden går det i tiss, bærsj og promp og at det skulle være et problem ingen klarte å løse liksom... Yeeeesussss..

Lenke til kommentar

Fra 2018 kan vi reise til Antaktis å se på "veggen" om vi vil. MaxRPM, regner med at du heller reiser nedover for å se enn å sitte å se på youtube? ;)

Fra nyhetsdøgnet på vg.no:
 

Argentina planlegger rutefly til Antarktis

 

Fra 2018 kan turister ta rutefly til Antarktis. Argentina bygger ut landingsbanen på forskningsbasen Marambio.

Ifølge avisen La Nación bygges rullebanen ut for å kunne ta imot turbopropellfly fra selskapet LADE.

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Jorden er flat"

 

1175 kommentarer ... til nå ...

 

... hvor mange kommentarer ville "Månen er en gul ost" ha fått ...?

Det fantastiske er at hverken en måne av ost eller en flat jord er noen vits i å diskutere... Da det er meget vanskelig å motsi fakta... 

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sitter nå i et fly, høyt over skyene, på vei til Spania.

 

Når kan jeg se solen under meg? Jeg fikk inntrykk av at perspektiv og fysikk er fuckall og at det var mulig. Én ting er nå hvertfall klart, flyet flyr fremover og ikke nedover så det er nok flatt her og ikke kuleformet.

 

Thats it guys. Game over. Man in plane out.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...