Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Kan du utdype hvorfor lite albuerom er ett stort problem?

Husker vi sov 8 stk i ett lite telt i førstegangstjenesten, det var verken albuerom eller takhøyde å snakke om, men ingen døde av plassmangel.

Det med oksygen gidder jeg ikke angripe, for når det er løst opp kommer bare neste "problem", så neste, så neste. Jeg gidder ikke jobbe med gjennom hver skrue for å løse deg fra din religion.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan jo nevne at om en person bruker 550 liter oksygen pr dag, noe som ikke høres så feil ut, så holder en 10L 300bar(3000 liter) nesten 6 dager. For 11 dager til 3 personer holder det altså med 5,5 slike flakser, eller 55 liter for hele oppdraget.

Jeg har forresten 4stk 10L 300bar stående på loftet som jeg kan fylle med 100% oksygen om jeg vil, så det er ikke tall jeg tar fra luften.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan jo nevne at om en person bruker 550 liter oksygen pr dag, noe som ikke høres så feil ut, så holder en 10L 300bar(3000 liter) nesten 6 dager. For 11 dager til 3 personer holder det altså med 5,5 slike flakser, eller 55 liter for hele oppdraget.

Jeg har forresten 4stk 10L 300bar stående på loftet som jeg kan fylle med 100% oksygen om jeg vil, så det er ikke tall jeg tar fra luften.

"Problem" solved...  :)

Nå venter vi på et nytt "problem" som fornekterne av viten og kunnskap kommer med...

Oksigen er ikke et problem, det er lenge siden vi løste det... Det eneste problemet, som både russerne og amerikanerne møtte, var brannfaren med for mye oksigen... To kapsler har brent opp i begge "leire" med astronauter inni, men også dette problemet ble løst... 

Lenke til kommentar

Det virkelige problemet her, er jo folk som sluker alt de kommer over og ikke eier noen form for kildekritikk...

At jorden ikke er flat, kunne maxRPM fått vite for et par tusen år siden, da han kule kisen Pythagoras og andre typer gikk rundt og observerte.

Selvsagt, og det hadde maxi gutt visst også, om han ikke hadde en agenda som heter jesus og som uten den minste tvil har null beviser for seg what so ever... Men der er han ikke kritisk, der er han ikke skeptisk, for jesus må være sant og som bevis er jorden flat, for det sier bibelen... indirekte ihvertfall... 

Lenke til kommentar

100 prosent oksygen. Hallo. Oksygenforgiftning. Brannfare?

Lenke til kommentar

Hallo ja ;)

Man blander det jo ut før man slipper det ut i fartøyet, men kroppen bruker bare oksygen, resten kan resirkuleres ettersom det ikke brukes. Og ja, det er brannfarlig, det er derfor noen av de har nærmest sprengt.

Rebrethere, ett relativt lite apparat man har på ryggen når man dykker gjør akkurat dette, de resurkulerer alt utenom CO2, som filtreres ut og fjernes.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg skrev, de fant ut dette på den harde måten... 

Lenke til kommentar

Det har vært nevnt mange ganger at "alt fra NASA er CGI"
Derfor vil jeg nevne at god CGI koster mange tusen kroner pr. minutt og produsere. Det finnes utallige timer med video fra romstasjonen, så det ville vært umulig å produsere alt ved hjelp av CGI. Med 4K video, som det nå finnes masse av fra romstasjonen, øker kostnadene for troverdig CGI ytterligere. Selv det beste hollywood har og by på kan lett avsløres hvis man ser godt etter.
Hvor mye arbeid tror du det ville vært og "fake" bare smykket alene i videoen under?
Praktiske effekter er også tidkrevende og svært kostbart å produsere, samt at det har sine klare begrensninger. Foreksempel kan man ikke sveve fritt fra rom til rom med kameraet fra alle mulige vinkler hvis man henger i ei sele.

Det finnes utallige timer med slik video tilgjengelig. UMULIG å forklare med CGI
https://www.youtube.com/watch?v=bhGydridbEA

Lenke til kommentar

Det har vært nevnt mange ganger at "alt fra NASA er CGI"

Derfor vil jeg nevne at god CGI koster mange tusen kroner pr. minutt og produsere. Det finnes utallige timer med video fra romstasjonen, så det ville vært umulig å produsere alt ved hjelp av CGI. Med 4K video, som det nå finnes masse av fra romstasjonen, øker kostnadene for troverdig CGI ytterligere. Selv det beste hollywood har og by på kan lett avsløres hvis man ser godt etter.

Hvor mye arbeid tror du det ville vært og "fake" bare smykket alene i videoen under?

Praktiske effekter er også tidkrevende og svært kostbart å produsere, samt at det har sine klare begrensninger. Foreksempel kan man ikke sveve fritt fra rom til rom med kameraet fra alle mulige vinkler hvis man henger i ei sele.

Det finnes utallige timer med slik video tilgjengelig. UMULIG å forklare med CGI

https://www.youtube.com/watch?v=bhGydridbEA

Live CGI her også:

https://www.youtube.com/watch?v=njCDZWTI-xg

Til dere som linker til fiske-linse opptak i rommet, hva er poenget? Det er verken bevis for det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Det virkelige problemet her, er jo folk som sluker alt de kommer over og ikke eier noen form for kildekritikk...

At jorden ikke er flat, kunne maxRPM fått vite for et par tusen år siden, da han kule kisen Pythagoras og andre typer gikk rundt og observerte.

Sant. Det eneste man trenger for å motbevise en flat jord er en bøling landmålere. men det blir for enkelt. Ved et visst punkt er også de ansatt av eliten.
Lenke til kommentar

Enkel løsning på alle beviser ser jeg, eliten står bak ;)

Hvor mange millioner/milliarder på verdensbasis er ansatt av denne eliten?

Ja, man må begynne å lure. "Vi" har våre beviser som sier jorden er rundt. Beviser som er samlet ute i felten. Flat-jord folket derimot, de benytter "våre" data og forteller hvorfor de er feil. Det er visst vanskelig å samle egne data. Det er rart med det.

I dag stilte jeg forøvrig inn en parabol for TV. Og, merkelig nok, den peker ikke mot noe landfast. Rett ut i himmelen. Om jeg flytter den, da forsvinner signalet. Da sier "vi" (globefolket) at det må finnes en sender i den retningen. Flat-jord-folket derimot, de sier det er refleksjoner av bølger som ikke reflekterer. Som de ikke vil gå ut i felten og bevise at reflekterer likevel. De bare sier vi tar feil. De har rett. Så lenge de slipper å faktisk vise til reèlle resultater.

Lenke til kommentar

Blander du med dykkersyke (bends) her eller? 

100% oksygen er ikke farlig å puste med mindre man er trykksatt og man overskrider et viss partialtrykk over en gitt periode. ppO2 blir ikke høyt nok da man ikke befinner seg trykksatt i over lang tid når man reiser til verdensrommet, dette er det kun dykkere som trenger å bekymre seg for. Dette er totalt irrelevant for diskusjonen. Du kan selv kjøpe 100% oksygen og puste på det hvis du vil, mange opplever faktisk at de blir litt "klarere" i hodet av det. 

Brannfaren er i høyeste grad reell, så dette er noe de tar veldig seriøst. Introduksjon av f.eks fett er ekstremt farlig, men ikke noe de ikke kan kontrollere ved å holde et sterilt miljø, noe de selvsagt gjør.

F16-pilotene f.eks har 100% oksygen i flytende form som de puster på mens de flyr. Når det er flytende så tar det mye mindre plass, da man kun puster det som går over i gassform, dermed kan de ta med MYE mer.

Ikke usannsynlig at det var nettopp dette de brukte/fremdeles bruker, da det er utrolig plasseffektivt. Volum fra flytende til gassform kan du søke opp selv, men det er tydelig at din mangel av grunnleggende kunnskap er grunnen til dine vrangforestillinger. Din logikk er bare "Jammen oksygen = Gud-AMAGAWD-Eliten"

EDIT: Klarte visst ikke å holde meg likevel nei  :dontgetit: 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er dykker og det er derifra jeg har min kunnskap, merker det er ett par mangler der nå i etterkant ;)

Kroppen fungre veldig anderledes under trykk enn ved overflaten/ved lavt trykk...

Jeg er på tynn is selv når jeg snakker om dykkerteori, men det er klart at MaxRPM er ute av leken totalt når han blander inn oksygenforgiftning ved tilnærmet atmosfærisk trykk og/eller lavt overtrykk. 

Likevel, jeg sjekket nå hvordan de gjør det, og dette er et lite sitat som for meg gir totalt mening:

Ou­r atmosphere is a mixture of gases (78 percent nitrogen, 21 percent oxygen, 1 percent other gases) at a pressure of 14 lbs/in2 (1 atm) that we breathe in and out. The space shuttle must provide a similar atmosphere. To do this, the orbiter carries liquid oxygen and liquid nitrogen in two systems of pressurized tanks, which are located in the mid-fuselage (each system has two tanks for a total of four tanks). The cabin pressurization system combines the gases in the correct mixture at normal atmospheric pressure. While in orbit, only one oxygen-nitrogen system is used to pressurize the orbiter. During launch and landing, both systems of each gas are used.

Kilde

Jeg tippet at de brukte flytende oksygen, men det var bare delvis korrekt da bruker også flytende Nitrogen også. De rett og slett blander seg til normale pustevilkår, dermed så eliminerer de også brannfaren ved for høy oksygenprosent. Se der, Max? Så enkelt er det å finne ut av saker og ting. Bare fordi du ikke forstår noe, så betyr det ikke nødvendigvis at det ikke går ;)

Lenke til kommentar

Jeg er dykker og det er derifra jeg har min kunnskap, merker det er ett par mangler der nå i etterkant ;)

Kroppen fungre veldig anderledes under trykk enn ved overflaten/ved lavt trykk...

Jeg er på tynn is selv når jeg snakker om dykkerteori, men det er klart at MaxRPM er ute av leken totalt når han blander inn oksygenforgiftning ved tilnærmet atmosfærisk trykk og/eller lavt overtrykk.

Mente ikke at jeg var på tynn is når det gjelder dykking, men luft og oksygen under trykk er ganske anderledes uten trykk/ved lavt trykk.

Kunnskapen lar seg altså ikke overføre direkte fra dykking til romfart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...