Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du tidenes forumtroll, eller sliter du med en eller annen form for psykose?

Det  være noe slikt. Ingen av disse "flat-earthers" kan være seriøse uten å kvalifisere seg for en heftig diagnose av legene. Hvis noen, selv etter det havet av bevis, fortsatt tror jorden er flat så har de noe alvorlig galt. 

Jeg heller mer mot at Widewanka er et vellykket troll (med tanke på hva han har klart i tråden), men kan jo hende ting hadde blitt forklart om man møtte han i virkeligheten. Enten helt normal (bare kjeder seg litt mye) eller helt gal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har plutselig sett en på youtube som kaller seg SICARIUS SEES. 

https://www.youtube.com/channel/UC0hWdAIExJZjlw0eGLm8TnQ

Han snakker ganske sakte, men faktisk klarer jeg å høre gjennom hele videoene likevel. Han mener at det ikke er så mye poeng i å gi sin tid til de globustroende, fordi de på en måte har sin religion som de tror på uansett. 

Og dette har han jo rett i, såfremt en da virkelig har mer fornuftige ting å bruke sin tid på :)

Har nylig ditchet abonnementet på Christian Paaske sin kanal, da han ikke har lagt ut noen videoer i det siste, og jeg ikke lengre kan gå god for å abonnere på en kanal som snakker om indiske elefantguder og annen indisk/hindu-religiøsitet.

Det sagt, har Christian Paaske absolutt noen andre videoer som fortjener toppkarakter. Men de indiske greiene er en plage, og siden han nå har klart å slite seg opp til hele 37 abonnenter, omtrent 10 mer enn for en måned siden, ble det et farvel til abonnementet.

Lenke til kommentar

Han snakker ganske sakte, men faktisk klarer jeg å høre gjennom hele videoene likevel. Han mener at det ikke er så mye poeng i å gi sin tid til de globustroende, fordi de på en måte har sin religion som de tror på uansett.

Det har du helt rett i, du har din blinde tro på en gammel evetyr-bok som hinter til noe og dermed tilpasser du verden slik du oppfatter den til det.

Vi har logikk og konkrete beviser man lett kan teste selv :)

Med så forskjellige grunnlag er det ganske meningsløst ja, men god underholdning for vår del :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han amerikaneren sier faktisk at i begynnelsen ble han som frimurer fortalt at "G" stod for "Gud". 

Men etterhvert ble det sagt at "G" stod for det som opprettholdt hele grunnlaget for frimurernes lære. 

Og han skjønte da at dette måtte være "Gravity". 

I noen tilfeller ble frimurerne oppmuntret til å knele for bokstaven G (antagelig en statue eller noe av bokstaven G), etter denne amerikanerens erfaring.

Og da ser vi som i andre tilfeller at kristendommen er inngangsreligionen til frimureriet, men at de som kjent har grader der innholdet er hemmelig for de lavere medlemmene. Og i de øverste gradene er det "ancient mystery" som gjelder, som i sangen "What does the fox say?" I de øverste gradene er det de gamle mysterier fra Egypt, Babylon og Tibet som gjelder. 

Lenke til kommentar

Sangen er bevis for mange ting, men siden de ikke direkte nevner "G" eller Gravity, angår det ikke direkte tråden. Men også hvis en leser barneboka som er laget til sangen "What does the fox say?" er det tendenser til åpenlys dyrkelse av Lucifer. Tegninger av egyptiske guder, o.l. Såvidt jeg husker blir det i slutten av boka "åpenbart" at reven egentlig er den falne engelen.

Lenke til kommentar

Jeg er litt fasinert av din verden din litt noen ganger, må være fint å kunne slå opp i en hvilken som helst tilfeldig barnebok og si at den inneholder beviser for det man tror på :)

Det samme gjelder kanskje en hvilken som helst tekst og lyd vil jeg tro?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje Ch Paaske har begynt å tvile, det er blitt litt stilt fra den kanten?

Kanskje alvoret har begynt å synke inn, etter å ha fått tenkt seg om?

For hvis man virkelig setter seg ned i hagen og tenker gjennom det, så kan nok ikke jorden være flat. Den kan nok ikke det altså :closedeyes:

Lenke til kommentar

og jeg ikke lengre kan gå god for å abonnere på en kanal som snakker om indiske elefantguder og annen indisk/hindu-religiøsitet.

Da har du fått en liten indikasjon på hvordan det føles for oss "andre" å kontinuerlig få foret hodene våre med guden deres.

Det er derfor du oppholder deg på et religionsforum stadig vekk?

Tror ikke at Chr Paaske har begynt å tvile. 

Men som nevnte amerikaner sier, noen flat jord-kanaler ser ut til å ha gått over til å selge T-skjorter og samle inn penger til bensin til biltur, o.l. Og at de legger ut nye videoer som tygger videre på det samme gamle innholdet.

Sånn sett er det positivt at Paaske ikke legger ut en ny video hver uke. Det betyr at han ikke har gått over til å selge T-skjorter og samle inn penger til seg selv :)

Lenke til kommentar

og jeg ikke lengre kan gå god for å abonnere på en kanal som snakker om indiske elefantguder og annen indisk/hindu-religiøsitet.

Da har du fått en liten indikasjon på hvordan det føles for oss "andre" å kontinuerlig få foret hodene våre med guden deres.

Det er derfor du oppholder deg på et religionsforum stadig vekk?

Neste gang du skal i begravelse håper jeg inderlig du får en elefantgudprest til å ta seremonien, for det er hva jeg og mange med meg må igjennom hver eneste gang vi skal i begravelse. Bare slik at du kan føle på hvor useriøst bortfall av dine nærmeste føles at det blir tatt.

Mange av oss har også måttet ta undervisning i elefantgudens lære for å få lov til å ta overgangen til voksenlivet.

Samfunnet vårt er gjennomsyret av dette, og for "oss" føles dette like seriøst som du føler elefantguden er for deg.

Men dere bryr dere filla om hva "vi" føler og hva vi måtte ville ha, bare dere får det slik dere vil. Og denne selvfølgeligheten av at deres gud skal ha en slik stor plass i samfunnet selv for oss som finner hele idèen latterlig, det skjenker dere ikke en tanke. Dere får det jo slik dere vil. Til helvete med alle andre. Bokstavelig talt.

Jeg er i religiøse fora fordi dere fortjener all motstand dere kan få.

• Liker 4
Lenke til kommentar

"Bare slik at du kan føle på hvor useriøst bortfall av dine nærmeste føles at det blir tatt."

Selv om en prest jobber i Den Norske Kirke, betyr ikke det at jeg kan akseptere vedkommende, heller. Mange prester i Kirken er veldig liberale, eller frimurere. 

Angående skole, er det vel greit å ha litt kunnskap om landets religion. Hvis en skal få en akseptabel kunnskap om bibelske historier både fra GT og NT, hvilke ordtak som kommer fra Bibelen o.l., er dagens skole ikke tilstrekkelig. 

Men du frister meg nå ut i en dyp sump med greier som ligger utenfor trådens tema.

https://pics.onsizzle.com/proofs-of-the-globe-1-nasa-images-itis-photo-butithasto-3250923.png

https://i.imgur.com/mSLvEOm.gif

Lenke til kommentar

"Bare slik at du kan føle på hvor useriøst bortfall av dine nærmeste føles at det blir tatt."

Selv om en prest jobber i Den Norske Kirke, betyr ikke det at jeg kan akseptere vedkommende, heller. Mange prester i Kirken er veldig liberale, eller frimurere.

Så du mener det ville gjort noen forskjell for deg om du fikk en seriøs og likandes elefantgudprest for begravelsen enn en useriøs elefantgudprest? Tror du virkelig at det er der problemet med religion ligger?
Lenke til kommentar

Så du mener det ville gjort noen forskjell for deg om du fikk en seriøs og likandes elefantgudprest for begravelsen enn en useriøs elefantgudprest? Tror du virkelig at det er der problemet med religion ligger?

Hele grunnen til at mange av oss (som ikke tror på flat jord) er i denne tråden er fordi, etter vår mening, så får religion uproporsjonalt mye gratisbilletter til mange ting og da på villedede grunnlag. Dette med flat jord er kun èn av tingene, og "heldigvis" er det en ting som ikke har noe spesiell innvirkning på oss andre utover at det drar konspiratorikere med seg inn i religiøse sirkler, og dermed øker religions innvirkning via omveier.

På grunn av slike ting må den oversette majoriteten se på en elefantgudprest fortelle oss hvor fint det blir for våre kjære avdøde når de får sitte ved siden av den nevnte elefantgudens sønn i all evighet, som en del av en sørgeprosess som allerede ville vært veldig vanskelig selv uten denne forvirrede personen (presten) som snakker om at magi vil gjøre alt bedre.

Og nå som du har uttalt deg om hvor vanskelig det var å se informasjon om en elefantgud - kan du ikke ha anstendighet nok til å omtale hvorfor vi andre skal måtte forholde oss til din elefantgud når det passer deg men ikke oss?

Tross alt er dette det eneste argumentet du har hatt siden du kom inn i tråden, og du forventer at det på en eller annen måte skal ha noe mer innvirkning på oss andre enn elefantguden hadde på deg.

Men jeg forstår at du vil løpe fra å måtte rettferdiggjøre denne dobbeltmoralen. Det er ikke overraskende på noen måte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...