Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja. Ifølge phax sitt bilde er virkelig Nasas bilder og filmer falske. Og de som våger seg over isveggene i Antarktis, får en lang og kjip rutsjetur.

Skjønner ikke hvordan vi kan være på en flate, samtidig som vi ikke er det. Normalt er det selvmotsigende å si slike ting.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan vi kan være på en flate, samtidig som vi ikke er det. Normalt er det selvmotsigende å si slike ting.

Nå er det flere modeller på en flat jord der en av dem er smultringformet.

Med andre ord er ikke nødvendigvis en flat jord helt flat alikavel og din egen påstand blir en selvmotsigelse.

Lenke til kommentar

Nåja. Ifølge phax sitt bilde er virkelig Nasas bilder og filmer falske. Og de som våger seg over isveggene i Antarktis, får en lang og kjip rutsjetur.

...er  det rett og slett romforståelsen din som har fått seg en trøkk..?

Eller kanskje flat-jorderene er så meta at de tar hensyn til at universet kan være en holografisk projisjon når de sier at jorden er flat -- uten å ta hensyn til våre observasjoner om at universet framstår tredimensjonalt, fordi de mener at det uansett er en illusjon, og har gått bakenfor illusjonen og lurer på hvordan ting fungerer der projisjonen av jorden stammer fra?

Heh.

https://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_principle

Lenke til kommentar

Jeg behøver ikke ta hensyn til smultringformede modeller. 

Vårt balansesystem vil fortsatt fungere på en jord som heller svakt nedover, men da er det naturlig å tenke seg at vannet vil renne nedover også. Som vi vet er det mulig å bo i en fjellside. Men vannet der vil alltid renne nedover.

Det skal være mange elver i verden som renner nordover, dvs. "oppover". 

Begynner å få forsterket tro på at Book of Enoch burde ha vært med i Bibelen. Dette fordi det er mange eksemplarer av boka i Qumran-rullene (dødehavsrullene), boka utdyper det som står i Bibelen om kjemper, og en flat jord med himmelhvelving over, og boka ble brukt av de første kristne, og både Enok og Enoks bok er nevnt i Bibelen (visstnok sitert i Judas bok). 

Det er derfor litt mistenkelig at den boka ikke er med i Bibelen, men ble gjenfunnet i Etiopia i nyere tid.

Lenke til kommentar

Jeg behøver ikke ta hensyn til smultringformede modeller. 

Vårt balansesystem vil fortsatt fungere på en jord som heller svakt nedover, men da er det naturlig å tenke seg at vannet vil renne nedover også. Som vi vet er det mulig å bo i en fjellside. Men vannet der vil alltid renne nedover.

Det skal være mange elver i verden som renner nordover, dvs. "oppover". 

Begynner å få forsterket tro på at Book of Enoch burde ha vært med i Bibelen. Dette fordi det er mange eksemplarer av boka i Qumran-rullene (dødehavsrullene), boka utdyper det som står i Bibelen om kjemper, og en flat jord med himmelhvelving over, og boka ble brukt av de første kristne, og både Enok og Enoks bok er nevnt i Bibelen (visstnok sitert i Judas bok). 

Det er derfor litt mistenkelig at den boka ikke er med i Bibelen, men ble gjenfunnet i Etiopia i nyere tid.

Jeg har en Donald Pocket bok der jorden er flat, kanskje den også skulle være med i bibelen siden den forteller det du vil tro på? Og hva med det nyfunnede evangeliet etter Judas? Det forklarer hvordan Judas kunne "forråde" Jesus men samtidig beholde sin frie vilje. Det burde jo ihvertfall være med i bibelen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis videoen er bra nok, så... Hvis det er like god utsikt fra månen til oss som det er fra oss til månen, skulle det i teorien være mulig å sende opp en nyttårsrakett når månen er like over oss, og få det med på live-kameraet. 

Men dette er nok bare drømmerier....

Trodde jeg hadde begynt å få et bilde av hvordan vitenskapen sier at solsystemet fungerer. Kom nå over dette på Official flat earth and globe discussion (facebook). 

The gravitational force between Jupiter and the sun is much more than between the earth and the sun. In fact, and you can look this up, the mass of Jupiter is so great that Jupiter does not actually rotate around the sun, but the sun and Jupiter rotate around a point just outside of the sun's surface

Javel.. Jupiter roterer i virkeligheten ikke rundt sola, men sola og Jupiter roterer rundt et punkt like utenfor solas overflate. Høh? Hva skulle i så tilfelle være så viktig med det punktet over solas overflate?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvorfor krever du så bra kvalitet for noe som skal bevise en rund jord, men halvhjertet amatørforklaringer for flat jord?

du kan også ha som en tommelfingerregel at der folk snakker om flat jord så kan du ikke stole på hva de forteller om virkeligheten.

edit: du kommer aldri til å forstå alt med hvordan universet fungerer, det krever mye utdanning man må også være heldig med en smule intelligens. jeg selv kommer aldri til å forstå alt, men jeg vet det er en god del smarte hoder der ute som vet ganske mye mer, og de tror ikke på flat jord for og si det sånn.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvis videoen er bra nok, så... Hvis det er like god utsikt fra månen til oss som det er fra oss til månen, skulle det i teorien være mulig å sende opp en nyttårsrakett når månen er like over oss, og få det med på live-kameraet. 

Men dette er nok bare drømmerier....

Trodde jeg hadde begynt å få et bilde av hvordan vitenskapen sier at solsystemet fungerer. Kom nå over dette på Official flat earth and globe discussion (facebook). 

The gravitational force between Jupiter and the sun is much more than between the earth and the sun. In fact, and you can look this up, the mass of Jupiter is so great that Jupiter does not actually rotate around the sun, but the sun and Jupiter rotate around a point just outside of the sun's surface

Javel.. Jupiter roterer i virkeligheten ikke rundt sola, men sola og Jupiter roterer rundt et punkt like utenfor solas overflate. Høh? Hva skulle i så tilfelle være så viktig med det punktet over solas overflate?

Igjen; hvorfor spør du? Måten du stiller spørsmålet på viser at du enda ikke har forstått hva gravitasjon er. Så er det fordi du tror du har forstått nok, til at dette spørsmålet skal "sette oss fast"? Eller er du genuint nysgjerrig?

Det siste virker ikke sannsynlig, ettersom du gjentatte ganger har forkastet gravitasjon som en virkelig kraft. Mens det første er å kaste bort tiden vår. Fordi du uansett ikke vil, eller evner å forstå..

Hvorfor fyrverkeri som skal være synlig fra månen? ISS filmet nettopp en meteor som gikk gjennom atmosfæren slik det også ble bevitnet fra jorden. Men det ville vel ikke vært godt nok bevis for deg, ville det vel?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som alt annet du spør om har også dette blitt besvart ørten ganger tidligere mens du har vært i tråden. Og du fortsetter å spørre. Man må jo begynne å lure på om du 1) ikke leser svarene, eller 2) du ikke forstår at det er svar på spørsmålet som stilles.

Vi snakker om to tunge ting med ulik vekt som virker på hverandre. Tenk på det som en god gammeldags vekt:

Safe-Kid-Children-Math-Toy-Gift-Small.pn

Eller som en dumphuske:

vigan%20(15).jpg

Eller som bismer slik man brukte som vekt før i tiden:

250px-Besman_(ur_Nordisk_familjebok).png

Som med bismen må man flytte likevektspunktet for å finne balansen mellom to ting med ulik vekt. Slik er det med alt som går i bane også. Og Jupiter er så tung at dette likevektspunktet er utenfor solen.

Dvergplaneten Pluto og dens måne Charon har samme synlige effekt på hverandre:

loop_bc_final.gif

Endret av fokkeslasken
  • Liker 8
Lenke til kommentar

"sammenhengen mellom jordrotasjon og jordskjelv er sterk."

Ja, jeg har jo trodd dette i alle år at forskerne kunne uttale seg med troverdighet om sånne ting. Men nå lurer jeg på hvordan de kan vite at jordrotasjonen vil ta små pauser akkurat neste år. 

Har heller mistanke om at hele jordrotasjonen har tatt en eneste stooor pause.

https://www.dagbladet.no/nyheter/forskere-advarer-om-flere-jordskjelv-i-2018-fordi-jordrotasjonen-bremser-opp/68897415

Lenke til kommentar

Ja, jeg har jo trodd dette i alle år at forskerne kunne uttale seg med troverdighet om sånne ting. Men nå lurer jeg på hvordan de kan vite at jordrotasjonen vil ta små pauser akkurat neste år. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/forskere-advarer-om-flere-jordskjelv-i-2018-fordi-jordrotasjonen-bremser-opp/68897415

Leste du artikkelen i det hele tatt??

Det dreier seg ikke om at jordrotasjonen skal ta små pauser men sakke opp bittelitt, og lengden på dagen endres med cirka et millisekund sto det å lese i artikkelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leste du artikkelen i det hele tatt??

Det dreier seg ikke om at jordrotasjonen skal ta små pauser men sakke opp bittelitt, og lengden på dagen endres med cirka et millisekund sto det å lese i artikkelen.

Slapp av, flatjordere henter alltid ut enkelte små deler fra en artikkel eller film for så å vri de over til å passe inn i deres verdensbilde og deretter presentere det som fakta.

Lenke til kommentar

Jeg har vært for tvilende til ISS at det filmes under vann og luftbobler kommer til syne i deres treningsbasseng med kopi av utsiden av ISS.

De er opp i verdensrommet og astronauten Scott Kelly forklarer det så fint med at det ikke er luftbobler. Men løse malingsflaker. Ikke noe å gjøre noe med. Går vel ikke akkurat an å åpne en boks maling der oppe og male på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...