Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

"At NASA skulle finne på et strålingsfelt de ikke kan reise gjennom, faller jo på sin egen urimelighet.."

 

Det regnes med at de egentlig snakker om domen, kuppelen eller the firmament. En har også sett hvordan folk her gladelig sammenligner jordkloden med en bil, som er et system innelukket i metall.

 

hqdefault.jpg

 

http://whotfetw.com/blog/wp-content/uploads/2016/10/Flat-Earth-Memes-408-5.jpg

 

Takk for ideen om å søke jobb som kirsebærplukker, forøvrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nederste bildet ser ut som en røykpakke som er et skjult beskjed fra flatjorderne, rettere sagt de som lurer flatjorderne til å tro at jorden er flat. Beskjeden er enkel; dere er avhengige av noe som skader og dreper dere sakte men sikkert.

 

Eliten dere alltid snakker om er de som prøver å få dere til å tro at jorden er flat. Du ser tegn på at dere blir lurt av rundjordfolk, men du ser ikke at det egentlig er motsatt. Trist.

Lenke til kommentar

 

180 kilometer økning i timen per døgn er ikke rare greiene det. Men så har man andre veier per døgn i forhold til denne. Fra 6 om kvelden til 6 om morgenen ved høstjevndøgn så kommer det et tillegg på 1600 kilometer i timen i tillegg hvis man bor ved ekvator. Men etter 6 om morgenen vil du avta 1600 kilometer i timen fra denne banen rundt solen.

En endring på 1600 km/t over 12 timer tilsvarer en akselerasjon 0,01 m/s2, eller ca 0,1% av tyngdens akselerasjon (9,8 m/s2). Enda mindre enn sentripetalakselerasjonen vi har på grunn av jordas rotasjon. Jeg har nå motbevist at du vil merke sentripetalakselerasjonen på kroppen (du må ha følsomme måleinstrumenter for å måle den) og at du vil merke denne hastighetsendringa fra morgen til kveld på kroppen (du må ha enda mer følsomme instrumenter for å måle den). Hva er poenget ditt? Klarer du ikke å innse at det du prøver å problematisere ikke er et problem i det hele tatt? Hvor mye mer tydelig må man påpeke det for deg før du forstår det?

 

Akselerasjonene vi snakker om i denne sammenhengen er så små at du rett og slett ikke vil merke den på kroppen, selv om du prøver å lage alle mulige slags rare stråmenn for å problematisere det. Slutt med det! Du bare dummer deg ut.

 

Edit: Akselerasjonen vi snakker om her vil selvølgelig ikke være konstant over 12 timer siden det er snakk om en rotasjonsbevegelse overlagret på en (tilnærmet) lineær bevegelse, men vi gjør ikke så veldig stor feil her, siden den uansett vil være så liten at du ikke vil merke den på kroppen.

Jeg kan ikke være uenig at det er en kraft som trekker oss ned til bakken på 9,8 m/s i andre. Den kan jo måles her på jord. Men jeg tror ikke på tyngdekraften på den måten at den kan presse deg ned like mye om du står på nordpolen hvor det ikke oppstår noe sentrifugal kraft på en roterende jordklode versus sentrifugal kraften ved ekvator. Og jeg tror ikke at du kan reise til månen som liksom er en tredjedel størrelse av jorden og da oppleve gravitasjonen der som en sjettedel av kraften her. Flat jord har en retning ned og måler man kraften i den retningen så er den 9,8m/s i andre. Og denne er vi født i og denne uten denne fungerer ikke kroppen særlig godt.

https://youtu.be/yEEYq4LfxSM

 

Denne videoen handler om hvor vesentlig denne tyngdekraften er. For eksempel når man får krystallsyken så vet man ikke hva retning som er opp eller ned lenger i hodet og man blir syk. Man kan bli meget syk av sånt. Men NASA og de på ISS opplever ikke sånt. De har det helt fint. Han som lagde videoen har ikke funnet et godt svar fra NASA om hvordan de overkommer dette problemet. Men han fant et lite klipp 15 minutt og 30 sekund ut i videoen av en fra NASA som forenkler det store problemet. Hele videoen varer i 22 minutt. Resten av videoen forklarer problemet rundt dette. Våre øyne er små gyroskoper som trenger en retningskraft for å fungere skikkelig.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Eller det kan være fysisk umulig. Og de dikter opp en historie for oss, mens de i virkeligheten fortsatt prøver å bryte igjennom strålingsfeltet som bare er 100+ kilometer over oss hvor det lenger ikke er luft eller muligheter for elektriske komponenter å fungere.

For et patetisk argument. Det finnes elektriske/elektroniske komponenter som er laget spesifikt for å brukes i andre miljøer med høy radioaktiv stråling, som for eksempel inne i kjernekraftverk eller nær partikkelakseleratorer. Strålingsherding er faktisk et eget fagfelt. Når man klarer å lage elektronikk som tåler strålingsnivået inne i et kjernekraftverk, så skulle man også klare å lage noe som tåler strålingsnivået i Van Allen-beltet.

Er det så patetisk når stråling kan skade. Har de funnet ut måter å beskytte dette på hvorfor hørte vi ikke noe om det rundt Apollo misjonene? Og er det en høyde der oppe som tol knekken på flyinstrumentene på 50-60 tallet. Så kan det være det svakere laget av et strålingsfelt som blir sterkere og sterkere og intet strålingsbeskyttelse hjelper. Sikkert derfor vi aldri har vært på månen igjen fordi det er så mange skeptikere nå at skuespillere som skal være med på løgnen ikke klarer å holde maska lenger. Og sikkert derfor Richard Branson som har hatt planer om romturisme siden 1999, snart 20 år siden, funnet ut at det ikke er så lett å fly høyt opp.

Lenke til kommentar

Denne videoen handler om hvor vesentlig denne tyngdekraften er. For eksempel når man får krystallsyken så vet man ikke hva retning som er opp eller ned lenger i hodet og man blir syk. Man kan bli meget syk av sånt. Men NASA og de på ISS opplever ikke sånt. De har det helt fint. Han som lagde videoen har ikke funnet et godt svar fra NASA om hvordan de overkommer dette problemet. Men han fant et lite klipp 15 minutt og 30 sekund ut i videoen av en fra NASA som forenkler det store problemet. Hele videoen varer i 22 minutt. Resten av videoen forklarer problemet rundt dette. Våre øyne er små gyroskoper som trenger en retningskraft for å fungere skikkelig.

Det er ikke uvanlig at de blir syke i starten på turen, før kroppen har vendt seg til vektløshet.

 

Ellers kom gjerne med kilder, bilder og forklaringer av gyroskopet i øyet, regner med at du fikser dette lett?

Vet du hva gyroskop er? Kan du med egne ord forklare det og hvorfor retningskraft trengs for at ett gyroskop skal fungere?

Ikke minst, hva er retningskraft og hvordan får gyroskopet i øyet dette på en flat jord?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det regnes med at de egentlig snakker om domen, kuppelen eller the firmament. 

 

hqdefault.jpg

 

 

Aller først; kan du være så snill å skrive som svar til denne posten at du er seriøs? At dette var et forsøk på et seriøst svar i fra deg? Jeg lover å ikke mobbe. Men jeg gidder ikke kaste bort tid på å svare på ting, om du bare driver å tuller. OK?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne videoen handler om hvor vesentlig denne tyngdekraften er. For eksempel når man får krystallsyken så vet man ikke hva retning som er opp eller ned lenger i hodet og man blir syk. Man kan bli meget syk av sånt. Men NASA og de på ISS opplever ikke sånt. De har det helt fint. Han som lagde videoen har ikke funnet et godt svar fra NASA om hvordan de overkommer dette problemet. Men han fant et lite klipp 15 minutt og 30 sekund ut i videoen av en fra NASA som forenkler det store problemet. Hele videoen varer i 22 minutt. Resten av videoen forklarer problemet rundt dette. Våre øyne er små gyroskoper som trenger en retningskraft for å fungere skikkelig.

Det er ikke uvanlig at de blir syke i starten på turen, før kroppen har vendt seg til vektløshet.

 

Ellers kom gjerne med kilder, bilder og forklaringer av gyroskopet i øyet, regner med at du fikser dette lett?

Vet du hva gyroskop er? Kan du med egne ord forklare det og hvorfor retningskraft trengs for at ett gyroskop skal fungere?

Ikke minst, hva er retningskraft og hvordan får gyroskopet i øyet dette på en flat jord?

Det meste er forklart i videoen. Hvorfor bruke tid på å motargumentere det jeg skriver? Bruk heller tiden på å se denne videoen. Ikke bruk tid på å motargumentere det. Tygg på det. Er det helt på bærtur av hvordan du opplever virkeligheten. Spytt det ut og ikke ta det til deg.

Lenke til kommentar

At du ikke klarer å svare på spørsmålene betyr vel at du ikke vet hva svarene er...

Hvorfor argumentere med ting du ikke vet hva er eller vet hvordan virker?

Altså, du vet ikke hva gyroskop er, hvordan øyet fungerer eller hva retningskraft eller hvordan dette fungerer på flat jord.

 

Da er posten din meningsløs.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke være uenig at det er en kraft som trekker oss ned til bakken på 9,8 m/s i andre. Den kan jo måles her på jord. Men jeg tror ikke på tyngdekraften på den måten at den kan presse deg ned like mye om du står på nordpolen hvor det ikke oppstår noe sentrifugal kraft på en roterende jordklode versus sentrifugal kraften ved ekvator. Og jeg tror ikke at du kan reise til månen som liksom er en tredjedel størrelse av jorden og da oppleve gravitasjonen der som en sjettedel av kraften her.

Jeg skal ikke blande meg så mye i det du tror, så jeg skal bare legge til at månen kun er en drøy tredjedel av jorden i diameter. Utover det har jorden 80 ganger så mye masse og 50 ganger så mye volum.

 

Og sentrifugalkraften har blitt vist her flere ganger før, og den vil bare motvirke cirka 0,3% av tyngdekraften ved ekvator, om jeg husker rett.

Du virker til å se for deg 1600km/t rett ut i verdensrommet, som en motsetning til en bevegelse som knapt nok avviker fra horisontalplanet, og som derfor tyngdekraften ikke har noen problemer med. Husk at jorden er så stor at det tar 12 timer før man går motsatt vei. Det er 180° på 12 timer, 15° per time, 0,25° per minutt.

Altså, for hvert minutt har din retning blitt endret 0,25°. Ikke akkurat noen trampoline dette.

Jeg regnet på det i denne tråden for lenge siden og kom frem til en omløpstid på 2,5 timer (tror jeg det var) var nødvendig for å få like stor kraft utover ved ekvator som tyngdekraften drar innover. Altså man ville vært vektløs ved ekvator om døgnet var 2,5 timer.

 

Tenk på det sånn - Dersom alt går i samme retning er jo farten uviktig da to objekter med samme fart i samme retning aldri vil gå hver sin vei. Så kan man legge en liten sving på det ene objektet. Hvor krapp svingen er i forhold til farten vil avgjøre hvor fort de vil fjerne seg fra hverandre. Dersom svingen ville gjort at det tar en time å komme på armlengdes avstand så er nok den nødvendige kraften for å holde sammen heller minimal.

Dersom svingen er mindre krapp en at sluttresultatet er under 9,8m/s per sekund så er man nok ganske trygg på å ikke forsvinne ut i rommet.

 

EDIT:

Denne videoen handler om hvor vesentlig denne tyngdekraften er. For eksempel når man får krystallsyken så vet man ikke hva retning som er opp eller ned lenger i hodet og man blir syk. Man kan bli meget syk av sånt. Men NASA og de på ISS opplever ikke sånt. De har det helt fint. Han som lagde videoen har ikke funnet et godt svar fra NASA om hvordan de overkommer dette problemet. Men han fant et lite klipp 15 minutt og 30 sekund ut i videoen av en fra NASA som forenkler det store problemet. Hele videoen varer i 22 minutt. Resten av videoen forklarer problemet rundt dette. Våre øyne er små gyroskoper som trenger en retningskraft for å fungere skikkelig.

Du må skille på å ikke få signaler fra balansenervene og å få motstridende signaler. Krystallsyken, så vidt jeg vet, gjør ikke at man slutter å få signaler. Derimot får man feil signaler som forteller hjernen at man er i bevegelse selv når man ikek er i bevegelse. Automatikken i hjernen vil helst kompensere for slikt, og man blir svimmel og uvel da ingenting stemmer lengre. Vektløshet er derimot en konstant påvirkning man kan lære seg da den ikke kontinuerlig gjør nye motstridende ting og forvirrer. Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

https://youtu.be/yEEYq4LfxSM

 

Denne videoen handler om hvor vesentlig denne tyngdekraften er. For eksempel når man får krystallsyken så vet man ikke hva retning som er opp eller ned lenger i hodet og man blir syk. Man kan bli meget syk av sånt. Men NASA og de på ISS opplever ikke sånt. De har det helt fint. Han som lagde videoen har ikke funnet et godt svar fra NASA om hvordan de overkommer dette problemet. Men han fant et lite klipp 15 minutt og 30 sekund ut i videoen av en fra NASA som forenkler det store problemet. Hele videoen varer i 22 minutt. Resten av videoen forklarer problemet rundt dette. Våre øyne er små gyroskoper som trenger en retningskraft for å fungere skikkelig.

 

 

Gratulerer! Rett inn på topp 5 listen av idiotiske videoer du har postet!

 

Skjønner du ikke hva det er de problematiserer? Det er at balansenervene ikke sender de signalene til hjernen som vi forventer basert på våre synsinntrykk. Også kjent som sjøsyke eller reisesyke (motion sickness). Skal vi anta at all sjøferd også er faket? Man kan jo umulig reise til havs uten at det påvirker vårt "vestibular system"..  :wallbash:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det meste er forklart i videoen. Hvorfor bruke tid på å motargumentere det jeg skriver? Bruk heller tiden på å se denne videoen. Ikke bruk tid på å motargumentere det. Tygg på det. Er det helt på bærtur av hvordan du opplever virkeligheten. Spytt det ut og ikke ta det til deg.

 

Med andre ord så kan egentlig alle sammen slutte å svare så kan du poste videoer halve dagen helt alene? Hvis man ikke bruker tid på å motargumentere så er tråden meningsløs i mine øyne, da blir det bare en "frelsetråd".

 

Problemet med deg er at du er så lat at du ikke engang gidder å komme med gode sammendrag av videoene du poster, jeg tviler nesten på at du ser på dem selv. Når folk påpeker ting eller spør om ting så "drar du en politiker" og unngår spørsmålet ved å skrive masse annet. Skal du argumentere og bevise så får du hvertfall gjøre det skikkelig og ikke belage deg på tonnevis av videoer, uansett om det du skriver er feil eller ei.

 

Du blir ikke tatt seriøst når du argumenterer, beviser og skriver på den måten.

 

For ikke å snakke om at det er veldig tydelig at du ikke vet hva du snakker om eller har kompetansen til å uttale deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det regnes med at de egentlig snakker om domen, kuppelen eller the firmament. 

 

hqdefault.jpg

 

 

Aller først; kan du være så snill å skrive som svar til denne posten at du er seriøs? At dette var et forsøk på et seriøst svar i fra deg? Jeg lover å ikke mobbe. Men jeg gidder ikke kaste bort tid på å svare på ting, om du bare driver å tuller. OK?

 

 

Sukk... Om du ikke er sikker på hva jeg mener (mener det seriøst), ser du ut fra bildet at dette er oppfatninger i flat jord-miljøet.

 

(Litt over streken at en ser ansikter i bilen på det nederste bildet til Hotel Papa? Håper de ikke var kunder på Vinmonopolet i tillegg.)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det regnes med at de egentlig snakker om domen, kuppelen eller the firmament.

 

hqdefault.jpg

 

Aller først; kan du være så snill å skrive som svar til denne posten at du er seriøs? At dette var et forsøk på et seriøst svar i fra deg? Jeg lover å ikke mobbe. Men jeg gidder ikke kaste bort tid på å svare på ting, om du bare driver å tuller. OK?

Sukk... Om du ikke er sikker på hva jeg mener (mener det seriøst), ser du ut fra bildet at dette er oppfatninger i flat jord-miljøet.

 

(Litt over streken at en ser ansikter i bilen på det nederste bildet til Hotel Papa? Håper de ikke var kunder på Vinmonopolet i tillegg.)

Hvorfor ikke? Det drikkes da over en lav sko i bibelen. Det drikkes jo til og med i kirken

Lenke til kommentar

 

 

 

Det regnes med at de egentlig snakker om domen, kuppelen eller the firmament. 

 

hqdefault.jpg

 

 

Aller først; kan du være så snill å skrive som svar til denne posten at du er seriøs? At dette var et forsøk på et seriøst svar i fra deg? Jeg lover å ikke mobbe. Men jeg gidder ikke kaste bort tid på å svare på ting, om du bare driver å tuller. OK?

 

 

Sukk... Om du ikke er sikker på hva jeg mener (mener det seriøst), ser du ut fra bildet at dette er oppfatninger i flat jord-miljøet.

 

 

OK, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan hoppe fra den ene ideen til den andre, og så tilbake igjen? Tidligere har du sagt at domen er laget av glass, eller metall, eller en slags safir. Men nå er domen lagd av stråling?

 

Du har også tidligere referert til "himmelens sluser" som altså skal være luker i domen, som gud brukte til å slippe vann over jorden med til vannflommen.

 

Da blir jo spørsmålet hvordan man monterer sluser i stråling? Altså, se for deg at du skulle montere sluser i regnbuen. Går det an?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Litt over streken at en ser ansikter i bilen på det nederste bildet til Hotel Papa? Håper de ikke var kunder på Vinmonopolet i tillegg.)

 

Du henger ut transer med bilder der man ser ansikter så jeg skjønner ikke hva som er så galt med å vise ansiktet til de to transene i jesusautomobilen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...