ahpadt Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 (endret) Er det tilfeldig at kun (svært) religiøse mennesker tror at jorden er flat? Endret 4. november 2017 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Det var nevnt her at man kunne få melding når ISS passerer i synlig nærhet. Hvor bestiller man det? På torsdag viste man en spektakulær tv zoom av månen på direkten, i forkant av FCKs kamp i idrettsparken. Den så veldig rund ut akkurat da. Spot the Station. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Apropos ISS. Er jo stort sett overskyet de fleste steder når de viser Live video av jorden. Men på denne nattestid videoen ser det ut som det ikke var et fnugg av skyer en gang.https://youtu.be/uVanHBreyIg Merkelige greier det der. Å velge seg en skyfri dag å ta bilder.. Om du børster litt støv av geografi kunnskapene dine. Så ser du at det ikke er så fryktelig lange reisen det er snakk om. Fra midten av Adriaterhavet til midt i Saudi-Arabia en plass sånn ca. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) I går og i dag (fredag-lørdag) var det synlig fullmåne. Jeg var ute en tur i gårkveld og i kveld og så fullmånen klart og fint, en del skyer, men noen store skyfrie stedet på himmelen. Ganske fint å se fullmånen på en mørk kveld. Ellers enig med Gabri3L lenger opp, hvis ISS og vektløshet og alt han ellers nevnte virkelig ikke var annet enn juks og løgn, hvorfor nøye seg med f.eks. en liten romstasjon med vektløshet? Hvorfor ikke smøre på og si at ISS var en enorm romstasjon med gravitasjonsgenerator som han foreslo, hvor astronautene kunne gå rundt og leve vanlig som vi gjør her nede på jorda? Hvis alt ute i rommet virkelig var løgn, kunne de jo bare sagt at vi har romfartsteknologi på høyde med Star Wars. Jeg er nesten mer imponert over hvor "detalj orienterte" de er på NASA/ESA/ISS. Om man ser på dette bildet fra desember 2016, så ser man at det beskyttende plexi panelet er montert over vinduet oppe til venstre i bildet. Og så ser man at de andre vinduene er tjåk fulle av finger merker. Men ser man på de andre bildene fra tidligere, som for eksempel dette bildet fra februar 2010. Så ser man at plexi panelet ikke er montert enda. For oss som er friske så er det ikke vanskelig å forestille seg hva som har skjedd her. Astronautene har åpenbart gjort en kost/nytte analyse over å få sendt opp dette panelet til å beskytte vinduet som blir mest brukt til fotografering. Og på den måten sparer de over tid inn mengden "Jif universal" som går med på vindus puss. Samt astronaut timer som kan brukes på bedre ting. Å bruke millioner av dollar på å sende opp litervis med "Jif", og høyt utdannede folk for å vaske vinduer, virker ikke spesielt smart. Men er man konspirasjons teoretiker. Så er det åpenbart ikke det som har skjedd. Da er det "eliten" som har tenkt ut at dette ville vært et problem om man var vektløs ombord i en romstasjon. Disse menneskene må ha tenkt ut, at i vektløs tilstand, så ville det vært vanskelig å unngå å komme borti disse vinduene. Og derfor ville de vært fulle av fingermerker. Og så har de gått inn i kuppelen og klattet vinduene fulle av merker med vilje. Og deretter funnet frem en løsning på problemet de selv nettopp har tenkt seg frem til at ville vært et problem. Nemlig å montere et plexi panel over det ene vinduet. Som altså i virkeligheten aldri blir brukt til å ta bilder ut av, siden det befinner seg inni et filmstudio på hemmelig adresse.. Er det tilfeldig at kun (svært) religiøse mennesker tror at jorden er flat? Det er mer enn tilfeldig. Det er rett og slett ikke sant. Fellesnevneren ser nok heller ut til å være mental sykdom, og derunder religiøsitet inn i det sykelige.. Edit: Glemte å ta med de enfoldige: "Jeg kan ikke se noen kurve, og klarer ikke se for meg en rund jord, altså er jorden flat.". Endret 5. november 2017 av Gabri3L 3 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg har en Android app som heter ISS HD Live, der man ser et kart over hvor ISS er, og man kan sette opp varsler for når den er synlig her jeg er. Man kan også se live video fra stasjonen,og tidligere opptak. Du kan også "gå tur" inne i stasjonen, street view style. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 ".. For oss som er friske så er det ikke vanskelig.. "..Fellesnevneren ser nok heller ut til å være mental sykdom.. Du anser deg medisinsk faglig kompetent til å kunne konstatere dette? Man skal vokte seg for å ta munnen for full, det går begge veier 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Det var nevnt her at man kunne få melding når ISS passerer i synlig nærhet. Hvor bestiller man det? På torsdag viste man en spektakulær tv zoom av månen på direkten, i forkant av FCKs kamp i idrettsparken. Den så veldig rund ut akkurat da. Spot the Station. Takk Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 ".. For oss som er friske så er det ikke vanskelig.. "..Fellesnevneren ser nok heller ut til å være mental sykdom.. Du anser deg medisinsk faglig kompetent til å kunne konstatere dette? Man skal vokte seg for å ta munnen for full, det går begge veier Vel, jeg har utdannelse i psykologi.. Men det er riktignok ikke den jeg benytter her. 3 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 "Alle" kan vel bruke sunn fornuft og komme frem til at de som tror jorden er flat, de mangler noen kritiske sanser. Skal begynne å argumentere med youtube-videoer. 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Ser nå i den første nye Vikingane-episoden at en person (slaven Rufus fra Italia) sier at han ville visst veien hvis han hadde vært globusmaker eller karttegner. Greit, folkens. Dette snur liksom oppned på hele problemstillingen, i og med at dette skjedde ca. år 900. https://pbs.twimg.com/media/DADKOlXVYAASC50.jpg Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 https://pbs.twimg.com/media/DADKOlXVYAASC50.jpgJeg trodde ikke jeg kunne bli overrasket over hvor lavt du er i stand til å synke, Widewanka - men jeg ville virkelig skammet meg hvis mitt 10 år gamle barn postet noe sånt. Over til noe helt annet. På VG i dag, kan vi lese om kommende "supermåne", som er når månens elliptiske bane rundt jorda bringer den på det nærmeste til jorda samtidig som det er fullmåne: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/supermaane-natt-til-mandag/a/24179519/ Når dette skjer, kan astronomer lett regne ut, basert på månens bane rundt jorda, kombinert med jordas bane rundt sola. Dette ville jo vært umulig å regne ut hvis det hele var en bløff, men "merkelig nok" stemmer utregningene basert på vår globeverden perfekt med det vi kan observere. Nok et enkelt bevis på at hele modellen med jorda som går i bane rundt sola og månen i bane rundt jorda er korrekt. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Ser nå i den første nye Vikingane-episoden at en person (slaven Rufus fra Italia) sier at han ville visst veien hvis han hadde vært globusmaker eller karttegner. Greit, folkens. Dette snur liksom oppned på hele problemstillingen, i og med at dette skjedde ca. år 900. https://pbs.twimg.com/media/DADKOlXVYAASC50.jpg 1. Det er ikke for kaldt til å fly over Antartica i romdrakt. 2. Det er ikke umulig å se kurvaturen til Jorden, men det er vanskelig å se den vannrett i et lavt perspektiv. 3. Hawking-stråling er en virkelig ting. Du er idioten her. Endret 5. november 2017 av cuadro 4 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) https://pbs.twimg.com/media/DADKOlXVYAASC50.jpgJeg trodde ikke jeg kunne bli overrasket over hvor lavt du er i stand til å synke, Widewanka - men jeg ville virkelig skammet meg hvis mitt 10 år gamle barn postet noe sånt. Nå skrev hun jo nettopp at en norskprodusert komiserie "snur liksom oppned på hele problemstillingen". Så jeg tenker det logiske konklusjonen her, må være at Wonkywanka endelig har skjønt sannheten. Og at hun poster det bildet for å vise hvor dumme flatjordister er? Her er jo en fin troika i det bildet, i det de viser at de ikke en gang vet hva temperatur er. Og at Hawkins er en retard fordi han sitter i rullestol på grunn av ALS, er jo en retardert konklusjon å komme til. Videre å si at "globetards" hevder at båter forsvinner ut av syne som følge av jordens kurve. Ja, hvem kan si noe slikt, om ikke noen som aldri har sett havet? Her er det åpenbart kun YT videoer det går i.. Stakkars mennesker.. Endret 5. november 2017 av Gabri3L 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Ser nå i den første nye Vikingane-episoden at en person (slaven Rufus fra Italia) sier at han ville visst veien hvis han hadde vært globusmaker eller karttegner. Greit, folkens. Dette snur liksom oppned på hele problemstillingen, i og med at dette skjedde ca. år 900. Slenger inn bildet så folk kan se det uten å trykke på linken. 1. Den sammenlikner et fly, en flymotor, med et romskip, en rakettmotor. Blir som å si at man ikke kan ha en ubåt fordi en bil ikke kan kjøre under vann. Å si at en teknologi ikke kan eksistere fordi en annen teknologi ikke klarer det samme er idiotisk. 2. Mmmmhmm. 3. Så alle som ser dumme ut er dumme? Kanskje vi kan ta en titt på hvordan diverse "prominente" flatjordere ser ut og finne ting med utseendet dems vi kan dømme dem for? Nicket ditt begyner på W som er ganske langt ute i alfabetet, det vil antagelig si at du er dum som en brødfjøl siden intelligens er basert på hvor i alfabetet første bokstaven i nicket sitt er. Widewanka høres også ut som WideWANKER som betyr at du er en dust. S. kan tolkes til at du er rasist. Trømpe er et kallenavn for kondom så du voldtar antagelig folk. Når jeg tenker etter så er du helt sikkert verdens verste person, kun basert på brukernavnet ditt. Make sense? Nei, nei det gjør det ikke 4 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Jeg bare poster denne nye videoen av Rob Skiba. Synes den kan være verdt å se for dere. Vil ikke bruke så mye tid lenger på å kverulere med dere. Jeg har min tro. Dere får kalle det dere tror på for fakta om dere mener det rettferdiggjør det dere står for. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Vil ikke bruke så mye tid lenger på å kverulere med dere. Jeg har min tro. Dere får kalle det dere tror på for fakta om dere mener det rettferdiggjør det dere står for. Hva i svarte mener du med det? Vitenskap trenger ikke rettferdiggjøres, bare metodene man bruker for å oppnå vitenskapen f.eks. hvis man driver med ulovlige menneskeforsøk. Hadde vi hørt på galninger som flatjordere oppigjennom og forkastet vitenskap så hadde ikke du kunne skrevet her i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Vil ikke bruke så mye tid lenger på å kverulere med dere. Jeg har min tro. Dere får kalle det dere tror på for fakta om dere mener det rettferdiggjør det dere står for. Med andre ord innser du at du ikke har noe å fare med, og gir opp. Du har blitt tilbakevist på punkt etter punkt, og har ikke mer å gi. Du foretar en full retrett, men i et forsøk på å beholde ansikt gir du ingen innrømmelser. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Han Rob Skiba lyser jo ignorant idiot milevis, han har ikke nok kunnskap til å snakke om det han gjør, og misfostår gang på gang. han har jo ett intellekt som en barneskoleunge, og rett og slett driter seg ut. at dere hører på en slik fyr er rett og slett skummelt, han er rett og slett med på å fordumme unge mennesker (folk generelt er dumme nok fra før) og sprer feil/gammel informasjon. Lenke til kommentar
matteus Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg bare poster denne nye videoen av Rob Skiba. Synes den kan være verdt å se for dere. Vil ikke bruke så mye tid lenger på å kverulere med dere. Jeg har min tro. Dere får kalle det dere tror på for fakta om dere mener det rettferdiggjør det dere står for. Jeg ser at du kanskje er i ferd med å melde deg ut av denne diskusjonen på samme måte som jeg har gjort, men jeg streifer innom av og til for å se om det er noen utvikling, og det er det dessverre ikke. Som jeg har sagt før har jeg kristne venner som jeg har all mulig respekt for, selv om jeg ikke deler deres tro, men jeg må innrømme at jeg har et problem med en tro som er knytt opp mot noe så absurd som troen på en flat jord. Derfor har jeg tre spørsmål som jeg håper du tar deg tid til å svare på før du forlater det synkende skip: 1. Hvis du reiser til sydpolen eller tar et fly på den sydlige halvkule, eller på annen måte opplever ting som gjør at du skjønner at vi lever på en klode og ikke på ei pannekake, vil det ha innvirkning på din gudstro, eller er den så knytt opp mot den flate jorda at troen din blir sterkt svekket? 2. Har det noen gang streifet deg at de falske profetene som er omtalt i bibelen kanskje kan ha navn som Rob eller Eric? Har du noen gang tenkt tanken? 3. Har du noen gang lurt på hvorfor folk som Rob Skiba, som har tjent seg rik på (etter min mening) å spre falsk informasjon, ikke tar et cruise til Antarktis eller en flytur på den sydlige halvkule? Du vet like godt som jeg at de ikke ville blitt skutt og drept. Jeg må si at jeg skulle ønske at ærlige flatjordere med ressurser virkelig foretok slike eksperiment istedenfor å produsere dårlige videoer. Har det slått deg at grunnen kan være at det ville være ødeleggende for økonomien deres? 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Han Rob Skiba lyser jo ignorant idiot milevis, han har ikke nok kunnskap til å snakke om det han gjør, og misfostår gang på gang. han har jo ett intellekt som en barneskoleunge, og rett og slett driter seg ut. Det sies at Frans av Assisi regelmessig oppsøkte torget, for å stå der og ta imot kjeftingen og bli fortalt av folk hvor dum han var. Dette for at han ikke skulle bli for forfengelig, sikkert. Så takk skal dere ha. Men det er litt komisk at dere midt i disse raljeringene om hvor dumme vi er, har skrivefeil Her står alt dere trenger å vite om supermåne (forhåpentligvis): https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=46634.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå