Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

El-Ateisten: Da bør du se mer av Neil deGrasse! Jeg syntes hvertfall han er artig å se på og han er flink til å fortelle og forklare :)

Edit: Samme gjelder forsåvidt Richard Dawkins, Bill Nye og Lawrence Krauss. Finnes forøvrig et par interessante debatter mellom disse fire som er verdt å få med seg.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur tll skipsmodelltanken ved NTNU. Dersom jorden er flat, så er vannet i tanken flatt. Det er det ikke og du kan måle det selv.

Den målingen skulle jeg likt å sett. Eller hår de bare utifra det på grunn av jordens kurve utregningen og lengden på tanken?

Lenke til kommentar

...

På en flat jord så går solen 360 grader rundt på 24 timer i samme fart fordi det at den går opp og ned i horisonten har med avstand å gjøre og ikke fart. Det vil det med en spinnende globe. Den vil hjelpe til med farten ene veien og hjelpe til med farten den andre veien. Begge modellene vil ende likt på 24 timer. På en flat jord så blir det som om man er ute av senter av noe som går rundt senteret. Det du filmer da som går rundt senteret vil bare se ut som det er større når det er deg nærest og mindre når det er deg lengst ifra.

...

Igjen så dummer my perspective seg ut ved å ikke på noensom helst slags måte å forholde seg til de rette dimensjonene. I eksempelet med svinghjulet ligger solen på en avstand på ca 4 jordiametre. I "elitens" påstand er avstanden over 11000 jorddiametre. My perspective har ikke vist oss et eneste eksempel der dimensjoner står i stil med fenomenet han skal bortforklare. Det han driver med ligner igrunnen mest på å få en 100 kilometer lang parkettbit til å passe inn i en normal stue uten å kappe den opp. Se på eksempelet hans og tenk deg at du gjør veiven lengre. Da vil vinkelbuen som veiven gjør under en omdreining bli mindre. Naå veieven bare blir lang nok i forhold til eksentrisiten blir vinkelen etterhvert veldig liten.

Om man bruker reelle tall i eksempelet hans så er den totale vinkelendringen for veiven på ca 0.0017 grader om man er plassert i Tromsø. Så for praktiske formål tror jeg du like gjerne kan se bort fra at disse endringene i vinkelhastighet er mulige å registrere uten bruk av en eller annen form for ekstremt nøyaktig måleutstyr. Om man plasserer seg ved ekvator er den samme vinkelbuen for veiven fremdeles ikke større enn ca 0.005 grader.

...

Men kan hende du har rett. Jeg er ikke i stand til å tenke ut dette uten å se eksperimentet. Og tiden. Jeg holder på å se flere videoer av han "my perspective"

...

Om du skal det bør du hele tiden vurdere hans avstander opp mot de avstandene som rundklodemodellen gir: Solen ligger på en avstand av 149600000km, jorden har en diameter på 12742 km og mennesker har en gjennomsnittlig høyde på under 2 m. Så hvis eksempelet hans f.eks. inneholder et menneske som har en høyde på ca 1/4-del av diameteren til kloden han står på er det grunn til å tro at den godeste my perspective har mistet perspektivet som vanlig. De færreste er jo 3000 km høye og man ser neppe det samme der oppe fra som på beskjedne knappe 2 meter.

Ja det er merkelig hvor den skjærer over himmelen og ser ut som den er veldig nær når den er så langt unna. Uansett bli solens punkt mindre når den er så langt unna. Og en slik illustrasjon er fullt mulig.

Lenke til kommentar

Ta en tur tll skipsmodelltanken ved NTNU. Dersom jorden er flat, så er vannet i tanken flatt. Det er det ikke og du kan måle det selv.

Den målingen skulle jeg likt å sett. Eller hår de bare utifra det på grunn av jordens kurve utregningen og lengden på tanken?

Uten at jeg har sett det selv så høres det ut som et eneste stort vater. På grunn av jordens krumning så vil vannet også kurves. Dersom vannet befinner seg i en gjennomsiktig tank så vil du se dette fra siden og kunne måle denne forskjellen med en vanlig meterstokk. Dette vil vel ikke være tilfellet på en flat jord? Eller har du en YouTube video som forklarer hvordan vitenskapseliten tar feil på det? Du kan jo ta med en linjelaser med vaterfunksjon og måle differansen i forhold til den linjen, som vil være rettere enn vannet over avstand. Eller er laserprodusenter også i klørne på denne konspirasjonen kanskje?

Lenke til kommentar

(jeg hadde ikke tenkt skrive så mye nå, men vi vet alle hvordan det går :) )

Stå med et kamera og film en båt som forsvinner i horisonten fra sjøkanten . Bøy deg ned å se om båten forsvinnerhelt?

Jojo. Men nå er jeg ikke mange metrene høy da. Dersom båten befinner seg like langt på andre siden av horisonten som jeg er på min side (og været er feilfritt), da vil det at jeg legger meg ned kun senke båten like mye som jeg legger meg ned. Utvekslingen er 1:1 ved samme avstand til "vippepunktet". Og da snakker vi cirka 9km (2 x 4,5km) unna.

Prøv 20000 meter og 300 meter høye bygninger som er å se på Manhattan som er 21,6 km på langs. Det vil være markant. Og har man et kryss inn i kameraet. Da ser man dette virkelig.

Hvis det er så lett - hvorfor finnes ikke bildet som viser (eller ikke) dette? Altså, jeg har sett bilder med zoom som påpeker at det ikke finnes noen tilt som et bevis for flat jord, men de er gjerne helt kjemisk frie for avstandsmål, eller så er de alt for nærme og de som tar bildet er tydeligvis ukjent med tilten man skal forvente.

På en flat jord så blir det som om man er ute av senter av noe som går rundt senteret. Det du filmer da som går rundt senteret vil bare se ut som det er større når det er deg nærest og mindre når det er deg lengst ifra.

Men kan hende du har rett. Jeg er ikke i stand til å tenke ut dette uten å se eksperimentet. Og tiden. Jeg holder på å se flere videoer av han "my perspective"

Resultatet vil ikke bli identisk, men man vil få en slik "variasjon" med begge modellene. Det jeg sier er bare at man skal være litt forsiktig med å avskrive noe bare for at noe annet viser seg å stemme.

Jeg mener - man kan regne ut alle planetbanene med jorden i sentrum. Man kan få matematikken til å gå opp. Problemet er alt man må overse for å mene at det er det som er riktig.

Litt sånn er det med flat jord også. Man kan få mye til å stemme, men man må også overse endel ting. Og i det øyeblikket man må overse noe, da tar man feil.

Han snakker om at skyggen din skal løfte seg fra bakken når det går mot solnedgang om man bor på en ball. Dette er helt umulig for en som tror han er på en ball fordi det han ser er at skyggen ikke løfter seg.

Det krever vel at skyggen kastes "utenfor" ballen. Altså at krummningen er så kraftig at dette er mulig. Men det er vel på det rene at et slikt sted finnes ikke som er så blankpolert som en bowlingbane over mange kilometer. Selv om et slikt sted fantes ville det være uhyre vanskelig å få tak i en lyskilde som ikke laget en diffus skygge så langt unna. Kanskje en laser med god optikk kunne gjort det. Men solen? Aldri.

Jordskorpen er rett og slett for kupert over de avstandene vi snakker om her.

Men han har rett dersom jordkloden er liten nok og blankpolert nok. Men hans tendens så langt til å regne med en 12000km klode har vært heller laber.

Og han mener at kurven blir som et bakovervendt speil. Så du kan umulig se solens refleksjon i vannet. Spesielt ved solnedgang.

Men det er jo direkte feil. Dette kan testes hjemme, men man trenger et kule av et eller annet slag. Helst med litt størrelse for større refleksjon. En bowlingkule duger. Jo større jo bedre, men ikke så stor at du ikke klarer å løfte den og holde behagelig. Finn en lampe du kan ha nogenlunde i øyehøyde. Hold kulen/ballen godt under dette. Ser du refleksjonen av lampa i kulen? Løft kulen oppover helt til du ikke ser refleksjonen lengre. Hvor høyt du da har løftet kulen relativt til øyne og lampe er det som er viktig her. Om refleksjonen forsvinner før lampen forsvinner bak kulen har "my perspective" rett. Og, i denne testen vil det være en feilmargin siden du ikke står på kulen selv, men den vil være i din favør. Om du ikke helt tror på det da kan du gjøre samme test med å teipe et webkamera på kulen. Resultatet blir omtrent det samme.
Du får heller gå ut og zoome ut i horisonten på et skip eller hva du ser der ute. Stå dobbelt så høyt oppe som sjøkanten er. Skipet er så vidt å se bunn til topp. Gå ned til vanlig ståhøyde og se om skipet forsvinner. Nei. Bøy deg ned i vinkel og sjekk. Ja. Bunnen forsvinner. Stå opp til vanlig øyehøyde igjen. Du skal der kunne se det samme som om du bøyde deg noen minutter senere om skipet farer vekk ifra deg og jorden er kurvet. Fra bunn til topp. Men sjekk at det ikke er dis og sånt som er i veien. Noe det bruker å være ut i horisonten.

Og det bildet med den bygningen under vann. Er det ekte? Når bildet av hele bygningen kommer opp ser det ut som om det har samme proposjoner. Om det er så langt unna at halve høyden er forsvunnet. Burde ikke over halve proposjoner være forminsket?

Nei man finner ingen ekte bilder av bygninger som er vinkelbøyde slik alt vertikalt på en kurvet jord burde være. Den broen med de millimeterne forksjell. Har de målt eller bare regnet ut at kurven vil gjøre det sånn? Om de har målt, landet være svaien som gjør det?

Her er videoen om skyggen som burde løfte seg fra bakken

http://youtu.be/t-c9VQ-BDJI

Og her er videoen om at jordens kurve burde være som et bakovervendt speil

http://youtu.be/EcoUwSCb1_M

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Ugg jeg valge å se noen sekunder av denne, han regner ut hvor solen er etter hvordan solstrålene skinner igjennom et tynt hull midt i et lag med skyer etter den koneformede brytningen som blir av dette. 

Klarer du virkelig ikke å se løgnene og uærligheten i filmene du fremmer?

Se her, bruk samme forklaring som han benyttet seg av og du har solen plassert på bakken noen meter utenfor bygget.

tumblr_m35d3pK2LH1qgdrj9o1_540.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere lurer på hvordan eliten klarer å holde på hemmelighetene og hva skal være grunnen? Grunnen er enkel. De vil ha all makt og det får de ikke om det blir avslørt en som virkelig har all makt. Han som har skapt alt vi ser. De som er på toppen har klatret i grader. Og i gradene har de fått vite mer og mer hemmeligheter de må holde hemmelig. Om de avslører dem så vil det de har sverget i troskap skje. De har sikkert sverget at de skal drepes og mye annet. Og de som er på toppen vil ha mest makt med å vite sannheten men å skape en løgn. Når mennesker lever løgnaktige liv vil de være i større stand å kontrollere og brukes til slik de vil. Fore oss med et meningsløst liv som bare gir mening om de forteller oss at Gud ikke finnes. At alt ble skapt av tilfeldigheter. Det er vansklig å forklare sånn kort. Jeg har aldri akseptert en kort forklaring. Så jeg undersøkte litt den gang jeg var introdusert for konspirasjoner. Det var om 11.september. Det jeg fant ut var bare begynnelsen. Et eksempel. Han som lager serien "the simpsons" er frimurer og i en episode der de skal til new york. Så holder Lisa oppe et magasin som koster 9dollar og har to tårn på fremsiden. Når kostet et magasin 9 dollar før 2001?

Og det er mye sånn symbolikk. Symbolikken gir dem makt. For dem som er innenfor såvel som dem som er utenfor og avslører dem. Det blir som et varemerke for dem. Slik de sier at "al Qaida" har stått bak. Når de vet det er dem. Det var 911 dager etter 11.september at Madrid bombingen skjedde den 11. Mars 2004.

Brussel bombingen skjedde 22.mars. Eller 322 for dem som er et tall som står under skull and bones merket deres.

De dreper Joan rivers som døde på bursdagen til beyonce når beyonce ble 33 år gammel. Joan rivers som ble født 1933 døde 81 år gammel på bursdagen til beyonce som ble født 1981.

Want Disney var frimurer. Han hadde en restaurant som het Club 33 som er et tall for de 33 gradene i frimurerene.

Er det noe de har. Så er det makt og frykt. Og uten Gud i hjertet til folk så kan alt kjøpes for penger. De eier 99,99 prosent av alle rikdommer. Men de utgjør bare noen få prosent av befolkningen. Om resten av befolkningen avslører dem så mister de sin makt. Men det vil ikke skje uten at befolkningen tar sitt kraftigste våpen i bruk. Troen på den sanne Gud. De har også sneket seg inn i religion og fordervet sannhetens Gud der.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Når amerikanske myndigheter ikke klarer å holde på en hemmelighet i mer enn et par år (whistleblowers), hvordan skal eliten da ha klart å holde på denne hemmeligheten i hva? over 2000 år? Er du klar over hvor mange hundre tusen, om ikke millioner, mennesker som er involvert i dette? Alle de bransjene som eksisterer, med teknologi som er fullstendig avhengig av at jorden er rund..

Hva sier egentlig guden din om dette? Det er vel en og annen kristen som jobber i NASA? Fornekter de sannheten når de ser en romferge blir skutt opp?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Dere lurer på hvordan eliten klarer å holde på hemmelighetene og hva skal være grunnen? Grunnen er enkel. De vil ha all makt og det får de ikke om det blir avslørt en som virkelig har all makt. Han som har skapt alt vi ser. De som er på toppen har klatret i grader. Og i gradene har de fått vite mer og mer hemmeligheter de må holde hemmelig. Om de avslører dem så vil det de har sverget i troskap skje. De har sikkert sverget at de skal drepes og mye annet. Og de som er på toppen vil ha mest makt med å vite sannheten men å skape en løgn. Når mennesker lever løgnaktige liv vil de være i større stand å kontrollere og brukes til slik de vil. Fore oss med et meningsløst liv som bare gir mening om de forteller oss at Gud ikke finnes. At alt ble skapt av tilfeldigheter. Det er vansklig å forklare sånn kort. Jeg har aldri akseptert en kort forklaring. Så jeg undersøkte litt den gang jeg var introdusert for konspirasjoner. Det var om 11.september. Det jeg fant ut var bare begynnelsen. Et eksempel. Han som lager serien "the simpsons" er frimurer og i en episode der de skal til new york. Så holder Lisa oppe et magasin som koster 9dollar og har to tårn på fremsiden. Når kostet et magasin 9 dollar før 2001?

Og det er mye sånn symbolikk. Symbolikken gir dem makt. For dem som er innenfor såvel som dem som er utenfor og avslører dem. Det blir som et varemerke for dem. Slik de sier at "al Qaida" har stått bak. Når de vet det er dem. Det var 911 dager etter 11.september at Madrid bombingen skjedde den 11. Mars 2004.

Brussel bombingen skjedde 22.mars. Eller 322 for dem som er et tall som står under skull and bones merket deres.

De dreper Joan rivers som døde på bursdagen til beyonce når beyonce ble 33 år gammel. Joan rivers som ble født 1933 døde 81 år gammel på bursdagen til beyonce som ble født 1981.

Want Disney var frimurer. Han hadde en restaurant som het Club 33 som er et tall for de 33 gradene i frimurerene.

Er det noe de har. Så er det makt og frykt. Og uten Gud i hjertet til folk så kan alt kjøpes for penger. De eier 99,99 prosent av alle rikdommer. Men de utgjør bare noen få prosent av befolkningen. Om resten av befolkningen avslører dem så mister de sin makt. Men det vil ikke skje uten at befolkningen tar sitt kraftigste våpen i bruk. Troen på den sanne Gud. De har også sneket seg inn i religion og fordervet sannhetens Gud der.

Og ettersom dette var innlegg nr 1008 i tråden så beviser det for meg at du tungetaler til oss forledet av djevelen til å tro at tall og tull kan symbolisere ondskap og at ett magasin ikke kunne koste 9 sollar for 15 år siden...

Men en ting som jeg ikke har lyst til å spøke med her er det faktum at du fritar de farlige Islamistene for å tilfredstille egen konspirasjonssult ved å skylde det hele over på de rammede. Ja det er mange med svin på skogen og det er mye korrupsjon, MEN på tross av min mistro til republikanere og Bush, så er de faktisk ikke spik spenna gærne og tar livet av 3000 egne borgere. Det må du forstå at de eneste som kunne tenke seg til at det skulle vært en god ide og styrte fly midt på manhatten er nettopp hjernevaskede Islamister, ikke eget lands politikere.

Og ja, jeg har også sett disse 9/11 konspirasjonsfilmene og om man ikke er klar over agendaen, så kan de virke troverdig. Men etter ett lengre intervju jeg så med en norsk og selvfølgelig helt uavhengig byggingeniør ekspert konkluderte med at ja, bygget kunne rase på denne måten ved å få ett brennende fly tvers igjennom, sånn om noen tvilte på det ;)

Du må bli mer kritisk til det du blir presentert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ugg jeg valge å se noen sekunder av denne, han regner ut hvor solen er etter hvordan solstrålene skinner igjennom et tynt hull midt i et lag med skyer etter den koneformede brytningen som blir av dette.

Klarer du virkelig ikke å se løgnene og uærligheten i filmene du fremmer?

Se her, bruk samme forklaring som han benyttet seg av og du har solen plassert på bakken noen meter utenfor bygget.

tumblr_m35d3pK2LH1qgdrj9o1_540.jpg

Om du borer et hull som vinkler nedover inn i det mørke redakapsskjulet ditt. Hvilken vei vil dagslyset komme inn? Og solen er nær. Solstråler som kommer fra en gigantisk sol som er 1 million kilometer i diameter burde oppføre seg som de kommer fra en sol som er 100 ganger større i diameter enn jorden.

Her er en utvidet video om solstråler.

https://youtu.be/f5mEblncotQ

Forrige video du så var den som forklarte at skyggen skulle løfte seg fra bakken.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Grunnen er enkel. De vil ha all makt og det får de ikke om det blir avslørt en som virkelig har all makt. Han som har skapt alt vi ser.

Og her klarer du det fantastisk mange kristne klarer uten å mene det, nemlig å fordumme guden de tror på til de grader...

For som vanlig foretar denne guden seg ingenting med saken, på lik linje med at han har sittet passiv i alle år og latt kristne forfølge, torturere og drepe andre kristne i hopetall... Så det er vel kanskje på tide å dra en konklusjon, enten så er denne guden tvers i gjennom ond og likeglad, ellers så finnes ikke denne guden... For makan til giddalaus gud skal en vel i så fall lete lenge etter... Hva skal vi med denne guden egentlig er i så fall neste spørsmål... Ond, sjalu, nidkjær, morderisk... og dette monsteret skal vi liksom tilbe? Neitakk... Tilber ikke noe som har dårligere moral, etikk og intelleigens enn meg selv, da en sånn gud umulig kunne skapt så mye som IVAR hylla fra IKEA engang, langt mindre universet

Så NASA er altså ikke opprettet for å studere verdens rommet, men er opprettet for å lure folk fra å tro på denne latterlige, primitive og udugelige guden? Vet du, om det faktisk var tilfelle kunne jeg ikke klandre dem for det... For denne guden din er ikke noe å hverken følge eller tilbe i så fall, totalt udugelig som han tydelivis må være...

Lenke til kommentar

Synes syns på alle de hundretusener som jobber med romfart, kartlegging, kosmologi og fysikk (mm.). De bruker hele livene og alle arbeidstimene sine på bare tøys på grunn av denne falske sysselsettingen fra en hemmelig elite.

Hva skal en si om prester, imamer og lignende da? Som faktisk kaster bort livene sine på løgn, oppdiktning og gamle myter...

Og de koster LANGT mer enn NASA noensinne kan drømme om å få i bevilgninger...

Lenke til kommentar

Grunnen er enkel. De vil ha all makt og det får de ikke om det blir avslørt en som virkelig har all makt. Han som har skapt alt vi ser.

Og her klarer du det fantastisk mange kristne klarer uten å mene det, nemlig å fordumme guden de tror på til de grader...

For som vanlig foretar denne guden seg ingenting med saken, på lik linje med at han har sittet passiv i alle år og latt kristne forfølge, torturere og drepe andre kristne i hopetall... Så det er vel kanskje på tide å dra en konklusjon, enten så er denne guden tvers i gjennom ond og likeglad, ellers så finnes ikke denne guden... For makan til giddalaus gud skal en vel i så fall lete lenge etter... Hva skal vi med denne guden egentlig er i så fall neste spørsmål... Ond, sjalu, nidkjær, morderisk... og dette monsteret skal vi liksom tilbe? Neitakk... Tilber ikke noe som har dårligere moral, etikk og intelleigens enn meg selv, da en sånn gud umulig kunne skapt så mye som IVAR hylla fra IKEA engang, langt mindre universet

Så NASA er altså ikke opprettet for å studere verdens rommet, men er opprettet for å lure folk fra å tro på denne latterlige, primitive og udugelige guden? Vet du, om det faktisk var tilfelle kunne jeg ikke klandre dem for det... For denne guden din er ikke noe å hverken følge eller tilbe i så fall, totalt udugelig som han tydelivis må være...

Og her ler NASA av deg på jobbintervju

http://youtu.be/l7wWD0LW3LQ

Lenke til kommentar

Synes syns på alle de hundretusener som jobber med romfart, kartlegging, kosmologi og fysikk (mm.). De bruker hele livene og alle arbeidstimene sine på bare tøys på grunn av denne falske sysselsettingen fra en hemmelig elite.

Ja det er synd på mange som arbeider innenfor felt som bare er oppdiktet. Det være seg å se milliarder av lysår ut i universet eller datere fossil som er milliarder av år gamle. Eller å være lærer som lærer barn dette. Bedre for dem som lærer vekk løgn å henge en kvernstein rundt halsen og kast seg i havet sier Jesus. Det er greit nok at de ikke vet at det de lærer er løgn. Men da burde de egentlig undersøke mer om dette kan være lureri.

Lenke til kommentar

Hva skal en si om prester, imamer og lignende da? Som faktisk kaster bort livene sine på løgn, oppdiktning og gamle myter...

Og de koster LANGT mer enn NASA noensinne kan drømme om å få i bevilgninger...

Det er ett valg å være så godtroende at man tror en magisk skikkelse lagde jorden fordi det står i en gammel bok.

Å sitte å observere universet i sanntid via teleskoper, bygge satelitter, styre ROV'er osv. der alt er falskt er ikke ett slikt godtroende valg basert på ren tro.

Lenke til kommentar

Å sitte å observere universet i sanntid via teleskoper, bygge satelitter, styre ROV'er osv. der alt er falskt er ikke ett slikt godtroende valg basert på ren tro.

Atte hæ?

Hva mener du her? Mener du at NASA og alle som driver med romfart FAKTISK bedriver falske yrker? Der de ansatte blir lurt?

Lenke til kommentar

henge en kvernstein rundt halsen og kast seg i havet sier Jesus

Da må vi nok gjøre et kraftig innhogg i den religiøse befolkningen er jeg redd... Og det kommer til å bli lite mel på oss som blir igjen om vi må bruke kvernsteiner... :)

Lenke til kommentar

Atte hæ?

Hva mener du her? Mener du at NASA og alle som driver med romfart FAKTISK bedriver falske yrker? Der de ansatte blir lurt?

Jeg mener ikke, maxRPM mener det. Jeg påpekte bare at det er en forskjell på å bli lurt når man jobber i nasa å på å bli lurt av en 2000 år gammel bok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...