Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Fokkeslasken skrev: Vi åpner hvertfall ikke tråder for å mobbe folks utseende.

 

Du driver på voldsomt her, tydeligvis  :confused:
Modellen Twiggy var en organisert mobbing av kvinner.
 
Gud satte opp to lys over menneskene, og for menneskene. Og skal senere skape en ny himmel, og en ny jord. En bekreftelse på at vi er i sentrum og at de andre planetene egentlig ikke eksisterer. De finnes bare som "vandrende stjerner". Selv Nasa er enige i at de andre planetene ikke har noe liv, og sikkert begrensede levemuligheter. Likevel påstår de at det er mulig å bo på Mars allerede om 5 år...
 
Dette skrives ikke for å sette seg selv i sentrum. For det er fortsatt utrolig mange mennesker i verden. Bare reis til en stor flyplass eller en storby, og du vil føle deg liten og lure på om du har noen betydning. Ihvertfall gjør jeg det. Vet ikke med deg...!
 
I tillegg er vi skapte i Guds bilde, og vi vil antagelig like de samme løsninger. Og vi bor i "flats" leiligheter eller flater, eller vi bor i telt. Likesom himmelen er et telt over oss. Se på ordet "flat" (leilighet) som det endelige bevis på at jorda er flat. 
 
Dere sier at det ikke er nok å være filosof, men er ikke egentlig gravitasjonslæren og relativitetsteorien kun filosofier?
 
Til deg som presenterte en debunk-video om flat jord... Kan du ikke lese kommentarene under - kommentarene som støtter flat jord er nøyaktig det samme som vi ville svare. 
 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til deg som presenterte en debunk-video om flat jord... Kan du ikke lese kommentarene under - kommentarene som støtter flat jord er nøyaktig det samme som vi ville svare.

Tenker du da på kommentarer av typen "another problem, try adding some refraction effect to your model, atmosphere must be counted you know... and someone already made a model with it, and it work..." og hvor noen spør om hvem det var som gjorde dette får til svar "did the question just now is :who is that someone?" ? then you're not really look into it anyway... and did i mentioned atmophere is one variable that magically fixed problems..? did you guys really look into atmosphere..?? then you must know thermosphere also, it is hot isn't it..? and any van allen radiation..?? let ask autorithies how did they manage to pass it in their way to the moon..."

 

Eller når produsenten av videoen forklarer "I have looked into it for two years, and it is all 100% ignorant crap. Flat earthers have not been able to come with a map that does not grossly distort continents, while they appear perfectly accurate on a globe. And I am still waiting for a flat earther to circle the location of the constellation of Octans on a flat earth map. Flat-earrthers are not interested in the truth. They just conceitedly pretend they are smarter than millions of exerts, after they watched an amateur conspiracy video." så får han til svar fra en flat jorder "two years..?? it took me two hours to cast out everithing i've heard about globe earth, i pity you.. just for you to know,, it took me lesser time to be sure, that the moon landing footage is made in a studio.. but i guess you can't just leave us alone right..?? haha.."

 

Dette er altså svarene deres.

Pur ignoranse altså.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selv Nasa er enige i at de andre planetene ikke har noe liv, og sikkert begrensede levemuligheter. Likevel påstår de at det er mulig å bo på Mars allerede om 5 år...

 

De andre planetene er? NASA er enige i at det er sjanser for liv på f.eks Europa (Goooogle it) og sjansen for at det er soler med planeter i "Gullhårsonen" er stor rett og slett fordi det finnes voldsomt mange soler og planeter.

 

Når det kommer til Mars så er det stor forskjell på å bo og å bo. Å sende mennesker dit som klarer å være selvforsynte vet vi at er mulig, men veldig vanskelig og dyrt. Det er gambling om folk overlever turen, om de faktisk klarer å holde psyken bra og om de pga. mange ting som kan oppstå vil klare å drive alt de trenger for å være selvforsynte i en livstid. For at Mars skal bli en ting så er vi avhengige av å sende mange mennesker og voldsomt med utstyr.

 

Tidsperspektivet på 5 år er det ikke alle som mener er en ting og NASA er en av de som ikke mener at 5 år er spesiellt bærekraftig eller hva man skal si. De fleste med "beina på bakken" har vel et ca'ish 50 års perspektiv når det kommer til å bosette Mars.

 

Oddsen for liv generellt sett kan regnes som lav eller stor basert på hvordan man ser på ting, men i forhold til størrelse så er ikke oddsene veldig dårlige. Men det blir kanskje litt mer filosofi enn fakta selvfølgelig da vi mangler data til å kunne støtte opp den ene eller den andre påstanden.

 

Sier seg selv at jorda er enestående også i et solsystem, en ser jo på to sekunder at det ikke er særlig pent eller forlokkende på Mars. 

 

Jeg er enig i at jorda, Tellus, er enestående og det er du også :love:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier seg selv at jorda er enestående også i et solsystem, en ser jo på to sekunder at det ikke er særlig pent eller forlokkende på Mars.

Så du "tror" på mars og et solsystem, men ikke på en rund jord?

 

Du bruker et engelsk ord for leilighet (flat) som et endelig bevis på at jorden er flat og du krever fortsatt at du blir tatt seriøst?

Ta deg sammen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er altså svarene deres.

Pur ignoranse altså.

 

 

Men du hadde ikke godtatt det om jeg hadde oversatt det til norsk, så hva ville vært vitsen?

 

theGunner76 skrev: "Så du "tror" på mars og et solsystem, men ikke på en rund jord?"

 

"Tror" ikke egentlig på Mars, men for å kommentere bildene som presenteres, er det en ørken uten atmosfære. Og i tillegg en kald ørken, etter hva som sies her. Så hvorfor noen skulle ønske å flytte permanent til en eventuell Mars-planet, er fullstendig uforståelig. Tenk på alt som er her nede som ikke vil være der oppe. 

Lenke til kommentar

 "Tror" ikke egentlig på Mars, men for å kommentere bildene som presenteres, er det en ørken uten atmosfære. Og i tillegg en kald ørken, etter hva som sies her. Så hvorfor noen skulle ønske å flytte permanent til en eventuell Mars-planet, er fullstendig uforståelig. Tenk på alt som er her nede som ikke vil være der oppe. 

Har du aldri hatt lyst til å utforske noe?

Noe utenfor bibelen og youtube..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du hadde ikke godtatt det om jeg hadde oversatt det til norsk, så hva ville vært vitsen?

Engelsk / norsk, spiller ingen rolle så lenge budskapet er det samme og det er jo budskapet fra flat jord folket i kommentarfeltet jeg har sitert fra som gjennspeiler pur ignoranse og løse udokumenterbare påstander. Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vedrørende mars: Det har vært nevnt at det kan være vann på Mars. Hvordan vil rennende vann oppføre seg der?
For planeten er mindre og har vel mindre tyngdekraft.
Vil vann henge fast like greit på overflaten rundt hele der som på jorden?

Og så vil jeg bare legge til: at jeg ikke forfekter hverken det ene eller det andre her, er bare litt interessert og stiller spørsmål jeg :)
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

"Har du aldri hatt lyst til å utforske noe?"

 

I et Star Wars-perspektiv kan det være forståelig, men dette skal være seriøst at folk vil flytte permanent til en kald ørken, fantasillioner av lysår fra jordkloden.

Mars er rundt 55 millioner kilometer fra jorda, som tilsvarer ca 0,0000006 lysår. Dette er ikke akkurat fantasillioner av lysår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vedrørende mars: Det har vært nevnt at det kan være vann på Mars. Hvordan vil rennende vann oppføre seg der?

For planeten er mindre og har vel mindre tyngdekraft.

Vil vann henge fast like greit på overflaten rundt hele der som på jorden?

 

Og så vil jeg bare legge til: at jeg ikke forfekter hverken det ene eller det andre her, er bare litt interessert og stiller spørsmål jeg :)

Tyngdekraft fungerer også på Mars, på samme måte som på jorden og over alt ellers. Anbefaller deg virkelig å lese litt om hva tyngdekraft er og hvordan det fungerer. Selv om du evt. ikke tror på tyngdekraft er det greit å vite hva det går ut på, ihvertfall sånn helt grunnleggende.

 

Det er is på mars, ikke vann. Men is kan som du kanskje kjenner til gjøres om til vann ved å varme det opp.

 

https://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?feature=6680

 

"Har du aldri hatt lyst til å utforske noe?"

 

I et Star Wars-perspektiv kan det være forståelig, men dette skal være seriøst at folk vil flytte permanent til en kald ørken, fantasillioner av lysår fra jordkloden.

Jeg hadde lett dratt dit om muligheten bydde seg.

Det gjelder ganske mange hundre tusen andre også...

At det er en kald ørken noen lysminutter unna er jo det som gjør at man vil utforske mer. Det er begrenset hvor spennende det er å utforske i sin egen hage når det er så mye annet å utforske andre steder.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...