Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

"Å engasjere et større antall skuespillere gjennom mange år for å late som Elvis finnes, er ikke et bevis på at Elvis ikke finnes?"

 

Hva nøyaktig mener du med dette?

Hvis det virkelig var et verdensrom, ville det også være et spørsmål hvorfor de ikke kunne utføre de tingene som de sa de kunne utføre. 

For eksempel, hvorfor kunne de ikke virkelig la ting gå i bane rundt jorda. 

I tilfelle ville satelitt-folkene også vært med på løgnen. 

 

Muligens ville det vært umulig å få raketter til å ha framdrift i et vakuum, men de valgte å skjule dette for befolkningen og i stedet engasjere en masse skuespillere...  :hmm: 

Blir avansert filosofi, dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men det går ikke andre veien, at NASA lyver er ikke bevis på at verdensrommet ikke finnes.

 

 

Nei? Å engasjere et større antall skuespillere gjennom mange år for å late som verdensrommet finnes, er ikke et bevis på at det ikke finnes? Men da ville det sagt noe om styresmaktene, ganske nuts, lol. 

 

Det finnes ikke ett eneste bevis på at NASA har engasjert en eneste skuespiller for å late som om verdensrommet finnes. Dette er bare nok en vanvittig konspirasjonsteori som ikke har hold i virkeligheten. Det er forøvrig langt flere enn NASA som opererer i verdensrommet, både statlige og private. Hvis du er så dum at du tror det er en elite som styrer verden, og at Kina, Russland og USA i virkeligheten er bestevenner, da har du alvorlige vrangforestillinger du bør søke hjelp for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei? Å engasjere et større antall skuespillere gjennom mange år for å late som verdensrommet finnes, er ikke et bevis på at det ikke finnes? Men da ville det sagt noe om styresmaktene, ganske nuts, lol.

Det ville sagt at NASA er løgnere og antagelig staten.

Ikke for at jorden er flat eller at verdensrommet ikke finnes.

 

At jeg lyver om at jeg har vært på Mount Everest er ikke bevis for at Mount Everest ikke finnes.

Det er bare bevis på at jeg lyver ;)

Slik er det med NASA også, om de lyver er ikke det bevis på annet enn at de lyver.

 

Ellers holder det ikke med bare skuespillere, de må engasjere nært hele verden, inkl alle i tråden her uten om deg og maxRPM.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Å engasjere et større antall skuespillere gjennom mange år for å late som Elvis finnes, er ikke et bevis på at Elvis ikke finnes?"

 

Hva nøyaktig mener du med dette?

Hvis det virkelig var et verdensrom, ville det også være et spørsmål hvorfor de ikke kunne utføre de tingene som de sa de kunne utføre. 

For eksempel, hvorfor kunne de ikke virkelig la ting gå i bane rundt jorda. 

I tilfelle ville satelitt-folkene også vært med på løgnen. 

 

Muligens ville det vært umulig å få raketter til å ha framdrift i et vakuum, men de valgte å skjule dette for befolkningen og i stedet engasjere en masse skuespillere...  :hmm: 

Blir avansert filosofi, dette.

Hvis Elvis virkelig fantes, ville det også vært et spørsmål om hvorfor de ikke kunne kunne la Elvis synge selv.

For eksempel, hvorfor kunne de ikke la Elvis selv synge Jailhouse Rock.

I tilfelle ville fengselsvesenet også vært med på løgnen.

 

(Greit, det var nok vel optimistisk å håpe på at du selv skulle klare å se absurditeten i dine egne utsagn gjennom en lett omformulering)

Lenke til kommentar

 

Ellers holder det ikke med bare skuespillere, de må engasjere nært hele verden, inkl alle i tråden her uten om deg og maxRPM.

 

Eh... mener du nå i et scenario der verdensrommet finnes, men det ikke finnes satelitter i det?

 

Og med den gode latteren innabords sier jeg god natt. Du fikk en +1 av meg for den der Widewanka. :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"At satelitter ikke finnes er heller ikke bevis for at jorden er flat forresten."

 

Not again...

 

Du leker bare med tanker. 

 

Satelittsignaler er da nødt til å komme tilbake fra enten verdensrommet eller fra glasskuppelen, ellers må alle disse tallerknene som finnes i verden være ubrukelige.

Lenke til kommentar

Da setter du en forutsettning at om satelitter ikke finnes så reflekteres signaler fra en glasskuppel.

Dette må så klart bevises, du kan ikke dra konklusjoner uten beviser slik.

 

Altså, først må du bevise at satelitter ikke finnes, så en kuppel finnes, så at kuppelen reflekterer signalene.

Du har jo selv sagt du mener det kan være ett høyt tårn eller basestasjoner som sender, altså, om satelitter ikke finnes kan sendetårn eller basestasjoner sende signalene, slik at om du skulle klare å bevise at det ikke finnes satelitter, så er faktisk ikke det beviser for jordens form det heller.

 

Du har ett veldig merkelig grep om hva som beviser hva, men igjen, en som leser bibelen som fakta-bok er nok avhengig av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp. Dette er én av grunnene til at denne konspirasjonen er tullball, det er det er hundrevis av private selskap og tusenvis av mennesker som lager deler til både NASA, ESA, Russerne osv. Tror du virkelig at løgnen ville vart, om jorda var flat og at satellittene ikke eksisterte? Hvordan får du så mange mennesker til å holde kjeft?

For ikke å snakke om alle de som aktivt bruker GPS

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med dem som jobber med å produsere satelitter som skal gå i bane i verdensrommet? De må også delta på løgnen. Iallfall sjefene deres. Så det må være flere enn akkurat NASA som lyver.

Det må åpenbart være antagelig ett hundretalls millioner som er med på det.

Bare barnemat i forhold til hvor mange som må være med på flat-jord greia du tror på, så hva er problemet?

 

Det må, om man skal følge dine tanker, være noen veldig få, utvalgte som ikke er med på lurerier..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Her regnes det ut på det amerikanske flagget. Hva med roveren eller underdelen av månelanderen?

Men det hadde vært noe å motbevise konspiratører på hvis de skulle reist til månen. De kunne sendt en ny Rover som er programmert til å kjøre i koordinater, kanskje med en stor pløyerake bak den som kunne skrive store bokstaver i måneoverflaten som vi på jorden kunne lese. Kanskje det kunne stått "To all moon conspiracy nuts, what say you now" Eller McDonald's kunne betalt litt for at den skrev

reklame for dem. Tror store selskaper ville gått bananas for å betale store summer for den slags reklame. Men fantastisk bevis ville det vært.

Du fikk med deg at roveren ble nevnt i den ene setningen som utgjorde andre avsnitt, ikke sant? Og at underdelen av månelanderen ble nevnt i tredje avsnitt? Ikke det, nei ... Jeg har jo etter hvert fått med meg at du er eksepsjonelt synshemmet når det gjelder fakta, men at du ikke gadd lese fem setninger for å komme til delen som svarte på spørsmålet ditt må vel være ny rekord av noe slag.

Sorry for den. Av og til er jeg i hui og hast når jeg skumleser. Når jeg ikke svarer inn i denne tråden så skumleser jeg alle svarene siden sist jeg las. Kan være jeg har begynt å hoppe over for raskt grunnet dette og et travelt liv.

 

 

Men når det er sagt. Kan jeg se "Tycho Brahe krateret" med mitt blotte øye? Er det matematisk korrekt at jeg kan se det? Og hva med de andre små kratere. Er det matematisk korrekt at jeg kam se dem?

 

 

Hvis du har normalt godt syn er nok svaret "tja."

 

Menneskets øye har en gjennomsnittlig "oppløsningsevne" (dårlig oversettelse av angular resolution) på 0,02 grader. Siden vi vet avstanden til månen kan vi dermed beregne hvor stort det minste krateret må være for at vi skal være i stand til å se det.

 

tan(Y) = x/384400000 meter

 

Y = 0,02 grader

 

384400000 meter er avstanden til månen.

 

Finn fram kalkulatoren og løs med hensyn til x, og tadaaa.

 

x = 134180,9183 meter, eller i overkant av 134 kilometer. Tycho-krateret er 86 kilometer i diameter, så du trenger antageligvis kikkert. Dog, unge mennesker har gjerne en oppløsningsevne ned i 0,012 grader, noe som vil si at de kan se kratere ned mot 80 km i diameter.

 

Edit: Rettet en rimelig grov regnefeil.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

"Ikke om både samlebåndet, fabrikken og det man skrur på ikke eksisterer.."

 

 

Jaudå... :) Etter at jeg begynte å tro på flat jord, har jeg jo alltid sett for meg fabrikker med arbeidere som gjør armbevegelser ut i tomme lufta!

 

https://www.thestar.com/life/travel/2017/09/06/fact-and-fiction-collide-at-flat-earth-museum-on-fogo-island.html

Endret av Widewanka S.Trømpe
Lenke til kommentar

"Ikke om både samlebåndet, fabrikken og det man skrur på ikke eksisterer.."

 

 

Jaudå... :) Etter at jeg begynte å tro på flat jord, har jeg jo alltid sett for meg fabrikker med arbeidere som gjør armbevegelser ut i tomme lufta!

Det er jo mindre usannsynlig enn en del av det andre du tror på, så det skulle egentlig ikke forundre meg :rofl:

 

Men seriøst, Widewanka (og maxRPM): At jorden er en globe, og tilogmed dens størrelse har jo vært kjent i 2000 år. Det er ikke akkurat noe NASA (eller frimurerne) fant på. Så det er ikke på noen måte slik at NASA er grunnen til at vi vet jorda er en globe.. Det holder fint å gå ut og observere sola. Som jeg har sagt utallige ganger før her i tråden, solas observerbare bevegelse er umulig med flat jord, men stemmer perfekt med en globe.

 

Les deg gjerne opp om Eratosthenes som observerte sola for over 2000 år siden, og ut fra det kunne regne ut jordas omkrets. Og han var ganske sikkert hverken styrt av NASA eller frimurerne :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...