Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Det høylovede eksperimentet med kuler som triller nedover en blå duk, skal demonstrere hvordan verdensrommet fungerer. Men selv der svikter det totalt ved at kulene tar yttersvinger basert på sentrifugalkraft. Og de triller i sirkler nedover, som er et helt vanlig resultat når du slipper ned en ball. 

Ingenting av dette finner du i (det påståtte) verdensrommet.  

Det er ikke et eksperiment, men en (svært) forenklet illustrasjon. Og illustrasjonen beviser ingenting, den bare....illustrerer. Den er en nyttig illustrasjon som hjelper de som kan en del om gravitasjon til å forklare hvordan den fungerer for de som ikke kan noe om gravitasjon. Den gjør det ikke spesielt nøyaktig heller, men det er heller ikke viktig.

Du vet hva en illustrasjon er, ikke sant? Om du leser aviser eller andre nyheter, så ser du ofte bilder som ligger ved artikkelen, som ikke har noe med selve den omtalte saken.å gjøre, men som viser en tilsvarende situasjon eller ett eller annet som kan relateres til saken. For eksempel en tilfeldig politibil i en sak som omhandler politiet. Påstår du at slike illustrasjonsbilder har dokumentarisk verdi for disse nyhetsartiklene, Widevanka?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er fakta? De er jo forskjellige eksperimenter vi aldri kan gjennomføre. Og det er eksperimenter som er nedskrevet og dette kan være plantet for å verifisere videre på en løgn. Og om noen forskere nærmer seg feltet og igjen vil gjennomføre eksperimentet hvor de trenger midler og utstyr som de ikke har. Så kan "de" si at eksperimentet ikke trengs å gjennomføres igjen. Dette kan være en del av hvordan "Eliten" lurer verden med "fakta".

William Casey fra CIA har sagt i 1981

"We'll know our disinformation program is complete when everything the American public believes is false"?

Om dette er sant kan man aldri for sikkert vite. Men det er en mulighet. Søk "operation mockingbird" en CIA operasjon som lukter ugler i mosen.

Og her innrømmer de det under en høring i 1975

https://youtu.be/5ED63A_hcd0

Så kan man jo lure på om de fortsatt holder på. Hvorfor stoppe når man kan lure hele verden med visse midler som Myndigheten, Media og Hollywood manipuleringstrikser.

Endret av maxRPM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det finnes kun i rommet  :)
Altså må man nøye seg med slikt som den blå duken som illustrasjon."

Tenkte jeg det ikke, tenkte jeg det ikke.

"Og illustrasjonen beviser ingenting, den bare....illustrerer. "

Tenkte jeg det ikke, tenkte jeg det ikke. 

Som han muslimen sa det, alle de eksperimenter vi kan utføre tyder på at vi er i et lukket system. Og det fikk ham til å gi opp troen på verdensrommet.

Likevel er minst en av dere ovenpå nok til å si at vedkommende har testet alt dette selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I en tidligere tråd om Apolloferdenes troverdighet, berørte vi spørsmålet om sporene Astronautene nøvendigvis må ha satt igjen etter seg.
Det skal jo finnes deler av landingsfartøyene og litt av hvert. Også bilene som ble brukt der oppe.
Dette er da noe som må kunne ses med sterke nok teleskoper?
Husker det ble vist bilder tatt fra jorden, som viser spor etter der bilen kjørte, og andre detaljer som såvidt kunne skimtes.

Dette innebærer medførsel av riktighet?
Antar at mange i dag har teleskoper sterke nok til å kunne observere dette. Om de da ikke kan registrere det samme, fra samme områder som de bildene viser, vil jeg tro vi hadde hørt om det - mer høylydt fra flere, kommet mer fram i medier osv? Det burde jo være realtivt enkelt å kunne slå fast.

Mediene går jo ikke av veien for å formidle flat-jord troendes forklaringer ellers, med artikler både her og der. Ser ikke ut som de blir nevneverdig hindret fra å gjøre det.

Så må bekjenne( som tidligere), at det forekommer ytterst besynderlig, at så utallige involverte mennesker skal kunne ties ned, kjøpes, manipuleres, målbindes.. for å holde et så gigantisk narrespill i hevd.
Det virker for fantastisk. Men derfra til å avfeie det, når så mange oppegående personer tror på det, det er også vanskelig. Det var et litt vanskelig emne dette, og ikke minst merkelig.

Lenke til kommentar

Hva er fakta? De er jo forskjellige eksperimenter vi aldri kan gjennomføre. Og det er eksperimenter som er nedskrevet og dette kan være plantet for å verifisere videre på en løgn.

...men det er også svært enkelt observerbare fenomener, som å observere solas vinkel i løpet av døgnet, reisetider øst-vest på den sørlige halvkule, eller observasjoner av månen og ISS med stjernekikkert.

Dere flatjordere prøver å si at de vanskelig gjennomførbare eksperimentene er løgn, men prøver å lukke øynene for de som du, jeg og hvemsolhelst kan utføre selv, og som beviser at teorien deres er feil.

Jeg skjønner at dere foretrekker å snakke om konspirasjoner og løgn når det gjelder de mer kompliserte faktaene, men dere snubler jo stadig vekk i de aller enkleste faktaene, hvor dere ikke har noen konspirasjonsteorier å gjemme dere bak.

Lenke til kommentar

Så må bekjenne( som tidligere), at det forekommer ytterst besynderlig, at så utallige involverte mennesker skal kunne ties ned, kjøpes, manipuleres, målbindes.. for å holde et så gigantisk narrespill i hevd.

Det virker for fantastisk. Men derfra til å avfeie det, når så mange oppegående personer tror på det, det er også vanskelig. Det var et litt vanskelig emne dette, og ikke minst merkelig.

En ting er at de virker helt for utrolig fantastisk for meg at et slikt gigantisk narrespill skal være mulig, men en annen ting er de enkle observerbare faktaene vi alle kan se, som solas vinkel på himmelen. Siden det er umulig å lage en flat-jord-teori som stemmer med dette, spiller egentlig ikke konspirasjonsteoriene noen rolle...
Lenke til kommentar

Hva er fakta? De er jo forskjellige eksperimenter vi aldri kan gjennomføre. Og det er eksperimenter som er nedskrevet og dette kan være plantet for å verifisere videre på en løgn. Og om noen forskere nærmer seg feltet og igjen vil gjennomføre eksperimentet hvor de trenger midler og utstyr som de ikke har. Så kan "de" si at eksperimentet ikke trengs å gjennomføres igjen. Dette kan være en del av hvordan "Eliten" lurer verden med "fakta".

Fakta er ting som at ting detter nedover. Og når det skjer så vil det ha en hastighetsøkning på drøye 9m/s per sekund. Dette er fakta. Det kan ikke plantes verken av noen elite eller noen andre, og det kan ikke lyves om. Ergo - det er fakta. Det finnes et utall av fakta, og absolutt alle sammen, absolutt alt som finnes, må tas med i beregningen når man setter opp en modell for virkeligheten.

Dette rett og slett fordi vi snakker om fakta, og ikke ting man tror.

Lenke til kommentar

ISS kan du faktisk se uten noen stjernekikkert. Den vises veldig godt når den passerer over deg. Med klar himmel selvfølgelig. Jeg har et slik e-post-varsel som sir ifra når den passerer over der jeg bor. Men det er vel fake hele opplegget der også. En kikkert som lyser mot meg.

Lenke til kommentar

Hva er fakta? De er jo forskjellige eksperimenter vi aldri kan gjennomføre. Og det er eksperimenter som er nedskrevet og dette kan være plantet for å verifisere videre på en løgn.

...men det er også svært enkelt observerbare fenomener, som å observere solas vinkel i løpet av døgnet, reisetider øst-vest på den sørlige halvkule, eller observasjoner av månen og ISS med stjernekikkert.

Dere flatjordere prøver å si at de vanskelig gjennomførbare eksperimentene er løgn, men prøver å lukke øynene for de som du, jeg og hvemsolhelst kan utføre selv, og som beviser at teorien deres er feil.

Jeg skjønner at dere foretrekker å snakke om konspirasjoner og løgn når det gjelder de mer kompliserte faktaene, men dere snubler jo stadig vekk i de aller enkleste faktaene, hvor dere ikke har noen konspirasjonsteorier å gjemme dere bak.

Det er ikke dermed sagt at vi allerede vet hvordan himmelen fungerer, at solen er en 1,6 millioner kilometer i diameter diger fisjonerende plasmaball. Hvis vi ikke kan komme oss over 100 kilometer som mange flat jordere tror så er det noe der oppe som ikke kan forskes på.

Jeg vet ikke om dere vil tro meg om jeg tester en laserpeker kjøpt på eBay til å sjekke nå kommende vinter som jeg har hørt er et godt forslag å stå på et islagt vann og peke vannrett en kilometer. Først tester man en to og tre meter. Er det samme høyde så vil det være det i mange hundre meter. Men bor vi på en kurve da vil vel en kilometer gi 8 centimeter fall i høyden.

Så vil dere ta dere føre å teste dette selv. Og hvis dere ikke måler noen forskjell på en kilometer. Er det da en annen forklaring? Det lurer jeg på. Og hvis det ikke er noen annen forklaring, vil dere da kunne tenke at vi har blitt løyet for om jordens form? Men av en eller annen grunn så er det holdt skjult?

Lenke til kommentar

Her regnes det ut på det amerikanske flagget. Hva med roveren eller underdelen av månelanderen?

Men det hadde vært noe å motbevise konspiratører på hvis de skulle reist til månen. De kunne sendt en ny Rover som er programmert til å kjøre i koordinater, kanskje med en stor pløyerake bak den som kunne skrive store bokstaver i måneoverflaten som vi på jorden kunne lese. Kanskje det kunne stått "To all moon conspiracy nuts, what say you now" Eller McDonald's kunne betalt litt for at den skrev

reklame for dem. Tror store selskaper ville gått bananas for å betale store summer for den slags reklame. Men fantastisk bevis ville det vært.

Lenke til kommentar

Sikkert bare en tilfeldighet. Sikkert mange stener som ser prikk like ut på planeten Mars

Og siden jeg sammenligner det med falsk media

Sikkert en tilfeldighet at en som var vitne til Las Vegas skytingen ligner på en som har vært på Dr.Phil

https://youtu.be/VGO-nFcD_MQ

Og sikkert en tilfeldighet at de som døde i space shuttle ulykken i 1986 har folk som ligner på dem som lever idag og har like navn.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Sikkert bare en tilfeldighet. Sikkert mange stener som ser prikk like ut på planeten Mars

Sjekket litt angående materialet han kommenterte og fant følgende interresant informasjon om bildet.

https://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA16468

Bildet er en mosaikk av 55 bilder satt sammen til et.

Kanskje det forklarer anomalien i bildet istedenfor å lukke øynene og lage en tullevideo for å forklare hvor fake Nasa er.

Lenke til kommentar

Her regnes det ut på det amerikanske flagget. Hva med roveren eller underdelen av månelanderen?

Rovern nevnes også. Det er også link til et bilde av landingsområdet til Apollo 11 nederst på siden tatt av Lunar Reconnaissance Orbiter. Men det er vel konstruert av eliten?

Lenke til kommentar

Sjekket litt angående materialet han kommenterte og fant følgende interresant informasjon om bildet.

https://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA16468

Bildet er en mosaikk av 55 bilder satt sammen til et.

Kanskje det forklarer anomalien i bildet istedenfor å lukke øynene og lage en tullevideo for å forklare hvor fake Nasa er.

Og den svelger du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...