Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stakkar, tenk om Paaske leser tråden akkurat nå. La merke til at han har en ganske dyp stemme, men slike ting kan jeg ikke diskutere i denne tråden. Har fått beskjed om å holde slike ting til den andre tråden!

Men det er jo en tanke at de som står fram for en ny-gammel retning kan være undercover agenter. 

Akkurat med flat jord sliter jeg med å se hvorfor frimurerne vil ha undercover agenter som markedsfører flat jord. For det virker som flat jord åpner øynene på folk overfor andre bedrag. 

Men, det kan jo være et eller annet som jeg fortsatt ikke har skjønt (noe dere helt sikkert vil skrive under på!)

Har (ikke overraskende) problemer med å se hvordan en tiltet jord som går rundt seg selv og rundt en sol, kan ha de fire ulike årstider. 

Kanskje det er derfor teorien er så forvirrende, at de som tror på ball-teorien blir som sin avgud. De blir som om de går rundt seg selv og rundt en sol. Slik har jo jeg følt meg i alle år, fram til i fjor :)

Lenke til kommentar

For det virker som flat jord åpner øynene på folk overfor andre bedrag.

Det blir litt som at noen som tror på tannfeen også antagelig uten problemer kan tro på julenissen og påskeharen.

Tror man på flat jord klarer man å ignorere alt av konkrete og testbare beviser, det er klart også fort gjør dette på andre områder også.

Tror man på fantasivitenskap og magi på ett område kan man gjøre det over alt, bare fantasien din setter begrensninger for hva du kan tro på når du ignorerer alt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har (ikke overraskende) problemer med å se hvordan en tiltet jord som går rundt seg selv og rundt en sol, kan ha de fire ulike årstider. 

OK, jeg skjønner at dette er vanskelig for deg å forstå. Du klarer tydeligvis ikke å se det for deg. Så her er en video som tar for seg hvordan jorden beveger seg. Og viser det med lett forståelige animasjoner. Den tar også for seg hva det har å si for lengden på et døgn, og lengden på et år. Noe maxRPM tilsynelatende mente var for "perfekte" verdier. Men som du vil se er alt annet enn. Og om ikke annet får du en forklaring på hvordan George Washington kan ha 2 forskjellige bursdager. Om du ser den altså. Noe jeg har en misstanke om at ikke er aktuelt..

Lenke til kommentar

Vet at VSauce er en umåtelig populær person, men jeg klarer ham bare ikke. 

Ifølge ham skal vi ikke ha lov til å mene at stjernene beveger seg, for det er jorda som beveger seg. Men verdensrommet er vel ikke fullstendig stillestående?

Det sies at grekerne fant ut at jorda var en ball. Men uttrykkene soloppgang og solnedgang tyder på at folk mente at sola beveget seg. Soloppgang og solnedgang er også nevnt i Bibelen (hvis det er riktig oversatt). 

Grekerne hadde vel en avgud som kjørte en vogn over himmelhvelvingen hver dag, og det var solguden. 

"Det blir litt som at noen som tror på tannfeen også antagelig uten problemer kan tro på julenissen og påskeharen."

Ja, noen har gjort det til en vane å avvise alt som ikke kommer fra eliten. 

Lenke til kommentar

Vel, man får det ikke "dummet" ned stort mer enn i den VSauce videoen. Men om du ikke vil se den fordi du ikke liker "læreren".. ja.. hva skal man si?.. Patetisk? Ja, ikke bare litt..

Har du lagt merke til det Widewanka? Vi som fikk noe ut av skolegangen, vi spør dere flathoder hele tiden om hva det er dere tror. Vi ber dere om å forklare hvordan solen beveger seg over en flat jord. Vi ber dere forklare hvordan den flate jorden ser ut. Hvor stor den er. Vi ber dere forklare hvordan gravitasjon fungerer i deres rare verden osv osv.

Men dere flathoder, dere har ingen svar. Og det er sikkert greit nok, man trenger ikke ha alle svarene for å tro. Men at dere ikke har noen spørsmål, det er faktisk helt sykt.. Du vil ikke vite hvordan verden fungerer. Nå som du har funnet en forklaring som din hjerne er i stand til å godta.

Var du så frekk å kalle deg "sannhets søkende" for bare et par sider siden? Det er i så fall en underdrivelse å kalle det en løgn.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg stolte helt på vitenskapen. Har ingen tro, bare håp egentlig.

Vitenskap (dvs. ekte vitenskap) har ført til følgende oppfinnelser: Radio, TV, elektronikk, mikroprosessorer, telekommunikasjon, optiske fibre, transoseaniske kabler, satellittkommunikasjon, datamaskiner, internett, WiFi, mobiltelefoni, GPS (og andre posisjoneringssystemer som Loran, Loran B & C, GLONASS, Galileo, etc), batterier, elektromotorer, digitale kamera, røntgenavbildning, CT-scan, PET-scan og værvarsling og meteorologi. Blandt annet. Og vitenskapen har muliggjort å bore en 15 km lang tunnell gjennom alpene med centimeternøyaktighet. Og alt dette ved hjelp av globejordvitenskap.

Flatjord-"vitenskapen" kan skilte med følgende:

Du får selv velge hva du vil tro på.

Edit: Jeg glemte værvarsling og meteorologi! *d0h*

Ja det er sant nok. Men kan ikke se at det avklarer temaets spørsmål.

Nesten alt er mulig, men nesten alt kan også fabrikkeres.

Bryr meg ikke om å velge å tro på noe.

Lenke til kommentar

Vet at VSauce er en umåtelig populær person, men jeg klarer ham bare ikke. 

Ifølge ham skal vi ikke ha lov til å mene at stjernene beveger seg, for det er jorda som beveger seg. Men verdensrommet er vel ikke fullstendig stillestående?

Dette er rett og slett løgn. Hvertfall prøv å være litt ærlig.

"Det blir litt som at noen som tror på tannfeen også antagelig uten problemer kan tro på julenissen og påskeharen."

Ja, noen har gjort det til en vane å avvise alt som ikke kommer fra eliten.

Mener du seriøst at vi krever at informasjon kommer fra en elite vi ikke tror på?

Det ga sikkert mening for deg da du skrev det...

Lenke til kommentar

Hurra for mer propagandavideoer.

Hurtigruten har flere turer til Antarktis, men du finner selvfølgelig flere andre turoperatører som tar deg helt til Sydpolen:

http://www.icetrek.com/join-a-trip/south-pole-and-antarctica

https://www.polarcruises.com/antarctica/ships/ross-sea-east-antarctica-ships-and-specialty-trips/south-pole-and-emperor-3

Endret av afterall
Lenke til kommentar

[...]

Jeg har bestemt meg for at du har svarte pupper, rosa nese, grønn hale og kjøttdeig til hår.

Hvis du kommer med et bilde eller noe så vil jeg ikke tro på det.

Hvis du på noensomhelst måte prøver å overbevise meg om at du er et vanlig menneske så nekter jeg og avviser alt av logikk og fornuft med at du lyver.

Hvis du spør om å møte meg så du kan bevise at jeg tar feil så nekter jeg.

Jeg vil argumentere for at du prøver å få meg til å tro noe annet fordi du vil at jeg skal komme til helvete.

Hvis titusener av mennesker kommer til meg og prøver å vise meg sannheten (selv mine egne venner og familie) så vil jeg kalle det en konspirasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hurra for mer propagandavideoer.

Hurtigruten har flere turer til Antarktis, men du finner selvfølgelig flere andre turoperatører som tar deg helt til Sydpolen:

http://www.icetrek.com/join-a-trip/south-pole-and-antarctica

https://www.polarcruises.com/antarctica/ships/ross-sea-east-antarctica-ships-and-specialty-trips/south-pole-and-emperor-3

Nord Korea med sine atombombe trusler er propaganda videoer godkjent av media som sannhet fordi eliten er med på det.

Har hurtigruten startet sine turer til sydpolen? Eventuelt når er første reisen?

Lenke til kommentar

Polar Cruises har turer til Antarktis, noen av turene har til og med base på land med diverse aktiviteter.

Legg merke til at turene går nå i vinterhalvåret, da er det nemlig sommer på den sydlige halvkule!.

https://www.polarcruises.com/search-results?region=antarctica&exclude_full=&include_34=1&dates=2017-10%2C2017-11%2C2017-12%2C2018-01%2C2018-02%2C2018-03%2C2018-04&destinations=51%2C52%2C2291

Men hvordan ble det med forklaringen på solens bane under vår og høstjevndøgn?, eller er det over på et annet tema igjen?.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg var liten og gikk på skolen så rant det bekker ved siden av veien som jeg kikket ned på og forestilte meg at jeg kunne bli liten som en maur og dette ble en diger elv som jeg kunne se i naturprogrammer av bjørner som fisket fisk med kjeften sin i de digre lakseelvene i Russland.

Så la oss ta forestille oss en nedskalering der en meter blir en millimeter. Der en meter er en millimeter og en kilometer er en meter. Hvordan ser en flat jord ut da. Jeg tenkte på dette her en dag og fant ut jeg må plassere den flate jorden i en stor innsjø som victoriasjøen i Afrika som er en ganske rund innsjø. Her kan jorden plasseres ut i vannet og personene er på størrelse med hodelus. Et stort passasjerfly blir 5-10 centimeter i størrelse og når det letter fra bakken så ser jeg de første kilometerene uten å måtte bruke stige men det stiger opp til 10 kilometer som blir 10 meter for meg. 100 meter opp er 100 kilometer. Her sier Iru Landucci at det er maksgrensen cirka for hvor høyt den ugjennomtrengelige domen er som ifølge bibelen er Guds fotstol og her blir sol måne og stjerner projektert ned til oss som et klokkeverk vi kan se på himmelen.

Men la oss ta for oss globejorden for jeg må illustrerere i ord og størrelse vi kan fatte om månelandingen og globens kurve.

Hvis diameteren på jordkloden er 12750 kilometer. Da kan den plasseres i innsjøen Vanern i Sverige. Halve jordkloden går under sjøen slik at jeg kan stå på vannflaten og se ekvator og den halvsfæren som stikker over er 6,4 kilometer høy fordi radiusen er cirka det ganger 1000. Jeg kan snurre denne halvsfæren med tankekraft og snurrer den så jeg ser direkte på Florida og har gått tilbake til juli 1969 i tid. Her ser jeg først et fly som tar av. Den stiger til 5 kilometer som for meg blir 5 meter over denne sfæren. På en time har dette flyet fløyet 700 kilometer som for meg blir 700 meter og dette flyet på 5 centimeter har fulgt kurven 5 meter over sfæren hele tiden. De første 10 kilometeren så er det ikke en betydelig kurve i mine øyne. Men det er 8mm fra startpunkt da det er 800 centimeter i vanlig skalering av en lengde på 10 kilometer. Men jeg kan klatre opp en stige som er 100 meter som blir 100 kilometer og da kan jeg faktisk måle 800mm som er 80 centimeter, snart en meter i kurve fra startpunkt. Dette ser magisk ut for meg som om ikke vannet som er festet på denne sfæren er magisk nok. Vet ikke om dere klarer å se for dere dette men skaleringen er 1 millimeter er 1 meter.

Så tilbake til Florida. Her ser jeg en rakett klar til å ta av, den er 11 centimeter høy og heter Apollo 11. Den tar av går raskt opp i luften. Den går litt på skrå og følger snart kurven. Så kommer den seg så raskt i fart at jeg må sette meg i bilen og følge etter. For å komme seg til "escape velocity" så må denne raketten fly 11,25km/s som for meg blir 40 kilometer i timen cirka. Nå er den på vei mot månen som er 400 000 kilometer unna som for meg blir 400 kilometer å kjøre. Denne raketten som først var 11 centimeter lang har nå løst vekk sine underste deler og er som en liten bie ved siden av bilen jeg kjører i 40 kilometer i timen. Ser jeg i bakspeilet så kan jeg se mer og mer av denne halvsfæren som er 6,4 kilometer høy. Vi kjører forbi et farlig strålingsfelt som består av indre og ytre felt der den indre strekker seg fra 700 meter til 6000 meter så jeg må kjøre i 40 kilometer i timen gjennom dette og også det ytre feltet som er 10 kilometer tykt. Stakkars de små hodelusene inni den lille blekkboksen som nå ikke er større enn 1-2 centimeter. I tuppen av denne sitter de 3 hodelus astronautene kalt Command module som ikke er lenger enn 3,5 millimeter. Og dette er kraftig stråling sier de. Verre en Røntgen stråling som leger og tannleger beskytter seg mot i tykke blyvester.

Nå har vi kjørt 400 kilometer og nærmer oss en ny sfære som har halve under bakken og halve over så det blir lettere for meg å se landingen på denne halvsfæren som er 1,7 kilometer høy da månens diameter 3474 kilometer.

Dette lille fartøyet jeg har fulgt begynner å sakke farten på en eller annen måte jeg ikke har undersøkt hvordan og plasserer seg i banen 110 meter fra sfæren som er 110 kilometer for hodelusene. Jeg kan gå ut av bilen og se denne gå i bane fordi jeg kan flytte på denne sfæren med min tankekraft så slipper jeg gå opp i høyde mens jeg følger fartøyet gå i bane rundt den. Det er sfæren som beveger seg relativt til fartøyets hastighet. Så begynne den å dele seg opp. Og ut av bakdelen på denne 1,78 centimeter lange fartøyet kommer det ut et nytt fartøy som skal dokke med denne tuppen på 3,5 millimeter. Alt dette i en fart for dem 1,6 kilometer per sekund for dem som for meg blir 5400 meter i timen.

Med nøyaktig presisjon så dokker dette ekstra fartøyet på tuppen av den fremste og to hodluser går inn i denne og avløser seg igjen. Og dette fartøyet starter sin 110 meter ferd ned mot månen. Jeg følger med på sykkel. Den sakker farten på en eller annen måte og lander perfekt ned på månen uten å etterlate seg avtrykk på undersiden av dette 3,2 millimeter store fartøyet. Jeg må til med forstørrelsesglass. Nei ikke et støvkorn på landingsføttene en gang. Jeg skrur frem tiden til avreisen igjen. Den letter på en måte jeg aldri har sett et fartøy lette. Og den går sine ferd på 110 meter. Fartøyets størrelse er redusert til 1,7 millimeter. Jeg må følge etter med forstørrelsesglass. Denne skal møte fartøyet som har sirkulert månen X antall ganger 110 meter over så skal et fartøy på 1,7 millimeter treffe et fartøy på 3,5 millimeter. Snakk om presisjon. All ære til folka på 1960-tallet. Don Pettit, en ISS astronaut har vist ønsket å dra til månen i et nanosekund. Men uheldigvis sier han så har vi mistet den teknologien som gjorde det mulig. Så kan det lille fartøyet vende nesen hjem til jorden.

Klarte du å henge med?

Husket da jeg gikk på skolen og skulle skrive en oppdiktet historie på norsk så fikk jeg tilbake stilen med en god del feilrettinger av ord og en kommentar om at jeg brukte for lite detaljer i historien så læreren klarte ikke helt å forestille seg hvor historien var og hvordan det så ut der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...