Delvis Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Jeg? Nei jeg gidder ikke det på det nåværende tidspunkt uansett. Andre er sikkert mye flinkere til å (eventuelt) finne ut av noe av det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Andre har funnet ut av det utallige ganger. Tviler du stoler du åpenbart ikke på noe vitenskap og bør dermed se ting med egne øyne, vil du ikke det heller får du tro det du vil slik som ett par andre i tråden her gjør. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Lenge siden jeg stolte helt på vitenskapen. Har ingen tro, bare håp egentlig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Ikke stoler du på noen, ikke vil du sjekke noe selv, da er du overlatt til å stole på deg selv og din egen fantasi. Å stole blindt på seg selv og sin egen fantasi er skummelt og har aldri ført noe godt med seg.. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Tull og vas. Er bare interessert å følge litt med Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 "Dere" avviser da stadig viktige argumenter om merkelige gjenspeilinger i verdensrommet, o.l.Som for eksempel... Så nå prøver dere å sette hardt mot hardt og la diskusjonen handle bare om høstjevndøgn?Da misforstår du poenget. Poenget er at alt må stemme. Absolutt alt. Det kan ikke finnes unntak. Derfor er det ikke bare gjevndøgn som er å sette hardt mot hardt, men det er en ting som er enkelt å sjekke selv. Vi har vel ridd poenget med midnattssol i arntaktis også, men da er svaret deres at "det kan vi ikke sjekke selv", så vi lar det gå ubevist da det er vanskeligere å sjekke selv. Gjevndøgn derimot er kun latskap eller å være vrang som skulle gjøre at man ikke sjekker selv. Og, surprise surprise, dere sjekker ikke engang det selv. Her beviser vi altså at dere ikke vil ha beviser. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hvis man tar for gitt at disse bevisene er ekte så. Men hvis hele greia er en løgn, følger vel bevisene med i dragsuget. Bevisene er testbare, så nei. Dersom noen tror at alle bevisene for at jorden er krummet er løgn, så er disse personene lat. Og de tar feil. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hvis man tror at vi er gjenstand for en gigantisk vitenskapelig løgn, blir det vel kanskje logisk at man ikke har vitenskapelige svar på hvordan forskjellige detaljer kan forklares. Alt det dekkes jo over av de som sitter med styringen av hva menigmann har mulighet til å få innblikk i. Så da rir vi poenget om gjevndøgn for det kan enkelt sjekkes selv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 For noen må verden være ett veldig magisk sted.. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Bevis er en ting. Å bevise beviser er verre.Vi får se.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Bevis er en ting. Å bevise beviser er verre. Vi får se.. Finn ett bevis for at jorden er flat, det trengs bare ett eneste bevis. Og da mener jeg beviser bygget på den virkelige verden, ikke en fantasi-verden med fantasi-vitenskap. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Et alternativt svar? https://youtu.be/bol8vZ7pcu8 Finn hvertfall en som ikke finner det nødvendig å si "we don't know really how it works" om ting vi faktisk vet hvordan fungerer. Det blir bare en metode for å kaste ut ting vi vet for å forklare ting som ikke kan måles. Noe han beviser med ... målinger. Javelnei. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Jeg er litt spent på hvordan du mener et objekt med en estimert masse på 5972200000000000000000 tonn plutselig skal gjøre et "hopp." Gjør huset du bor i et merkbart hopp hvis du kaster en ball mot ene veggen, kanskje?Når man tror på magi, da blir enhver fravær av magi i seg selv magisk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 (endret) Har aldri hevdet at jorden er flat jeg, bare for å nevne det igjen.æsj, forbaske pissefeil. Sorry.. Endret 24. september 2017 av Delvis Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Har aldri hevdet at jorden er flat jeg, bare for å nevne det igjen. For øyeblikket er jeg i et sånn ca 50/50 modus. Dette forunderer meg, det må jeg medgi. Hvis det er en slik løgn, håper og tror jeg vi får svar på den. Om ikke så lenge. Dette tilsier at du mener flat jord kan være riktig, selv om du ikke har noen faktisk, ekte beviser for det. Joda, fantasibeviser bygget på fantasilogikk i en fantasiverden med fantasivitenskap er det massevis av, men det er bygget på fantasi, ikke den virkelige verden. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Javel javel, så sier vi det da. Greit nok det. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hvis man tror på det altså, vel å merke. Tro er tro. En overbevisning altså, slik tydeligvis bl. a Christian Paaske har fått (vet ikke om han er Kristelig/religiøs) Paaske må ha nådd en ganske moden alder, men han har både youtube-kanal og blogg. Det imponerer meg. Men youtube-kanalen viser at han er inne i noen indiske new age-greier. Som er litt skuffende. Hvorfor et hus ikke flytter seg når jeg sparker en ball på det? Tja... Et hus går ikke i bane rundt i hagen, er en mulig forklaring. F.eks. hvis det skjedde en vibrasjon ute i universet, er det sannsynlig at denne kunne forplante seg til hele jorda slik at kenguruene ville bli ristet av fra Australia (Down Under) og ISS ville blitt pepret med kenguruer, edderkopper og aboriginere Men noe slikt skjer aldri, og det vet eliten. Det var visst en aktiv flat jord-bevegelse på slutten av 1800-tallet, men ikke så mange tiår senere begynte de for alvor å bringe bilder av utforskninger i verdensrommet, som bilder av romhunden Laika og fra andre romreiser. Så etter dette var det ingen som gadd å påstå at jorda var flat. Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 (endret) Lenge siden jeg stolte helt på vitenskapen. Har ingen tro, bare håp egentlig. Vitenskap (dvs. ekte vitenskap) har ført til følgende oppfinnelser: Radio, TV, elektronikk, mikroprosessorer, telekommunikasjon, optiske fibre, transoseaniske kabler, satellittkommunikasjon, datamaskiner, internett, WiFi, mobiltelefoni, GPS (og andre posisjoneringssystemer som Loran, Loran B & C, GLONASS, Galileo, etc), batterier, elektromotorer, digitale kamera, røntgenavbildning, CT-scan, PET-scan og værvarsling og meteorologi. Blandt annet. Og vitenskapen har muliggjort å bore en 15 km lang tunnell gjennom alpene med centimeternøyaktighet. Og alt dette ved hjelp av globejordvitenskap. Flatjord-"vitenskapen" kan skilte med følgende: Du får selv velge hva du vil tro på. Edit: Jeg glemte værvarsling og meteorologi! *d0h* Endret 24. september 2017 av Arve Synden 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 (endret) F.eks. hvis det skjedde en vibrasjon ute i universet, er det sannsynlig at denne kunne forplante seg til hele jorda slik at kenguruene ville bli ristet av fra Australia (Down Under) og ISS ville blitt pepret med kenguruer, edderkopper og aboriginere Men noe slikt skjer aldri, og det vet eliten. hva skal vibrasjonen forplante seg i ute i verdensrommet? uansett vibrasjoner vil jo tyngdekraften fungere slik at ingenting blitt ristet av noe.. men du forstår åpenbart fortsatt ikke konseptet rundt tyngdekraft og tyr heller til fantasivitenskap.. Endret 24. september 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hvis man tror på det altså, vel å merke. Tro er tro. En overbevisning altså, slik tydeligvis bl. a Christian Paaske har fått (vet ikke om han er Kristelig/religiøs) Paaske må ha nådd en ganske moden alder, men han har både youtube-kanal og blogg. Det imponerer meg. Men youtube-kanalen viser at han er inne i noen indiske new age-greier. Som er litt skuffende. Paaske er nok et eksempel på en transe som vil forlede deg fra gud. Jeg mener, har du sett noe så femi? Men vent nå litt, han/hun lærer jo bort at jorden er flat.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå