Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Om dagen og natta varer like lenge overalt, så må vel også dagen være like lang uansett hvor du er? Forutsatt at døgnet er like langt over hele jorda, så klart?

edit: Eller så er jeg helt på jordet..

Nei. Punkt 2 sier at dagen (altså fra soloppgang til solnedgang) er like lang for alle breddegrader. Den sier ikke hvor lang dagen er. Punkt 3 sier at dagen er like lang som natta, altså 12 timer dag, 12 timer natt. 3 er tilleggsinformasjon til 2, men ikke det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har altså bestemt at det er umulig at sola kan ha en innstilling slik at den sveiper over ulike områder på likt?

Selv i et scenario der det er Gud og engler som kan stille inn sola?

Skal jeg sette opp en pinne i vannet, og gå innover land, må det være utrolig flatt langt innover i flere km iallfall før pinnen i sannhet kan sies å forsvinne bak horisonten. 

Har du noen ide til en slik strand?

Selv i flate områder er det jo gjerne sanddyner relativt nært stranda, og disse vil ødelegge for sikten til pinnen. 

Tror heller vi bruker skipene som vi alt er enige om ser ut som de går under horisonten. 

Lenke til kommentar

Dere har altså bestemt at det er umulig at sola kan ha en innstilling slik at den sveiper over ulike områder på likt?

Skal jeg sette opp en pinne i vannet, og gå innover land, må det være utrolig flatt langt innover i flere km iallfall før pinnen i sannhet kan sies å forsvinne bak horisonten. 

Har du noen ide til en slik strand?

Selv i flate områder er det jo gjerne sanddyner relativt nært stranda, og disse vil ødelegge for sikten til pinnen. 

Tror heller vi bruker skipene som vi alt er enige om ser ut som de går under horisonten.

Du har 50° feil på soloppgangen. Dette overser du. Ingen andre spørsmål du måtte ha har noen mening.
Lenke til kommentar

Jeg har lest bibelen, så jeg vet jo at guden din er en psykopatisk drittsekk. Men det har du aldri innrømmet at du også skjønner. Så hva er din forklaring på at guden din prøver å lure alle til å tro at jorden er formet som en ball? Hvis han lagde jorden flat, hvorfor lager han masse tegn på himmelen som kun kan forklares med at jorden er en ball, eller at han er en drittsekk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel oppgang i øst og nedgang i vest alltid her. Har ikke merket noen avgjørende forskjell på årstidene.

Der har du det...

50° er nær på halvparten av 90°. Det vil si at det er midt imellom rett opp og rett til siden. Midt imellom dette er hva det skulle vært på en flat jord ved jevndøgn.

Men for deg er det det samme?

Langt opp på skrå eller rett ut til siden. Samma greia.

Lenke til kommentar

Jeg har lest bibelen, så jeg vet jo at guden din er en psykopatisk drittsekk. Men det har du aldri innrømmet at du også skjønner. Så hva er din forklaring på at guden din prøver å lure alle til å tro at jorden er formet som en ball? Hvis han lagde jorden flat, hvorfor lager han masse tegn på himmelen som kun kan forklares med at jorden er en ball, eller at han er en drittsekk?

Da Gud gikk rundt og gjemte fossiler, sa han "let's see who believes in me now!"
Lenke til kommentar

Det er vel oppgang i øst og nedgang i vest alltid her. Har ikke merket noen avgjørende forskjell på årstidene.

Der har du det...

50° er nær på halvparten av 90°. Det vil si at det er midt imellom rett opp og rett til siden. Midt imellom dette er hva det skulle vært på en flat jord ved jevndøgn.

Men for deg er det det samme?

Langt opp på skrå eller rett ut til siden. Samma greia.

La meg få legge til:

Kanskje du ikke skulle ta det så ille opp når folk spør om du har vært utendørs.

Dette er nettopp slike ting man "lærer" (egentlig, man ser det) når man går ut.

Lenke til kommentar

Stua trenger ikke å være formet akkurat som lyspæra, vet du. 

I believe we've been hoodwinked by the Globalists. Raped, plundered, gaslighted, poisoned, lied to and keep like mushrooms...fed BS and kept in the dark. -youtuber-

Og så har du de av oss som bare har sett hvor solen står opp.

Men det blir vel for enkelt. Det krever jo ikke NASA-matte eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Så hvordan forklarer du de korte og lange dagene, om sola står opp og går ned i nøyaktig samme retning hver eneste dag?

Hint: det er 22-23 grader forskjell i himmelretning i September alene. Debunk please

Lenke til kommentar

For en tråd med vrangforestillinger. Jeg lurer på om flat jord-teori er:

a) Psykiatriske vrangforestillinger.

b) Religiøse vrangforestillinger.

c) Mangel på fysikkunnskaper.

d) Et enormt kveruleringsbehov.

e) Et enormt oppmerksomhetsbehov.

f) Trolling.

g) All of the above.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

"Hint: det er 22-23 grader forskjell i himmelretning i September alene. Debunk please"

Selv om ikke jeg legger merke til endringene, har sola på flat jord-modellen to hovedbaner som den går i. 

Nå vet ikke jeg om dette Old Buddhist Map skal stoles 100% på, men disse banene er tegnet inn der. Med en midtre bane, som nok representerer jevndøgn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...