Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Mener du at mennesker ikke er pattedyr  :omg:

Nei, mange kristne mener at mennesker er mennesker og dyr er dyr. Det er en av de satanistiske erklæringer at "mennesket er hverken noe mer eller noe bedre enn et dyr". 

Men dette er ikke temaet for tråden, se heller en tråd som handler om evolusjon og kreasjonisme. Det er akkurat nå en slik tråd aktiv, tror jeg. 

Du har helt rett i at dette ikke er temaet for tråden, så hvorfor i all verden dro du det da inn i diskusjonen? Skal ikke vi andre da få mulighet til å stille spørsmål tilbake?

Ikke bare finner jeg dine meninger fullstendig på trynet, men din diskusjonsteknikk begynner også å stinke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det gigantiske poenget med denne bløffen ?

Det er fordi da kan de bedre lure folk til å tro på andre bedrag. 

Tilsvarende vil kanskje du mene det er viktig for en kristen å tro på at mennesket ikke er et pattedyr.

For den fikk du jammenmeg en tommel opp. Det var konsist, korrekt, gjennomtenkt, og sågar utledet du det i en analogi.
Lenke til kommentar

Ikke bare finner jeg dine meninger fullstendig på trynet, men din diskusjonsteknikk begynner også å stinke.

Okei... ser du vurderer det annerledes enn fokkeslasken. 

For første gang ser jeg avgjørende bevis på at dere ikke bare er mekaniserte discussion-bots som pøser ut globusinnlegg i hytt og vær, men at dere faktisk vurderer noe forskjellig, haha :)

Lenke til kommentar

For første gang ser jeg avgjørende bevis på at dere ikke bare er mekaniserte discussion-bots som pøser ut globusinnlegg i hytt og vær, men at dere faktisk vurderer noe forskjellig, haha :)

Det er en konklusjon du ikke har grunnlag for å trekke. Vi har kommentert 2 forskjellige innlegg. Men det viser jo tydelig at du ikke vegrer deg for å sette ting utenfor sammenheng, noe jeg også synes er dårlig diskusjonsteknikk.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt forklare.

I den posten svarte du på det som var skrevet, og du svarte etter hva du mener. Sågar ga du en analogi som stemte, noe som er umulig uten å ha en sammenhengende tanke bak det du skriver.

Dette er jo noe man alltid forventer av folk, men den ene gangen du gjorde det fortjente du en tommel opp, for det er faktisk første gangen jeg har sett det fra deg.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å vri hodet for å finne ut hvordan månen bare formørker 100 kilometer av jorden i den heliosentriske modellen når jorden så å si starter å formørke månen fra ene siden av hele månen og helt til andre siden så hele månen er formørket. Tenk deg at det er befolket på hele solsiden av månen da. Fullt av byer med millioner av mennesker på hele den halve månen som er opplyst. Så kommer jorden og formørker delvis slik at det blir ganske mørkt på den siden det starter og videre og videre helt til den har formørket hele månen. Men når månen dekker solen så er det ikke merkbart før månen har dekket nesten hele solen. Og da er det bare rundt 100 kilometer av hele jorden.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å vri hodet for å finne ut hvordan månen bare formørker 100 kilometer av jorden i den heliosentriske modellen når jorden så å si starter å formørke månen fra ene siden av hele månen og helt til andre siden så hele månen er formørket. Tenk deg at det er befolket på hele solsiden av månen da. Fullt av byer med millioner av mennesker på hele den halve månen som er opplyst. Så kommer jorden og formørker delvis slik at det blir ganske mørkt på den siden det starter og videre og videre helt til den har formørket hele månen. Men når månen dekker solen så er det ikke merkbart før månen har dekket nesten hele solen. Og da er det bare rundt 100 kilometer av hele jorden.

Det er så her:

Jorden skygger for månen:

post-367774-0-56023600-1505928908_thumb.png

Jordskyggen vil bli betraktelig mindre enn jordens faktiske størrelse, men fortsatt mye større enn måneskyggen.

Månen skygger for jorden:

post-367774-0-00942600-1505928963_thumb.png

Måneskyggen vil bli betraktelig mindre enn månens faktiske størrelse.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skulle akkurat svare, men nå ser jeg Fokkeslasken har svart bedre enn jeg er i stand til. Men jeg synes det er veldig rart at dere forlanger at vi skal forklare slike ting for dere når dere er ute av stand til å forklare hvordan disse fenomenene virker på ei flat jord. Dere prøver ikke en gang. Egentlig er det ikke så rart, men litt uærlig, om jeg må få bruke et slikt uttrykk.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Mener du at mennesker ikke er pattedyr  :omg:

Nei, mange kristne mener at mennesker er mennesker og dyr er dyr. Det er en av de satanistiske erklæringer at "mennesket er hverken noe mer eller noe bedre enn et dyr". 

Men dette er ikke temaet for tråden, se heller en tråd som handler om evolusjon og kreasjonisme. Det er akkurat nå en slik tråd aktiv, tror jeg. 

Nå har du fått forklaring på fokkeslaskens tommel opp. Kan du da svare på mine direkte spørsmål?

Du har helt rett i at dette ikke er temaet for tråden, så hvorfor i all verden dro du det da inn i diskusjonen?

Skal ikke vi andre da få mulighet til å stille spørsmål tilbake?

Lenke til kommentar

"Skal ikke vi andre da få mulighet til å stille spørsmål tilbake?"

a) Svaret var rettet til Delvis som en kristen 

b) Jeg svarte da på ekstraspørsmålet, men sa at flere ekstraspørsmål ikke hører til i tråden

c) Trodde at alle var klar over noen kristnes problem med evolusjonslæren vs skapelsesberetningen i Bibelen

d) Det kan være fristende å gå inn på kreasjonisme her, men det er ikke jeg som har laget reglene for forumet. 

Synes derfor du overreagerer her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver å vri hodet for å finne ut hvordan månen bare formørker 100 kilometer av jorden i den heliosentriske modellen når jorden så å si starter å formørke månen fra ene siden av hele månen og helt til andre siden så hele månen er formørket.

Du forundrer meg stadig maxRPM. En ting er at du ikke tror det er sant, men forklaringen på dette er jo barneskolelærdom og veldig enkel, som vist av fokkeslakken. Si gjerne hva du syntes var vanskelig å forstå med at et stort objekt (jorda) kaster mye større skygge enn et lite objekt (månen).

Det er slike enkle, lettforståelige figurer jeg har bedt om fra deg, for å vise hvordan ting skulle virke på en flat jord. Jeg venter fortsatt.

Lenke til kommentar

https://youtu.be/q-lH1PoOc-U

Det er så her:

earth shadow.png

Jordskyggen vil bli betraktelig mindre enn jordens faktiske størrelse, men fortsatt mye større enn måneskyggen.

moon shadow.png

Men jorden er 30 ganger jorddiameter unna solen. Er jorden sett fra månen mange mange ganger større enn solen sett fra månen? Solen som er flere 12 500 ganger jorddiameter unna jorden når månen dekker jorden er 12 533 jorddiametere unna månen når jorden dekker månen. Kan ikke tro jorden er så diger i forhold til solen da sett fra månen.

Lenke til kommentar

Det er så her:

earth shadow.png

moon shadow.png

Men jorden er 30 ganger jorddiameter unna solen. Er jorden sett fra månen mange mange ganger større enn solen sett fra månen? Solen som er flere 12 500 ganger jorddiameter unna jorden når månen dekker jorden er 12 533 jorddiametere unna månen når jorden dekker månen. Kan ikke tro jorden er så diger i forhold til solen da sett fra månen.

Kan du ikke være så snill å lese gjennom det du skriver før du poster. Her skriver du først at jorden er 30 ganger jorddiameter unna solen, og i neste setning er sola 12 500 jorddiameter unna jorden. Hva i all verden er det du mener, eller er det jeg som er fullstendig teit.

Lenke til kommentar

Skal vi se, en liten oppsummering: Jorden er altså flat, Astronautene på månen lyver fordi de er frimuere, hundretusener, ja kanskje millioner ansatte i diverse vitenskapelige/forsker-kretser verden rundt (eh..over) er med på en sammmensvergelse, for å bedra mennesker til å ikke så lett bli Kristne.
Alle bilder, mengder med matriell, konstruksjoner, enorm mengder arbeidstimer, film, bilder etc er bevisst systematisert bløffmakeri. med den ene og alene hensikt å forsøke få mennesker til å tro at jorden er rund, for da blir de kanskje ikke Kristne.

Og ikke en eneste av de utallige involverte får dårlig samvittighet, og står fram med avslørende dokumentasjon om bløffen?

:dontgetit:
Er åpen for mange muligheter, men dette virker bare for utrolig.

Lenke til kommentar

Skal vi se, en liten oppsummering: Jorden er altså flat, Astronautene på månen lyver fordi de er frimuere, hundretusener, ja kanskje millioner ansatte i diverse vitenskapelige/forsker-kretser verden rundt (eh..over) er med på en sammmensvergelse, for å bedra mennesker til å ikke så lett bli Kristne.

Alle bilder, mengder med matriell, konstruksjoner, enorm mengder arbeidstimer, film, bilder etc er bevisst systematisert bløffmakeri. med den ene og alene hensikt å forsøke få mennesker til å tro at jorden er rund, for da blir de kanskje ikke Kristne.

Og ikke en eneste av de utallige involverte får dårlig samvittighet, og står fram med avslørende dokumentasjon om bløffen?

:dontgetit:

Er åpen for mange muligheter, men dette virker bare for utrolig.

Puslebitene har falt på plass for meg utifra det jeg har lært av historie. Hvordan verden er idag og konspirasjonene som har lekket ut.

Man må gå tilbake til hvordan jødene har hatt lyst på verdensherredømme. Og hvor antikristelige de egentlig er. Veldig ironisk at kristne idag støtter dem. Vet ikke hvor lenge det har pågått. Men tror ikke det var sånn for 100 år tilbake. De var et utstøtt folk. Og de kan ha med hvor avskyelige de var i forskjellige steder i verden og det kan ha sammenheng med hva man finner i "Jewish Encyclopedia" og "Talmud" og folk før i tiden fant sikkert ut dette. Men en gang for ikke så lenge siden vant de over dette og styrte media mot å synes synd på dem.

https://youtu.be/sn17mjv34DI

Har du sett denne så kan du se denne om det interesserer deg

https://youtu.be/l78LyzcDcPM

Vi lever i et fengsel de har skapt. Men kjødelige lyster som de har lokket frem har gjort at vi liker fengselet vi lever i og Gud og Jesus er dets største motstander mot jødenes verdensherredømme. Flat jord er utelukket fordi det vil avsløre løgnene de har lurt hele verden med.

Tror jeg. Kan ikke være bastant. Men nå er jeg skeptisk til jøder. Denne siden blir ikke presentert i media. Men jeg mener det har sin plass i historien jeg vil finne mer ut av. De har mye makt. Når jeg leser i bibelen at djevelen kom og lokket Jesus med å gi Ham hele verden som var under Hans makt så avslo Jesus. Men det betyr ikke at djevelen har gått rundt å spurt andre. Og det ser ut som desse talmudiske jødene har takket ja.

Lenke til kommentar

Nå blir vel Delvis enda mer forferdet.

Lurte en stund på om jeg skulle begynne å se på Hitler som en slags helt, etter å ha begynt å se ting på en helt ny måte. 

Har nå slått meg til ro med at de tyske lederne også var frimurere, og at de totalt sett samarbeidet for å lage staten Israel som visstnok idag er frimurernes land... 

Dette er jo også vanskelig å svelge, siden jeg i mange år har ønsket å være en Israelsvenn som norske kristne kaller det.

Symbolet på Israels flagg er det farlig å ha i huset, og jeg har begynt å lure på om dette er det samme symbolet som brukes i norsk tradisjon, på votter og bunader. I tilfelle kan man jo ikke beholde disse heller... (Og Delvis løper vel vekk fra dataen i skrekk over hva disse medkristne kan hoste ut av seg!)

Men hvis han spør seg hva astro-nautene har sett fra månen, da går han ut fra at de faktisk har vært der... Ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...