Kikert Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Widewanka: Kjenner deg som ordinær Kristen, men forsåvidt en fornuftig person. Er det vanlig blant Kristen å tro at jorden er flat? Står det noe om det i Bibelen (kan ikke huske det, men..) Kan du utdype dette med fornuft da jeg og sikkert mange andre har problemer med å se hva slags fornuft Widewanka har. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Widewanka: Kjenner deg som ordinær Kristen, men forsåvidt en fornuftig person. Er det vanlig blant Kristen å tro at jorden er flat? Står det noe om det i Bibelen (kan ikke huske det, men..) Nei... det er ikke vanlig blant dagens kristne. Hvis de ikke har tatt del i flat jord-revolusjonen på youtube. Men det har vel hele tida vært vanlig blant amish-folket og en del muslimer, å tro at jorda er flat. Det siste året har jeg sett mer av at det står ting i Bibelen om at sola går i bane over verden. Sola har et kammer ved verdens ende, og der kommer den ut, henrykt som en brudgom og skal løpe sin bane. Sola ble også stanset i sin bane ved flere tilfeller. Then Joshua spoke to the LORD in the day when the LORD delivered up the Amorites before the sons of Israel, and he said in the sight of Israel, "O sun, stand still at Gibeon, And O moon in the valley of Aijalon." "It is he who sits above the circle of the earth, and its inhabitants are like grasshoppers; who stretches out the heavens like a curtain, and spreads them like a tent to dwell in" Is. 40:22 Alt dette kan du søke videre på selv... I bibelordbøker og på nettet. http://www.philipstallings.com/2015/06/the-biblical-flat-earth-teaching-from.html https://bible.knowing-jesus.com/topics/The-Sun Lenke til kommentar
JTT Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det er jo et kjent faktum at flere av ansatte i høyt respekterte bedrifter som Apple og Tesla tror og jobber utifra at jorden er flat. Kan linke til flere pålitelige vitenskapelige artikler hvis dere ønsker det. Før dere svar meg: tenk gjennom dette spørsmålet nøye: Dersom jorden var rund, hvorfor faller ikke skyene ned på bunnen av jorden pga tyngdekraften? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Dersom jorden var flat. hvorfor faller ikke skyene ned på bunnen av jorden pga. tyngdekraften? Du forstår vel at tyngdekraften er den samme på en flat jord bare at det ikke er pga. samme ting som på en rund jord? Hvorfor faller ikke Helium ned? Hvorfor holder ting seg oppe på en flat jord? Link til de pålitelige artiklene dine du så kan vi ta det derfra Lenke til kommentar
JTT Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Soseks; Det er av gammel oppfatning at yngdekraften er den samme på en flat jord som på en rundt jord. Et tanke-eksperiment: Se for at deg at du løper 60 km/t i oppover bakke. Virker tyngdekraften på samme måte som dersom du løper 60 km/t på en flat bakke? Nei, og dette har både Apple og Tesla bevist mange ganger og derfor tror de også på at jorden er flat. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Herregud, der kom den igjen. Tyngdekraft, altså en kraft som gjør at ting får tyngde eller kraft som gjør at ting går mot bakken. Sist jeg sjekket så observerer jeg tyngdekraften akkurat likt som jeg alltid har gjort og det uavhengig av om jorda er flat eller ball. Tyngdekrafteksperimenter fungerer slik de gjør uavhengig av om eliten har lurt oss eller ei. Tyngdekraften er det den er uansett om jeg har blitt lurt til å tro at jorda er en ball. Balljorden gjør ikke at man alltid går i oppoverbakke og løping er et idiotisk eksempel. Tyngdekraften fungerer helt likt i oppoverbakke og på flat mark, men effekten av den blir anerledes. Tyngdekraften kan forklares med engler eller masse matte. Uansett hva forklaringen er så er den det den er, tyngdekraften bryr seg ikke om hva folk tror og mener. Det er derfor "Gravity Wins" er en ting Kom med linkene du Endret 20. september 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det er jo et kjent faktum at flere av ansatte i høyt respekterte bedrifter som Apple og Tesla tror og jobber utifra at jorden er flat. Kan linke til flere pålitelige vitenskapelige artikler hvis dere ønsker det. Dette må du virkelig dokumentere. Kom med linkene. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Soseks; Det er av gammel oppfatning at yngdekraften er den samme på en flat jord som på en rundt jord. Et tanke-eksperiment: Se for at deg at du løper 60 km/t i oppover bakke. Virker tyngdekraften på samme måte som dersom du løper 60 km/t på en flat bakke? Nei, og dette har både Apple og Tesla bevist mange ganger og derfor tror de også på at jorden er flat. Bedriften Apple har bevist at jorda er flat? Kom gjerne med kilder Lenke til kommentar
JTT Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Jeg må erkjenne at jeg har tapt denne diskusjonen. Det var av min egen oppfattelse at flere selskaper som Microsoft, Apple og Tesla jobbet uifra dette, men etter å ha lest mer på nettet om tyngdekraft deler jeg deres oppfattelse av at jorden er rund. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Gledet meg til de linkene jeg. Pålitelige artikler og greier. Endret 20. september 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Hvordan skulle de i tilfelle ha jobbet annerledes hvis de trodde at tyngdekraften tilhørte en flat jord? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 En spøsmålstilling til de som tror jorden er flat: Hva mener eller tror man er begrunnelsen for, at vitenskapens verden vil bløffe mennesket på dette?For om de gjør det, har de i såfall lagt noen vanvittige ressurser og iver til grunn for å overbevise menneskeheten om at jorden er rund.Hvorfor?Hva skulle vi bli forledet fra med det? Blir folk mindre religiøse av at jorden er rund, dekker det over noe, eller hva?Hva er det gigantiske poenget med denne bløffen ? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Jeg må erkjenne at jeg har tapt denne diskusjonen. Det var av min egen oppfattelse at flere selskaper som Microsoft, Apple og Tesla jobbet uifra dette, men etter å ha lest mer på nettet om tyngdekraft deler jeg deres oppfattelse av at jorden er rund. Så på ca 11 minutter klarte du å resonere deg fra en overbevisning om flat jord til at jorden er rund? For meg virker det bare som trolling. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Hva er det gigantiske poenget med denne bløffen ? Det er fordi da kan de bedre lure folk til å tro på andre bedrag. Tilsvarende vil kanskje du mene det er viktig for en kristen å tro på at mennesket ikke er et pattedyr. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det er altfor voldsomt. Altfor mange de måtte "kjøpe" taushet til, inkl astronauter på månen, som med selvsyn så at jorden ikke dreide rundt som en kule.Det ville bare ikke være mulig tror jeg. Dette blir nok latterlig, dessverre. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Astronauter er frimurere. Jeg skal be for deg Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Hva er det gigantiske poenget med denne bløffen ? Det er fordi da kan de bedre lure folk til å tro på andre bedrag. Dette er det mest fornuftige Wonkywanka har sagt på lang tid. Kryss i taket, for selv er hun et stjerne eksempel: Først tror hun at guden som ikke klarte å rense jorden for ondskap uten å prøve å drukne fisk. Er den samme guden som har skapt hele verden. Så ramlet hun inn i tyngre stoffer, som at jorden er flat. Etter dette er hun blitt så hjernevasket at hun tror på bokstavelig talt hva som helst. Bare det står noe om "Christian" i Youtube kanalen, så er det sant. Dette har drevet henne videre inn i en galskap der hun nå tror at "eliten" driver å "kjønns reverserer" sine barn fra fødselen. Men at barnene likevel utvikler seg som kjønnet de ble født som. Og at man ved å studere bilder og videoer av kjendiser, så kan man se om de er født det kjønnet de ser ut som. Som hun selv sier: Å tro på et bedrag gjør det lettere å tro på det neste.. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Tilsvarende vil kanskje du mene det er viktig for en kristen å tro på at mennesket ikke er et pattedyr. Mener du at mennesker ikke er pattedyr Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det er jo et kjent faktum at flere av ansatte i høyt respekterte bedrifter som Apple og Tesla tror og jobber utifra at jorden er flat. Kan linke til flere pålitelige vitenskapelige artikler hvis dere ønsker det. Før dere svar meg: tenk gjennom dette spørsmålet nøye: Dersom jorden var rund, hvorfor faller ikke skyene ned på bunnen av jorden pga tyngdekraften? Tesla tror nok på en flatjord med kuppel over, det er derfor de jobber med rakett-teknologi som skal sende mennesker til Mars. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Bare det står noe om "Christian" i Youtube kanalen, så er det sant. Dette har drevet henne videre inn i en galskap Eh... takk for din psykoanalyse (?) Mener du at mennesker ikke er pattedyr Nei, mange kristne mener at mennesker er mennesker og dyr er dyr. Det er en av de satanistiske erklæringer at "mennesket er hverken noe mer eller noe bedre enn et dyr". Men dette er ikke temaet for tråden, se heller en tråd som handler om evolusjon og kreasjonisme. Det er akkurat nå en slik tråd aktiv, tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå