Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt bilde var tatt med horisonten midt i søkeren.

...horisonten skulle helst vært lengre nede... så bildet gjelder ikke  :wallbash:

Det kan du vel tenke deg selv, at når du ser sidelengs ut av et flyvindu i stor høyde, bør horisonten være lav eller usynlig på en globus. Da det vil gå veldig bratt nedover på sidene...

Lenke til kommentar

Det kan du vel tenke deg selv, at når du ser sidelengs ut av et flyvindu i stor høyde, bør horisonten være lav eller usynlig på en globus. Da det vil gå veldig bratt nedover på sidene...

Siden du vet dette, cirka hvor høyt må flyet være i følge kjente aksepterte teorier om en rund jord for å oppleve dette fenomenet?
Lenke til kommentar

Mitt bilde var tatt med horisonten midt i søkeren.

...horisonten skulle helst vært lengre nede... så bildet gjelder ikke  :wallbash:

..var ikke poenget å vise jordens krumning...  :wallbash:  :wallbash: ... dobbeltbang  :thumbup:

Lenke til kommentar

Egentlig ikke for tidlige påstander er at linsa buer horisonten og med ei rund linse må horidonten være i midten for at ikke horisonten skal påvirkes av linsa.

Var det jeg blei fortalt da jeg gikk gjennom videoer som påsto at horisonten var flat når det i virkeligheten viste seg at den ikke var det på de screenshots jeg tok av dem.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke for tidlige påstander er at linsa buer horisonten og med ei rund linse må horidonten være i midten for at ikke horisonten skal påvirkes av linsa.

Var det jeg blei fortalt da jeg gikk gjennom videoer som påsto at horisonten var flat når det i virkeligheten viste seg at den ikke var det på de screenshots jeg tok av dem.

..du har rett... jeg glemte den forskrudde tankegangen et øyeblikk... :yes:

Lenke til kommentar

Fra 10k meters høyde, er uansett jordkrummingen så marginal at kameralinsenes tønnefortegning stort sett vil overstyre den i ene eller andre retningen.

..men hvorfor er da flyvingen på mitt bilde rimelig rett... den dekker jo sånn omtrent halve bildet.. må nok være manipulert av "eliten"...

Edit:

post-88193-0-69843300-1505125579_thumb.jpg

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

I disse orkantider, hvordan forklares orkanens rotasjon på en flat jord? Noe må jo bidra til at de roterer og har den banen de har?

Ja og i samme vending forklare hvorfor dragsuget når du tapper vannet ut av badekaret går den ene veien på den nordlige halvkule og motsatt vei på den sørlige... Dette er umulig for flatjordere å forklare annet enn at jorda er en kule.

Lenke til kommentar

Det siste er forøvrig en myte. Jordrotasjonen påvirker ikke virvelen i sluket i vasken din (i teorien gjør den det, men ikke i praksis. Påvirkningen er så marginal at selv den minste forstyrrelse i vannet har større effekt).

https://www.scientificamerican.com/article/can-somebody-finally-sett/

Lavtrykk på den nordlige halvkule roterer mot klokka. På den sørlige, med klokka. Dette har med jordrotasjonen å gjøre.

Edit: denne er litt vittig: https://youtu.be/BdDdeS997hM

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Det er jo opplagt at de som tror på flat jord har et litt surt forhold til vitenskapen, så kanskje det å vise hvor mye vitenskapen kan forklare vil endre på dette. Man kan ikke akkurat slå opp Corioliskraften i bibelen og få en forklaring der på hvorfor orkaner og tornadoer spinner andre veien i Australia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...