bshagen Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Han tok ikke utfordringen nei. Selvsagt, har sikkert bare spurt 10 ganger de siste tre-fire sidene. Uærlig og feig du er, MaxRPM 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Etter 436 sider og 8700 innlegg burde det vært allmenn viten at disse flatjorderne ikke er så skarpsindige av seg 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 "23. juni heller jorda mot sola slik at man kan se den overalt nord for polarsirkelen selv om jorda snurrer rundt sin egen akse i løpet av et døgn. Jorda bruker et år på en runde rundt sola, og helninga vender seg da gradvis bort fra sola, helt til 23. desember da den vender motsatt vei og mørketida er på sitt verste." Og alt dette har dannet seg selv med utgangspunkt i Big Bang? Da er det mere trolig med Bibelens ord om at Gud har satt to lys på himmelen til å vise dager og tider til menneskene. Husk at de på den tida ikke hadde noen annen kalender enn sola og månen. Big Bang er en teori og den teorien passer helt utmerket med skapelsen. Big Bang var det som satte igang alt og det kan godt hende at det var en gud som startet Big Bang. Kristne som ikke godtar Big Bang er sløve kristne Vi har fortsatt bare sola og månen som kalender. Alt som har med kalender å gjøre baserer seg på sola og månen, vi har bare laget fancy ting for å vise tid og dato elektronisk. Det er veldig spesielt at ALT vi har i dagens samfunn tydeligvis er feil og falskt selv om det er 100% korrekt og/eller samsvarende med de greiene de surra med for noen tusen år siden, altså det som står i bibelen og andre gamle tekster. Disse konspirasjonstankene kommer til å sende deg på lukket avdeling. Det er rett og slett ikke sunt å holde på slik. Kjøp deg en fiskestang og kom deg ut i naturen. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Hvorfor må jeg reise når jeg kan se videoer som denne... Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Hvorfor må jeg reise når jeg kan se videoer som denne... Uhm. Lengdegrad (longitude) -36,78 grader skulle tilsi at det er ute i Atlanteren et sted. Breddegrad 174,44 grader er...vent nå litt. Breddegrad 90 er Nordpolen, breddegrad -90 er Sørpolen. Dusten har byttet om på lengde- og breddegrad! Og dette er en person man skal ta seriøst når det gjelder geografisk relaterte spørsmål? :rofl: Endret 2. september 2017 av Arve Synden 4 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg skjønner ikke helt hva det er videoen skal vise? Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Det er du ikke alene om, men uansett hva tema er, så er han fullstendig på viddene før den i det hele tatt har startet. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hvorfor krangle med folk som er alvorlig mentalt syke. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Videoen skulle vise at den var fra New Zealand, men han tabbet seg visst ut "Vi har fortsatt bare sola og månen som kalender. Alt som har med kalender å gjøre baserer seg på sola og månen, vi har bare laget fancy ting for å vise tid og dato elektronisk." Ja, at månen er delt inn i fire månefaser. Det er ca tolv måneder i året. Og tolv apostler. Tror du alt dette kom fra Big Bang? Når det gjelder sinnssykdom, virker det mer beroligende på sinnet å tenke at vannet er flatt og at verdensrommet ikke finnes. Men spørsmål i forhold til flyruter, kart og solbevegelser kan være stressende. Som sagt overbeviser det meg først og fremst at vannet er flatt, jorda ser flat ut og du kan se enorme områder med det blotte øye. De som skal ha reist til månen, så flaue ut og ikke henrykte som de burde vært. Og til sjuende og sist det mest overbevisende argumentet: "People who know me personally, know I'm not a fool. " Endret 3. september 2017 av Widewanka S.Trømpe Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Så du kjenner personen på videoen personlig? Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Videoen skulle vise at den var fra New Zealand, men han tabbet seg visst ut "Vi har fortsatt bare sola og månen som kalender. Alt som har med kalender å gjøre baserer seg på sola og månen, vi har bare laget fancy ting for å vise tid og dato elektronisk." Ja, at månen er delt inn i fire månefaser. Det er ca tolv måneder i året. Og tolv apostler. Tror du alt dette kom fra Big Bang? Når det gjelder sinnssykdom, virker det mer beroligende på sinnet å tenke at vannet er flatt og at verdensrommet ikke finnes. Men spørsmål i forhold til flyruter, kart og solbevegelser kan være stressende. Som sagt overbeviser det meg først og fremst at vannet er flatt, jorda ser flat ut og du kan se enorme områder med det blotte øye. De som skal ha reist til månen, så flaue ut og ikke henrykte som de burde vært. Og til sjuende og sist det mest overbevisende argumentet: "People who know me personally, know I'm not a fool. " Jeg forutsetter nå at dette ikke er satire og at jeg ikke har blitt offer for Poes lov. Fyren bruker det at han har en bakgrunn i matematikk som et argument i saken. Siden han selv tar det opp som et argument (et slags autoritetsargument), og et slags argument for at han ikke kan være en tosk, så kan jeg også bruke det som et argument. 1. Han bruker "8 inches times the number of miles squared" som et slags argument. Han nevner den, men regner ikke noe ut med den. Allikevel burde han, som matematiker, vite at denne ikke har noe å gjøre med hvor langt under horisonten noe er. Han burde vite at dette er en tilnærming til bruk ved korte avstander for å relativt enkelt regne ut noe helt annet i hodet. Han burde vite at en parabel ("per miles squared") ikke kan brukes for å beskrive en ellipse. Så derfor: ja, ved å bruke et argument han vet eller burde vite er feil, så er han en tosk. 2. "Argumentet" med flyet forutsetter at det finnes en absolutt og usynlig universell referanse som forteller hva som er opp, og at denne referansen er den samme på hele globen. En slik referanse finnes ikke. Det burde han, som matematiker, vite ikke finnes. Så derfor: ja, ved å bruke dette argumentet, som han vet eller burde vite er feil, så er han en tosk. Konklusjon: I denne videoen opptrer fyren som en tosk. Ikke fordi han automatisk lager en toskete video fordi han tror på en flat jord, men fordi han bruker argumenter som han vet eller burde vite ikke holder. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Seriøst? Solen holder forskjellig fart forskjellige steder på jorden? Den var ny... Den gjør den vel. Om ekvator har 12500 miles fra øst til vest med soltid på 12 timer så har solens fart over himmelen 1600 km/t der. Her oppe i Norge er øst til vest med 12 timer sol en mindre lengde. Dermed en mindre fart. Har vi en annen sol i Norge enn ved ekvator? Hvis ikke må det nesten forklares hvordan ett objekt kan holde to forskjellige hastigheter samtidig. Når det er sagt finner jeg det rart med alt som samkjører i den heliosentriske modellen som er tilfeldig skapt. På 24 timer så går solen 360 grader, men jordkloden har gått 361 grader.For det første er det kun menneskeskapte måleenheter, og for det andre er det bare en tilnærming. Det korrekte er jo ikke 361°, men nærmere 361,014°. Nesten så man kan begynne å sette spørsmålstegn ved finjusteringen mange liker å peke på. Man kan jo likegjerne måle runden i radianer. Da er runden 6.283185°. Fra januar til juni så har den større fart i bane rundt solen og dermed har vi ikke en analemma av solen som er et symmetrisk 8 tall slik det har blitt observert. År etter år er dette asymmetrisk 8-tallet av solens plassering på himmelen på 365 dager der.Jeg får ikke dette til å henge sammen på noen måte. Verken geometrisk eller logisk sammenhengende med hva vi faktisk ser. Ikke minst fordi det aldri har vært observert endret hastighet på solen over himmelen. Man skulle jo tro dette ville være et minimum dersom hastigheten endrer seg. Ikke glem at i følge flat jord vil solen alltid passere rett over ett eller annet bebodd sted. Når solen passerer over hodet dems i dobbel fart så burde det vel vært synlig. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 "23. juni heller jorda mot sola slik at man kan se den overalt nord for polarsirkelen selv om jorda snurrer rundt sin egen akse i løpet av et døgn. Jorda bruker et år på en runde rundt sola, og helninga vender seg da gradvis bort fra sola, helt til 23. desember da den vender motsatt vei og mørketida er på sitt verste." Og alt dette har dannet seg selv med utgangspunkt i Big Bang? Da er det mere trolig med Bibelens ord om at Gud har satt to lys på himmelen til å vise dager og tider til menneskene. Husk at de på den tida ikke hadde noen annen kalender enn sola og månen. En kan fristes til å tro at det er to soler i blant, skal sollyset dekke alt i sydlige strøk. Men det kan også være at sola dekker større områder enn det vi føler og tror. Det virker som det må være kun en sol, men at den kanskje veksler mellom ulike vinduer i glasskuppelen i løpet av året. (Som beskrevet i Enoks bok.) Det ble svart at meteorer faller helt ned på jorda fordi de er som mitraljøser, i forhold til satelittene som går mykt inn i bane rundt jorda. Men skal vi tro at jorda og planetene i sin tid har gått mykt inn i sin bane rundt sola, og deres måner igjen har gått mykt inn i de diverse banene? Snakk om myke planeter og måner Av og til lurer jeg på om du har gått gjennom vanlig norsk skolegang. Jeg må inrømme at jeg tviler sterkt på det. Alt det du spørssmålssetter er grundig forklart der. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Kjøp deg en fiskestang og kom deg ut i naturen.Dette er noe av det smarteste som er skrevet i denne tråden så langt. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) "People who know me personally, know I'm not a fool. " Du syntes ikke det er et varseltegn at noen er nødt å presentere denne setningen? Endret 3. september 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Han tok ikke utfordringen nei. Selvsagt, har sikkert bare spurt 10 ganger de siste tre-fire sidene. Uærlig og feig du er, MaxRPM Har ikke jeg for lenge siden sagt at jeg kanskje kan gjøre det med solnedgang? Fordi jeg har kysten i vest og fjell i øst. Ingen vits for meg og se i øst da jeg kan at soloppgangen starter bak fjellene. Men skal prøve og se der også. Men i år er det mer spennende å tenke på at 23. September så skjer det et tegn på himmelen som ikke skjer så ofte. Og det tegnet er veldig likt Johannes Åpenbaring kapittel 12 vers 1 og 2. Jupiter har retrogradet seg nå i Jomfrutegnets mage i snart 40 uker, like lenge som en graviditet. Solen skal krone Jomfrutegnets hode. Månen skal være ved hennes føtter. Og og også ved hode vil Merkur Venus og Mars være og de 9 stjernene som betegner stjernetegnet løven blir 12 stjerner. Er ikke ofte dette skjer og Johannes har skrevet det i Åpenbaringene. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Seriøst? Solen holder forskjellig fart forskjellige steder på jorden? Den var ny... Den gjør den vel. Om ekvator har 12500 miles fra øst til vest med soltid på 12 timer så har solens fart over himmelen 1600 km/t der. Her oppe i Norge er øst til vest med 12 timer sol en mindre lengde. Dermed en mindre fart.Har vi en annen sol i Norge enn ved ekvator? Hvis ikke må det nesten forklares hvordan ett objekt kan holde to forskjellige hastigheter samtidig. Når det er sagt finner jeg det rart med alt som samkjører i den heliosentriske modellen som er tilfeldig skapt. På 24 timer så går solen 360 grader, men jordkloden har gått 361 grader.For det første er det kun menneskeskapte måleenheter, og for det andre er det bare en tilnærming. Det korrekte er jo ikke 361°, men nærmere 361,014°. Nesten så man kan begynne å sette spørsmålstegn ved finjusteringen mange liker å peke på.Man kan jo likegjerne måle runden i radianer. Da er runden 6.283185°. Fra januar til juni så har den større fart i bane rundt solen og dermed har vi ikke en analemma av solen som er et symmetrisk 8 tall slik det har blitt observert. År etter år er dette asymmetrisk 8-tallet av solens plassering på himmelen på 365 dager der.Jeg får ikke dette til å henge sammen på noen måte. Verken geometrisk eller logisk sammenhengende med hva vi faktisk ser.Ikke minst fordi det aldri har vært observert endret hastighet på solen over himmelen. Man skulle jo tro dette ville være et minimum dersom hastigheten endrer seg. Ikke glem at i følge flat jord vil solen alltid passere rett over ett eller annet bebodd sted. Når solen passerer over hodet dems i dobbel fart så burde det vel vært synlig. Er jo ikke solen som farer over himmelen i din tro. Det er jorden som roterer og på nordpolen for eksempel så har solen så og si ingen hastighet fordi det er jorden som roterer. Omkretsen til jordkloden på ekvator er 12500 miles cirka delt på 12 er dette 1050 miles cirka per time. Ergo 1050mph. Her i Norge så er det under det fra soloppgang til solnedgang ved jevndøgn. Men like fullt ut 12 timer. Påstår du at solen farer over himmelen i 1050 mph her også? Sjekk ut analemma så vil du se at dette er merkelig med alt annet heliosentrismen påstår skjer. Hvorfor skal jorden gå raskere rundt solen fra januar til juni? Bare fordi vi observerer det. Så gjør den det. Men ingen svar på hvorfor. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Han tok ikke utfordringen nei. Selvsagt, har sikkert bare spurt 10 ganger de siste tre-fire sidene. Uærlig og feig du er, MaxRPM Men i år er det mer spennende å tenke på at 23. September så skjer det et tegn på himmelen som ikke skjer så ofte. Og det tegnet er veldig likt Johannes Åpenbaring kapittel 12 vers 1 og 2. Jupiter har retrogradet seg nå i Jomfrutegnets mage i snart 40 uker, like lenge som en graviditet. Solen skal krone Jomfrutegnets hode. Månen skal være ved hennes føtter. Og og også ved hode vil Merkur Venus og Mars være og de 9 stjernene som betegner stjernetegnet løven blir 12 stjerner. Er ikke ofte dette skjer og Johannes har skrevet det i Åpenbaringene. Jeg gleder meg. Håper på vår herres tilbakekomst Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 "Har vi en annen sol i Norge enn ved ekvator? Hvis ikke må det nesten forklares hvordan ett objekt kan holde to forskjellige hastigheter samtidig." Skulle ikke tro at en måtte forklare forskjellen på innersving og yttersving til deg... På en flat jord vil det være tale om et veldig bredt lys som beveger seg, og det vil være en kolossal forskjell på innersving og yttersving. Dette er jo en av de sentrale forskjellene på globuslæren og flat jord-teorien. Lenke til kommentar
matteus Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Det er en sekt vi driver og krangler med, og da vet vi jo alle hvor meningsfullt det er. De driver til og med og ekskluderer medlemmer som ikke har den rette tro. Sekten har også sterke ledere, i dette tilfellet Eric Dubay og Rob Skiba og andre. Helt typisk er det at de har en skare med tilhengere som ligger langflate og kikker beundrende opp på helten. Og helten hva gjør han? Han vet utmerket godt at det han hevder er tull, men pengene strømmer inn. Det finnes i dag flere som hevder at de er den oppstandne Jesus, og hver av dem har tusenvis av tilhengere. Dette har ikke direkte noe med denne saken å gjøre, men egentlig er det samme sak. Å søke etter sannheten er et munnhell som er flittig brukt i FE-kretser, men eksperimenter som det Bshagen har prøvd å få Max med på er helt uaktuelle. Max er fullstendig klar over at det eksperimentet ville rokke med det verdensbildet han forfekter, så derfor blir han ikke med på det. I stedet roter han seg inn i teoretisk visvas om hundre år gamle eksperimenter for å prøve å overbevise seg sjøl på nytt. Vi har jo alle observert at i det øyeblikk man prøver å få ut svar på de essensielle tingene fra FE-ere, som f.eks solens gang over en flat jord, midnattssol i Antarktis og avstander på den sørlige halvkule, så begynner man å snakke om noe annet. Et favorittema da er Chicago skyline eller en eller annen som har sett frihetsgudinnen på en avstand der det ikke skulle være mulig og lignende. Til og med at vi kan observere at jorden er flat med våre egne øyne ble dradd fram nylig for gud vet hvilken gang. Eller så kommer det en video med en idiot som kaller seg matematiker og som påstår at på sørpolen må folk stå med hodet ned hvis jorda er rund. Jeg kan mer om matematikk enn han, for jeg vet at 2+2=4. Dette er en form for religiøs fanatisme, og det ser vi jo i og med at Gud blir dratt fram med jevne mellomrom. Eller Enoks bok som Widewanka kom trekkende med nylig. Derfor er det ingen vits i å forsøke å få i gang en vettig diskusjon. Jeg gjorde et tappert forsøk, men det endte ut i det vanlige tullet som alltid før. I grunnen er det mest trist å møte religiøse mennesker som baserer sin tro på mistenksomhet, åpenbare løgner og uvitenhet. Riktignok står det i bibelen at de fattige i ånden skal arve guds rike, men jeg tror nok helst at Gud gråter i sin himmel. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå