Håvard Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 "hvorfor er det slik at man kan miste GPS-signalet noen ganger, om man f.eks står inntil en høyblokk, mens man fortsatt har mobilsignal?" Fordi osten hoppet opp til fjerde hylle? Eller kan det være fordi høyblokkene blokkerer for signalet fra satellitten(e)? 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Fortsatt en bedre historie enn bibelen https://www.nrk.no/viten/xl/fem-ar-pa-mars-1.13636170 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Noen sier at flat jord er et lureri for å få folk til å vende ryggen til all religion. Men New World Order er da meget opptatt av religion, spesielt tibetansk, egyptisk, babylonsk mystisisme. Folk sier alt mulig... Det vesentlige er at det for meg er vanskelig å gå tilbake til troen på gravitasjon, etter å ha forkastet den. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Det vesentlige er at det for meg er vanskelig å gå tilbake til troen på gravitasjon, etter å ha forkastet den. Kan du forklare med egne ord hva gravitasjons teorien går ut på? Dersom du ikke kan det, så må vi kunne gå ut fra at du ikke vet hva den går ut på. Ikke sant? Spørsmålet blir da videre; Hvordan kan du vite at du ikke tror på gravitasjon. Når du ikke vet hva det er? Jeg har et lite tips til deg. Ta en titt her på Khan academy sitt kurs om gravitasjon for nybegynnere. Det er lagt opp slik at alle som behersker engelsk kan lære det, i sin egen tid. Ingen hast. Og det kjekke med videoer som de har der, er at man kan pause dem når man vil om man trenger litt tid på å fordøye det man lærer. Og man kan skippe tilbake for å høre og se ting om igjen om man har behov for det. Så, ta med deg på det kurset denne problemstillingen: Dere som ikke tror på gravitasjon har så vidt jeg har forstått en egen teori om hvorfor ting faller til bakken. Nemlig at det ikke faller til bakken. Men at det er den flate jorden som beveger seg oppover som en evig heis? Det jeg lurer på da, er, dersom det er jorden som beveger seg opp til ting. I stedet for at ting beveger seg ned til jorden.. Hvordan klarer jorden å bevege seg opp i forskjellig hastighet for 2 ting på siden av hverandre? Altså, du holder en ball og en fjær på siden av hverandre. Og slipper dem på likt. Om jorden beveger seg opp mot ballen og fjæren, så burde jo bakken treffe både ballen og fjæren på likt. Ikke sant? Men du vet jo at det ikke er det som skjer. Eller så kan du teste det selv og se. Hvorfor treffer bakken ballen først, dersom både ballen og fjæren står i ro? 2 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Noen sier at flat jord er et lureri for å få folk til å vende ryggen til all religion. Men New World Order er da meget opptatt av religion, spesielt tibetansk, egyptisk, babylonsk mystisisme. Folk sier alt mulig... Det vesentlige er at det for meg er vanskelig å gå tilbake til troen på gravitasjon, etter å ha forkastet den. Det høres mer ut som ren trass i kombinasjon med en redsel for å miste noe av stoltheten din. Foreslår at du studerer dette vitenskapelig som Gabri3L henviser til. Det er ingen skam å ta til fornuft, vet du 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 15. august 2017 Forfatter Del Skrevet 15. august 2017 Fortsatt en bedre historie enn bibelen https://www.nrk.no/viten/xl/fem-ar-pa-mars-1.13636170 Det der er filmet på jorden, så har de pyntet litt på bildet med oransj tint. På Grønland kjører de rundt med en sånn Rover "for testing" av samme omgivelser. Det er desse "testene" dere ser på som de sier er ekte bilder fra Mars. Jeran sier vi burde kreve å få kamera på månen som kan filme jorden døgnet rundt. Mange gode argumenter for hvorfor det burde gjøres. Og dere burde være med på det kravet. Ikke gjør NASA til lags og si at de ikke trenger å gjøre det for å blidgjøre noen flat jordere. Det er hundretusener kanskje millioner som ikke tror på månelandingen. Og flere blir det. De har sjansen til å motbevise oss med å sende et kamera på månen som kan lande nær de månelandingene i 1969 og utover. Der kan de filme hvordan det går med hva de har sendt gjennom 50 år på månen. Men hovedoppgaven vil være å peke kameraet mot jorden døgnet rundt. https://youtu.be/0nKWWsXY8qk Men dette vil aldri skje. De er i ferd med å bli avslørt. Og flere og flere som er med på løgnen takler det kanskje ikke lenger. Fler og fler skeptiske øyne vil avsløre dem. Som en tryllekunstner som har gjort noe galt som avslører trikset og han vet alle i salen så det. Han kan ikke gjennomføre trikset lenger. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Fortsatt en bedre historie enn bibelen https://www.nrk.no/viten/xl/fem-ar-pa-mars-1.13636170 Det der er filmet på jorden, så har de pyntet litt på bildet med oransj tint. På Grønland kjører de rundt med en sånn Rover "for testing" av samme omgivelser. Det er desse "testene" dere ser på som de sier er ekte bilder fra Mars. Jeran sier vi burde kreve å få kamera på månen som kan filme jorden døgnet rundt. Mange gode argumenter for hvorfor det burde gjøres. Og dere burde være med på det kravet. Ikke gjør NASA til lags og si at de ikke trenger å gjøre det for å blidgjøre noen flat jordere. Det er hundretusener kanskje millioner som ikke tror på månelandingen. Og flere blir det. De har sjansen til å motbevise oss med å sende et kamera på månen som kan lande nær de månelandingene i 1969 og utover. Der kan de filme hvordan det går med hva de har sendt gjennom 50 år på månen. Men hovedoppgaven vil være å peke kameraet mot jorden døgnet rundt. Men dette vil aldri skje. De er i ferd med å bli avslørt. Og flere og flere som er med på løgnen takler det kanskje ikke lenger. Fler og fler skeptiske øyne vil avsløre dem. Som en tryllekunstner som har gjort noe galt som avslører trikset og han vet alle i salen så det. Han kan ikke gjennomføre trikset lenger. OK, la oss si for diskusjonens skyld at ingen mennesker noensinne har tatt en rakett til månen og satt sine ben der.. Hvordan gjør det jorden flat? Og forresten, tror du på gravitasjon? Hvis ikke, kan du forklare problemstillingen jeg fremstilte for Widewanka fra min post over? 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 (endret) For min del lurer jeg på hvordan selv flat jordere tror på at et kamera plassert ut av NASA vil være godt nok bevis for dem. Skal man kreve noe så burde man vel kreve noe som har en hensikt. EDIT: Og til de av dere som ikke har hørt om dette enda så er det en konkurranse gående for å dra til månen: http://lunar.xprize.org/ Kriteriene er: "landing a robot on the surface of the Moon, traveling 500 meters over the lunar surface, and sending images and data back to the Earth." Åpent for alle. Endret 15. august 2017 av fokkeslasken 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 He he, de kunne puttet folk som tror på en flat jord på en rakett til månen så de kunne sett selv. Og likevel! Når de hadde kommet tilbake ville de etter litt tid i ekkokamrene sine blitt overbevist om at de bare har blitt gitt litt LSD. Det er nok ikke hvilke konspirasjonsteorier de tror på som er det viktige. Det er mer følelsen av å ikke være dum som de får i selskap med hverandre som lokker. I resten av samfunnet er de stokk idioter, men i disse ekkokamrene er de de eneste som har forstått hvordan det egentlig står til. Fra idiot til geni på tiden det tar å se en YT video.. Resten av oss bruker årevis, og hundre tusenvis av kroner på en utdannelse.. Snakk om idioter! 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Jeran sier vi burde kreve å få kamera på månen som kan filme jorden døgnet rundt. Mange gode argumenter for hvorfor det burde gjøres. Og dere burde være med på det kravet. Ikke gjør NASA til lags og si at de ikke trenger å gjøre det for å blidgjøre noen flat jordere.Det er vel å lure seg selv, for vi begge/alle vet at det ikke ville endret meningene dine en millimeter. 1 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 He he, de kunne puttet folk som tror på en flat jord på en rakett til månen så de kunne sett selv. Og likevel! Når de hadde kommet tilbake ville de etter litt tid i ekkokamrene sine blitt overbevist om at de bare har blitt gitt litt LSD. Det er nok ikke hvilke konspirasjonsteorier de tror på som er det viktige. Det er mer følelsen av å ikke være dum som de får i selskap med hverandre som lokker. I resten av samfunnet er de stokk idioter, men i disse ekkokamrene er de de eneste som har forstått hvordan det egentlig står til. Fra idiot til geni på tiden det tar å se en YT video.. Resten av oss bruker årevis, og hundre tusenvis av kroner på en utdannelse.. Snakk om idioter! Det er bare å følge med på NASAs Facebook-side. Det er bemerkelsesverdig hvor mange av flatjordere som er der inne for å spre sin uvitenhet, og de fleste av dem er singel. Forteller kanskje sitt? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Synes egentlig denne debatten her begynner å kjede meg litt jeg, dere kommer jo ikke med noe nytt? Det er jo bare samme gamle skvipet opp igjen og opp igjen. Kanskje dette er den egentlige grunnen til at trenden peker nedover for dere, at folk rett og slett har blitt lei lei? 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Hvis du tenker etter så er det ikke noe nytt å komme med de siste 48 årene så du spør urimelig. Å diskutere dette temaet er nesten like meningsløst som de som forsøker å iverksette klimatiltak i et system basert på vekst og stadig økende forbruk, man kommer ingen vei. Løsninga finnes utenfor boksen. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 For min del lurer jeg på hvordan selv flat jordere tror på at et kamera plassert ut av NASA vil være godt nok bevis for dem. Skal man kreve noe så burde man vel kreve noe som har en hensikt. EDIT: Og til de av dere som ikke har hørt om dette enda så er det en konkurranse gående for å dra til månen: http://lunar.xprize.org/ Kriteriene er: "landing a robot on the surface of the Moon, traveling 500 meters over the lunar surface, and sending images and data back to the Earth." Åpent for alle. Er ikke bare flat jordere som ikke tror på månelandingen. Det tror jeg det er millioner av. Hva skjedde med Richard Branson. Han fortalte allerede på 90 tallet at han skulle få vanlige folk ut i rommet. Romturisme. Hvorfor er det ingen fremgang? Og jeg har vist denne før https://youtu.be/Bc6uxBTGiWo Moon Express. Skjer det noe fremgang der? Søk opp nettsiden deres, fremgang siden da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Hva skjedde med Richard Branson. Han fortalte allerede på 90 tallet at han skulle få vanlige folk ut i rommet. Romturisme. Hvorfor er det ingen fremgang? Og jeg har vist denne før https://youtu.be/Bc6uxBTGiWo Moon Express. Skjer det noe fremgang der? Søk opp nettsiden deres, fremgang siden da? Ettersom du antagelig uansett ikke hadde hatt råd til å dra hadde det vel hjulpet lite om ti-tusenvis av andre dro til rommet hvert år. En slik tur hadde antagelig blitt betydelig dyrere enn en vanlige ferie. For det er jo ingenting galt i at titusner hvert år lyver om en slik tur, ikke sant? Moon Express har jeg ikke hørt om, men sjekk ut firmaet hans Virgin Galactic, som satser på romturisme. Men da endrer argumentet seg fra ingen fremgang til all fremgang er løgn, ikke sant? 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Dere tror ikke på Sydney-Santiago/Johannesburg engang, dere ville ikke trodd på dettte heller om halve menneskeheten bosatte seg på mars 3 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Mange flat jordere er litt hypet på solformørkelsen nå 21. August. De finner det altfor umulig at vi skal se månen skygge for solen akkurat like stort når solen er 150 millioner kilometer unna og månen er 400 000 kilometer unna litt av en plassering og størrelse til å få det til å passe slik at det blir seende like store ut på himmelen. Jeg har snakket her inne om 23. September. Da skal visstnok Jupiter gå ut av Jomfrutegnets mageregion etter snart 40 uker der. Og månen skal være ved hennes føtter og solen skal krone henne sammen med tolv stjerner. Løvetegnets ni stjerner og de tre vandrende stjernene Venus Merkur og Mars tror jeg det var. Av all frimurerkonspirasjon hvor de sammenligner 33 med frimureri pågrunn av frimurernes 33 grader. Og mye annet rundt 33 så er det visstnok 33 dager mellom solformørkelsen 21. August og 23. September. Ikke at det har noe å si. Bare litt artig. Jeg mener det er et tidens tegn 23. September. Åpenbaringen 12 skriver om det. Jesus snakker om menneskesønnens tegn vise seg på himmelen. Finner det også rart at nåværende president Donald Trump snakker i et intervju i 1999 om Nord Korea og atomvåpen. Når det er dette problemet han nå møter som president. Se alt her Ikke at jeg tror mennesker kan lage atombomber. Tokyo ble ikke bombet av atombombe under krigen. Men skadene så samme ut. Hiroshima og nagasaki blomstrer som storbyer og ingen ser ut til å ha helseskader av å bo der. Endret 16. august 2017 av maxRPM Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Hva skjedde med Richard Branson. Han fortalte allerede på 90 tallet at han skulle få vanlige folk ut i rommet. Romturisme. Hvorfor er det ingen fremgang? Og jeg har vist denne før https://youtu.be/Bc6uxBTGiWo Moon Express. Skjer det noe fremgang der? Søk opp nettsiden deres, fremgang siden da? Ettersom du antagelig uansett ikke hadde hatt råd til å dra hadde det vel hjulpet lite om ti-tusenvis av andre dro til rommet hvert år.En slik tur hadde antagelig blitt betydelig dyrere enn en vanlige ferie. For det er jo ingenting galt i at titusner hvert år lyver om en slik tur, ikke sant? Moon Express har jeg ikke hørt om, men sjekk ut firmaet hans Virgin Galactic, som satser på romturisme. Men da endrer argumentet seg fra ingen fremgang til all fremgang er løgn, ikke sant? Jeg har sett hele denne før https://youtu.be/7k3o9kxZYI0 Så ja jeg vet om Virgin galactic Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Skjer det noe fremgang der? Søk opp nettsiden deres, fremgang siden da? Enn du da, noen fremgang i å forklare hva gravitasjon er? Hva som gjør at objekter med forskjellig luftmotstand beveger seg med forskjellig hastighet ned mot jorden, eller jorden mot dem? Jeg kan ikke bli omvendt til flathead om dere ikke kan svare på enkle spørsmål som dette en gang.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Jeg har sett hele denne førhttps://youtu.be/7k3o9kxZYI0 Så ja jeg vet om Virgin galactic Har ikke sett den, du kan gjerne forklare innholdet og hvorfor galactic er svindel.Det blir kjedelig å argumentere mot youtube i lengden, jeg vil heller argumentere mot f.eks deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå