maxRPM Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 Best å legge denne tråden død. Går ikke ann å diskutere med folk som ser alt i bibelen som sant.Jo det må gå an. Dere tror at alt liv vi ser her på jorden er skapt fra et umulig Big Bang og en umulig evolvering av organismer.Har tatt ferie fra å diskutere flat jord. For å kunne tro at jorden er flat må man tro konspirasjoner som at NASA lyver, månelandingen er falsk og videre kan man tro at 11. Septembers offisielle forklaring av hva som skjedde ikke er sant. Og da videre hva er virkelig sant i det som blir presentert i media. Man blir lett holocaust fornekter også. Er det lett for mektige menn å manipulere hva som er sant av historie? Captain Obvious videoer kan jeg ligge på sofaen og se istedetfor meningsløs mainstream media. Han har noen gode korte snutter om konspirasjon. Når jeg var på bilferie her i Norge så skjedde noe merkelig. GPS hadde ikke signal. Og da kikket jeg på mobilen og den hadde ingen signal den heller og dette varte i noen minutter, kikket på mobilen og på GPS så og si samtidig hele tiden og da GPS-en virket igjen da kom mobilsignalet også tilbake. Tilfeldighet? Jeg finner det rart at man kan se fjelltopper som skal være under kurvaturen på jordkloden. Tittelen på bildet burde være verdensrekord i å se luftspeiling av noe som er skjult under kurven. Om mobilen din er utenfor rekkevidde for begge signalene så er det ikke en tilfeldighet, nei. Har du satt deg inn i hvordan GPS fungerer? GPS-en er på bilspilleren. Den skal visst motta fra satelitter. Og jeg som tviler på dette tok frem mobilen med en gang og der var det ikke mobilsignal. Jeg kikket på begge mens jeg kjørte. Fiklet med GPS-en og kikket på mobilen. Da GPS virket igjen kom mobilsignalet tilbake samtidig. Dette pågikk i cirka 5 minutt. Fruens mobil hadde heller ikke signal. Men den kikket jeg ikke på så ofte som min egen mobil, så vet ikke om den fikk tilbake signal samtidig. Men det gjorde min mobil og bilspillerens GPS. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Når jeg var på bilferie her i Norge så skjedde noe merkelig.Du var ikke i en tunnell uten mobildekning da? Endret 6. august 2017 av fokkeslasken Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 GPS-en er på bilspilleren. Den skal visst motta fra satelitter. Og jeg som tviler på dette tok frem mobilen med en gang og der var det ikke mobilsignal. Jeg kikket på begge mens jeg kjørte. Fiklet med GPS-en og kikket på mobilen. Da GPS virket igjen kom mobilsignalet tilbake samtidig. Dette pågikk i cirka 5 minutt. Fruens mobil hadde heller ikke signal. Men den kikket jeg ikke på så ofte som min egen mobil, så vet ikke om den fikk tilbake signal samtidig. Men det gjorde min mobil og bilspillerens GPS. Du fiklet med GPS, mobilen din og din frues mobil samtidig som du kjørte? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Du fiklet med GPS, mobilen din og din frues mobil samtidig som du kjørte? Det må jo være en grunn til at eliten ikke vil vi skal gjøre det. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 GPS-en er på bilspilleren. Den skal visst motta fra satelitter. Og jeg som tviler på dette tok frem mobilen med en gang og der var det ikke mobilsignal. Jeg kikket på begge mens jeg kjørte. Fiklet med GPS-en og kikket på mobilen. Da GPS virket igjen kom mobilsignalet tilbake samtidig. Dette pågikk i cirka 5 minutt. Fruens mobil hadde heller ikke signal. Men den kikket jeg ikke på så ofte som min egen mobil, så vet ikke om den fikk tilbake signal samtidig. Men det gjorde min mobil og bilspillerens GPS.Du fiklet med GPS, mobilen din og din frues mobil samtidig som du kjørte? Det er et par rare ting her. Alle mobiltårn har separat batteribackup. Du vet, grunnen til at du har telefon når et tre faller over strømlinja. Du sier altså at der du skulle hatt dekning, mistet du all dekning? Flere separate batteribackup kuttet samtidig? Dette har jeg litt problemer med å tro på. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Best å legge denne tråden død. Går ikke ann å diskutere med folk som ser alt i bibelen som sant.Jo det må gå an. Dere tror at alt liv vi ser her på jorden er skapt fra et umulig Big Bang og en umulig evolvering av organismer.Har tatt ferie fra å diskutere flat jord. For å kunne tro at jorden er flat må man tro konspirasjoner som at NASA lyver, månelandingen er falsk og videre kan man tro at 11. Septembers offisielle forklaring av hva som skjedde ikke er sant. Og da videre hva er virkelig sant i det som blir presentert i media. Man blir lett holocaust fornekter også. Er det lett for mektige menn å manipulere hva som er sant av historie? Captain Obvious videoer kan jeg ligge på sofaen og se istedetfor meningsløs mainstream media. Han har noen gode korte snutter om konspirasjon. Når jeg var på bilferie her i Norge så skjedde noe merkelig. GPS hadde ikke signal. Og da kikket jeg på mobilen og den hadde ingen signal den heller og dette varte i noen minutter, kikket på mobilen og på GPS så og si samtidig hele tiden og da GPS-en virket igjen da kom mobilsignalet også tilbake. Tilfeldighet? Jeg finner det rart at man kan se fjelltopper som skal være under kurvaturen på jordkloden. Tittelen på bildet burde være verdensrekord i å se luftspeiling av noe som er skjult under kurven. Om mobilen din er utenfor rekkevidde for begge signalene så er det ikke en tilfeldighet, nei. Har du satt deg inn i hvordan GPS fungerer? GPS-en er på bilspilleren. Den skal visst motta fra satelitter. Og jeg som tviler på dette tok frem mobilen med en gang og der var det ikke mobilsignal. Jeg kikket på begge mens jeg kjørte. Fiklet med GPS-en og kikket på mobilen. Da GPS virket igjen kom mobilsignalet tilbake samtidig. Dette pågikk i cirka 5 minutt. Fruens mobil hadde heller ikke signal. Men den kikket jeg ikke på så ofte som min egen mobil, så vet ikke om den fikk tilbake signal samtidig. Men det gjorde min mobil og bilspillerens GPS. Om vi følger din teori, hvorfor er det ofte sånn at når man er i store byer hvor man har godt mobilsignal men posisjoneringen i følge GPS-en er mange, mange meter unna der hvor man står? Hadde denne trianguleringen kommet fra mobiltårnene ville jeg forventet en særdeles nøyaktig posisjonering om jeg hadde 5/5 mobilsignal. Endret 6. august 2017 av ahpadt Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Det er litt underlig at Illuminati lar befolkningen få ha internett. Ja, hvorfor i all verden blir ikke disse videoene som "beviser" en flat jord fjernet omgående? Merkelig det der, hvordan illuminatti styrer og steller.. :D Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. august 2017 Forfatter Del Skrevet 7. august 2017 GPS-en er på bilspilleren. Den skal visst motta fra satelitter. Og jeg som tviler på dette tok frem mobilen med en gang og der var det ikke mobilsignal. Jeg kikket på begge mens jeg kjørte. Fiklet med GPS-en og kikket på mobilen. Da GPS virket igjen kom mobilsignalet tilbake samtidig. Dette pågikk i cirka 5 minutt. Fruens mobil hadde heller ikke signal. Men den kikket jeg ikke på så ofte som min egen mobil, så vet ikke om den fikk tilbake signal samtidig. Men det gjorde min mobil og bilspillerens GPS.Du fiklet med GPS, mobilen din og din frues mobil samtidig som du kjørte? Det er et par rare ting her. Alle mobiltårn har separat batteribackup. Du vet, grunnen til at du har telefon når et tre faller over strømlinja.Du sier altså at der du skulle hatt dekning, mistet du all dekning? Flere separate batteribackup kuttet samtidig? Dette har jeg litt problemer med å tro på. Når jeg tenker over hvor det skjedde så var det vel dagen vi dro over svenskegrensa til Charlottenberg Lørdag 22. Juli. Jeg kunne forstå at mobilsignalet streiket. Tror jeg husker vi slo av og på mobilene og det var fortsatt ikke signal på mobilene og på GPS-en. Men når det kom på GPS signal igjen da kom samtidig mobilsignalet tilbake. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Det kan være mange grunner til at GPS ikke fungerer, lokale forstyrrelser f.eks. Alle signaler kan blokeres og forstyrres, husker for en stund tilbake at en ledlyspære med feil blokkerte DAB og antagelig andre signaler. Umulig å komme med noen antagelse om hva som har skjedd uten å faktisk undersøke stedet med riktig utstyr. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Dette høres mer ut som en software ting, at GPSen er treig etter oppstart. At den kom på samtidig som mobilsignalet er ikke noe annet enn en tilfeldighet eller at den faktisk kjørte oppstarten likt. Alternativt så er det at MaxRPM ikke har brukt GPS i det heletatt, men snarere den trianguleringsfunksjonen (som bruker mobilantenne til å finne din pos) man kan bruke for å spare strøm motfor litt dårligere nøyaktighet, mener denne også kan switche om hverandre automatisk i henhold til om man har dekning den ene eller andre veien. Dette er noe alle Android-telefoner kan gjøre i Google Maps Endret 7. august 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Eller det var noe romsøppel i veien Her er bilde av hvordan globusen vil se ut uten tyngdekraft. Da vil vanne renne av og ned på golvet. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ganske tydelig at du ikke skjønner hvordan GPS fungerer ja 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Eller det var noe romsøppel i veien Her er bilde av hvordan globusen vil se ut uten tyngdekraft. Da vil vanne renne av og ned på golvet. Nå har også vann tyngdekraft i tillegg til overflatespenning, så om ingenting holdt på det ville det holdt på seg selv. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg kunne forstå at mobilsignalet streiket.Det kan ikke jeg. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang det har skjedd meg, og jeg har hatt mobiltelefon siden NMT-450. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Eller det var noe romsøppel i veien Her er bilde av hvordan globusen vil se ut uten tyngdekraft. Da vil vanne renne av og ned på golvet. Derfor anbefales en bøtte. 2 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Jeg kunne forstå at mobilsignalet streiket.Det kan ikke jeg. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang det har skjedd meg, og jeg har hatt mobiltelefon siden NMT-450. Som regel når jeg har reist til utlandet med fly og slår på igjen mobilen på flyplassen så tar det noen få minutter før jeg får signal og valg av operatør. Men det varte lenger denne gang. Vi slo av og på mobilene uten at det hjalp. Men med mine mistanker rundt GPS så kikket jeg ofte på bilens GPS og med mobilen i hånden fiklet jeg med den og kunne se at når GPS-en var operativ så kom mobilsignalet også. Skal være mer obs på dette neste gang jeg ser bilens GPS ikke har signal. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Altså, det er ikke umulig for en GPS på å bruke litt tid på å finne deg. Du blir triangulert mellom de forskjellige satellitt, og særlig om du sitter i bilen så har du tak over hodet, så ser jeg det som litt sannsynlig at det tar litt tid for å få nok satellitter til å gi deg en posisjon. Så neste gang foreslår jeg at du går utav bilen og sørger for at det er fri sikt over deg når du skal forske på såntVidere så stusser jeg på om bilen din tar imot mobilsignal? Siden den har GPS mener jeg? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Huff, hva ville gud sagt om han eksisterte. Når han fant ut at folk vendte seg bort fra ham for å tro på en flat jord i stedet? Og mens vi er inne på det; hvorfor sier gud i bibelen at jorden er flat om man velger å tolke skriftene slik. Men så gjør det slik i virkeligheten, at det ikke er mulig for oppegående mennesker å observere at det er slik? Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg kunne forstå at mobilsignalet streiket.Det kan ikke jeg. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang det har skjedd meg, og jeg har hatt mobiltelefon siden NMT-450. Som regel når jeg har reist til utlandet med fly og slår på igjen mobilen på flyplassen så tar det noen få minutter før jeg får signal og valg av operatør. Men det varte lenger denne gang. Vi slo av og på mobilene uten at det hjalp. Men med mine mistanker rundt GPS så kikket jeg ofte på bilens GPS og med mobilen i hånden fiklet jeg med den og kunne se at når GPS-en var operativ så kom mobilsignalet også. Skal være mer obs på dette neste gang jeg ser bilens GPS ikke har signal. Det er helt normalt at det tar tid før GPS-mottakere klarer å regne ut hvor du er når du skrur dem på. I dag gjør de det mye raskere enn før, for eksempel var det vanlig for kommersielle GPS-mottakere på 1990-tallet å bruke flere minutter på å finne posisjonen igjen etter at den hadde vært skrudd av. I dag har man bedre algoritmer, og i tillegg kan GPS-programvare på mobiltelefoner få hjelp fra telelevarandøren til å finne en første tilnærmet posisjon via mobilcelletriangulering. At du mister GPS-signalet (eller får utilstrekkelig signal) i bil er ikke helt uhørt heller. Om satellittgeometrien er ugunstig og du f.eks. kjører gjennom en dal med tett skog helt inntil veien, samtidig som telefonen ligger på et ugunstig sted i bilen, så kan det fint hende at GPS dropper ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå