Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kirken fant opp Jesus, så hvis kirken er styrt av eliten, så er det eliten som vil at du skal tro på Jesus...

Da er vi ikke så ulike da. Du tror kirken lyver og finner opp Jesus. Jeg tror NASA lyver og dikter opp verdensrommet. Et avkom av oppdiktingen av Big bang og evolusjonsteorien der fisk ble til pattedyr og reptiler ble fugler.

Vel, NASA har ingenting med Big Bang og evolusjonsteorien å gjøre, de teoriene står stødig på egne bein og videreforedles av andre forskere enn de som jobber ved/for NASA.

Det NASA driver med er repeterbar vitenskap. Kirkens fortellinger om Jesus føyer seg inn i en global mytologisk tradisjon som det ikke finnes direkte bevis for. Så vi er nok ganske ulike.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og siden en er like lyssterk som den andre og den ene er 10 lyså unna så er den andre 100 lysår unna og da må den som er 100 lysår unna være 100 000 ganger større enn sola eller noe. .

Igjen... Kosmologisk målestokk. Solen vår er faktisk ikke så stor. Ihvertfall ikke i forhold til andre beist der ute.

https://youtu.be/2AoIDsvMmSk

Endret av theGunner76
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle er ikke 10 lysår unna. Så de som er lenger unna vil nok gå saktere. Men nei. Det kan unnskyldes med at de har en annen fart.

For om alle hadde lik fart men plassert rundt om i galaksen i forskjellige lysår unna så ville du sett forskjellige bevegelser. Jeg får det ikke til å stemme i mitt hode uansett hvor langt unna de måtte være. At alle har den forskjellige farten og den forskjellige distansen til å være synkronisert med jordens retning rundt solen og solens bane rundt galaksen.

Igjen så misforstår du.

I mitt eksempel brukte jeg den nærmeste stjernen vi vet om, og den høyeste hastigheten. Altså, den beveger seg så mye som overhodet mulig.

Og den beveget seg kun ca. 0,1 grad på himmelen på 5 år.

Alle de andre stjernene vil bevege seg enda saktere.

Jeg ber deg ikke akseptere rund jord her, bare at stjernene ikke vil bevege seg på himmelen over tid. I hvertfall ikke nok til å kunne legge merke til det uten "avanserte instrumenter".

Og det var jo det du påstod, at stjernebildene vil forandre seg hver dag pga. de går så fort rundt melkeveien...

La oss bruke noen enkle bilder og enke trekanter:

Under ser vi eksempelet mitt. En stjerne som beveger seg med 230 kilometer per sekund, og som er 5 lysår unna. På 5 år, har den flyttet seg 0,04 grader på himmelen. Det er så enkelt som å se på forholdet mellom hvor langt den har flyttet seg, i forhold til hvor langt unna den er. (47 000 milliarder delt på 36 milliarder = 1305. Altså, det er 1305 ganger lengre avstand til stjernen fra oss, enn hvor langt stjernen har flyttet seg.

post-103104-0-76034200-1498233636_thumb.png

Så kan vi ta det samme bildet, men bytte fra en stjerne som er 5 lysår unna, til en bil som er 100 meter unna. Hvis bilen er 100 meter unna, og den er 1305 ganger lengre unna, enn den har flyttet seg, da har den flyttet seg 0,07 meter (100 meter/1305). Over fem år!

post-103104-0-88876000-1498234128_thumb.png

Endret av Reeve
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du snakker om penger igjen? Har ikke vi vært igjennom dette før? De forskjellige kirkene er ikke akkurat fattige de heller, og kreasjonistene bygger jo fornøyelsesparker på donasjoner mens prestene er rikere enn noensinne. Og du snakker om PENGER som et motiv? Hallo i luken?

Tror toppene i den katolske kirken for lenge siden er infiltrert av eliten. De ble ikke til på en dag.

Men Jesus går fint an å tro på. Tror Gud har bevart ordet slik at de som vil tro får den rene sannhet. Men glupske ulver kan man ikke gjøre så mye med annet enn at vi er advart det finnes ulver i fåreklær. Vi skal lære oss å skjelne i Ånden hva som er rett lære.

Hva om det er kirken som er eliten? Har du tenkt på det? Se den makta de har besittet igjennom tusener av år nå

Forøvrig artig at du valgte å hoppe over det jeg sa om kreasjonistene, Ken Ham, Eric og Kent Hovind, Ray Comfort og resten av gjengen har jo tjent seg styrtrike på dette. At Kent havna i fengsel for svindling og ble lurt av sønnen sin er en annen ting, men det er klar rød tråd i dette her - syns du ikke?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Rob Skiba's first balloon launch heter videoen

3 timer 40 minutter (*). Ett bilde har de offentliggjort så langt. Jeg skjønner at de bygger opp til en stor avslutning, men... Ærlig talt da.

Skiba ser ut til å glemme èn ting. Det å redigere ned en video skal ikke innebære å beholde de tingene som var signifikant å være med på, men det skal beholde det som gir publikum fremdrift i presentasjonen.

Dette føles som å se en video av at man bygger et filmsett når man egentlig vil se filmen til settet de bygger. Det er klart at det kan være interessant i seg selv, men ikke når man egentlig kom for å se filmen.

Etter min mening kunne han kuttet disse 3 timer 40 minutter ned til 5 minutter. En kort intro til da de skal gå igjennom resultatet. Dette er bare smertefullt for oss som vil ha noen kalde fakta.

EDIT: Videoen er 1:18. Totalt er de nå på 3:40.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje du kam fortelle meg hvorfor solsystemet er flatt og alle galakser er runde diskspiraler? Skal ikke planeter gå i alle slags runddanser rundt solen slik alle menneskelagde satelitter gjør rundt vår jordklode? Og stjernene rundt galaksens senter likeså?

Ordet er vel på godt norsk "accretion disk".

Mjo, men solsystemet av i dag er restene av en protoplanetarisk skive, som er flat hovedsaklig på grunn av bevaring av angulært momentum/spinn/rotasjonsmengde:

Protostars mainly form from molecular clouds consisting primarily of molecular hydrogen. When a portion of a molecular cloud reaches a critical size, mass, or density, it begins to collapse under its own gravity. As this collapsing cloud, called a solar nebula, becomes denser, random gas motions originally present in the cloud average out in favor of the direction of the nebula's net angular momentum. Conservation of angular momentum causes the rotation to increase as the nebula radius decreases. This rotation causes the cloud to flatten out—much like forming a flat pizza out of dough—and take the form of a disk. This occurs because centripetal acceleration from the orbital motion resists the gravitational pull of the star only in the radial direction, but the cloud remains free to collapse in the vertical direction. The outcome is the formation of a thin disc supported by gas pressure in the vertical direction [4]. The initial collapse takes about 100,000 years.

(https://en.wikipedia.org/wiki/Protoplanetary_disk#Formation)

Uthevet (av meg) i kursiv over er en noe diffus forklaring på en viktig delmekanisme, som går ut på at bevegelser som i utgangspunktet er tilfeldige (som i å surre rundt i tilfeldige retninger, omtrent som satellitter) over tid blir blir midlet ut på grunn av kollisjoner, og til slutt snurrer hele sulamitten som en skive rundt sentrum.

Joda. Men man prøver ikke å lære bort kalkulus i barnehagen. Vi er tross alt i et fora hvor pythagoras er regnet som litt i overkant.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om det er kirken som er eliten? Har du tenkt på det? Se den makta de har besittet igjennom tusener av år nå

Forøvrig artig at du valgte å hoppe over det jeg sa om kreasjonistene, Ken Ham, Eric og Kent Hovind, Ray Comfort og resten av gjengen har jo tjent seg styrtrike på dette. At Kent havna i fengsel for svindling og ble lurt av sønnen sin er en annen ting, men det er klar rød tråd i dette her - syns du ikke?

Joda, men du glemmer at den ene gir tjenester vi behøver og da burde de ha lov til å tjene penger på det, mens den andre bare lurer folk i det øyemed å tjene penger og å skaffe personlig makt.

Man kan ikke sammenligne slikt, vett'u.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten er det tross alt bare en håndfull youtubere + 3 norske forumbrukere, som kan kalles en ekte kristen. Alle andre har jo prestert å bli villedet av eliten og Satan selv. Inklusive de mange kirkesamfunn rundt om i verden. Så det argumentet faller på sin egen urimelighet ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gress gror ikke oppover, det gror mot sola.

Jaha. Her har vi denne merkelige tankegangen igjen. Men dine venner har tidligere sagt at alle som er på ballen vil se oppover fra sin posisjon, og det vil dermed gjelde også gresset. Alle retninger blir opp, på en måte. Ifølge denne djevelske læren. 

Lenke til kommentar

Gress gror ikke oppover, det gror mot sola.

Jaha. Her har vi denne merkelige tankegangen igjen. Men dine venner har tidligere sagt at alle som er på ballen vil se oppover fra sin posisjon, og det vil dermed gjelde også gresset. Alle retninger blir opp, på en måte. Ifølge denne djevelske læren.

Når man ikke kan en dritt om planter så bør man ikke uttale seg om planter. Planter vokser mot lyset og jeg har selv grodd planter mange nok ganger inne til at jeg vet det. Planter prøver å få mest mulig lys og hvis lyskilden er på siden så vil planten automatisk gro til siden for å få mest mulig lys. At de gror oppover i naturen er pga. at sola dekker alle sider når den beveger seg i løpet av en dag og plantene vil ha lys nok fra alle sider til å vokse rett oppover.

Edit; Det er selvfølgelig ikke et bevis på verken flat eller rund jord. Jeg bare påpeker at du tydeligvis ikke har holdt på særlig mye med planter. Det er mer tydelig innendørs når man justerer plasseringen av plantene og lyskilden selv, men det kan observeres de fleste steder i skogen der forholdene er slik at sola ikke dekker alle sider.pga. andre planter.

Endret av 4 3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det tok over 1 år og noen og 400 siden før det gikk inn i hodet på disse folka, eller er de ute på tur for å finne denne isringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...