Kikert Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg avviser ikke dokumentasjonen, men dere er ikke villige til å hjelpe til og si ting med egne ord. Dokumentasjonen er ufulstendig og motstridende og når jeg prøver å få litt klarhet så blir jeg avvist eller ignorert. Det går ikke an å legge skylden på meg når dere legger opp til at jeg skal avvise ting. Jeg sier det igjen; Jeg er åpen for det meste, men jeg kan ikke åpnes med tullball. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hverken NASA eler noen politikere vil noensinne fortelle oss sannheten, for det vil bety at de gir slipp på deler av sin egen makt. Og det vil de aldri gjøre.Og den eneste måten å lære noe på er å bli fortalt hva man skal tenke. Er det så? 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg avviser ikke dokumentasjonen, men dere er ikke villige til å hjelpe til og si ting med egne ord. Dokumentasjonen er ufulstendig og motstridende og når jeg prøver å få litt klarhet så blir jeg avvist eller ignorert. Det går ikke an å legge skylden på meg når dere legger opp til at jeg skal avvise ting. Jeg sier det igjen; Jeg er åpen for det meste, men jeg kan ikke åpnes med tullball. Poenget er jo at doumenttasjonen nettopp er lagt ut for å hjelpe deg å ta en avgjørelse. De som laget disse videoene er vanlige folk som deg og meg, og som også trodde at jorden var rund som en ball, inntil de begynte å foreta eksperimenter selv for å få bekreftet hva som er riktig. Det er disse eksperimentene og lignende som videoene viser, og hva er bedre enn å vise disse videoene slik at alle kan se selv at jorden er flat ? Dette forutsetter at folk ser videoene, og ikke bare arrogant avviser dem av en eller annen grunn. Vi som allerede har kommet til at jorden er flat, har selv ennå mange spørsmål, for selv om vi nå vet at jorden er flat, så har vi ennå ikke svar på alt. Alle svarene fins i videoene, og som oss så må også du se på flere videoer for å få de svarene du vil ha, og/eller akseptere at det er noe du ikke forstår. Vi må alle være ydmyke og akseptere at det er noe vi ikke forstår, men hvis vi gjør det, så vil svarene komme etter hvert. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg er ikke helt sikker på hva du spør etter her, men ... ok. Men er du helt sikker i din sak om at båter synker med bunnen først på grunn av kurven til en globe med en omkrets på 40 000 kilometer?Ja. At du ville kunne sett uendelig langt på en flat jord?Helt klart. Ting blir jo smått etterhvert, men kke noe en god kikkert eller teleskop ikke kan fikse. Hvorfor skulle refraksjon vise deg det som ikke er synlig.Fordi reflektert lys ikke går i rett linje. Det er jo det som er reflektert lys. En drøyere variant av atmosfærisk refraksjon er å se rundt et hjørne med et vanlig speil. Bortsett fra at i det tilfellet syntes du ikke det er rart at det fungerer. At dette virker pussig for noen av dere er nok ikke fordi dere ikke tror speil virker, så jeg gjetter det er et annet sted de ligger. Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne med å forklare hvorfor speil (avbøyd lys) fungerer. Skjeen i glasset er synlig for deg. Men er ting som er under kurven synlig for deg?Ikke direkte selvfølgelig. Ingen kan se rundt et hjørne uten hjelp. Men lys skifter retning når det går fra et materiale med èn tetthet til et materiale med en annen tetthet. Dette er så garantert at vi sier det er en naturlov. Det er så gjennomdokumentert at vi kan si hvor mye hver farge skifter retning. Noe vi kan si fordi det aldr har vært avvik på dette. 2 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Det er forunderlig at FE-ene aldri ser ut til å skjønne at jorda er så stor at eksperimentene de viser til vil fungere både på ei flat og ei rund jord. De har bestemt seg for at jorda er flat uansett hvor mange ganger det blir motbevist, og de store problemene skyr man som pesten. Midnattssol og mørketid nord for polarsirkelen og ditto i Antarktis. I desember i Finnmark er det bare å ha en kraftig nok kikkert så dukker sola opp igjen. Fortell det til de som bor der. Omkring ekvator forsvinner jo sola brått når den går ned, og det blir mørkt i løpet av en halvtime. Hvordan harmonerer det med FE-teorien? Avstanden mellom kontinentene og midnattssol i Antarktis gidder jeg ikke nevne flere ganger. Poenget er at alle de fenomenene jeg har nevnt her passer perfekt med ei rund jord, men er helt uforklarlige med ei flat. Hva gjør man da? Jo, man lar være å ta problemene inn over seg, eller man finner på nye naturlover og snodige forklaringer. NASA er jo god å ty til, hvis alt annet slår feil.Den flate jorden er såpass stor og sola er ikke så høyt på himmelen. Vi kan ikke komme oss over 50-100 kilometer over jorden til noen gang å kunne se hele jordflaten. Når solen ved solnedgang er så lavt nede ved horisonten grunner perspektiv så vil en liten bølge eller refraksjon av horisonten dekke solen. Fjell byer og annet land vil ikke kunne sees uansett langt unna fordi atmosfæren i så lang distanse vil oppføre seg slik en tjukk tåke vil være for deg når du er ute og går tur og ikke kan se 100 meter foran deg.Midnattsol i nord er det ingen som protesterer på. Det skulle nå bare mangle også. Et par kjappe spørsmål mens du er i godlune: Hva kommer det av at omkring ekvator går sola rett ned og det blir mørkt i løpet av svært kort tid. I teorien skulle jo det skje andre steder på jorda også, eller....... Og så det uunngåelige spørsmålet jeg har stilt før uten å få svar: Må du selv reise til Antarktis for å se midnattssola, eller er det nok at andre flatjordere drar nedover og innrømmer når de kommer tilbake, at der var den, rød og fin. I så fall, hvilke konsekvenser ville det få for ditt syn på hvordan jorda ser ut. Fordi sollyset forflytter seg i 1600kmt ved ekvator for å runde ekvator som er 40 000km i diameter. Sollyset du ser er relativt med globens nordlige hemisfære hvor bevegelsen i sine 12 timer har mindre omkrets her i nord. Bare at jeg tror sollyset når den sirkulerer ekvatorsirkelen på en flat jord kan nå forbi nordpolen fordi jeg har hørt nordpolen har mer enn 6 måneder med 24 timer sollys. Det skulle jeg likt å sett. En flat jorder som har lenge vært overbevist om flat jord dra ned til Antarktis og oppleve 24 timer sol og stjernene gå klokkevis rundt sigma octantis. Men dette er hva jeg har hørt om sigma octantis. https://youtu.be/CJVnG3ZNst8 Og Polaris virker veldig sært ut på en jordklode som har den samme 23,5 grader tilten på begge sider rundt solen og solen som også går i bane rundt Melkeveien i 110 000kmt i heliosentrismen https://youtu.be/GZM_Yl43hLw Lenke til kommentar
matteus Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg avviser ikke dokumentasjonen, men dere er ikke villige til å hjelpe til og si ting med egne ord. Dokumentasjonen er ufulstendig og motstridende og når jeg prøver å få litt klarhet så blir jeg avvist eller ignorert. Det går ikke an å legge skylden på meg når dere legger opp til at jeg skal avvise ting. Jeg sier det igjen; Jeg er åpen for det meste, men jeg kan ikke åpnes med tullball. Poenget er jo at doumenttasjonen nettopp er lagt ut for å hjelpe deg å ta en avgjørelse. De som laget disse videoene er vanlige folk som deg og meg, og som også trodde at jorden var rund som en ball, inntil de begynte å foreta eksperimenter selv for å få bekreftet hva som er riktig. Det er disse eksperimentene og lignende som videoene viser, og hva er bedre enn å vise disse videoene slik at alle kan se selv at jorden er flat ? Dette forutsetter at folk ser videoene, og ikke bare arrogant avviser dem av en eller annen grunn. Vi som allerede har kommet til at jorden er flat, har selv ennå mange spørsmål, for selv om vi nå vet at jorden er flat, så har vi ennå ikke svar på alt. Alle svarene fins i videoene, og som oss så må også du se på flere videoer for å få de svarene du vil ha, og/eller akseptere at det er noe du ikke forstår. Vi må alle være ydmyke og akseptere at det er noe vi ikke forstår, men hvis vi gjør det, så vil svarene komme etter hvert. Jeg har sett flere av videoene, og de påstandene som kommer fram der er for det meste feil, og de er også blitt tilbakevist her i forumet og andre steder, gang på gang. Det er dessverre en del fakta vi ikke kommer unna, både når det gjelder fysikk og særlig geografi, og du kan vel ikke i fullt alvor mene at vi skal lukke øynene og bare godta det som blir påstått uten å stille kritiske spørsmål? Jeg har stilt noen, og har ikke fått andre svar enn at det er utrolig hva eliten kan klare å innbille oss naive. Kildekritikk er helt nødvendig enten påstanden kommer fra FE, NASA eller hvem som helst, inkl. Gammel Nok. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 *snip* Vi må alle være ydmyke og akseptere at det er noe vi ikke forstår, men hvis vi gjør det, så vil svarene komme etter hvert. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Men dette er hva jeg har hørt om sigma octantis. https://youtu.be/CJVnG3ZNst8 Og Polaris virker veldig sært ut på en jordklode som har den samme 23,5 grader tilten på begge sider rundt solen og solen som også går i bane rundt Melkeveien i 110 000kmt i heliosentrismen https://youtu.be/GZM_Yl43hLw Jeg begynte å kommentere på disse, men begge videoene var så stappfulle av faktafeil at det hele ble bare komisk, for så å komme ut igjen på and siden som tragisk. Jordens tilt er drøye 66°? Når han ikke engang gidder prøve skjule at han lyver, da ser jeg lite poeng med videoen annet enn som ren brønnpissing. Endret 18. juni 2017 av fokkeslasken 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg avviser ikke dokumentasjonen, men dere er ikke villige til å hjelpe til og si ting med egne ord. Dokumentasjonen er ufulstendig og motstridende og når jeg prøver å få litt klarhet så blir jeg avvist eller ignorert. Det går ikke an å legge skylden på meg når dere legger opp til at jeg skal avvise ting. Jeg sier det igjen; Jeg er åpen for det meste, men jeg kan ikke åpnes med tullball. Poenget er jo at doumenttasjonen nettopp er lagt ut for å hjelpe deg å ta en avgjørelse. De som laget disse videoene er vanlige folk som deg og meg, og som også trodde at jorden var rund som en ball, inntil de begynte å foreta eksperimenter selv for å få bekreftet hva som er riktig. Det er disse eksperimentene og lignende som videoene viser, og hva er bedre enn å vise disse videoene slik at alle kan se selv at jorden er flat ? Dette forutsetter at folk ser videoene, og ikke bare arrogant avviser dem av en eller annen grunn. Vi som allerede har kommet til at jorden er flat, har selv ennå mange spørsmål, for selv om vi nå vet at jorden er flat, så har vi ennå ikke svar på alt. Alle svarene fins i videoene, og som oss så må også du se på flere videoer for å få de svarene du vil ha, og/eller akseptere at det er noe du ikke forstår. Vi må alle være ydmyke og akseptere at det er noe vi ikke forstår, men hvis vi gjør det, så vil svarene komme etter hvert. Jeg har sett flere av videoene, og de påstandene som kommer fram der er for det meste feil, og de er også blitt tilbakevist her i forumet og andre steder, gang på gang. Det er dessverre en del fakta vi ikke kommer unna, både når det gjelder fysikk og særlig geografi, og du kan vel ikke i fullt alvor mene at vi skal lukke øynene og bare godta det som blir påstått uten å stille kritiske spørsmål? Jeg har stilt noen, og har ikke fått andre svar enn at det er utrolig hva eliten kan klare å innbille oss naive. Kildekritikk er helt nødvendig enten påstanden kommer fra FE, NASA eller hvem som helst, inkl. Gammel Nok. Det er her problemet ligger, og det er dette jeg kaller fordommer. For dere avviser ting dere tror er feil fordi det dere har lært på skolen er feil. Men dere stoler blindt på denne verdens "vitenskap" og på at det dere har lært på skolen er riktig, noe som det jo ikke er. Alt er løgner som er ment å føre dere på villspor, og noen ganger er det blandet med litt sannhet for å gkøre alt mer troverdig, men det er likevel løgner. Dere vet ikke hva det betyr å være kritisk til kilder, for i dag får ungdommen en liste på skolen over kilder de skal godta, og det er offisiell media og andre statlig kontrollerte "kilder" Dere lærer ikke å tenke selv, og drive egen etterforskning, med sjekking og kryssjekking av kilder. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Men dette er hva jeg har hørt om sigma octantis. https://youtu.be/CJVnG3ZNst8 Og Polaris virker veldig sært ut på en jordklode som har den samme 23,5 grader tilten på begge sider rundt solen og solen som også går i bane rundt Melkeveien i 110 000kmt i heliosentrismen https://youtu.be/GZM_Yl43hLw Jeg begynte å kommentere på disse, men begge videoene var så stappfulle av faktafeil at det hele ble bare komisk, for så å komme ut igjen på and siden som tragisk.Jordens tilt er drøye 66°? Når han ikke engang gidder prøve skjule at han lyver, da ser jeg lite poeng med videoen annet enn som ren brønnpissing. Poenget er jo at jorden er flat, og da kan vi jo ikke legge frem slik dokumentasjon som dere ønsker og som bekrefter alle de løgnene vi alle har lært på skolen. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg begynte å kommentere på disse, men begge videoene var så stappfulle av faktafeil at det hele ble bare komisk, for så å komme ut igjen på and siden som tragisk. Jordens tilt er drøye 66°? Når han ikke engang gidder prøve skjule at han lyver, da ser jeg lite poeng med videoen annet enn som ren brønnpissing. Poenget er jo at jorden er flat, og da kan vi jo ikke legge frem slik dokumentasjon som dere ønsker og som bekrefter alle de løgnene vi alle har lært på skolen. Tullprat. Påstanden om globens tilt er at den er drøye 23 grader. Denne gjøken sier påstanden er drøye 66 grader. Altså ren løgn. 2 Lenke til kommentar
matteus Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Men dette er hva jeg har hørt om sigma octantis. https://youtu.be/CJVnG3ZNst8 Og Polaris virker veldig sært ut på en jordklode som har den samme 23,5 grader tilten på begge sider rundt solen og solen som også går i bane rundt Melkeveien i 110 000kmt i heliosentrismen https://youtu.be/GZM_Yl43hLw Jeg begynte å kommentere på disse, men begge videoene var så stappfulle av faktafeil at det hele ble bare komisk, for så å komme ut igjen på and siden som tragisk.Jordens tilt er drøye 66°? Når han ikke engang gidder prøve skjule at han lyver, da ser jeg lite poeng med videoen annet enn som ren brønnpissing. Poenget er jo at jorden er flat, og da kan vi jo ikke legge frem slik dokumentasjon som dere ønsker og som bekrefter alle de løgnene vi alle har lært på skolen. Dere kan legge fram dokumentasjon som stemmer med virkeligheten, og det gjør dere ikke. Men dette er jo helt klart. Dere søker ikke kunnskap. Dere tviler ikke ett sekund på at jorda er flat, og da er vi over i noe annet enn det å være nysgjerrig på hvordan ting fungerer. 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg begynte å kommentere på disse, men begge videoene var så stappfulle av faktafeil at det hele ble bare komisk, for så å komme ut igjen på and siden som tragisk. Jordens tilt er drøye 66°? Når han ikke engang gidder prøve skjule at han lyver, da ser jeg lite poeng med videoen annet enn som ren brønnpissing. Poenget er jo at jorden er flat, og da kan vi jo ikke legge frem slik dokumentasjon som dere ønsker og som bekrefter alle de løgnene vi alle har lært på skolen. Tullprat. Påstanden om globens tilt er at den er drøye 23 grader. Denne gjøken sier påstanden er drøye 66 grader. Altså ren løgn. Vel, jeg lærte også på skolen at det er 23 grader, Men vi bør likevel ikke henge oss opp i slike detaljer, for det betyr jo heller ikke noe, fordi jorden er flat. Lenke til kommentar
matteus Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 MaxRPM:Det skulle jeg likt å sett. En flat jorder som har lenge vært overbevist om flat jord dra ned til Antarktis og oppleve 24 timer sol og stjernene gå klokkevis rundt sigma octantis. Der hengte du bjella på katten. Det er ikke kunnskap dere søker, og dere er livredde for å oppdage noe som torpederer det dere tror på. Men du har nok rett. Ingen flatjorder er interessert i å dra til Antarktis, og det er nå det samme for meg. Men ikke kom med svada om at vi andre ikke er interessert i å lære noe nytt! 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Vel, jeg lærte også på skolen at det er 23 grader, Men vi bør likevel ikke henge oss opp i slike detaljer, for det betyr jo heller ikke noe, fordi jorden er flat.Så siden du lærte at påstanden er 23 grader. Går du da rundt og sier at du lærte påstanden er 66 grader? Slikt er løgn. Man må vel være av en helt spesifikk moralsk skole før man syntes det er greit med løgn slik du her sier er greit. Håper du gikk ut av den skolen med gode karakterer. 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Men dette er hva jeg har hørt om sigma octantis. https://youtu.be/CJVnG3ZNst8 Og Polaris virker veldig sært ut på en jordklode som har den samme 23,5 grader tilten på begge sider rundt solen og solen som også går i bane rundt Melkeveien i 110 000kmt i heliosentrismen https://youtu.be/GZM_Yl43hLw Jeg begynte å kommentere på disse, men begge videoene var så stappfulle av faktafeil at det hele ble bare komisk, for så å komme ut igjen på and siden som tragisk.Jordens tilt er drøye 66°? Når han ikke engang gidder prøve skjule at han lyver, da ser jeg lite poeng med videoen annet enn som ren brønnpissing. Poenget er jo at jorden er flat, og da kan vi jo ikke legge frem slik dokumentasjon som dere ønsker og som bekrefter alle de løgnene vi alle har lært på skolen. Dere kan legge fram dokumentasjon som stemmer med virkeligheten, og det gjør dere ikke. Men dette er jo helt klart. Dere søker ikke kunnskap. Dere tviler ikke ett sekund på at jorda er flat, og da er vi over i noe annet enn det å være nysgjerrig på hvordan ting fungerer. Vi kan jo si det så at vi legger fram dokumentasjon som stemmer med virkeligheten, men deres "virkelighet" stemmer ikke med virkeligheten. For virkeligheten er en flat jord, selv om vi alle ar lært at jorden er rund som en ball. Noen ganger er det bare slik at noen vet ting som ikke vi vet, og det må vi bare akseptere. Dette har jeg selv opplevd da jeg var på "den andre siden" og opplevde å diskutere med noen som "visste" noe som jeg mente var feil, men som jeg senere fant ut var riktig likevel. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 MaxRPM: Det skulle jeg likt å sett. En flat jorder som har lenge vært overbevist om flat jord dra ned til Antarktis og oppleve 24 timer sol og stjernene gå klokkevis rundt sigma octantis. Der hengte du bjella på katten. Det er ikke kunnskap dere søker, og dere er livredde for å oppdage noe som torpederer det dere tror på. Men du har nok rett. Ingen flatjorder er interessert i å dra til Antarktis, og det er nå det samme for meg. Men ikke kom med svada om at vi andre ikke er interessert i å lære noe nytt! Ingen kan torpedere sannheten, og sannheten er at jorden er flat. Har du vært på sydpolen og opplevd 24 timer med sol ? Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Vel, jeg lærte også på skolen at det er 23 grader, Men vi bør likevel ikke henge oss opp i slike detaljer, for det betyr jo heller ikke noe, fordi jorden er flat.Så siden du lærte at påstanden er 23 grader. Går du da rundt og sier at du lærte påstanden er 66 grader? Slikt er løgn. Man må vel være av en helt spesifikk moralsk skole før man syntes det er greit med løgn slik du her sier er greit. Håper du gikk ut av den skolen med gode karakterer. Begge deler er løgn uansett, så hva er forskjellen ? Jeg gikk ut av skolen med ganske brukbare karakterer. men siden det meste jeg lærte på skolen er løgn, så måtte jeg jo begynne å lære ting på nytt uansett. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Begge deler er løgn uansett, så hva er forskjellen ?Nei vett'u hva. Men det forklarer jo endel... La oss si jeg sier du har rødt hår. En annen her sier min påstand er at du har brunt hår. Ser du at den første kan være feil fordi jeg ikke vet bedre, mens den andre er ren løgn? Ser du ikke forskjellen burde du gå litt i deg selv. Jeg gikk ut av skolen med ganske brukbare karakterer. men siden det meste jeg lærte på skolen er løgn, så måtte jeg jo begynne å lære ting på nytt uansett.Ut av den spesielle moralske skolen hvor løgn er greit, mente jeg. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Har du vært på sydpolen og opplevd 24 timer med sol ?Har du vært der og ikke opplevd det? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå