Budeia Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 NASA er også på youtube. Et speil er vel ikke helt det samme som et vannspeil.. Beklager nesten å måtte si det til dere som er så ivrige, men The ancients conceived of the expanded sky as an arch or vault the outmost edge of which touched the extreme limits of the earth Sitat fra http://biblehub.com/greek/3772.htm Nåh. Menneskene i gamle kulturer trodde altså på domen, himmelhvelvingen. De trodde også på flere enn en himmel, de trodde på himlene. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Er vi enige i at et speil er flatt? Hvordan ser lamper ut i et speil? Blir de lange streker? Ikke det nei. Da er det vel en annen grunn da. Heller ikke hvis det er mørkt i rommet, og lampen holdes på sida av speilet? Jeg vet ikke hva slags speil du har hjemme. Mine bare reflekterer lys. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 NASA er også på youtube. Et speil er vel ikke helt det samme som et vannspeil.. Beklager nesten å måtte si det til dere som er så ivrige, men The ancients conceived of the expanded sky as an arch or vault the outmost edge of which touched the extreme limits of the earth Sitat fra http://biblehub.com/greek/3772.htm Nåh. Menneskene i gamle kulturer trodde altså på domen, himmelhvelvingen. De trodde også på flere enn en himmel, de trodde på himlene. Tror du er på vidvanke, frøken Strømpe. Mener du at siden enkelte gamle kulturer trodde på dette så må det være slik? Skal jeg begynne å ramse opp mange andre ting som enkelte andre kulturer i gammel tid trodde på? 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Et speil er vel ikke helt det samme som et vannspeil..Dette er vel noe av det riktigste du har sagt om fysikk så langt. Så hvordan er de forskjellige? Dere (for du er ikke alene om det) sier den lange refleksjonen er fordi vannet er flatt. Et speil er også flatt, men har ikke slik refleksjon. Ergo er det ikke fordi det er flatt. Det må være noe annet. Hele denne "flate ting gir lange refleksjoner" er en av de merkeligste flat jord argumentene dere har. Men jeg vet hva dere mener. I god gammel religiøs retorikk av typen "om du tar feil betyr det at jeg har rett", mener dere en kurve ikke kunne gitt en slik refleksjon. Noe som ikke er samme som at en flate nødvendigvis gir en slik refleksjon, men hvem bryr seg vel om detaljer så lenge man kan finne et argument. Ganske mange av dere går sågar så langt at dere sier at refleksjon av solen ville ikke vært synlig på en globe. Så spørsmålet er: Hvorfor blir det en slik lang refleksjon? For det at det er flatt er helt klart ikke nok. Nåh. Menneskene i gamle kulturer trodde altså på domen, himmelhvelvingen. De trodde også på flere enn en himmel, de trodde på himlene. De trodde også torden kom av en svær nordmann med hest og vogn som red over himmelen. 6 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Nåh. Menneskene i gamle kulturer trodde altså på domen, himmelhvelvingen. De trodde også på flere enn en himmel, de trodde på himlene. De trodde også torden kom av en svær nordmann med hest og vogn som red over himmelen. Geiter, faktisk. Tor brukte geiter for å trekke vogna si. Tanngnjóstr og Tanngrisnir. *gå tilbake til kroken sin* 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Nåh. Menneskene i gamle kulturer trodde altså på domen, himmelhvelvingen. De trodde også på flere enn en himmel, de trodde på himlene. De trodde også torden kom av en svær nordmann med hest og vogn som red over himmelen. Geiter, faktisk. Tor brukte geiter for å trekke vogna si. Tanngnjóstr og Tanngrisnir. *gå tilbake til kroken sin* Ah, ja. Det var vel pappa'n hans som hadde blekkspruthest,og så blander jeg det sammen. 2 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) NASA er også på youtube. Et speil er vel ikke helt det samme som et vannspeil.. Beklager nesten å måtte si det til dere som er så ivrige, men The ancients conceived of the expanded sky as an arch or vault the outmost edge of which touched the extreme limits of the earth Sitat fra http://biblehub.com/greek/3772.htm Nåh. Menneskene i gamle kulturer trodde altså på domen, himmelhvelvingen. De trodde også på flere enn en himmel, de trodde på himlene. *facepalm* Mennesker i gamle kulturer trodde også på Odin og Tor. Eller en rund jord https://urfolka.wordpress.com/mayaindianere-regnskogens-tapte-rike/ Endret 12. juni 2017 av theGunner76 1 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Greit at temaet tidvis er latterliggjort, men vi trenger ikke poste photoshoppede bilder. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Etter min erfaring skal det være et svært lite og dimmet lys som holdes sidelengs, et stykke over en blank flate. Et parkettgulv fungerer. Nå var det spesielt Bibelens oversettelse vi diskuterte, selv om det er korrekt at alle de gamle kulturene trodde på flat jord. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Forstår du hva strekene i kartene betyr? 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Etter min erfaring skal det være et svært lite og dimmet lys som holdes sidelengs, et stykke over en blank flate.Se det. Der brukte du ikke ordet "flat" i det hele tatt. "Blank" ble det plutselig nå. Hele det repeterende poenget alle dere bruker om dette er hvordan det ser ut når det er flatt. Solnedgangbilder er da det eneste beviset dere har, og absolutt ingen andre tilfeller av refleksjoner i noe flatt gir samme effekt. Er ikke det litt rart? Er det da nærliggende å si at det ikke er det flate som gir denne effekten? Kan det være at denne lange solrefleksjonen kommer av noe annet? Et parkettgulv fungerer.Fordi det er flatt, eller er det andre ting med parkett som kan gi effekten? Og - om du har slik refleksjon i parketten din burde du rett og slett få lagt nytt gulv på garantien, for det der er fryktelig dårlig arbeid. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Så et bilde tidligere av bremselyset på en gammel bil, som lagde en slik effekt, i regnvær. Og det er naturligvis andre bilder. Her er et bilde som heter "The Ghost car in Russia", som etter alt å dømme ble etterforsket siden de andre bilene hadde denne effekten, men ikke denne suspekte spøkelsesbilen! En sprø verden, haha! Lurer i tillegg på hvorfor Tor er mer populært som navn, enn Tanngrisne og Tanngnist. Rent merkelig... Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Så et bilde tidligere av bremselyset på en gammel bil, som lagde en slik effekt, i regnvær. Og det er naturligvis andre bilder. Men... Du skjønte det at ingen sier det ikke kan bli slik refleksjon, ikke sant? Derimot er det ikke fordi det er flatt. Det kan sees ved at andre flate ting ikke reflekterer på denne måten. Ergo er det ikke det at jorden er flat som gjør at solen får en slik lang refleksjon. Og bildet av billys. Prøver du si at billysrefleksjoner beviser at jorden er flat? 2 Lenke til kommentar
SVD Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Man må ikke være ekspert for å utføre eksperimenter, men jeg har større tiltro til eksperter. På samme måte som at jeg sikkert skulle klart å finne en åre i armen din og tappe litt blod og sette prøven i maskinen. Men jeg tviler sterkt på at jeg kunne tolket resultatet på en god måte. Hvor dypt stikker mistroen til vitenskap og eksperter? Hvordan er du i stand til å skrive på dette forumet? Har du fundamental mistillit til din lege? Om bilen din ikke starter, ringer du naboen eller verkstedet? Han ringer NASA å ber de slutte å sabotere bilen hans. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Greit at temaet tidvis er latterliggjort, men vi trenger ikke poste photoshoppede bilder. Alle bildebevis som blir postet av globusfolket blir avfeid som photoshoppede. Globusfolket får altså ikke lov å poste bilder lenger? Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Greit at temaet tidvis er latterliggjort, men vi trenger ikke poste photoshoppede bilder. Alle bildebevis som blir postet av globusfolket blir avfeid som photoshoppede. Globusfolket får altså ikke lov å poste bilder lenger? Joda, men tenker bare at det kanskje ikke er med på å underbygge saken vår Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Så et bilde tidligere av bremselyset på en gammel bil, som lagde en slik effekt, i regnvær. Og det er naturligvis andre bilder. Men... Du skjønte det at ingen sier det ikke kan bli slik refleksjon, ikke sant? Derimot er det ikke fordi det er flatt. Det kan sees ved at andre flate ting ikke reflekterer på denne måten.Ergo er det ikke det at jorden er flat som gjør at solen får en slik lang refleksjon. Og bildet av billys. Prøver du si at billysrefleksjoner beviser at jorden er flat? Det at en billykt over våt asfalt ligner perfekt på en solnedgang, er helt avgjørende. Har ikke noe å si at du er skuffet over resultatet i et vanlig speil. I første rekke må en jo lete etter speilbilder i vann, for å se en miniatyr av en solnedgang ved vann? 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Det at en billykt over våt asfalt ligner perfekt på en solnedgang, er helt avgjørende. Har ikke noe å si at du er skuffet over resultatet i et vanlig speil. I første rekke må en jo lete etter speilbilder i vann, for å se en miniatyr av en solnedgang ved vann? Se der ja. Nå begynner du nærme deg. Likheten her er ikke at det er flatt, men at det er ... vann. Se det ja. Så den lange refleksjonen betyr ikke at det er flatt slik det benyttes for bevis som, men at ... EDIT: Og hva mente du med at jeg er skuffet over resultatet i et vanlig speil? Endret 13. juni 2017 av fokkeslasken 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Nå tror jeg kanskje jeg skjønte hva du mente. Det at en billykt over våt asfalt ligner perfekt på en solnedgang, er helt avgjørende.Nei. Solnedgang over havet brukes som bevis på at underlaget er flatt. Ergo er det det flate som må skape refleksjonen. Ikke at det er en sol. Ikke at det er hav. Ikke at det er kveld. Kun at det er flatt. Har ikke noe å si at du er skuffet over resultatet i et vanlig speil.Det har alt å si om ikke andre flate flater reflekterer på samme måte, da dette jo er nettopp hva dere sier det skal gjøre. En flat jord kan ikke få et unntak på hvordan flatt reflekterer for så å bruke dette som bevis på at det er flatt (!) I første rekke må en jo lete etter speilbilder i vann, for å se en miniatyr av en solnedgang ved vann?Er du av den oppfatning at vi leter etter bilder av solnedganger her? Solnedgangen er flat jords bevis på at jorden er flat. Ergo må dette være en kvalitet ved en refleksjon i noe flatt. Hvis ikke kan det jo ikke være noe bevis for at det er en refleksjon i noe flatt. Noe annet gir jo ingen mening verken logisk, fysisk eller sågar lingvistisk (språklig). Endret 13. juni 2017 av fokkeslasken 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå