Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Så du ser helt i bort ifra at vitenskap kun er en metode?

Science is a systematic enterprise that builds and organizes knowledge in the form of testable explanations and predictions about the universe.

-

the intellectual and practical activity encompassing the systematic study of the structure and behaviour of the physical and natural world through observation and experiment.

Vitenskap betyr bare at det er testbart og verifiserbart

Dette var nok kanskje meningen en gang, men i dag vil vitenskapsfolk at vi bare skal tro det de sier og ikke teste noe.

De fleste gjør akkurat dette, de tror blindt på det ekspertene sier, men det er stadig flere som våkner og finner ut at ting er slett ikke som "vitenskapsfolkene" sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan, med to pinner - en til hver kamerat på to forskjellige lokasjoner, finne at jorda er rund. Bare ved å se på skyggen pinnen kaster. "Aldri vært bekreftet", dette er direkte trolling

Hvorfor mener du at skyggen pinnene kaster er bevis på en rund balljord ?

Du får jo samme resultat på en flat jord, ganske enkelt fordi solen er ikke like høyt på himmelen.

Fordi på en flat jord så MÅ skyggen kaste skygge i en annen retning etterhvert som sola beveger seg? Dette burde være enkel matematikk, syns du ikke?

Ja, men hva er problemet ?

Det samme vil jo også skje på en rund jord.

Mener du seriøst at bevegelsesmønsteret til sola kan være like på en flat og en rund jord?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var nok kanskje meningen en gang, men i dag vil vitenskapsfolk at vi bare skal tro det de sier og ikke teste noe.

De fleste gjør akkurat dette, de tror blindt på det ekspertene sier, men det er stadig flere som våkner og finner ut at ting er slett ikke som "vitenskapsfolkene" sier.

Det er jo derfor vi gang på gang ber dere teste og sjekke selv, men du sier jo selv du ikke vil fordi du heller vil stole blindt på andre som har gjort det enn å sjekke selv :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan, med to pinner - en til hver kamerat på to forskjellige lokasjoner, finne at jorda er rund. Bare ved å se på skyggen pinnen kaster. "Aldri vært bekreftet", dette er direkte trolling

Hvorfor mener du at skyggen pinnene kaster er bevis på en rund balljord ?

Du får jo samme resultat på en flat jord, ganske enkelt fordi solen er ikke like høyt på himmelen.

Fordi på en flat jord så MÅ skyggen kaste skygge i en annen retning etterhvert som sola beveger seg? Dette burde være enkel matematikk, syns du ikke?

Ja, men hva er problemet ?

Det samme vil jo også skje på en rund jord.

Mener du seriøst at bevegelsesmønsteret til sola kan være like på en flat og en rund jord?

Ja.  

Lenke til kommentar

Det er jo derfor vi gang på gang ber dere teste og sjekke selv, men du sier jo selv du ikke vil fordi du heller vil stole blindt på andre som har gjort det enn å sjekke selv :)

Jeg stoler på folk som er i samme situasjon som meg selv, og jeg vet at de som laget videoene er vanlige folk som har brukt av sine egne ressurser og av sin egen fritid for å foreta eksperimenter for å finne frem til sannheten, de er i utgangspunktet lurt til å tro at jorden er rund, slik vi alle er, og mange har også begynt med egne eksperimenter for å få bekreftet dette, men finner fort ut at jorden er flat og ikke rund som de har lært på skolen.

Jeg vet også at dette er riktig fordi Gud sier i Bibelen at jorden er flat, og fordi mine egne erfaringer og observasjoner forteller med at jorden er flat.

Hvis du tenker over dette, så ser du også at all logikk tilsier en flat jord. Det er ganske enkelt umulig at jorden kan være rund som en ball.

Lenke til kommentar

Altså, du stoler blindt kun på de som har nøyaktig samme meninger som deg selv og kommer frem til nøyaktig det resultatet du vil? Er ikke dette selve definisjonen på blind tro?

Å overse alt av beviser, forsøk og logikk som ikke stemmer 100% med det man selv mener :)

Du beskrev egentlig deg selv 100% nøyaktig når du skrev "De fleste gjør akkurat dette, de tror blindt på det ekspertene sier, men det er stadig flere som våkner og finner ut at ting er slett ikke som "vitenskapsfolkene" sier."

Men, hvilke konkrete erfaringer og observasjoner har du gjort som beviser flat jord? Da kan jeg teste og doumentere dette selv og ikke stole blindt på deg :)

Jeg får sikkert med flere også som kan teste og dokumentere det samme, og på den måten bevise det.

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så du ser helt i bort ifra at vitenskap kun er en metode?

Science is a systematic enterprise that builds and organizes knowledge in the form of testable explanations and predictions about the universe.

-

the intellectual and practical activity encompassing the systematic study of the structure and behaviour of the physical and natural world through observation and experiment.

Vitenskap betyr bare at det er testbart og verifiserbart

For ingen har jo bedt deg om å teste selv for å sjekke i denne tråden.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ok, dette her er saken:

Siden det ikke står noe sted i bibelen at jorda er flat, så hører dette strengt tatt ikke på religionsforumet da det er missledende å putte dette under "kristendom" (eller for den saks skyld en hvilken som helst annen trosretning uansett hvor feil de måtte ta)

det burde vært et annet forum her som heter "konspirasjoner og alternative teorier" e.l hvor denne tråden burde flyttes. et eget konspirasjonsforum hadde sikkert blitt populært også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om man er snill kan det romme både livssyn og filosofi.

Noen som har sett @MaxRPM forresten? Han skylder meg noen svar...

er det en ting diskusjon.no virkelig mangler så er det et skikkelig fruktkake-forum der alle som bærer tinnfoliehatt og er stolt av det kan diskutere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, du stoler blindt kun på de som har nøyaktig samme meninger som deg selv og kommer frem til nøyaktig det resultatet du vil? Er ikke dette selve definisjonen på blind tro?

Å overse alt av beviser, forsøk og logikk som ikke stemmer 100% med det man selv mener :)

Du beskrev egentlig deg selv 100% nøyaktig når du skrev "De fleste gjør akkurat dette, de tror blindt på det ekspertene sier, men det er stadig flere som våkner og finner ut at ting er slett ikke som "vitenskapsfolkene" sier."

Men, hvilke konkrete erfaringer og observasjoner har du gjort som beviser flat jord? Da kan jeg teste og doumentere dette selv og ikke stole blindt på deg :)

Jeg får sikkert med flere også som kan teste og dokumentere det samme, og på den måten bevise det.

Det jeg snakker om er erfaringer som jeg har opparbeidet meg gjennom hele livet, og observasjoner som jeg selv har gjort og fremdeles gjør hver eneste dag.

Det kan være så enkelt som å sitte ved stranden og se etter en båt som du ikke kan se med bare øynene, men når du tar en kikkert eller et kamera med sterk zoom så ser du den, og med zoomen så kan du også "trekke den til deg"

Eller at du ser en øy eller fjellkjede langt borte som ville vært umulig å se hvis jorden var rund som en ball.

Det er mange slike små hint om at jorden er flat, for på en rund jord ville det heller ikke finnes noen flate områdetr.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

ok, dette her er saken:

Siden det ikke står noe sted i bibelen at jorda er flat, så hører dette strengt tatt ikke på religionsforumet da det er missledende å putte dette under "kristendom" (eller for den saks skyld en hvilken som helst annen trosretning uansett hvor feil de måtte ta)

det burde vært et annet forum her som heter "konspirasjoner og alternative teorier" e.l hvor denne tråden burde flyttes. et eget konspirasjonsforum hadde sikkert blitt populært også.

Ordene "jorden er flat" er riktignok ikke å finne i Bibelen, men det er flere vers i Bibelen som omhandler en flat og urørlig jord, og som ikke kan misforstås.

Dette kommer uansett inn under religon,filosofi og livssyn.

Lenke til kommentar

Man observerer her fra sidelinja at Gammel Nok behendig ignorerer direkte spørsmål som går på å spesifisere eksakt hvilke eksperimenter og observasjoner han/hun har gjort som bekrefter at jorda er flat, og fortsetter å gjemme seg bak tåkeprat og heller tafatte forsøk på å fremstå som en autoritet som ikke under noen omstendighet skal betviles. Mye slik vedkommende selv beskylder oss "rundjordere" for å være ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

'Jorden er urørlig' kan også tolkes dithen at det føles veldig stabilt der man står. Man merker jo ikke at jorden beveger seg..?

Samme med 'flat jord', mange områder i verden som er paddedlatt.

De tekstene jeg har lest fra bibelen, som omhandler dette, taler så absolutt ikke for en flat jord..

Lenke til kommentar

'Jorden er urørlig' kan også tolkes dithen at det føles veldig stabilt der man står. Man merker jo ikke at jorden beveger seg..?

Samme med 'flat jord', mange områder i verden som er paddedlatt.

De tekstene jeg har lest fra bibelen, som omhandler dette, taler så absolutt ikke for en flat jord..

Poenget er at Bibelen skal ikke "tolkes" for da blir ting tolket slik de som tolker dem helst vil ha det.

Det er ganske riktig mange områder i verden som er helt flate, og dette ville vært umulig om jorden hadde vært rund som en ball.

Men dette tenker ikke folk over.

Det fins ikke noen flate områder på en rund ball.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du tolker bibelen som du vil hva gjør deg spesiell?

jorden føles helt flat ut for meg i det daglige, så det er ikke så rart at de lavpanna folka som skrev bibelen tolket verden slik.

heldgvis har noen av oss blitt noen hakk smartere og funnet ut hvordan det egentlig er, og som kan bevises.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

du tolker bibelen som du vil hva gjør deg spesiell?

jorden føles helt flat ut for meg i det daglige, så det er ikke så rart at de lavpanna folka som skrev bibelen tolket verden slik.

heldgvis har noen av oss blitt noen hakk smartere og funnet ut hvordan det egentlig er, og som kan bevises.

Jeg "tolker" ikke Bibelen, jeg forholder meg til det som står der,

Hvis du føler at jorden er flat så betyr det at jorden ER flat.

Folk er ikke blitt noe smartere enn før, tvert imot så er folk flest i dag mye dummere enn før. Dette kommer av to ting, den første er at folk flest har forkastet Gud og har funnet seg mange forskjellige avguder som de tilber.

Den andre grunnen er at de er så blinde i sin tilbedelse av disse avgudene at de ser ikke og forstår ikke hva som foregår i verden rundt dem, og de tør ikke engang stole på sine egne sanser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ehm.... folk flest ER medlem av er religion, så ja jeg kan forstå hva du mener.

hvis jeg sitter i en bil, som føles ut som kjører i 60Km/t, men den egentlig kjører i 150km/t

prøver du å fortelle meg at bilen kjører i 60km/t?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...