maxRPM Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2017 Moderatorer fortjener en Jeg har tenkt på en ting siden sist jeg prøvde å få forklaringer rundt fysikk og ting som skjer på en flat jord. Nå er det ikke alle som presterer å avfeie absolutt alt som poengteres av fysikk som ville vært identisk om jorden er flat + at vi alle kan observere det. Så; Angående vekt og at ting faller nedover så lurer jeg på hvordan dere vil forklare vann, hvorfor ting av samme materiale og vekt vil enten flyte eller synke basert på formen. Blir vekten forandret når man forandrer formen? Flyter ting som er lettere enn vann og ting som er tyngre synker? Lettere og tyngre er jo, slik jeg har forstått det, eneste grunnen til at ting går opp eller ned, gjelder dette for vann også? All fysikk som vi kan måle fungerer på samme måte på en flat jord. Det er bare denne Cavendish konstanten vi ikke tror på som kan regne ut planetenes masse. Det kan være at Cavendish jukset med å ta gjennomsnitts massen på jordens volum som er en "sfære" med radius på "6000kilometer" Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2017 Romfantasiene på 60 tallet overgår alt. Hjelmer med svivel og i denne videoen en ballong som er ti etasjer høy kan blåse seg opp 1600 kilometer over jorden som er et vakum. Ingen problem. Vi bruker bare ikke denne fantastiske teknologien idag. Samme som don Pettit "astronauten" på ISS som sier vi ikke kan dra tilbake til månen fordi vi har mistet den teknologien https://youtu.be/bPjxXJ04XkU Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Moderatorer fortjener en Jeg har tenkt på en ting siden sist jeg prøvde å få forklaringer rundt fysikk og ting som skjer på en flat jord. Nå er det ikke alle som presterer å avfeie absolutt alt som poengteres av fysikk som ville vært identisk om jorden er flat + at vi alle kan observere det. Så; Angående vekt og at ting faller nedover så lurer jeg på hvordan dere vil forklare vann, hvorfor ting av samme materiale og vekt vil enten flyte eller synke basert på formen. Blir vekten forandret når man forandrer formen? Flyter ting som er lettere enn vann og ting som er tyngre synker? Lettere og tyngre er jo, slik jeg har forstått det, eneste grunnen til at ting går opp eller ned, gjelder dette for vann også? All fysikk som vi kan måle fungerer på samme måte på en flat jord. Det er bare denne Cavendish konstanten vi ikke tror på som kan regne ut planetenes masse. Det kan være at Cavendish jukset med å ta gjennomsnitts massen på jordens volum som er en "sfære" med radius på "6000kilometer" Dere tror altså på gravitasjon som dere har benektet iherdig i lang tid? Dere tror altså på at alle utregninger når det kommer til jordens areal er riktig? Dere tror altså på at raketter kan få fremdrift i vakum? Alt dette kan måles med samma målemetoder dere bruker til diverse ting, men dere har bare avfeid det med "Because eliten", "Because NASA" Merkelig dette med å skyte seg selv i foten. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Nok et bevis for at jorda ikke er flat: bare å gå inn på flight info og se på rutene mellom f.eks Johannesburg og Sydney, en tur som tar ca 13 timer. Hvis jorda var flat ville ikke dette være teknisk mulig såfremt de ikke benytter spesielle 'konspirasjonsfly' som går langt raskere enn andre. Vet aldri før man har tatt flyet om det virkelig er direkte. Før i tiden så var jo det nesten ikke noen direktefly mellom desse sørlige byene. De gikk heller en dobbel omvei på en globe. Men på en flat jord er det midt i mellom byene mellom landingene blir. Det er flust av dokumentasjon på at flyrutene er genuine og faktisk direkte. Årsaken til at det ikke er så mange av disse rutene er grunnet lavt passasjergrunnlag. La oss ta ruta mellom Chile og Australia. Dette er ruta på vårt vanlige rund-jord kart: Hvis jorda var flat ville ruta sett slik ut: Og enhver ser jo galskapen i det. På globusen ser ruta rimelig rett ut: Kan du forklare dette på en vettug måte? Endret 4. juni 2017 av Garamond 3 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Nok et bevis for at jorda ikke er flat: bare å gå inn på flight info og se på rutene mellom f.eks Johannesburg og Sydney, en tur som tar ca 13 timer. Hvis jorda var flat ville ikke dette være teknisk mulig såfremt de ikke benytter spesielle 'konspirasjonsfly' som går langt raskere enn andre.Vet aldri før man har tatt flyet om det virkelig er direkte. Før i tiden så var jo det nesten ikke noen direktefly mellom desse sørlige byene. De gikk heller en dobbel omvei på en globe. Men på en flat jord er det midt i mellom byene mellom landingene blir. Det er flust av dokumentasjon på at flyrutene er genuine og faktisk direkte. Årsaken til at det ikke er så mange av disse rutene er grunnet lavt passasjergrunnlag. La oss ta ruta mellom Chile og Australia. Dette er ruta på vårt vanlige rund-jord kart: Hvis jorda var flat ville ruta sett slik ut: Og enhver ser jo galskapen i det. På globusen ser ruta rimelig rett ut: Kan du forklare dette på en vettug måte? Hvis man går etter slik rutene var før direkterutene så var jo det Sydney los angeles Santiago. Tegn den streken på et flat jor kart og en globus. Endret 4. juni 2017 av Hårek Fjernet bilder fra megasitat Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Man skal altså ignorere de rutene som ikke passer inn i deres verden? 8 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2017 Moderatorer fortjener en Jeg har tenkt på en ting siden sist jeg prøvde å få forklaringer rundt fysikk og ting som skjer på en flat jord. Nå er det ikke alle som presterer å avfeie absolutt alt som poengteres av fysikk som ville vært identisk om jorden er flat + at vi alle kan observere det. Så; Angående vekt og at ting faller nedover så lurer jeg på hvordan dere vil forklare vann, hvorfor ting av samme materiale og vekt vil enten flyte eller synke basert på formen. Blir vekten forandret når man forandrer formen? Flyter ting som er lettere enn vann og ting som er tyngre synker? Lettere og tyngre er jo, slik jeg har forstått det, eneste grunnen til at ting går opp eller ned, gjelder dette for vann også? All fysikk som vi kan måle fungerer på samme måte på en flat jord. Det er bare denne Cavendish konstanten vi ikke tror på som kan regne ut planetenes masse. Det kan være at Cavendish jukset med å ta gjennomsnitts massen på jordens volum som er en "sfære" med radius på "6000kilometer" Dere tror altså på gravitasjon som dere har benektet iherdig i lang tid? Dere tror altså på at alle utregninger når det kommer til jordens areal er riktig? Dere tror altså på at raketter kan få fremdrift i vakum? Alt dette kan måles med samma målemetoder dere bruker til diverse ting, men dere har bare avfeid det med "Because eliten", "Because NASA" Merkelig dette med å skyte seg selv i foten. Man kan måle fall på 9,81 meter per sekund i andre. Har ingenting med Cavendish konstanten eller jordens sfære volum å gjøre. Man kan måle sin egen vekt i newton. Og finne opp de andre tallene i formelen som jordens masse som er nesten like massivt som jern sier de. Dermed er jordens indre en diger glohet jernmasse. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Hvis man går etter slik rutene var før direkterutene så var jo det Sydney los angeles Santiago. Tegn den streken på et flat jor kart og en globus. Så fordi man før direkteruten tok en omvei, så finnes ikke direkteruten idag? Tegn det hvorsomhelst slik at det blir logisk. 5 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 "Så fordi man før direkteruten tok en omvei, så finnes ikke direkteruten idag? Tegn det hvorsomhelst slik at det blir logisk." Hvis vi sier at Hollywood-stjernen John Travolta var den som ankom på Quantas' 90-årsjubileum i Sydney, kan vi trygt gå ut fra at det han demonstrerer bare er tøv. Disse markeringene er et spill fra eliten. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Seriøst Widewanka, enten så trenger du (snart) akutt hjelp eller så bare finner du på hva som helst for å trolle eller noe i den duren. Jorden er ikke flat pga. John Travolta. 7 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Hvis vi sier at Hollywood-stjernen John Travolta var den som ankom på Quantas' 90-årsjubileum i Sydney, kan vi trygt gå ut fra at det han demonstrerer bare er tøv. Hvorfor er det tøv, og hva er det han demonstrerer? Hva er vitsen med å slenge ut meningsløse og uforståelige påstander? 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Moderatormelding Ta ballen, ikke spilleren. Persondiskusjon eller personangrep er ikke tillatt.Tilbakemelding tas på PM Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Det er en taktikk fra hemmelige organisasjoner å stemple folk som sinnssyke, når de har funnet ut sanneheten. Jeg kan jo ikke bevise noe, men John Travolta er en skuespiller fra Hollywood. En skuespiller...! Som visstnok også er scientolog, og sikkert mange andre ting. Ikke en person jeg vil bedømme som troverdig. "Let Her In", La henne overtale deg? Urgh. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Jeg kan jo ikke bevise noe, men John Travolta er en skuespiller fra Hollywood. En skuespiller...! Som visstnok også er scientolog, og sikkert mange andre ting. Ikke en person jeg vil bedømme som troverdig. Du utelater jo det viktigste i denne sammenhengen. Han er en habil pilot, med flere jetfly i stallen. Hans troverdighet i denne sammenheng vil jeg bedømme som langt høyere enn din. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 En youtube-kommentar sier "These ANZ (Air New Zealand) flights are using Boeing 777s ... so clearly they are fake flights. If they were flying Cessnas non-stop it would at least be semi-believable!!" Altså, det er ikke troverdig med slike flights som bruker Boeing 777? Jeg har ikke peiling... Kanskje du bør finne deg bedre kilder. Boeing 777 har en rekkevidde opp til 15 844 km. 1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Og 777-300er (som står extended reach), har rekkevidde på 17.200km. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Man foretrekker åpenbart å tro at gravitasjonen er løsningen på alt, framfor å velge den logiske løsningen at jorda er en flat runding og må ende et sted. Din forståelse av logikk er nok ikke den de fleste har. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Flat Earth TEST That PROVES EVERYTHING This Will Convince You! WATCH THIS! https://www.youtube.com/watch?v=16IK6qefqoo Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Flat Earth TEST That PROVES EVERYTHING This Will Convince You! WATCH THIS! https://www.youtube.com/watch?v=16IK6qefqoo Bare en time? Kylling. Denne er fire timer: https://www.youtube.com/watch?v=dm9LftIShTM Og denne 6 timer og 13 minutter: https://www.youtube.com/watch?v=GhRiLP32qfs Det blir ikke mer overbevisende enn det. 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Flat Earth TEST That PROVES EVERYTHING This Will Convince You! WATCH THIS! https://www.youtube.com/watch?v=16IK6qefqoo Bare en time? Kylling. Denne er fire timer:https://www.youtube.com/watch?v=dm9LftIShTM Og denne 6 timer og 13 minutter: https://www.youtube.com/watch?v=GhRiLP32qfs Det blir ikke mer overbevisende enn det. Hvorfor er det eneste dere kan stille opp med bare personangrep,hån og latterliggjøring ? Endret 5. juni 2017 av Gammel Nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå