Håvard Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det er ikke "min sannhet" At jorden er flat er sannheten, punktum. Sannheten er den samme for alle, enten de tror det eller ikke. Det fins ikke noe som er min sannhet eller din sannhet, FN viser et korrekt bilde av den flate jorden som vi kjenner den, grunnen til at jeg tidligere la ut det bilder du viser til, er at det er mulig at det fins mer land utenfor det kartet av den flate jorden som er på FNs logo. Men om det er slik vet vi ikke ennå, og derfor kan vi foreløpig holde oss til det kartet av en flat jord som bla er på FNs logo. Kan du komme med noen faktiske bevis for denne sannheten? Annet enn youtube-videoer med påstander? Og om FNs logo er korrekt, hvorfor har ingen reagert på at New Zealand er like stort som Norge, Australia er gigantisk osv? Og skipene som seiler på havene, hvorfor reagerer ikke de på at de seiler mye lengre enn de tror de skal? Vet de ikke hvor fort de seiler? Tror jeg snart har spurt dette spørsmålet ti ganger, og har fortsatt ikke fått et godt svar. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Problemene ligger i deres egne hoder. Det er en kombinasjon av egne fordommer og hjernevask av skolesystemet som gjør at dere ikke kan godta noen annen dokumentasjon enn den som viser at det verdensbildet med en rund jord som dere er programmert med. Inntil dere klarer å fjerne disse fordommene og dette programmerte verdensbildet, så kan ikke jeg eller noen andre mennesker hjelpe dere. Dette er jo bare tomme påstander. Du klarer ikke engang si hva vi er programmert til. Jeg kan faktuelt utlede de prosesser og resultater vi snakker om i denne tråden. Hvordan mener du det er et programmert verdensbilde? Jeg forstår seriøst ikke hvorfor du sier dette. Hvordan kan man være programmert til å tro på et resultat når man kan gjøre utledningen? Det er vel vist utenfor enhver tvil i denne tråden at flat jordere ikke klarer utlede egne resultater, mens med rund jord og gravitasjon så går det. Jeg kan sågar gjøre egne tester og utlede gravitasjonskonstanten. Det med intet mer enn en kalkulator, noen dingser med forskjellig vekt, et målebånd og en stoppeklokke. Og helt uten noen snodige formler jeg har blitt fortalt. Kun ren matematikk av gange og dele. Så her er problemet. Når jeg kan bevise at gravitasjonskonstanten er det den er og du ikke kan fortelle meg hvorfor det er feil - hvorfor skulle jeg tro på det du sier? For det du i praksis sier er at når jeg selv kan måle at alle objekter har en fart av drøye 9 meter per sekund etter ett sekunds fall, så er dette feil fordi jeg er hjernevasket? Det gir jo ingen mening. Gravitasjon vil selvfølgelig sørge for at alt sitter fast, fordi en kraft som er sterk nok til å holde havene fast til en rund jord som også spinner, vil selvfølgelig også føre til at havene blir så fast og solid at ingen mennesker, fisk eller sjødyr kan svømme i vannet, og ingen båter kan seile på vannet, Og ingen insekter, fugler, ballonger eller fly vil kunne lette fra jordoverflaten. Vi ville også ha problemer med å bevege oss på jorden fordi en slik sterk kraft ville jo da holde alt fast, det ville virke som et lim som limte oss alle fast til jordoverflaten. For hvis en slik kraft hadde eksistert så ville den være konstant, den kunne ikke være selektiv slik at den holdt havene fast, men likevel tillot oss å svømme i vannet og båter til å seile på vannet. Den kunne heller ikke være så sterk at den holdt på atmosfæren, mens den likevel tillot selv de minste insekter og sommerfugler å fly i luften. Gravitasjon er ikke lim. Det er en drakraft som gir akselerasjon (*). Det er ikke en festekraft. Den gir ikke vedheng. Den "tar ikke tak" i ting med en krok. Du virker til å tro dette, og så gir du oss "skylden" for at vi ikke kan få din misoppfatning av gravitasjon til å gi mening. (*) Akselerasjon er økning i hastighet dersom den ikke stoppes. Men om den stoppes vil kraften som gir akselerasjon fortsatt gi et press i den retningen. 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 [snip] Jeg er ikke medlem i noen religiøs sekt. Vel, da vet ikke du helt hva en sekt er for noe. Slik du beskriver deg selv, din tro og tingenes tilstand i denne og andre tråder så er du/dere en liten gruppe som har brutt ut av den generelle kristendommen. Alt og alle er visst en del av eliten og kirka er inkludert. De fleste kristne tror at jorden er en globe. https://snl.no/sekt_-_religi%C3%B8s_gruppe Jeg vet at de fleste kristne tror at jorda er en ball, og det er fordi de har forlatt Gud. De tror ikke lenger på Gud, for Gud sier i Bibelen at jorden er flat, og det er flere vers i Bibelen som omhandler den flate og ubevegelige jorden. At jeg ikke er medlem i noen sekt har jeg selv sagt tidligere, men jeg kan godt gjenta det her. Jeg er ikke medlem i noen kirke eller sekt. Jeg er en kristen som følger Jesus Kristus, Guds sønn, og INGEN andre. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Kan du komme med noen faktiske bevis for denne sannheten? Annet enn youtube-videoer med påstander? Og om FNs logo er korrekt, hvorfor har ingen reagert på at New Zealand er like stort som Norge, Australia er gigantisk osv? Og skipene som seiler på havene, hvorfor reagerer ikke de på at de seiler mye lengre enn de tror de skal? Vet de ikke hvor fort de seiler? Tror jeg snart har spurt dette spørsmålet ti ganger, og har fortsatt ikke fått et godt svar. Du kan jo bare spørre hvorfor ikke de som seiler jorda rundt ikke hele tida ville måtte navigere i "sirkel" i stedet for å ta peil direkte rundt jorda, hvis jorda virkelig var flat. Hvis det siste var en sannhet så måtte de konstant korrigere kursen for å unngå å kjøre rett i iskanten... Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Jeg vet at de fleste kristne tror at jorda er en ball, og det er fordi de har forlatt Gud. De tror ikke lenger på Gud, for Gud sier i Bibelen at jorden er flat, og det er flere vers i Bibelen som omhandler den flate og ubevegelige jorden. At jeg ikke er medlem i noen sekt har jeg selv sagt tidligere, men jeg kan godt gjenta det her. Jeg er ikke medlem i noen kirke eller sekt. Jeg er en kristen som følger Jesus Kristus, Guds sønn, og INGEN andre. Den urokkelige jorda har da blitt beveget på mange ganger, hvertfall i følge bibelversene du limte inn for en del sider siden. Hva tenker du om selvmotsigelsene i bibelen? Hvordan vet du at bibelen ikke er skrevet av en elite? Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Dere skriver om indoktrinering og lurerier på skolen. Mener dere alt? Mener du at matematikk er konstruert av eliten? At de har funnet på at 2+2=4?Ja akkurat dette er det jeg ikke forstår. Hvis jeg slipper et objekt og måler tiden det tar for å falle helt ned, da har det øket fra null til en viss hastighet i løpet av en viss avstand. Disse tallene er nøyaktig de samme for alle objekter. Og dette er feil fordi vi er indoktrinert? Jeg kan for mitt bare liv ikke forstå hvordan det gjør meg til en satanist. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Jeg kan for mitt bare liv ikke forstå hvordan det gjør meg til en satanist. 4 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Kan du komme med noen faktiske bevis for denne sannheten? Annet enn youtube-videoer med påstander? Og om FNs logo er korrekt, hvorfor har ingen reagert på at New Zealand er like stort som Norge, Australia er gigantisk osv? Og skipene som seiler på havene, hvorfor reagerer ikke de på at de seiler mye lengre enn de tror de skal? Vet de ikke hvor fort de seiler? Tror jeg snart har spurt dette spørsmålet ti ganger, og har fortsatt ikke fått et godt svar. Sannheten ligger i videoene. Dvs meningen er at du skal se på videoene, og selv komme frem til sannheten ved å bruke din egen fornuft og evne til å tenke. Deretter kan du evt gå ut for å observere selv, og gjøre dine egne eksperimenter om du vil. At ingen har reager på FN logoen, er jo fordi alle er så hjernevasket og så programmert med denne balljorden at de kan ikke se eller godta noe annet, selv om makthaverne gjør narr av oss med sine mange skjulte hint og antydninger, mange av dem også i full offentlighet slik som FNs logo. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Kan du fortelle mer om vekten til helium du godeste herr Gammel Nok 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Nei, det føles ikke "deilig" Det føles uendelig trist å si dette, for jeg hater ingen og prøver ikke å lure noen, jeg vil bare at alle skkal finne sannheten og bryte ut av dette "fengslet" som denne verdens sataniske ledere har skapt for å holde oss nede og for å ubdertrykke og utnytte oss. Ytterst få ganger føles noe deilig fordi man hater noen. Som regel er det kun tilfredsstillelse av egne lyster. Det fungerer helt glimrende uten hat. Og du virker til å ville kalle folk satanister, arrogante og slike ting litt oftere enn normalen helt uten grunn. Så etterhvert er det naturlig å begynne å lure på om du bare nyter det. Det føles uendelig trist,For det at du kaller folk satanister er hva som får dem til å innse at de er satanister? Det skal ikke mye livsvisdom til for å lære at folk som kalles stygge ting ikke tar det som om det er et godt råd. Jeg begynner seriøst å lure på om nic'et ditt betyr at du er gammel nok til å kjøre moped. Men la meg få dele litt ekte livsvisdom med deg. Helt gratis. - Når folk sier stygge ting eller behandler meg stygt, da tar jeg det ikke personlig. For folks utsagn er en refleksjon av dem selv, disse tankene kommer fra ingen andre enn dem selv, denne måten å forholde seg til andre er ikke mer enn deres eget mørke indre som de ikke klarer bære alene - og det er synd på de som forholder seg til verden på denne måten. Så for all del. Spre rundt deg med sataniststempler til krampa tar deg. At du ikke klarer se verden for annet enn dette onde mørke er intet noen her misunner deg, og jeg kan garantere at ingen her har lyst til å dele ditt overskyggede virkelighetsbilde. Endret 31. mai 2017 av fokkeslasken 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Problemene ligger i deres egne hoder. Det er en kombinasjon av egne fordommer og hjernevask av skolesystemet som gjør at dere ikke kan godta noen annen dokumentasjon enn den som viser at det verdensbildet med en rund jord som dere er programmert med. Inntil dere klarer å fjerne disse fordommene og dette programmerte verdensbildet, så kan ikke jeg eller noen andre mennesker hjelpe dere. Dette er jo bare tomme påstander. Du klarer ikke engang si hva vi er programmert til.Jeg kan faktuelt utlede de prosesser og resultater vi snakker om i denne tråden. Hvordan mener du det er et programmert verdensbilde? Jeg forstår seriøst ikke hvorfor du sier dette. Hvordan kan man være programmert til å tro på et resultat når man kan gjøre utledningen? Det er vel vist utenfor enhver tvil i denne tråden at flat jordere ikke klarer utlede egne resultater, mens med rund jord og gravitasjon så går det. Jeg kan sågar gjøre egne tester og utlede gravitasjonskonstanten. Det med intet mer enn en kalkulator, noen dingser med forskjellig vekt, et målebånd og en stoppeklokke. Og helt uten noen snodige formler jeg har blitt fortalt. Kun ren matematikk av gange og dele. Så her er problemet. Når jeg kan bevise at gravitasjonskonstanten er det den er og du ikke kan fortelle meg hvorfor det er feil - hvorfor skulle jeg tro på det du sier? For det du i praksis sier er at når jeg selv kan måle at alle objekter har en fart av drøye 9 meter per sekund etter ett sekunds fall, så er dette feil fordi jeg er hjernevasket? Det gir jo ingen mening. Gravitasjon vil selvfølgelig sørge for at alt sitter fast, fordi en kraft som er sterk nok til å holde havene fast til en rund jord som også spinner, vil selvfølgelig også føre til at havene blir så fast og solid at ingen mennesker, fisk eller sjødyr kan svømme i vannet, og ingen båter kan seile på vannet, Og ingen insekter, fugler, ballonger eller fly vil kunne lette fra jordoverflaten. Vi ville også ha problemer med å bevege oss på jorden fordi en slik sterk kraft ville jo da holde alt fast, det ville virke som et lim som limte oss alle fast til jordoverflaten. For hvis en slik kraft hadde eksistert så ville den være konstant, den kunne ikke være selektiv slik at den holdt havene fast, men likevel tillot oss å svømme i vannet og båter til å seile på vannet. Den kunne heller ikke være så sterk at den holdt på atmosfæren, mens den likevel tillot selv de minste insekter og sommerfugler å fly i luften. Gravitasjon er ikke lim. Det er en drakraft som gir akselerasjon (*). Det er ikke en festekraft. Den gir ikke vedheng. Den "tar ikke tak" i ting med en krok.Du virker til å tro dette, og så gir du oss "skylden" for at vi ikke kan få din misoppfatning av gravitasjon til å gi mening. (*) Akselerasjon er økning i hastighet dersom den ikke stoppes. Men om den stoppes vil kraften som gir akselerasjon fortsatt gi et press i den retningen. Hvis denne gravitasjonen du snakker om ikke er som et lim som holder havene og alt annet fast til balljorden, hvorfor faller da ikke både hav og alt annet som ikke er solid festet til jordkloden av denne karusellen ? Balljorden både spinner, tilter og farer i full fart gjennom det såkalte verdensrommet, hvordan kan da havet og alle andre ting holde seg på plass hvis de ikke er solid fetet til jordballen ? Har du prøvd å ta deg noen runder i en karusell ? https://www.youtube.com/watch?v=Lwo9AvTA5xY Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Innholdet påvirker ikke ballongens vekt, men pga at ballongen er fylt med helium som er mye lettere enn luft, og dermed mer enn oppveier ballongens vekt, så stiger ballongen.Selve ballongen er like tung som før, og ballongens vekt blir ikke påvirket uansett hva du fyller den med, Så hvis man fyller den med varm luft? Det er jo fortsatt bare luft. Så kommer vi jo til at siden det som er lettere enn luft går oppover og det er en dome over oss. Hva skjer med alt som går opp til dometaket? Forsvinner det? Jeg har en ganske stor butikk rett ved hjemme. Oppunder taket der er det opptil flere ballonger som bor nå etter at barn mister taket i de. Kanskje det blir noe det samme? Vekten av en gjenstand er alltid konstant Men vekten av en liter kald luft er da jammenmeg mer enn vekten av en liter varm luft? Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Så hvis man fyller den med varm luft? Det er jo fortsatt bare luft. Vet du ikke at varm luft er lettere enn kalt luft ? Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Vet du ikke at varm luft er lettere enn kalt luft ? Så da innrømmer du at vekt ikke er en konstant, men et resultat av andre faktorer? Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Vekten av en gjenstand er alltid konstantMen vekten av en liter kald luft er da jammenmeg mer enn vekten av en liter varm luft? Vel, du visste det jo likevel. Men luft er ikke en gjenstand. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Så da innrømmer du at vekt ikke er en konstant, men et resultat av andre faktorer? Luft er ikke en gjenstand. Dette spørsmålet ditt her er førøvrig hva jeg mener med tullespørsmål, som kun er ment for å kverulere, og lede oppmerksomheten bort fra det tråden handler om. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Sannheten ligger i videoene. Dvs meningen er at du skal se på videoene, og selv komme frem til sannheten ved å bruke din egen fornuft og evne til å tenke.Men om vi kommer frem til noe annet enn deg så kaller du oss satanister. Deretter kan du evt gå ut for å observere selv, og gjøre dine egne eksperimenter om du vil.Sånn som jeg har gjort med tyngdekraft og satellitter, men som du sier jeg er indoktrinert til å tro på? At ingen har reager på FN logoen, er jo fordi alle er så hjernevasket og så programmert med denne balljorden at de kan ikke se eller godta noe annet, selv om makthaverne gjør narr av oss med sine mange skjulte hint og antydninger, mange av dem også i full offentlighet slik som FNs logo.Ja, for det er jo ikke slik at folk i Australia ser at de egentlig kjører dobbelt så langt som de tror de kjører. Bare i øst/vest retningen vel og merke. Det gir jo kjempemening. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Så hvis man fyller den med varm luft? Det er jo fortsatt bare luft.Vet du ikke at varm luft er lettere enn kalt luft ? Jo. Det er derfor jeg lurer på hvilke av disse som er hva som bestemmer at ting faller nedover i din verden. Begge er jo luft, og det er forskjellen fra tyngden til luft som visstnok gjør det. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Luft er ikke en gjenstand. Dette spørsmålet ditt her er førøvrig hva jeg mener med tullespørsmål, som kun er ment for å kverulere, og lede oppmerksomheten bort fra det tråden handler om. Det er langt fra å kverulere, du kan ikke avvise alt du ikke vil svare på som kverulering. Det er relevant for det vi diskuterer nå og det tråden handler om. Du skriver at luft veier mindre/mer, noe som betyr at luft har vekt, men luft veier ikke alltid like mye. Hva er det som gjør at vekten er konstant på gjenstander og ikke på andre ting? Luft er noe, det er vi enige om, altså at vi puster noe som gjør at vi lever. Hva skiller noe fra en gjenstand? Edit; Dette kan virke provoserende og kverulerende, men jeg prøver å legge et felles grunnlag for diskusjonen. Jeg må nødvendigvis forstå hva ting er og hvordan de fungerer for å kunne forstå nok til å snakke videre. Som du ser så er det flere som lurer på det samme som meg som også prøver å legge et felles grunnlag Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Vel, du visste det jo likevel. Men luft er ikke en gjenstand. Ah! Så dere kan definere som dere vil for å kunne benytte forklaringene der det passer dere. Det løser jo selvfølgelig mange problemer for dere. Men likevel sørger varm luft for at ting ikke faller. Varm luft er fortsatt luft. Luft som setter grensen for hva som faller ned. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå