fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Men jeg er ganske sikker på at det er noe dypt tilfredsstillende med å være så fordømt sikker på at alle andre er onde satanister, for så å komme til en diskusjon som dette og da få bekreftelse på at - jo, alle er imot meg og forsøker omvende meg til Satan. 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Du gjør jo intet annet enn å poste videoer laget av andre. Du nekter å svare på helt relevante spørsmål, antagelig fordi du ikke kan svare for deg. Du har samma "diskusjonsteknikk" som mange av de du klager på. Når vi poster bevis (les; amatørvideoer) så blir de avfeid. Når vi bruker vitenskapen så er det "vitenskapen", når du bruker "vitenskapen" så er det vitenskapen. Jeg poster videoer og annen dokumentasjon for å vise at jorden er flat. Jeg ønsker å vise sannheten om at jorden er flat og at det bildet vi er blitt opplært til å på om en rund balljord og et uendelig verdensrom er løgn, og det er nettop det jeg mener er meningen med denne tråden. Jeg svarer på splrsmål, men ikke på spørsmål som åpenbart er stilt kun for å kverulere og avspore tråden for å pøve å skjule sannheten. At jeg avviser alle "bevis" på en rundt jordball, er fordi jeg vet at jorden er flat. FNs logo er jo også et kart over en flat jord, Du burde heller ikke klage p at jeg avviser disse såkalte "bevisene" For dere avvise jo også alle mine argumenter og alle de videoene og annen dokumentasjon som jeg legger ut. I tillegg så gjør dere narr av og håner dem som mener at jorden er flat, og jeg har også sett noen her komme med beskydninger om at at det vi driver med er svindel og forfalskninger kun for å lure folk til å tro at jorden er flat. Så du har så absolutt ikke noe å klage på, og det har ingen andre av balljord tilhengerne her inne heller. Meningen med denne tråden er så vidt jeg har forstått, å vise at jorden er flat, og det er akkurat det jeg gjør, Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Jeg sliter med å forstå hvorfor det går an å være så selvsikker uten fnugg av bevis eller mangel på forklaringer på hvordan den værden de selv tror på fungerer. De vet ikke engang hva det er som får sin egen sol til å lyse samtidig som en hel planet godtaes som en monopol magnet. Her er mange selvmotsigelser og lite svar. Og det siste bildet med en invertert smultringværden, hva holder vannet på plass der? Det må jo være størst møylig tystnad for så langt har det ikke kommet noe forklaring på det. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Jeg vil oppfordre de her som er interessert i å finne sannheten, om å bare overse disse trollene som prøver å avspore tråden, Det de driver med er bare fleip,hån og kveruleringer fordi de absolutt ikke vil at sannheten skal bli kjent, hva grunnen er for dette vet jeg ikke, men jeg har mine mistaanker Så mitt råd er at vi ikke bryr oss om disse trollene, men bare fortsetter, slik at de som vil vite sannheten kan få nok dokumentasjon her til at de en gang for alle kan kvitte seg med dette bildet av en rund jordball som satanistene som leder denne verden har plantet i derer sinn. Dett er er et godt og tydelig eksempel på den innstilling og de fordommer, og ikke minst det hat dere møter oss med fordi vi forteller sannheten . Hva er da vitsen med å diskutere noe med dere ? Da er det mye bedre å bruke tråden til å legge ut dokumentasjon, slik at de som vil finne frem til sannheten kan ha mulighet til å finne den. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Det er nettopp gamle kart som ny er funnet som viser en flat jord. Disse kartene har vært skjult i mange år fordi eliten ville fremme din egen agenda og skapte derfr et helt nytt verdensbilde for å villede folket. De fire verdenshjørnene nevnes kanskje fordi kartet egentlig ser ut som dette. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2005461/Rare-map-flat-Earth-donated-Library-Congress.html Du snakker om at vann ikke kan feste seg på en ball. Vi kan også si at vann renner nedover og at det ikke fester seg i nedoverbakke. Dette kartet viser at jorden er, vel, en invertert smultring. Det som hadde skjedd på denne jorden er at alt vannet hadde lagt seg i bunnen. Vi vet vel at ikke alt vannet ligger i en ring nedi der? Vi måtte ha seilt oppover noen steder, det funker vel ikke? Så har vi en annen ting Det kartet du ser i FNs logo, er et korrekt kart.Noe som ikke er riktig da det er tydelig forskjell på det gamle kartet og kartet i FN-logoen. Dette henger altså ikke på greip når vi tar med ting du har skrevet før. Kan du forklare hvorfor argumentene dine er så sprikende og hvorfor argumentene dine ofte er selvmotsigende? Du gjør jo intet annet enn å poste videoer laget av andre. Du nekter å svare på helt relevante spørsmål, antagelig fordi du ikke kan svare for deg. Du har samma "diskusjonsteknikk" som mange av de du klager på. Når vi poster bevis (les; amatørvideoer) så blir de avfeid. Når vi bruker vitenskapen så er det "vitenskapen", når du bruker "vitenskapen" så er det vitenskapen. Jeg poster videoer og annen dokumentasjon for å vise at jorden er flat. Jeg ønsker å vise sannheten om at jorden er flat og at det bildet vi er blitt opplært til å på om en rund balljord og et uendelig verdensrom er løgn, og det er nettop det jeg mener er meningen med denne tråden. Jeg svarer på splrsmål, men ikke på spørsmål som åpenbart er stilt kun for å kverulere og avspore tråden for å pøve å skjule sannheten. At jeg avviser alle "bevis" på en rundt jordball, er fordi jeg vet at jorden er flat. FNs logo er jo også et kart over en flat jord, Du har fortsatt ikke svart på spørsmålene mine rundt kartet Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på stort sitat. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Jeg sliter med å forstå hvorfor det går an å være så selvsikker uten fnugg av bevis eller mangel på forklaringer på hvordan den værden de selv tror på fungerer. Det står i bibelen! De vet ikke engang hva det er som får sin egen sol til å lyse samtidig som en hel planet godtaes som en monopol magnet. Guds kjærlighet får solen til å lyse! (\ sett inn annet svada her) Her er mange selvmotsigelser og lite svar. Det er enda ikke postet noen bevis for at jorden er rund, men tråden er full at videoer med beviser for at jorden er flat! Og det siste bildet med en invertert smultringværden, hva holder vannet på plass der? Vekten selvfølgelig! Det må jo være størst møylig tystnad for så langt har det ikke kommet noe forklaring på det. Vel nå er det forklart! Fornøyd? Jeg regner med alle er flatjordere nå, lykke til videre i livet! Ses i himmelen! takk. Endret 31. mai 2017 av SVD 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Du gjør jo intet annet enn å poste videoer laget av andre. Du nekter å svare på helt relevante spørsmål, antagelig fordi du ikke kan svare for deg. Du har samma "diskusjonsteknikk" som mange av de du klager på. Når vi poster bevis (les; amatørvideoer) så blir de avfeid. Når vi bruker vitenskapen så er det "vitenskapen", når du bruker "vitenskapen" så er det vitenskapen. Jeg poster videoer og annen dokumentasjon for å vise at jorden er flat. Jeg ønsker å vise sannheten om at jorden er flat og at det bildet vi er blitt opplært til å på om en rund balljord og et uendelig verdensrom er løgn, og det er nettop det jeg mener er meningen med denne tråden. Jeg svarer på splrsmål, men ikke på spørsmål som åpenbart er stilt kun for å kverulere og avspore tråden for å pøve å skjule sannheten. At jeg avviser alle "bevis" på en rundt jordball, er fordi jeg vet at jorden er flat. FNs logo er jo også et kart over en flat jord, Du burde heller ikke klage p at jeg avviser disse såkalte "bevisene" For dere avvise jo også alle mine argumenter og alle de videoene og annen dokumentasjon som jeg legger ut. I tillegg så gjør dere narr av og håner dem som mener at jorden er flat, og jeg har også sett noen her komme med beskydninger om at at det vi driver med er svindel og forfalskninger kun for å lure folk til å tro at jorden er flat. Så du har så absolutt ikke noe å klage på, og det har ingen andre av balljord tilhengerne her inne heller. Meningen med denne tråden er så vidt jeg har forstått, å vise at jorden er flat, og det er akkurat det jeg gjør, Det er vesentlige forskjeller på påstander og dokumentasjon. De fleste av disse flat jord videoene fra youtube er kun påstander. De beviser ingenting, og de definitivt dokumenterer enda mindre. Her er forskjellen: Påstand: Himmelen er grønn. Argument: Dere er alle idioter som er hjernevasket gjennom skolen til å tro at den er blå. Du ser at dette ikke er dokumentasjon, ikke sant? Du ser at dette er kun en påstand med null argumenter eller bevis, ikke sant? Så... Påstand: Himmelen er grønn. Argument: Grunnet Rayleigh-spredning vil det hvite sollyset spres ugjevnt da forskjellige frekvenser avbøyer forskjellig. Hvis man ser på en bølgelengdespredning av en "blå" himmel ser man at hovedtyngden av lyset ligger i overkant av 500nm. Og grønt ligger typisk i båndet 495–570 nm. Konklusjon: Himmelen er grønn. Skal du ha en sak må du gjøre mer enn å servere påstander, slik som den påstanden om at gravitasjon vil gjøre at alt sitter dønn fast. 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Men jeg er ganske sikker på at det er noe dypt tilfredsstillende med å være så fordømt sikker på at alle andre er onde satanister, for så å komme til en diskusjon som dette og da få bekreftelse på at - jo, alle er imot meg og forsøker omvende meg til Satan. Om dere er satanister vet dere vel best selv, dere er uansett på vei mot dette målet. Dere tror jo blindt på et satanistisk verdensbilde som er skapt av satans disipler for å lede folk bort fra Gud Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Men jeg er ganske sikker på at det er noe dypt tilfredsstillende med å være så fordømt sikker på at alle andre er onde satanister, for så å komme til en diskusjon som dette og da få bekreftelse på at - jo, alle er imot meg og forsøker omvende meg til Satan. Om dere er satanister vet dere vel best selv, dere er uansett på vei mot dette målet. Dere tror jo blindt på et satanistisk verdensbilde som er skapt av satans disipler for å lede folk bort fra Gud Var ikke poenget ditt for et par sider tilbake at vi ikke vet at vi er satanister? Vi blir lurt av eliten og vet det ikke engang? 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Du har fortsatt ikke svart på spørsmålene mine rundt kartet Som han skrev: "Jeg svarer på splrsmål, men ikke på spørsmål som åpenbart er stilt kun for å kverulere og avspore tråden for å pøve å skjule sannheten." Så spørsmål rundt kartet er enten avsporing eller kverulering. Uvisst av hvilken grunn, selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Jeg sliter med å forstå hvorfor det går an å være så selvsikker uten fnugg av bevis eller mangel på forklaringer på hvordan den værden de selv tror på fungerer. De vet ikke engang hva det er som får sin egen sol til å lyse samtidig som en hel planet godtaes som en monopol magnet. Her er mange selvmotsigelser og lite svar. Og det siste bildet med en invertert smultringværden, hva holder vannet på plass der? Det må jo være størst møylig tystnad for så langt har det ikke kommet noe forklaring på det. Du har sett mange bevis, men du bryr deg ikke om dette, fordi ditt hodet er fullt av fordommer og hat. Så det du bør gjøre er å renske ut alle disse fordommene og alt hatet, og når dette er gjort så vil også du finne frem til sannheten. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Du har fortsatt ikke svart på spørsmålene mine rundt kartet Som han skrev:"Jeg svarer på splrsmål, men ikke på spørsmål som åpenbart er stilt kun for å kverulere og avspore tråden for å pøve å skjule sannheten." Så spørsmål rundt kartet er enten avsporing eller kverulering. Uvisst av hvilken grunn, selvfølgelig. Sikkert noe ala; Jeg er Gammel Nok Skjedde noe rart Endret 31. mai 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Du har sett mange bevis, men du bryr deg ikke om dette, fordi ditt hodet er fullt av fordommer og hat. Så det du bør gjøre er å renske ut alle disse fordommene og alt hatet, og når dette er gjort så vil også du finne frem til sannheten. Innrøm det for deg selv, hvertfall. Det føltes deilig å kunne si dette til disse mindreverdige avgudsdyrkende fortapte sjelene. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Etter mang en diskusjon med religiøse er det nesten synd at ikke satan heller eksistere for han begynner å høres som en kjernekar som får oss til å bli i mot gudomelig masseutryddelse, stille spørsmål ved nødvendigheten av et offer for synder osv, lar oss utforske solsystemet, galaksen og universet mens FE jengen sitter på skiva si med et glasslokk over. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Etter mang en diskusjon med religiøse er det nesten synd at ikke satan heller eksistere for han begynner å høres som en kjernekar som får oss til å bli i mot gudomelig masseutryddelse, stille spørsmål ved nødvendigheten av et offer for synder osv, lar oss utforske solsystemet, galaksen og universet mens FE jengen sitter på skiva si med et glasslokk over.Som Jim Jeffries sa om saken.Satan har hvertfall ikke gitt ut en bok hvor han prater dritt om alle andre, så der stiller vel han på bedre grunn enn Gud. Innrøm det for deg selv, hvertfall. Det føltes deilig å kunne si dette til disse mindreverdige avgudsdyrkende fortapte sjelene. Og om du klarer å se sannheten i det og innrømme for deg selv at, joda, det var digg.Tenk litt på hva guden din syntes om hovmod. Bare en tanke i en verden hvor vi alle må møte forskjellige folk hver dag, selv om du sikkert møter betraktelig flere mindreverdige enn det vi andre gjør. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 3 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Det er vesentlige forskjeller på påstander og dokumentasjon. De fleste av disse flat jord videoene fra youtube er kun påstander. De beviser ingenting, og de definitivt dokumenterer enda mindre. Her er forskjellen: Påstand: Himmelen er grønn. Argument: Dere er alle idioter som er hjernevasket gjennom skolen til å tro at den er blå. Du ser at dette ikke er dokumentasjon, ikke sant? Du ser at dette er kun en påstand med null argumenter eller bevis, ikke sant? Så... Påstand: Himmelen er grønn. Argument: Grunnet Rayleigh-spredning vil det hvite sollyset spres ugjevnt da forskjellige frekvenser avbøyer forskjellig. Hvis man ser på en bølgelengdespredning av en "blå" himmel ser man at hovedtyngden av lyset ligger i overkant av 500nm. Og grønt ligger typisk i båndet 495–570 nm. Konklusjon: Himmelen er grønn. Skal du ha en sak må du gjøre mer enn å servere påstander, slik som den påstanden om at gravitasjon vil gjøre at alt sitter dønn fast. Problemene ligger i deres egne hoder. Det er en kombinasjon av egne fordommer og hjernevask av skolesystemet som gjør at dere ikke kan godta noen annen dokumentasjon enn den som viser at det verdensbildet med en rund jord som dere er programmert med. Inntil dere klarer å fjerne disse fordommene og dette programmerte verdensbildet, så kan ikke jeg eller noen andre mennesker hjelpe dere. Gravitasjon vil selvfølgelig sørge for at alt sitter fast, fordi en kraft som er sterk nok til å holde havene fast til en rund jord som også spinner, vil selvfølgelig også føre til at havene blir så fast og solid at ingen mennesker, fisk eller sjødyr kan svømme i vannet, og ingen båter kan seile på vannet, Og ingen insekter, fugler, ballonger eller fly vil kunne lette fra jordoverflaten. Vi ville også ha problemer med å bevege oss på jorden fordi en slik sterk kraft ville jo da holde alt fast, det ville virke som et lim som limte oss alle fast til jordoverflaten. For hvis en slik kraft hadde eksistert så ville den være konstant, den kunne ikke være selektiv slik at den holdt havene fast, men likevel tillot oss å svømme i vannet og båter til å seile på vannet. Den kunne heller ikke være så sterk at den holdt på atmosfæren, mens den likevel tillot selv de minste insekter og sommerfugler å fly i luften. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det de driver med er bare fleip,hån og kveruleringer fordi de absolutt ikke vil at sannheten skal bli kjent, hva grunnen er for dette vet jeg ikke, men jeg har mine mistaanker Min gamle mann... Når du skriver at en ballong med luft og en ballong med helium har samme masse, må man få lov å sette spm med begrepene du bruker. Kall det gjerne kverulering, men vi prøver å forstå hvordan dere mener en flat jord i det hele tatt kan opprettholdes. Dere skriver om indoktrinering og lurerier på skolen. Mener dere alt? Mener du at matematikk er konstruert av eliten? At de har funnet på at 2+2=4? Jeg arbeider så absolutt med at sannheten skal frem. Derfor prøver jeg også å forstå verdensbildet ditt. Og for meg er ikke "det er bare sånn" et godt nok svar for å forstå... Slik jeg har forstått deg, tror jeg ikke det er for deg heller, eller? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Jepp, det argumentet gjorde at jeg tror på flatjord fra nå av Lenke til kommentar
SVD Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Jepp, det argumentet gjorde at jeg tror på flatjord fra nå av Du og? Men tror du på den riktige flate jorden nå da? Man kommer bare til himmelen om man tror på den riktige flate jorden! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Hmmmm, nå blir jeg usikker. Er det den runde plata eller den inverterte smultringen som er riktig? Dæven døtte, jeg må få dette rett ellers så blir det helvete på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå