Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, en tung person faller fortere enn en lett person.

Dette kan du selv observere for eksempel om du triller ned en bakke på sykkel.

Er du stor og tung så triller du fortere enn en liten og lett person.

Så å trille på sykkel er det samme som å falle? Det kan jeg bare kalle å faile :p

Du har blitt spurt før om hvorfor f.eks. 50 kilo og 100 kilo forandrer forholdet på falltiden ved endrede parametre. Dette kan du faktisk sjekke selv ved å lage et lite vakumkammer, en lufttett boks du suger luften ut av med en kompressor. Dette tilsier at vekten ikke påvirker falltiden og at det er en påvirkningskraft som fungerer uavhengig av de andre parametrene man setter inn.

Du klarer desverre ikke å svare på slike ting og bare rabbler i vei om at vi er lurt av vitenskapen. For at det skal være tilfelle i dette enkle eksempelet over så må eliten ha forfalsket måten en kompressor og en boks man lager virker. Eliten må med andre ord ha en måte å styre hva som skjer inni vakumkammeret man lager :rofl:

Du kan sikkert komme med et argument om at en lufttett boks ikke er en ting og at en kompressor ikke er en ting, jeg gleder meg :wee:

Som vanlig ignorerer du det jeg skriver Gammel Nok.

Hvorfor er det så tungt for deg å forstå at noe kan holdes nede på jorden av sin egen vekt fordi de er tyngre enn luft ?

Masse detter nødvendigvis ikke til jorden.

En ballong faller til jorden om du slipper den, men fyller du den med helium så stiger den, selv om ballongen hele tiden har samme masse.

Det samme gjelder en varmluftballong, som holdes nede på jorden av sin egen vekt, men fyller du den med varmluft så stiger den, selv om ballongen har samme masse.

Fugler og fly holdes også nede på jorden av sin egen vekt, men kan også lette og fly ved å utnytte naturlovene, selv om de hele tiden har samme masse.

Om det eksisterte en slik gravitasjonskraft som du tror, så ville hverken ballonger, fugler eller fly kunne lette fra bakken.

Disse naturlovene er vitenskap, VÅR vitenskap. Som vanlig så bruker du noe du ikke kan bruke for å støtte argumentene dine, genialt...

Om jorden er rund eller flat så er effekten av gravitasjon/tiltrekning/falling/sveving den samme. Problemet her er at du ikke har noen forklaring på hvorfor ting forandrer seg når man f.eks. slipper noe i vakum. Du har null forklaringer på hvorfor forskjellige ting skjer når man bruker forskjellige variabler.

Det er rett og slett tafatt latskap å bruke /rant og "because reasjons" som argumenter.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det eksisterte en slik gravitasjonskraft som du tror, så ville hverken ballonger, fugler eller fly kunne lette fra bakken.

Hvorfor det?

Hva ville holde dem nede?

Etter det jeg har sett så har de denne vrangforestillingen om at hvis gravitasjon fantes så ville det være som å smøre inn hele jorda med superlim. I flat jord-leiren er tydeligvis gravitasjon enten ikkeeksisterende eller så kraftig at vi ville vært "limt fast" til jorda uten sjanse til å bevege oss.

Lenke til kommentar

"I flat jord-leiren er tydeligvis gravitasjon enten ikkeeksisterende eller så kraftig at vi ville vært "limt fast" til jorda uten sjanse til å bevege oss."

Det slår deg ikke at f.eks. verdenshavene er ganske tunge? Hvor mye veier de? Og de ligger der som klistret, mens fugler og insekter kan ferdes i lufta.

Nei, jeg har foreløpig ikke sett videoen til HotelPapa på forrige side. Hva med et resyme?

Lenke til kommentar

Har prøvd å lese alle postene siden sist jeg postet. Men vet ikke helt hvor jeg skal hoppe inn for å kommentere. Sidney Santiago kan jeg ikke forklare. Stjernene som roterer klokkevis sør for ekvator kan jeg ikke forklare(betyr det at stjernebilde Crux kan ses opp ned en viss tid på året? 24 timer sol på sydpolen kan jeg ikke forklare. Skulle ikke tro det med det harske klimaet som er der. Norge Russland og Alaska er godt over den arktiske sirkel men florerer med trær og annet vegetasjon og mangfold av dyr og insekter. Australia på flat jord kartet kan jeg ikke forklare. Kan godt hende det er havet rundt Australia som er større. Flat jord kartet er bare en flattrykt globe der sør for ekvator er utstrekt.

Den frem og tilbake diskusjonen om gravitasjon er jeg ikke med på. Jeg har sagt mitt. Det er en retning for det som er tyngre enn luft og en annen for det som er lettere.

Gravitasjonskonstanten kan godt være synset frem ved hjelp av å snu på formelen. Hvorpå radius på jordkloden er en antakelse og jordens masse likeså ved å regne ut volum på en jordklode med en radius. Slik får man den siste del av formelen som er sikker og det er 9,81 meter per sekund i andre.

Jeg mener fortsatt på vi ikke kan dra forbi en viss høyde. Hvis det hadde vært så enkelt så ville Richard Branson kunnet tatt med turister for lenge siden.

Her ser dere at de sier til å med "the sky is hard"

I begynnelsen har media fortalt at alt gikk bra med hunden Laika som ble sendt til verdensrommet i en rakett. Hadde dere kunne kommentert dette i den tiden så ville dere kanskje støttet media i at det er ikke problem. Hunden er godt trent. Den få oksygentilførsel og en tyggeleke for å roe seg med.

Men senere fortalte media at hunden døde første time etter å ha blitt skutt opp. Selv tror jeg ikke raketten var en time i luften en gang. Media er bare med på å servere løgnen på et lekrere fat.

Lenke til kommentar

Så egentlig kan du ikke forklare noe som helst annet enn at du TROR jorden er flat?

Det kan du godt si. Og jeg tror media og skole har blitt brukt til indoktrinering. Det gjelder å skjelne løgn fra sannhet. Man kan godt ha en fot på den ene eller andre siden. Tiden vil vise hva som er sant. Om ISIS eller al Qaida tar på seg skylden for et terrorangrep så er dette er nøye planlagt plott ifra en Elite som eier media, våpenindustri, myndightene, de vil øke sin makt ved å gjøre oss til slaver selv om de sier vi er frie, de serverer oss løgner fra ene ende til den andre. Slik blir du meget liten og de blir meget store. De har mye kunnskap, men det brukes til ondskap. Alt står i bibelen. Boken som forteller tidløst historien om hvordan mennesker er. Han har grepet inn og blitt saltet som hindrer fordervelse. Men menneskets ondskap har ingen ende. Det ender i katastrofe.

Slik er min tankegang. Det er ikke håp i denne verden mennesker uten Gud har konstruert. Jeg finner bare trøst i Jesus og det styrker meg til å overvinne det meste av motgang. For jeg finner egentlig en verden som ikke er fri. Som gir ondskapen fritt leie.

Lenke til kommentar

"I flat jord-leiren er tydeligvis gravitasjon enten ikkeeksisterende eller så kraftig at vi ville vært "limt fast" til jorda uten sjanse til å bevege oss."

Det slår deg ikke at f.eks. verdenshavene er ganske tunge? Hvor mye veier de? Og de ligger der som klistret, mens fugler og insekter kan ferdes i lufta.

Nei, jeg har foreløpig ikke sett videoen til HotelPapa på forrige side. Hva med et resyme?

Jo. Verdenshavene utgjør ca 1 335 000 000 kubikkilometer med vann og veier rundt regnet 1371045000000000000 tonn. Poenget ditt var ...?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget står der. Noen er fullstendig ute av stand til å tenke selv...

Poenget er at vekt er en akselerasjon av en gitt masse. I dagligtalen bruker vi kilo og gram når vi omtaler vekt. Dette er teknisk sett feil da vekt måles i newton (N). Altså kraft. Ergo, å snakke om vekt uten gravitasjon er helt meningsløst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så egentlig kan du ikke forklare noe som helst annet enn at du TROR jorden er flat?

Det kan du godt si. Og jeg tror media og skole har blitt brukt til indoktrinering. Det gjelder å skjelne løgn fra sannhet. Man kan godt ha en fot på den ene eller andre siden. Tiden vil vise hva som er sant. Om ISIS eller al Qaida tar på seg skylden for et terrorangrep så er dette er nøye planlagt plott ifra en Elite som eier media, våpenindustri, myndightene, de vil øke sin makt ved å gjøre oss til slaver selv om de sier vi er frie, de serverer oss løgner fra ene ende til den andre. Slik blir du meget liten og de blir meget store. De har mye kunnskap, men det brukes til ondskap. Alt står i bibelen. Boken som forteller tidløst historien om hvordan mennesker er. Han har grepet inn og blitt saltet som hindrer fordervelse. Men menneskets ondskap har ingen ende. Det ender i katastrofe.

Slik er min tankegang. Det er ikke håp i denne verden mennesker uten Gud har konstruert. Jeg finner bare trøst i Jesus og det styrker meg til å overvinne det meste av motgang. For jeg finner egentlig en verden som ikke er fri. Som gir ondskapen fritt leie.

Det er ihvertfall fint av deg å innrømme at du ikke har anelse. At du har en overbevisning om at denne eliten har en vendetta mot menneskeheten, er det lite vi kan hjelpe deg med. Selvfølgelig ser jeg at at mennesker med makt utøver store lidelser for å holde på makten sin, men ikke på det plan som du opplever. Håper ikke du heller går rundt med aluminiumsfolie på hode?

Men nettopp det du beskriver - all lidelse og maktmisbruk som ødelegger vår verden - er grunnen til at jeg finner hele gud/jesusbegrepet helt vanvittig provoserende. Jeg har faktisk kommet dit at jeg Håper! at gud ikke finnes - Tenk hvis en av de i "Eliten" søker Jesus på dødsleiet og får komme i himmelen til evig tid, mens jeg som har brukt hele livet mitt på jorden for å ta vare på andre mennesker, blir sendt til evig pinsle bare fordi jeg ble født i en familie tilber feil gud... Hvis jeg må stå skolerett for en sånn narsissist, vet jeg sannelig ikke hva jeg gjør...

Men dette var en avsporing. Konspirasjoner og indoktrinering er en ting, observasjoner og beregninger en helt annen. Jorden er en planet som mange andre, om du bare åpner øynene istedenfor å bare tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så tungt for deg å forstå

Fordi forstanden er tyngre enn luft?

at noe kan holdes nede på jorden av sin egen vekt fordi de er tyngre enn luft ?

Fordi tyngde ikke er en fast egenskap ved noe.

Masse detter nødvendigvis ikke til jorden.

En ballong faller til jorden om du slipper den, men fyller du den med helium så stiger den, selv om ballongen hele tiden har samme masse.

Det samme gjelder en varmluftballong, som holdes nede på jorden av sin egen vekt, men fyller du den med varmluft så stiger den, selv om ballongen har samme masse.

Men fyller du den med kald luft gjør den ikke det. Hvorfor skjer det plutselig med varm luft? Du vet - den luften du sier man må være tyngre enn for å falle ned.

Er det en magisk temperaturgrense for luft? Siden luft endrer tyngde hele tiden etter temperatur, altså. Eller er ikke det så nøye selv om du her selv bruker varm luft som et argument for noe som stiger?

Fugler og fly holdes også nede på jorden av sin egen vekt, men kan også lette og fly ved å utnytte naturlovene, selv om de hele tiden har samme masse.

Hvis de kan lette ved å bruke naturlovene... Hvorfor mener du de ikke kan falle grunnet en naturlov?

Om det eksisterte en slik gravitasjonskraft som du tror, så ville hverken ballonger, fugler eller fly kunne lette fra bakken.

Om det eksisterte en tyngdekraft slik du tror, da hadde det ikke gått.

Men ingen andre enn du og PF snakker om en slik kraft, for så å holde oss ansvarlige for deres misoppfattelser .

Så med det samme vi er inne i en sarkastisk tone...

Har det slått deg at verdenshavene er en ørliten tanke større enn fugler og insekter, og dermed veier bittelitt mer?

Det er ikke håp i denne verden mennesker uten Gud har konstruert. Jeg finner bare trøst i Jesus og det styrker meg til å overvinne det meste av motgang. For jeg finner egentlig en verden som ikke er fri. Som gir ondskapen fritt leie.

For hva trenger man vel Gud og Jesus til om man ikke er undertrykket, har fiender, tung motgang, osv.

For å få trofaste følgere er det absolutt kritisk at de har et problem du kan løse. Gud har djevelen, og Jesus påtar seg ethvert problem man kan kaste på ham. Problem og løsning.

Verdensledere gjør det samme. De forteller folk at det er et problem, for så å følge det med en løsning. Vi husker vel alle USAs powerpointløgn i FN.

Religion gjør akkurat det samme. Forteller folk hva for forferdelige folk de er (i følge religionen), og at de (religionen) har løsningen.

Det fungerer i politikk.

Det fungerer i religion.

For noen er dette nok.

For meg er det ikke nok at noen forteller meg at de syntes jeg er en fæl fyr for så å fortelle meg hva jeg må gjøre for at de skal syntes jeg er en bedre person.

Da avskriver jeg mye heller de som sier jeg har et problem, da jeg ikke har ett eneste fnugg av behov for deres aksept.

Endret av Larzen_91
Flettet sammen 3 innlegg.
Lenke til kommentar

Jeg vil oppfordre de her som er interessert i å finne sannheten, om å bare overse disse trollene som prøver å avspore tråden,

Det de driver med er bare fleip,hån og kveruleringer fordi de absolutt ikke vil at sannheten skal bli kjent, hva grunnen er for dette vet jeg ikke, men jeg har mine mistaanker

Så mitt råd er at vi ikke bryr oss om disse trollene, men bare fortsetter, slik at de som vil vite sannheten kan få nok dokumentasjon her til at de en gang for alle kan kvitte seg med dette bildet av en rund jordball som satanistene som leder denne verden har plantet i derer sinn.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Du gjør jo intet annet enn å poste videoer laget av andre. Du nekter å svare på helt relevante spørsmål, antagelig fordi du ikke kan svare for deg. Du har samma "diskusjonsteknikk" som mange av de du klager på. Når vi poster bevis (les; amatørvideoer) så blir de avfeid. Når vi bruker vitenskapen så er det "vitenskapen", når du bruker "vitenskapen" så er det vitenskapen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.tek.no/artikler/dette-teleskopet-skal-finne-ut-om-det-er-liv-andre-steder-i-universet/394852

Dette "teleskopet" er egentlig en laser. Dere ser det faktisk i illustrasjonsbildet. Eliten prøver ikke å skjule det en gang. Denne laseren er tydeligvis lagd for å smelte hull i domen! Hvis de klarer det kommer endedagene straks. Det er jo vann over domen og vi vil alle drukne. Ser dårlig ut dette!   

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

bildet av en rund jordball som satanistene som leder denne verden har plantet i derer sinn.

Jeg må jo si jeg lurer på om du i det hele tatt klarer å se for deg en verden hvor informasjon ikke plantes i folks hoder. Du virker til å være veldig oppsatt på å finne den rette (etter din egen oppfatning) informasjon folk skal beplantes med, i stedet for at folk skal forstå informasjonen som presenteres.

Så for oss som ikke syntes hjernevask er veien å gå så virker du ikke til å være et bedre alternativ. Kun samme leksa som du selv klager på, men med annet fortegn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil oppfordre de her som er interessert i å finne sannheten, om å bare overse disse trollene som prøver å avspore tråden,

Det de driver med er bare fleip,hån og kveruleringer fordi de absolutt ikke vil at sannheten skal bli kjent, hva grunnen er for dette vet jeg ikke, men jeg har mine mistaanker

Så mitt råd er at vi ikke bryr oss om disse trollene, men bare fortsetter, slik at de som vil vite sannheten kan få nok dokumentasjon her til at de en gang for alle kan kvitte seg med dette bildet av en rund jordball som satanistene som leder denne verden har plantet i derer sinn.

joker-mind-loss-if-you-meet-an-asshole-i
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...