Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Jorden BEVEGER seg.

Jorden beveger seg ikke, det er du som beveger deg.

All min erfaring forteller meg at jorden ikke beveger seg, og om du har erfart noe annet så vil jeg be om at du forteller oss eller evt viser oss hvor,når og hvordan den beveger seg,

Hva slags erfaring er det du bygger dette på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sagt det du påstår, hverken direkte eller indirekte.

Jeg trodde virkelig at du var mer ærlig enn dette.

Det jeg sa var at det er etter hvert flere i Australia som finner ut at Australia er større enn de tror.

Det er ikke noe arrogant ved det å fortelle folk at de er uvitende fordi de er blitt lurt og har blitt opplært til å tro på noe som ikke er riktig.

Vi har alle vært gjennom den mølla, jeg også, og vi var alle uvitende på et tidspunkt. Men noen av oss har våknet opp til sannheten og prøver også å vekke andre.

Men problemet er, som vi bla ser her på forumet, at de fleste tror blindt på det de har lært på skolen, de blir også fornærmet når noen sier at det de har lært på skolen er feil.

Nå sa du jo akkurat at folk i Australia er uvitende, og det er selvfølgelig opplysende. Poenget er at folk i Australia må være VELDIG mye dummere for ikke å skjønne at landet deres er dobbelt så stort som de trodde, enn vi vanlige dumminger på den nordlige halvkule som bare ikke har skjønt at jorda er flat. Hva med reisetida fra øst til vest i Australia? Den stemmer overhode ikke med kartet ditt.

Mener du vi skal følge en hvilken som helst profet, falsk eller ikke, som kommer med påstander de ikke kan dokumentere? Hvordan kan vi vite at du representerer den rette lære? Ingen av bibelsitatene du kom med fra den engelske oversettelsen sier at jorda er flat, men du vil jeg skal blindt tro på at du har skjønt det og kan rettlede meg.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nettopp gamle kart som ny er funnet som viser en flat jord. Disse kartene har vært skjult i mange år fordi eliten ville fremme din egen agenda og skapte derfr et helt nytt verdensbilde for å villede folket.

De fire verdenshjørnene nevnes kanskje fordi kartet egentlig ser ut som dette.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2005461/Rare-map-flat-Earth-donated-Library-Congress.html

article-0-0CA0B75E00000578-404_468x322.j

Du snakker om at vann ikke kan feste seg på en ball. Vi kan også si at vann renner nedover og at det ikke fester seg i nedoverbakke. Dette kartet viser at jorden er, vel, en invertert smultring. Det som hadde skjedd på denne jorden er at alt vannet hadde lagt seg i bunnen. Vi vet vel at ikke alt vannet ligger i en ring nedi der? Vi måtte ha seilt oppover noen steder, det funker vel ikke?

Så har vi en annen ting

UNlogo.jpg

Det kartet du ser i FNs logo, er et korrekt kart.

Noe som ikke er riktig da det er tydelig forskjell på det gamle kartet og kartet i FN-logoen.

Dette henger altså ikke på greip når vi tar med ting du har skrevet før. Kan du forklare hvorfor argumentene dine er så sprikende og hvorfor argumentene dine ofte er selvmotsigende?

Kan du vær så snill svare Gammel Nok?

Du argumenterte for kart, kartene er visst bevis. Hvorfor er ikke disse kartene identiske? Hvordan funker ting på en invertert smultring?

Endret av Larzen_91
Lagt inn spoiler på stort sitat.
Lenke til kommentar

Du bestemmer selv hva som er innenfor for deg, men jeg stusser på at du ikke besvarer ting som burde være innenfor tema siden du selv tar det opp.

Der er vel mesteparten av tråden oppsummert.

Har ikke høve til å kverulere så mye idag, muligens mere i kveld.

Kverulerer du? Det forklarer jo endel.

Du har ikke vist noe for noen, bortsett fra at du er er arrogant og naiv fyr, som har lett seg lure av dette falske sataniske verdensbilde som den såkalte "vitenskapen" har laget for å lede folk bort fra Gud.

Men du er ikke alene om å være naiv og arrogant,

Hva var det du klaget på om andres måte å ordlegge seg på?

Jeg har ikke sagt det du påstår, hverken direkte eller indirekte.

Det eneste man trenger å gjøre er å lese av et odometer i bilen (eller lastebilen). Din påstand ender opp i at du mener de ikke klarer engang dette.
Om dette ikke for deg er å kalle millioner av folk dumme så forklarer det jo endel av svarene dine i denne tråden som vi andre oppfatter som mildest talt frekke.

(...) men min mening er at de som tror blindt på en runf balljord latterliggjør seg selv.

Det stemmer ikke. Jeg vil for eksempel si at mange som vokser opp i religiøse hjem ikke kan noe for sin blinde tro da de er indoktrinert fra barnsben av. De latterliggjør ikke seg selv. De er ofre.

Og de må også være klar over at "eliten" som har skapt dette falske verdensbildet også latterliggjør alle som tror på dette.

Men blind tro på at det finnes en elite og et falskt verdensbilde er tydeligvis helt greit.

Et annet spørsmål er hvorfor det er så viktig for dere å tro at jorden er rund som en ball ?

Beviselig sannhet er viktig. Ikke tro. Ikke gamle tekster. Ikke ubegrunnede ideèr om at man blir undertrykket uten at man engang vet om det.
Beviselig sannhet. Noe du så langt feiler stort i å legge frem.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering og flettet 5 innlegg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe arrogant ved det å fortelle folk at de er uvitende fordi de er blitt lurt og har blitt opplært til å tro på noe som ikke er riktig.

Du er uvitende fordi du er blitt lurt og har blitt opplært til å tro på noe som ikke er riktig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Using the same logic globe earthers use to defend or believe in the globe... lets talk about Santa Claus...

Ok.

Santa Claus is real.We know this because of the following reasons :

× My parents love me and would not lie to me.

Alle som er kommet i tenårene vet at dette er feil.

× Why would my parents lie if he weren't real?

Mange ting forklares for barn med overdrevne forenklinger i en slik grad at man som voksen vil kunne kalle det en løgn. Likevel gir det et barn et overfladisk innblikk i et tema eller problematikk som gir mening med den lille forståelsen de har for verden.

× They teach about Santa Claus in elementary school, so he must be real.

Seriøst? Aldri har jeg blitt fortalt på skolen at julenissen finnes. Aldri har jeg hørt noen skole har gjort dette heller. Men vis meg gjerne at jeg tar feil.

Lykke til med det.

× There are pictures of Santa Claus. i even met him and took a picture with him.

Det er bilder av Mikke Mus og Langbein også. Selv har jeg møtt dem, og det finnes sågar et bilde av meg som veldig liten hvor jeg er livredd for Langbein.

Men, tro det eller ei, barn er faktisk ganske gode på å skille virkelighet fra eventyr.

× Santa's trip around the earth is covered by all news and weather tv stations, they track Santa by Satellites and Radar.

Gjør de? Hvor er han nå da?

Do you see the problem here?

Helt klart. Problemet er at du nettopp motbeviste Gud. Du så det, ikke sant?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Størrelsen på Australia, Asia, Afrika... Folk i mange av disse landene er vant til å være undertrykte av kolonimaktene, så kartstørrelsen er kanskje ikke det første de bryr seg om. Og de har kanskje flere ganger hevdet at deres land er store, uten å bli hørt...

Atter andre har kanskje observert at kartet er feil, men de gidder ikke si fra til noen. De måler avstanden i reisetid, ikke i kilometer.

http://www.outback-australia-travel-secrets.com/driving_distances_australia.html

En får mange treff på søk som "Africa is bigger than you think", "Australia is bigger than you think"...

Men sørgelig nok sikkert null treff på "Scandinavia is bigger than you think" :hm:

Lenke til kommentar

En får mange treff på søk som "Africa is bigger than you think", "Australia is bigger than you think"...

Og dette er grunnen:

http://thetruesize.com/#?borders=1~!MTY4MTMxMjU.MjU4MjUwMw*MzYwMDAwMDA(MA~!CONTIGUOUS_US*MTA2NjM4MzA.MjQ2MDMzNTE(MTc1)MA~!AU*MTM4MzIzMTY.OTA5NzgwMw)Mw

Se. Australia er like stort som USA i følge globen. Men for all del. Vis oss gjerne hvordan Australia er dobbelt så stort som USA.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Atter andre har kanskje observert at kartet er feil, men de gidder ikke si fra til noen. De måler avstanden i reisetid, ikke i kilometer.

Hva i? Man måler avstanden i kilometer og det er mer enn nok folk som har kilometerteller i bilen som kan bekrefte avstander, men kanskje eliten har tuklet med dem også?

Kartet er feil hvordan da? Mener du at avstandene og størrelsene som blir oppgitt av vitenskapen er feil eller at størrelsesforholdene på kartet er feil? Kan du utdype denne påstanden litt er du snill, eller kanskje ikke da det er nok av merksnodig rabbling her inne som ikke gir mening :D

Lenke til kommentar

Angående kartet "Square and stationary earth".

"Kan du vær så snill svare Gammel Nok?

Du argumenterte for kart, kartene er visst bevis. Hvorfor er ikke disse kartene identiske? Hvordan funker ting på en invertert smultring?"

Du legger nok merke til at den store haugen i dette kartet ikke opptrer på andre kart av den flate jord. Altså må du regne med at andre har reagert litt negativt på den...

Men det er interessant at den opphøyde haugen gjør at systemet ligner på en sånn spillegreie de bruker i Las Vegas, der de kaster på en liten kule rundt kanten...

Som sagt kan det tenkes at noen har forsøkt å si fra om kilometeravstanden i Australia. Veiledningene sier allerede at det er "huge", eller enorme avstander der.

Men tenk på at det vil regnes som en flat jord-sak å lansere et nytt kart med brask og bram, som stemmer med Gleason map. Australias regjering vil nok unngå noe slikt... hvis en slik sak kommer ut vil de bli regnet som svikere av resten av de hemmelige organisasjonene.

Hvor enorme avstandene i Australia er, er trolig den minste løgnen de er nødt til å forsvare.

Lenke til kommentar

Du legger nok merke til at den store haugen i dette kartet ikke opptrer på andre kart av den flate jord. Altså må du regne med at andre har reagert litt negativt på den...

Men det er interessant at den opphøyde haugen gjør at systemet ligner på en sånn spillegreie de bruker i Las Vegas, der de kaster på en liten kule rundt kanten...

Som sagt kan det tenkes at noen har forsøkt å si fra om kilometeravstanden i Australia. Veiledningene sier allerede at det er "huge", eller enorme avstander der.

Men tenk på at det vil regnes som en flat jord-sak å lansere et nytt kart med brask og bram, som stemmer med Gleason map. Australias regjering vil nok unngå noe slikt... hvis en slik sak kommer ut vil de bli regnet som svikere av resten av de hemmelige organisasjonene.

Hvor enorme avstandene i Australia er, er trolig den minste løgnen de er nødt til å forsvare.

Jeg skjønner ditt valg av kallenavn:

Paul gives his testimony to King Agrippa. Unlike Felix, who wanted a bribe, or Festus, who doesn’t understand much of what’s going on, Agrippa immediately judges that Paul is completely innocent of any official wrongdoing.

Edit:

Kilde https://www.gotquestions.org/Porcius-Festus.html

Endret av Omnithunder
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I Australia har man noe man kaller "road train". Det er hva vi ser i Norge som trailere, men da men 2, 5, 10 eller mer lastebilhenger bak.

Tror du sjåførene av disse begynner å stusse når de har kjørt 100km/t i fire timer, og veiskiltene sier de har kjørt 20 mil? Om matematikken ikke var intuitiv så skulle det være 40 mil.

Men... Kanskje alle lastebilsjåfører er medlemmer av eliten. kanskje all i Australia er medlemmer. Kanskje alle langtransportsjåfører er for dumme til å skjønne at 100km/t i fire timer burde bli 400 km. Spesielt når skiltene sier du bare har kjørt 200 km, og - som kjent - "vi" tar jo alt vi blir fortalt for god fisk, så...

Lenke til kommentar

Paul gives his testimony to King Agrippa. Unlike Felix, who wanted a bribe, or Festus, who doesn’t understand much of what’s going on, Agrippa immediately judges that Paul is completely innocent of any official wrongdoing.

Haha...

Her er et eksempel på en som hadde beregnet ut fra den forventede størrelsen på Australia, men ble overrasket.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bogucki

Han skulle krysse en ørken, stakkars. Men overlevde såvidt...

Google "Lost in the Outback" og du vil få en del treff.

Lenke til kommentar

Men... Kanskje alle lastebilsjåfører er medlemmer av eliten. kanskje all i Australia er medlemmer. Kanskje alle langtransportsjåfører er for dumme til å skjønne at 100km/t i fire timer burde bli 400 km. Spesielt når skiltene sier du bare har kjørt 200 km, og - som kjent - "vi" tar jo alt vi blir fortalt for god fisk, så...

Vil nå anta at over 95% av befolkningen er med på det, de siste prosentene er de man lurer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil nå anta at over 95% av befolkningen er med på det, de siste prosentene er de man lurer.

Mon tro om flatjorderne er de 144 000 beseglete fra Åpenbaringen 7:4 ?  Det blir omtrent 0,002% av jordens befolkning.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

"Mon tro om flatjorderne er de 144 000 beseglete fra Åpenbaringen 7:4 ?  Det blir omtrent 0,002% av jordens befolkning."

Etter de 144 000 står det også at det følger store skarer av mennesker av alle folkeslag. De 144 000 har visst med Israels stammer å gjøre. (det var 12 stammer).

Kommer nok til å skifte kallenavn nå, etter å ha sett svart på hvitt at Festus var den som sendte Paulus til keiser Nero.

Lenke til kommentar

I denne tråden fins mer enn nok dokumentasjon til at folk som er i stand til å tenke selv ville ha forkastet den runde balljordmodellen, og det er sikkert oså noen som har gjort dette.

Er det ikke litt merkelig at en i løpet av nesten 7500 poster ikke finner en eneste som er omvendt til "den flate sannhet" ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke litt merkelig at en i løpet av nesten 7500 poster ikke finner en eneste som er omvendt til "den flate sannhet" ?

Du glemmer at det ikke bare er vi som diskuterer her som kan lese denne tråden.

Det fins sikkert mange utenfor dette forumet som leser her som har stor nytte av den dokumentasjonen som jeg og andre har lagt ut, og som viser at jorden er flat.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Det fins sikkert mange utenfor dette forumet som leser her som har stor nytte av den dokumentasjonen som jeg og andre har lagt ut, og som viser at jorden er flat.

Jeg håper da virkelig at flere leser denne tråden for noe logikk er det ikke i bevisenen til FE.

Dette kartet

article-0-0CA0B75E00000578-404_468x322.j

Kan altså være rett og vannet vil henge fast ved alle deler av kartet som har vann selv om det ikke kan henge fast på en ball som dere så flott kaller det.

Men slik dere tidligere har forklart at planeten er helt flat og at vannet ligger gjevnt på planeten er at den er helt flat, hvorfor legger ikke alt vannet seg i bunnen av denne inverterte smultringen og lar det bli tørt i midten som stikker høyest?

Dette er for eksempel logiske brister jeg håper alle de andre for eksempel vil se.

For ikke å snakke om der bibelen skal leses bokstavelig men ikke alt ydeligvis og vi er tilbake til god gammeldags cherry picking.

Det er også ting jeg håper leserne får med seg for ikke å snakke om alle de falske bevisene for en flat jord.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemmer jeg det? 

Du må gjerne legge frem din "dokumentasjon", men bevis for at jorden er flat har du ennå ikke vært i nærheten av å fremskaffe. Prøv gjerne igjen, og da helst med en forklaring med dine egne ord.

"Jeg har rett, fordi jeg har rett (det står i Bibelen). Derfor tar du feil, er uvitende og arrogant. Tenk selv", holder nok ikke for å overbevise særlig mange.

Endret av Larzen_91
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...