Omnithunder Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 I tillegg skal det finnes en forbudssone rundt den magnetiske Nordpolen ovenfor Canada et sted, noe som jo er utrolig mistenkelig. Har du en kilde til denne påstanden? 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Likevel blir eksperimenter og observasjoner som indikerer at jorda i det store og hele er en ball ikke imøtegått med dine egne observasjoner og eksperimenter, men istedet forsøkt avfeid med billige hersketeknikker og latterliggjøring. For en utenforstående kan det virke som om du har ett sett med regler for dine egne observasjoner, og et annet sett med regler for folk hvis observasjoner ikke sammenfaller med dine egne, og for denne utenforstående personen er det et opplegg som stinker for å si det mildt. Jeg har ikke brukt noen hersketeknikker eller latterliggjort noen eksperimenter som indikerer at jorden er rund som en ball, men min mening er at de som tror blindt på en runf balljord latterliggjør seg selv. Og de må også være klar over at "eliten" som har skapt dette falske verdensbildet også latterliggjør alle som tror på dette. Det kan vi se og høre av alle antydninger i filmer, og alle kart over den flate jorden som er "hidden in plain sight" slik som FNs logo, som også er på FN flagget slik at alle kan se det. Når det gjelder de eksperimentene som indikerer at jorden er rund som en ball, så har jeg ikke sett dem. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Jada, Jeg er bare så stolt. Jorden kjennes ubevegelig fordi den beveger seg veldig jevnt. Vår referanseramme er Jordens overflate. Jeg kommer neppe til å be deg om å sjekke noe annet ute i romme en å ta en titt på Månen med en kikkert for selv å se hvordan dens overflate ser ut. Jorden kjennes ubevegelig fordi den ER ubevegelig. Det eneste unntaket fra dette er jordskjelv, som kan oppstå av og til av forskjellige grunner. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jorden går rundt solen og har gjort det millioner av år. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå??? Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jorden BEVEGER seg. Jorden beveger seg ikke, det er du som beveger deg. All min erfaring forteller meg at jorden ikke beveger seg, og om du har erfart noe annet så vil jeg be om at du forteller oss eller evt viser oss hvor,når og hvordan den beveger seg, Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jorden går rundt solen og har gjort det millioner av år. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå??? Jorden går ikke i bane rundt solen, og har ikke gjort det i "millioner av år! Hvorfor er dette så vanskelig å forstå ? Et annet spørsmål er hvorfor det er så viktig for dere å tro at jorden er rund som en ball ? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Så, la oss si - du tror på teori A som sier at jorda er flat fordi bibelen sier det, og basert på dine egne observasjoner - alle andre rundt deg tror på teori B som sier at jorda er rund, som er basert på deres egne og utallige andres observasjoner og eksperimenter Tror du da virkelig det er sannsynlig at alle rundt deg tar fullstendig feil, på tross av utallige observasjoner og eksperimenter over mange år som bekrefter at jorda er rund, kun fordi du observerer at jorda er flat og fordi bibelen også sier at jorda er flat? Tror du virkelig at noen få har rett i at jorda er flat hvis flere tusener av andre observerer det motsatte? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Et annet spørsmål er hvorfor det er så viktig for dere å tro at jorden er rund som en ball ? Fordi det ikke er tro, men viten. 1 Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jorden BEVEGER seg. Jorden beveger seg ikke, det er du som beveger deg. All min erfaring forteller meg at jorden ikke beveger seg, og om du har erfart noe annet så vil jeg be om at du forteller oss eller evt viser oss hvor,når og hvordan den beveger seg, Hvor: I rommet. Når: Hele tiden alltid. Hvordan den beveger seg: Bruker 1 døgn på en rotasjon rundt egen akse, 1 år på ett omløp rundt solen, og ca 225-250 millioner år på en runde rundt galaksen (Melkeveien). Kilder/referanser finner du hos Store norske leksikon og Wikipedia. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 "Jeg kommer neppe til å be deg om å sjekke noe annet ute i romme en å ta en titt på Månen med en kikkert for selv å se hvordan dens overflate ser ut." Månen ser gjennomsiktig ut på dagtid. Og Enoks bok tar faktisk opp dette... Det står at månen er som himmelen på dagtid - in daytime he/it is as the sky. Warning zone nord for Canada: Såvidt jeg skjønte var det noen som forbinder disse linjene med en sikring rundt den magnetiske polen. https://en.wikipedia.org/wiki/Distant_Early_Warning_Line En dobbeltpil som brukes i vanlige kompasser, hvor peker den? Bunnen av dobbeltpila viser automatisk det motsatte av toppen. Er det så vanskelig å skjønne? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Så, la oss si - du tror på teori A som sier at jorda er flat fordi bibelen sier det, og basert på dine egne observasjoner - alle andre rundt deg tror på teori B som sier at jorda er rund, som er basert på deres egne og utallige andres observasjoner og eksperimenter Tror du da virkelig det er sannsynlig at alle rundt deg tar fullstendig feil, på tross av utallige observasjoner og eksperimenter over mange år som bekrefter at jorda er rund, kun fordi du observerer at jorda er flat og fordi bibelen også sier at jorda er flat? Tror du virkelig at noen få har rett i at jorda er flat hvis flere tusener av andre observerer det motsatte? En hr Copernicus burde ha stilt seg disse spørsmålene for 500 år siden Og teoriene burde blitt tatt opp til revisjon da flytrafikken ble oppfunnet. Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 "Jeg kommer neppe til å be deg om å sjekke noe annet ute i romme en å ta en titt på Månen med en kikkert for selv å se hvordan dens overflate ser ut." Månen ser gjennomsiktig ut på dagtid. Og Enoks bok tar faktisk opp dette... Det står at månen er som himmelen på dagtid - in daytime he/it is as the sky. Warning zone nord for Canada: Såvidt jeg skjønte var det noen som forbinder disse linjene med en sikring rundt den magnetiske polen. https://en.wikipedia.org/wiki/Distant_Early_Warning_Line En dobbeltpil som brukes i vanlige kompasser, hvor peker den? Bunnen av dobbeltpila viser automatisk det motsatte av toppen. Er det så vanskelig å skjønne? Det er jo helt umulig å nå fram hos deg. Er det slik at du aldri kommer til å se på månen med kikkert for å selv se hvordan dens overflate ser ut, fordi det står noe om det i Enoks bok??? Da har jeg ikke mer å si her. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Warning zone nord for Canada: Såvidt jeg skjønte var det noen som forbinder disse linjene med en sikring rundt den magnetiske polen. https://en.wikipedia.org/wiki/Distant_Early_Warning_Line Er dette kilden til forbudssonen din? I så fall bør du lære deg å lese engelsk. 2 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Det er vel forholdsvis velkjent at kirken hadde stor innflytelse i samfunnet for 500 år siden og var ganske bestemte på at jorda var sentrum i universet og at sola gikk i bane rundt jorda. Alle som mente noe annet ble vel sett på som gale og mer eller mindre tvunget til å gå tilbake på meningene sine. Selvfølgelig ville stort sett alle den gangen følge den "vedtatte sannheten" om at jorda var sentrum i universet osv. siden de risikerte å bli straffet hvis de sa kirken imot. Når man ble straffet for å tenke selv og gjøre egne observasjoner isteden for å følge kirken og bibelen var vel valget enkelt. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Det er jo helt umulig å nå fram hos deg. Er det slik at du aldri kommer til å se på månen med kikkert for å selv se hvordan dens overflate ser ut, fordi det står noe om det i Enoks bok??? Da har jeg ikke mer å si her. Du har vel allerede "forlatt" diskusjonen flere ganger... Akkurat månen finnes det da svært mange detaljerte fotografier og videoer av, så hva kan jeg selv oppdage i en kikkert. Har jo selv sett månen i perioder da den er større en vanlig, og at den har "nerver" som møtes i et punkt i den nedre delen? Dette kan en faktisk se med det blotte øye på tidspunkter der månen henger over horisonten som en gigantisk runding... _____________________ Using the same logic globe earthers use to defend or believe in the globe... lets talk about Santa Claus... Santa Claus is real.We know this because of the following reasons : × My parents love me and would not lie to me. × Why would my parents lie if he weren't real? × They teach about Santa Claus in elementary school, so he must be real. × There are pictures of Santa Claus. i even met him and took a picture with him. × Santa's trip around the earth is covered by all news and weather tv stations, they track Santa by Satellites and Radar. Do you see the problem here? Endret 28. mai 2017 av Porcius Festus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 I tillegg skal det finnes en forbudssone rundt den magnetiske Nordpolen ovenfor Canada et sted, noe som jo er utrolig mistenkelig. Har du en kilde til denne påstanden? det er ikke så viktig, det holder å tro på noe. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Og i tillegg, globustroen går jo mest ut på å fornekte de sansene som forteller oss at jorda tar seg ubevegelig ut i det daglige. Så ... Til tross for at opptil flere i denne tråden har påpekt at sansene våre er ekstremt lette å lure, og at vi har utviklet oss til å bruke bakken som referansepunkt, slik at vi i bunn og grunn opplever at universet roterer rundt oss, så velger du igjen å stikke fingrene i ørene og rope "BLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBL!!!" alt du makter, før du fortsetter å røre sammen innlegg som best kan beskrives med følgende latinske frase; Non sequitur. Og du blir forundret over at jeg skriver giftige innlegg innimellom ... Jeg har ikke brukt noen hersketeknikker eller latterliggjort noen eksperimenter som indikerer at jorden er rund som en ball, men min mening er at de som tror blindt på en runf balljord latterliggjør seg selv. Og de må også være klar over at "eliten" som har skapt dette falske verdensbildet også latterliggjør alle som tror på dette. Det kan vi se og høre av alle antydninger i filmer, og alle kart over den flate jorden som er "hidden in plain sight" slik som FNs logo, som også er på FN flagget slik at alle kan se det. Når det gjelder de eksperimentene som indikerer at jorden er rund som en ball, så har jeg ikke sett dem. Interessant ordvalg, siden responsen din til folk som valgte å poste egne erfaringer, og hvis erfaringer tilfeldigvis gikk imot ditt syn, var noe som kunne oppfattes som en heller syrlig kommentar der man fort kan ledes til å tro at du hinter om at enkelte folk er for dumme til å bruke en kikkert. Du bruker også i bunn og grunn barnehageargumenter, der du har rett fordi du sier du har rett, og alle andre tar så feil at du ikke engang gidder utbrodere hvor vårs rund jord-tilhengere tar feil. Du poster youtubevideoer som utrolig nok er hakket verre enn det max og Porcius legger ut, og det er i bunn og grunn det. Mens jeg først er i gang så må jeg utrolig nok gi litt kred til Porcius og max, siden de i det minste gjør en innsats for å utbrodere synspunktene sine, uansett hvor feilaktige de måtte være, mens du stort sett refererer til "eksperimenter og observasjoner" som du behendig lar være å utbrodere nærmere slik at du kan være helt sikker på at ingen kommer til å etterprøve de og påpekte eventuelle feil og mangler. For ikke å snakke om at spørsmål gjerne blir ignorert eller "besvart" med sarkasme, bibelsitater eller "Jeg har rett og du tar feil fordi! Basta!"-logikk. Du vet, istedenfor å vise til en gjennomgang av disse eksperimentene og observasjonene dine slik at de av oss som har anledning kan etterprøve de og se om vi får samme resultat, eller om du har gjort en gigantisk brøler ett eller annet sted. 2 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Bevis på en hul jord? Hvis du vil ha et seriøst svar på det øverste bildet, legg merke til datoen det er tatt. Yep, midt under mørketida, og det er en relativt kjent sak blant de som sysler med fotografi at akkurat det bildet ser sånn ut pga særegne lysforhold og, som følge av dette, at kameraet fucket opp. Når det gjelder bilde nummer to så ville det vært sant hvis man på ett eller annet vis kunne ha nullstilt sin egen rotasjonshastighet og -moment i forhold til jorda, men med mindre noen finner opp antigravitasjon så kommer neppe det til å skje. Og hvis man forsøker å stoppe et fly midt i lufta så er det en ganske stor sannsynlighet for at man vil ende opp i et ganske brutalt møte med bakken. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på stort sitat. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå