Kikert Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Nei, det er tolkinger av en oversettelse av en oversettelse (etc(?)) gjort av en fyr som sier at bibelen ikke skal tolkes. Edit; @Hotel Papa fra forrige side. Endret 28. mai 2017 av 4 3 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 @Porcius og maxRPM, er dette de stedene i bibelen dere refererer til, når dere sier det står at jorden er flat? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå føler jeg at disse 3 som tror på flat jor ikke helt er enige seg i mellom. Vi har en som mener at verden nødvendigvis ikke er helt flat og at bilder med strek på ikke betyr noe. Så har vi en som poster mange bilder og videoer med strek på og bruker dette som beviser. Så har vi en som vektlegger bibelen og forklarer at den ikke skal tolkes men forståes rett fram. Det de er enige om er at bibelen beskriver en flat jord, at Nasa er del av en stor konspirasjon, at antarktis er en isring og at en flat jord holdes skjult av eliten. Nå har i hvertfall jeg vist for den bokstavtro kristne at bibelens gud ikke er til å stole på om man skal lese bibelen bokstavelig mens de andre ikke har påstått noe for eller i mot fortolkninger. 3 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Det kunne jo tenkes at jeg allerede har sjekket om det stemmer om jorden er rund som en ball eller ikke. Likevel blir eksperimenter og observasjoner som indikerer at jorda i det store og hele er en ball ikke imøtegått med dine egne observasjoner og eksperimenter, men istedet forsøkt avfeid med billige hersketeknikker og latterliggjøring. For en utenforstående kan det virke som om du har ett sett med regler for dine egne observasjoner, og et annet sett med regler for folk hvis observasjoner ikke sammenfaller med dine egne, og for denne utenforstående personen er det et opplegg som stinker for å si det mildt. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 1 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Akkurat nå føler jeg at disse 3 som tror på flat jor ikke helt er enige seg i mellom. Vi har en som mener at verden nødvendigvis ikke er helt flat og at bilder med strek på ikke betyr noe. Så har vi en som poster mange bilder og videoer med strek på og bruker dette som beviser. Så har vi en som vektlegger bibelen og forklarer at den ikke skal tolkes men forståes rett fram. Det de er enige om er at bibelen beskriver en flat jord, at Nasa er del av en stor konspirasjon, at antarktis er en isring og at en flat jord holdes skjult av eliten. Nå har i hvertfall jeg vist for den bokstavtro kristne at bibelens gud ikke er til å stole på om man skal lese bibelen bokstavelig mens de andre ikke har påstått noe for eller i mot fortolkninger. Du har ikke vist noe for noen, bortsett fra at du er er arrogant og naiv fyr, som har lett seg lure av dette falske sataniske verdensbilde som den såkalte "vitenskapen" har laget for å lede folk bort fra Gud. Men du er ikke alene om å være naiv og arrogant, for de fleste er dessverre slik i dag, de tror at det de har lært på skolen er riktig, men i virkeligheten er nesten alt vi lærer på skolen løgn og forfalskninger som makthaverne har diktet opp for å fremme sin egen agenda. Men folk flest i dag tror dessverre blindt på dette, og de har helt gitt opp evnen til å tenke selv. I denne tråden fins mer enn nok dokumentasjon til at folk som er i stand til å tenke selv ville ha forkastet den runde balljordmodellen, og det er sikkert oså noen som har gjort dette. Jeg håper imidlertid at noen ennå kan våkne opp til sannheten, så derfor legger jeg ut denne videoen. They Hide GOD With The Biggest Lie EVER! Flat Earth clues! https://www.youtube.com/watch?v=C1DsMTwEX54 Endret 28. mai 2017 av Gammel Nok Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Du har ikke vist noe for noen, bortsett fra at du er er arrogant og naiv fyr, som har lett seg lure av dette falske sataniske verdensbilde som den såkalte "vitenskapen" har laget for å lede folk bort fra Gud.Så skal man ikke lese bibelen bokstavelig nå eller er det bare de delene som passer for deg som skal leses slik? I denne tråden fins mer enn nok dokumentasjon til at folk som er i stand til å tenke selv ville ha forkastet den runde balljordmodellen, og det er sikkert oså noen som har gjort dette.I denne tråden finnes ingen dokumentasjon eller beviser for en flat jord. I beste fall ullne anntakelser og pseudo vitenskap men også blanke løgner. De som lar seg overbevise av slikt må være lettpåvirkelige sjeler for noe sannhetsgehalt har de ikke. Nå har jeg ikke sett den sist 2 timers videoen for jeg regner med også den er fylt opp med tull og blir 2 timer av livet mitt jeg ikke får tilbake om jeg ser den. Du må gjerne beskrive litt enten med egne ord eller legge ut hvor i videoen det dukker opp viktige beviser så skal jeg vurdere det men å se 2 timer av enda mere FE propaganda gjør jeg ikke. 4 Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Du har ikke vist noe for noen, bortsett fra at du er er arrogant og naiv fyr, som har lett seg lure av dette falske sataniske verdensbilde som den såkalte "vitenskapen" har laget for å lede folk bort fra Gud. Men du er ikke alene om å være naiv og arrogant, for de fleste er dessverre slik i dag, de tror at det de har lært på skolen er riktig, men i virkeligheten er nesten alt vi lærer på skolen løgn og forfalskninger som makthaverne har diktet opp for å fremme sin egen agenda. Men folk flest i dag tror dessverre blindt på dette, og de har helt gitt opp evnen til å tenke selv. I denne tråden fins mer enn nok dokumentasjon til at folk som er i stand til å tenke selv ville ha forkastet den runde balljordmodellen, og det er sikkert oså noen som har gjort dette. Jeg håper imidlertid at noen ennå kan våkne opp til sannheten, så derfor legger jeg ut denne videoen. They Hide GOD With The Biggest Lie EVER! Flat Earth clues! https://www.youtube.com/watch?v=C1DsMTwEX54 Enda en youtube video. Nå må du snart som F komme deg ut i den virkelige verden og se med egne øyne at havets horisont er buet. Har du noengang sett på Månen med en kikkert? Hva Faen har det som står i bibelen om Jordens form noe som helst med saken å gjøre, når de som har skrevet den boka hadde 0 peiling på hvordan jorden ser ut? Må bare si at det kjennes rart å bli kalt satanist . Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 2 Lenke til kommentar
matteus Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Du har ikke vist noe for noen, bortsett fra at du er er arrogant og naiv fyr, som har lett seg lure av dette falske sataniske verdensbilde som den såkalte "vitenskapen" har laget for å lede folk bort fra Gud. Men du er ikke alene om å være naiv og arrogant, for de fleste er dessverre slik i dag, de tror at det de har lært på skolen er riktig, men i virkeligheten er nesten alt vi lærer på skolen løgn og forfalskninger som makthaverne har diktet opp for å fremme sin egen agenda. Men folk flest i dag tror dessverre blindt på dette, og de har helt gitt opp evnen til å tenke selv. I denne tråden fins mer enn nok dokumentasjon til at folk som er i stand til å tenke selv ville ha forkastet den runde balljordmodellen, og det er sikkert oså noen som har gjort dette. Jeg håper imidlertid at noen ennå kan våkne opp til sannheten, så derfor legger jeg ut denne videoen. They Hide GOD With The Biggest Lie EVER! Flat Earth clues! https://www.youtube.com/watch?v=C1DsMTwEX54 Arrogant? Mener å huske at du, riktignok indirekte - men likevel, sier at hele Australias befolkning er så uvitende og dumme at de etter alle herrens år ikke har skjønt at landet deres er dobbelt så stort som de tror, og du kommer heller ikke med forklaring til meg på hvorfor flytidene stemmer med det offisielle kartet, men blir helt feil når du bruker FE-kartet. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå føler jeg at disse 3 som tror på flat jor ikke helt er enige seg i mellom. Bakvaskelsene kom fort igang, ser jeg... Er iallfall enig med GN i at en bør gå tilbake til før den såkalte bibelkritikken kom på banen. Det levde mange kristne før den tid, som hadde total respekt for Guds ord. Ønsker du å gå i detalj om en hel haug bibelvers som ikke direkte angår flat jord, vennligst start en ny tråd. Og regner med at "flat jord" i praksis betyr "hovedsakelig flat jord", for alle. Så ser ikke helt hvilke poeng du scorer... Det store poenget er jo at verden ikke er en ball som roterer seg selv rundt sola i mlliarder av år, like presist alltid. matteus: At du innrømmer å være en av dem som ikke klarte å få en direktebillett og samtidig skriver som du gjør, det blir direkte latterlig. Sannheten for deg vil alltid være det som eliten sier. Stol heller på din egen erfaring... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå føler jeg at disse 3 som tror på flat jor ikke helt er enige seg i mellom.Bakvaskelsene kom fort igang, ser jeg... Er iallfall enig med GN i at en bør gå tilbake til før den såkalte bibelkritikken kom på banen. Det levde mange kristne før den tid, som hadde total respekt for Guds ord. Ønsker du å gå i detalj om en hel haug bibelvers som ikke direkte angår flat jord, vennligst start en ny tråd. Og regner med at "flat jord" i praksis betyr "hovedsakelig flat jord", for alle. Så ser ikke helt hvilke poeng du scorer... Det store poenget er jo at verden ikke er en ball som roterer seg selv rundt sola i mlliarder av år, like presist alltid. Jeg ser at både du og Gammel Nok ønsker min bibelkritikk til å bli borte fra denne tråden men som sagt, den er tatt fram i kontekst av at bibelen skal forståes rett fram for de som påstår det. Skal den ikke det kan dette selvsagt taes i en annen tråd men Gammel Nok mener bibelen skal leses bokstavelig. Eller er det bare når bibelen nevner fire hjørner, søyler og sånt man skal lese bibelen rett fram? Kan vi vi det minste får klarehet i dette så skal jeg legge den ballen død. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Sannheten for deg vil alltid være det som eliten sier. Stol heller på din egen erfaring... Ikke når erfaringen din ikke er i samsvar med observasjoner, og man ikke klarer å forklare fenomener rundt gravitasjon med sin fringe teori. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg ser at både du og Gammel Nok ønsker min bibelkritikk til å bli borte fra denne tråden men som sagt, den er tatt fram i kontekst av at bibelen skal forståes rett fram for de som påstår det.Skal den ikke det kan dette selvsagt taes i en annen tråd men Gammel Nok mener bibelen skal leses bokstavelig.Eller er det bare når bibelen nevner fire hjørner, søyler og sånt man skal lese bibelen rett fram? Kan vi vi det minste får klarehet i dette så skal jeg legge den ballen død. Du misforstår muligens her... Bibelkritikken var en teologisk retning som oppstod rundt 1800-tallet da noen plutselig begynte å stille kritiske spørsmål om Bibelens forfattere og beretninger. F.eks. endte man fort opp med å mene at Moses ikke hadde skrevet Mosebøkene. Før bibelkritikken var det vel katekismen som gjaldt; at elever og andre ikke skulle stille spørsmål ved det de ikke skjønte i Bibelen. Så ja, det betyr at Bibelen skal leses bokstavelig, men med det utgangspunkt at vi ikke akkurat nå er israelitter som går gjennom ørkenen. Vi er nå i den nye pakt. Kan dere forklare hva forsøket om masse som tiltrekker masse går ut på? Altså det forsøket som er utført her nede i på landjorda. Lenke til kommentar
matteus Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå føler jeg at disse 3 som tror på flat jor ikke helt er enige seg i mellom. Bakvaskelsene kom fort igang, ser jeg... Er iallfall enig med GN i at en bør gå tilbake til før den såkalte bibelkritikken kom på banen. Det levde mange kristne før den tid, som hadde total respekt for Guds ord. Ønsker du å gå i detalj om en hel haug bibelvers som ikke direkte angår flat jord, vennligst start en ny tråd. Og regner med at "flat jord" i praksis betyr "hovedsakelig flat jord", for alle. Så ser ikke helt hvilke poeng du scorer... Det store poenget er jo at verden ikke er en ball som roterer seg selv rundt sola i mlliarder av år, like presist alltid. matteus: At du innrømmer å være en av dem som ikke klarte å få en direktebillett og samtidig skriver som du gjør, det blir direkte latterlig. Sannheten for deg vil alltid være det som eliten sier. Stol heller på din egen erfaring... Næmmen?? Har jeg sagt det?? Vel, når jeg ser etter så KAN det jeg skrev misforståes hvis man gjerne vil det. Altså: Jeg har opplevd dette, men ikke på den strekninga, for den har jeg aldri reist. Det jeg mente var at det ikke er uvanlig at fly blir fullbooket, og at du derfor må ta en omvei med mellomlanding hvis du må reise akkurat den aktuelle dagen. Kjære deg, når det ligger mulighet for å ta et fly fra Sydney til Santiago ute på nettet, og du kan bestille det fra hvilket som helst land du vil, så ville det snart bli støy i massevis hvis det viste seg å være fake. Det ligger bekreftelser på nettet fra folk som har reist strekninga og til og med fra piloter som har fløyet den. Tror dere hele verden bare består av idioter? Jeg har jo registrert at dere ikke har altfor høye tanker om de 24. millionene som bor i Australia. Jeg prøver så godt jeg kan å holde en saklig tone, og vil gjerne fortsette med det. Ellers kan det være det samme med hele diskusjonen. Lenke til kommentar
matteus Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Bakvaskelsene kom fort igang, ser jeg... Er iallfall enig med GN i at en bør gå tilbake til før den såkalte bibelkritikken kom på banen. Det levde mange kristne før den tid, som hadde total respekt for Guds ord. Ønsker du å gå i detalj om en hel haug bibelvers som ikke direkte angår flat jord, vennligst start en ny tråd. Og regner med at "flat jord" i praksis betyr "hovedsakelig flat jord", for alle. Så ser ikke helt hvilke poeng du scorer... Det store poenget er jo at verden ikke er en ball som roterer seg selv rundt sola i mlliarder av år, like presist alltid. matteus: At du innrømmer å være en av dem som ikke klarte å få en direktebillett og samtidig skriver som du gjør, det blir direkte latterlig. Sannheten for deg vil alltid være det som eliten sier. Stol heller på din egen erfaring... Jeg mente selvfølgelig direktefly fra Sydney til Santiago hvis det ikke var klart nok. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Arrogant? Mener å huske at du, riktignok indirekte - men likevel, sier at hele Australias befolkning er så uvitende og dumme at de etter alle herrens år ikke har skjønt at landet deres er dobbelt så stort som de tror, og du kommer heller ikke med forklaring til meg på hvorfor flytidene stemmer med det offisielle kartet, men blir helt feil når du bruker FE-kartet. Jeg har ikke sagt det du påstår, hverken direkte eller indirekte. Jeg trodde virkelig at du var mer ærlig enn dette. Det jeg sa var at det er etter hvert flere i Australia som finner ut at Australia er større enn de tror. Det er ikke noe arrogant ved det å fortelle folk at de er uvitende fordi de er blitt lurt og har blitt opplært til å tro på noe som ikke er riktig. Vi har alle vært gjennom den mølla, jeg også, og vi var alle uvitende på et tidspunkt. Men noen av oss har våknet opp til sannheten og prøver også å vekke andre. Men problemet er, som vi bla ser her på forumet, at de fleste tror blindt på det de har lært på skolen, de blir også fornærmet når noen sier at det de har lært på skolen er feil. Endret 4. juni 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå føler jeg at disse 3 som tror på flat jor ikke helt er enige seg i mellom. Bakvaskelsene kom fort igang, ser jeg... Er iallfall enig med GN i at en bør gå tilbake til før den såkalte bibelkritikken kom på banen. Det levde mange kristne før den tid, som hadde total respekt for Guds ord. Ønsker du å gå i detalj om en hel haug bibelvers som ikke direkte angår flat jord, vennligst start en ny tråd. Og regner med at "flat jord" i praksis betyr "hovedsakelig flat jord", for alle. Så ser ikke helt hvilke poeng du scorer... Det store poenget er jo at verden ikke er en ball som roterer seg selv rundt sola i mlliarder av år, like presist alltid. matteus: At du innrømmer å være en av dem som ikke klarte å få en direktebillett og samtidig skriver som du gjør, det blir direkte latterlig. Sannheten for deg vil alltid være det som eliten sier. Stol heller på din egen erfaring... Den erfaringen vi kan få fra tvilsomme Youtobe videoer, eller den vi får ved å observere verden selv? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Stol heller på din egen erfaring... Jeg har spurt deg et par enkle spørsmål. Kan du svare? Når ble Nordpolen fastland? Er det farlig å besøke den magnetiske Nordpolen? Hvor har du dette fra? Egen erfaring? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Den erfaringen vi kan få fra tvilsomme Youtobe videoer, eller den vi får ved å observere verden selv? Du er visst så stolt av å bo i nærheten av havet, at du nærmest går ut fra at ingen andre gjør det. Og i tillegg, globustroen går jo mest ut på å fornekte de sansene som forteller oss at jorda tar seg ubevegelig ut i det daglige. Det som brukes mest er å fortelle oss hvordan ting fungerer i verdensrommet, uten at vi kan sjekke det selv. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg har spurt deg et par enkle spørsmål. Kan du svare? Når ble Nordpolen fastland? Er det farlig å besøke den magnetiske Nordpolen? Hvor har du dette fra? Egen erfaring? Gamle sagn sier at det kom seilskip til Eden-Meru, og at alle spikrene ble dratt ut av skipene og til magneten. Ikke til å undres over siden dette er en verdensdekkende magnet... Det skal også være et veldig dragsug eller en sirkelstrøm, der hvor verdenshavene har sine utspring. Egne erfaringer? Vel... dette er en forlengelse av troen på at jorda er flat. Og gamle sagn er oftest veldig troverdige. Mer troverdige enn månelandingen... I tillegg skal det finnes en forbudssone rundt den magnetiske Nordpolen ovenfor Canada et sted, noe som jo er utrolig mistenkelig. Kristne har jo ofte trodd at Jerusalem var verdens sentrum, men det er vel så at da arken landet på et fjell etter syndfloden, landet den et mer eller mindre tilfeldig sted. Samtidig, virket det som Jerusalem og Israel var viktige steder siden israelittene ble ført gjennom ørkenen til det lovede land. Velvel, Jerusalem er antagelig ikke verdens sentrum likevel da. Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Den erfaringen vi kan få fra tvilsomme Youtobe videoer, eller den vi får ved å observere verden selv? Du er visst så stolt av å bo i nærheten av havet, at du nærmest går ut fra at ingen andre gjør det. Og i tillegg, globustroen går jo mest ut på å fornekte de sansene som forteller oss at jorda tar seg ubevegelig ut i det daglige. Det som brukes mest er å fortelle oss hvordan ting fungerer i verdensrommet, uten at vi kan sjekke det selv. Jada, Jeg er bare så stolt. Jorden kjennes ubevegelig fordi den beveger seg veldig jevnt. Vår referanseramme er Jordens overflate. Jeg kommer neppe til å be deg om å sjekke noe annet ute i romme en å ta en titt på Månen med en kikkert for selv å se hvordan dens overflate ser ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå