theGunner76 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Mulig jeg er gal og mentalt forvirret, men jeg finner denne tråden uhyre underholdende ? Logikk, nei Praktiske eksperimenter, neinei Vitenskapelige argumenter, fysj Youtube videoer, tja Kommentarer til youtube videoer, ja! Men jo. Ser at denne tråden blir opprettholdt av rundjordere som blir sugd inn i en evig runddans... Nesten som vi går i bane ? 4 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 "Nesten som vi går i bane" Det er flott, siden dere liker ting som går i bane Dumdumboys sang vel "Jeg går i bane, du er sola, jeg er månen". Men det må vel være lov å stille spørsmål ved tankegang også. Altså, dersom en linjal viser at horisonten er 99,7 % linjerett, betyr ikke det at kravene er oppfylt til at det kan være en balljord. En test kan være at jeg aldri har sett noen oppoverkurve på noe vann, hav eller sjø. Bare tanken virker latterlig... mens altså en person her hever å se ofte utover Mjøsa, og se en oppoverkurve på vannet (hvis jeg husker riktig...) I årenes løp har jeg sett riktig mange vann, sjøer og hav bare for å ha sagt det. Flate alle sammen.... Og noen ganger har de vært helt blikkstille, uten en eneste bevegelse i det perfekte vannspeilet. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 FORDI KURVEN GÅR IKKE OPPOVER! Den faller i fra deg, herregud - ere mulig?! 2 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 I årenes løp har jeg sett riktig mange vann, sjøer og hav bare for å ha sagt det. Flate alle sammen.... Det forventes at ting ser flatt ut når kurvaturen er så liten at du knapt kan merke det. Du må observere objektet veldig langt ovenfra for å tydelig se en liten kurvatur. Det er forøvrig ufattelig enkelt å bevise at jordkloden ikke er sfærisk, om det skulle være sant: Finn kanten. I og med at hverken du eller noen andre har klart å knipse et slikt bilde enda, så er det opplagt at dere står tomhent. 2 Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 "Nesten som vi går i bane" Det er flott, siden dere liker ting som går i bane Dumdumboys sang vel "Jeg går i bane, du er sola, jeg er månen". Men det må vel være lov å stille spørsmål ved tankegang også. Altså, dersom en linjal viser at horisonten er 99,7 % linjerett, betyr ikke det at kravene er oppfylt til at det kan være en balljord. En test kan være at jeg aldri har sett noen oppoverkurve på noe vann, hav eller sjø. Bare tanken virker latterlig... mens altså en person her hever å se ofte utover Mjøsa, og se en oppoverkurve på vannet (hvis jeg husker riktig...) I årenes løp har jeg sett riktig mange vann, sjøer og hav bare for å ha sagt det. Flate alle sammen.... Og noen ganger har de vært helt blikkstille, uten en eneste bevegelse i det perfekte vannspeilet. For svarte, har du glemt det jeg bad deg om å svare på? Bor du midt inne i en trang dal? 1 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Rimelig sikker på at Nasa har noe med det å gjøre. Enten det, eller så er det gud som virkelig ikke har lyst å "bevises". Man må jo skille de ekte troende på et eller anna vis. Ikke umulig at gud er sjef i Nasa? Eller så er det bare så innlysende at ingen av flat-jord-ligaen har sett seg bryet med å dra så langt. Kanskje de rett og slett ikke har tid - noen må jo poste kommentarer på youtube?? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Kanten blir påstått å være Antarktis, verdens ende i en stor issirkel. Hadde jeg kun sett en trang dal til nå, ville jeg nok ikke vært så aktiv i tråden. Og ja, jeg har forstått at kurvaturen må vende nedover på sidene (og i det hele tatt vise en avrunding) for at det skal kunne være en ball. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) Kanten blir påstått å være Antarktis, verdens ende i en stor issirkel. Antarktis kan logisk ikke være kanten. Kanten kan være i Antarktis, men Antarktis i seg selv ligger helt tydelig oppå "flaten" til jordkloden. Dersom du mener at kanten ligger i Antarktis, så må du eller noen av dine venner reise dertil og ta bilde av den. Om dere ikke kan gjøre dette, så har dere tapt debatten. Endret 26. mai 2017 av cuadro 1 Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) Mulig jeg er gal og mentalt forvirret, men jeg finner denne tråden uhyre underholdende Logikk, nei Praktiske eksperimenter, neinei Vitenskapelige argumenter, fysj Youtube videoer, tja Kommentarer til youtube videoer, ja! Men jo. Ser at denne tråden blir opprettholdt av rundjordere som blir sugd inn i en evig runddans... Nesten som vi går i bane Jeg er enig med deg, Men jeg må advare deg om at jeg begynte som deg med sarkasme. Etter en tid begynte jeg å argumentere seriøst. Dette er lit krevende. Lykke til! Endret 26. mai 2017 av Frode1969 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Antarktis kan logisk ikke være kanten. Kanten kan være i Antarktis, men Antarktis i seg selv ligger helt tydelig oppå "flaten" til jordkloden. Dersom du mener at kanten ligger i Antarktis, så må du eller noen av dine venner reise dertil og ta bilde av den. Om dere ikke kan gjøre dette, så har dere tapt debatten. Det er allerede tatt mange bilder av en høy iskant i Antarktis, men dette er jo i seg selv ikke bilder av at verden slutter der, eller hva som eventuelt er på andre sida. Har tenkt på at det burde være lurt å seile langs iskanten et sted som er lite patruljert, men da burde en ha sin egen båt. Og for å ha det må en være over snittet interessert i seiling, være modig nok, osv. Har lest at en gruppe planlegger å reise til det magnetiske fjellet på den magnetiske Nordpolen. Jeg er ganske lite modig når det gjelder slike turer... mye som kan gå galt. Plombene i tennene kan for eksempel føre til at en blir revet ut av båten og klistret til det magnetiske fjellet. Om en da i det hele tatt kommer så langt som dit. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Mulig jeg er gal og mentalt forvirret, men jeg finner denne tråden uhyre underholdende Logikk, nei Praktiske eksperimenter, neinei Vitenskapelige argumenter, fysj Youtube videoer, tja Kommentarer til youtube videoer, ja! Men jo. Ser at denne tråden blir opprettholdt av rundjordere som blir sugd inn i en evig runddans... Nesten som vi går i bane Jeg er enig med deg, Men jeg må advare deg om at jeg begynte som deg med sarkasme. Etter en tid begynte jeg å argumentere seriøst. Dette er lit krevende. Lykke til! Definitivt krevende. Men likevel omtrent det samme som å argumentere med kona ? 1 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Plombene i tennene kan for eksempel føre til at en blir revet ut av båten og klistret til det magnetiske fjellet. ? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Lykke til, tror vi alle startet i denne tråden for underholdningsskyld, men frustrasjonen tar nok deg også - som den har alle oss andre. Du diskuterer med folk som er så lavt nedpå IQ-skalaen, at det rett og slett ikke morsomt lenger, det er mer trist enn det er morsomt 2 Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Kanten blir påstått å være Antarktis, verdens ende i en stor issirkel. Hadde jeg kun sett en trang dal til nå, ville jeg nok ikke vært så aktiv i tråden. Og ja, jeg har forstått at kurvaturen må vende nedover på sidene (og i det hele tatt vise en avrunding) for at det skal kunne være en ball. Så sjekk dette selv hvis du har utsikt mot det åpne havet. Da vil du se at vi bor på en klode. Svaret på dette bør ikke inkludere bibelsitat. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Faktisk enig i at det er trist... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 "Så sjekk dette selv hvis du har utsikt mot det åpne havet. Da vil du se at vi bor på en klode." Havet er en ting som er "sjekket" flere ganger, og jeg ser ikke at vi bor på en klode. Tvert om er det mulig å se rette linjer i havet, som går parallelt med den rette horisonten. Som er på "eye-level" selv om jeg beveger meg flere hundre meter over havnivå. Du kan ikke bli kvitt flat jord-bevegelsen så enkelt... Mange har gjennomført sine egne forsøk og de ser at jorda er flat, og vannet er flatt. De ser øyer som de ikke skulle ha sett, plattformer de ikke skulle ha sett. Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 "Så sjekk dette selv hvis du har utsikt mot det åpne havet. Da vil du se at vi bor på en klode." Havet er en ting som er "sjekket" flere ganger, og jeg ser ikke at vi bor på en klode. Tvert om er det mulig å se rette linjer i havet, som går parallelt med den rette horisonten. Som er på "eye-level" selv om jeg beveger meg flere hundre meter over havnivå. Du kan ikke bli kvitt flat jord-bevegelsen så enkelt... Mange har gjennomført sine egne forsøk og de ser at jorda er flat, og vannet er flatt. De ser øyer som de ikke skulle ha sett, plattformer de ikke skulle ha sett. Du er en j#### løyner hvis du hevder å ha sett at havet er flatt! Se etter en gang til! 1 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Antarktis kan logisk ikke være kanten. Kanten kan være i Antarktis, men Antarktis i seg selv ligger helt tydelig oppå "flaten" til jordkloden. Dersom du mener at kanten ligger i Antarktis, så må du eller noen av dine venner reise dertil og ta bilde av den. Om dere ikke kan gjøre dette, så har dere tapt debatten. Det er allerede tatt mange bilder av en høy iskant i Antarktis, men dette er jo i seg selv ikke bilder av at verden slutter der, eller hva som eventuelt er på andre sida. Har tenkt på at det burde være lurt å seile langs iskanten et sted som er lite patruljert, men da burde en ha sin egen båt. Og for å ha det må en være over snittet interessert i seiling, være modig nok, osv. Har lest at en gruppe planlegger å reise til det magnetiske fjellet på den magnetiske Nordpolen. Jeg er ganske lite modig når det gjelder slike turer... mye som kan gå galt. Plombene i tennene kan for eksempel føre til at en blir revet ut av båten og klistret til det magnetiske fjellet. Om en da i det hele tatt kommer så langt som dit. De fyllingene jeg har i tennene mine er i plast. En annen ting jeg har begynt å lure på er hvordan dere forklarer at den magnetiske nordpilen flytter på seg? Lenke til kommentar
Frode1969 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Antarktis kan logisk ikke være kanten. Kanten kan være i Antarktis, men Antarktis i seg selv ligger helt tydelig oppå "flaten" til jordkloden. Dersom du mener at kanten ligger i Antarktis, så må du eller noen av dine venner reise dertil og ta bilde av den. Om dere ikke kan gjøre dette, så har dere tapt debatten. Det er allerede tatt mange bilder av en høy iskant i Antarktis, men dette er jo i seg selv ikke bilder av at verden slutter der, eller hva som eventuelt er på andre sida. Har tenkt på at det burde være lurt å seile langs iskanten et sted som er lite patruljert, men da burde en ha sin egen båt. Og for å ha det må en være over snittet interessert i seiling, være modig nok, osv. Har lest at en gruppe planlegger å reise til det magnetiske fjellet på den magnetiske Nordpolen. Jeg er ganske lite modig når det gjelder slike turer... mye som kan gå galt. Plombene i tennene kan for eksempel føre til at en blir revet ut av båten og klistret til det magnetiske fjellet. Om en da i det hele tatt kommer så langt som dit. De fyllingene jeg har i tennene mine er i plast. En annen ting jeg har begynt å lure på er hvordan dere forklarer at den magnetiske nordpilen flytter på seg? Håvard, jeg liker deg, men det svaret du får på dette spørsmålet blir veldig vanskelig å ikke bli sint av. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Du er en j#### løyner hvis du hevder å ha sett at havet er flatt! Se etter en gang til! Såså, det er hardt å innse at jorda er flat "De fyllingene jeg har i tennene mine er i plast." Heldige deg. Men skipsnaglene må være i tre, og alt annet... ikke metall. Og du har sikkert bukser med metallforsterkninger og metallknapper... At det finnes to nordpoler, er da merkelig. Hva er vitsen med å reise til Nordpolen? Vitsen med å reise dit er at en ikke kan reise til den magnetiske Nordpolen, for det kan være litt farlig. Allerede i gamle dager hadde de skip med metallspiker, som føyk ut av skipene og festet seg til det magnetiske fjellet. "En annen ting jeg har begynt å lure på er hvordan dere forklarer at den magnetiske nordpilen flytter på seg?" Litt usikker på den. Kan være en forklaring, eller at det bare er oppdiktet av vitenskapen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå