Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

"Du synes ikke du strekker den sammenligningen litt vel langt? Mulig jeg misforstår deg, men det er passelig virkelighetsfjernt å sammenligne "kampen" du kjemper idag med f.eks jødenes kamp under andre verdenskrig."

 

Nasa har kanskje ikke kz-leire i bakgården, men det er veldig alvorlig å bedra en masse mennesker slik at de havner i helvete. Og det å havne i helvete er på flere måter verre enn å komme i kz-leir...

 

I tillegg ble et av flyene som ble kapret under 11/9-hendelsen, observert på Nasas landingsplass og passasjerene ble antagelig ført inn i bygningen for deretter aldri mer å bli sett... Så hvem vet om det ikke er en skummel leir i bakgården asså.

 

Og jo, de som blir sett på som kristne "mørkemenn" og kvinner opplever å bli kjeftet på. Nina Karin Monsen opplever å få meldinger fra folk som håper hun snart forsvinner fra jordas overflate. Børre Knudsen & Co har hatt det så tøft i alle år, at det var en megabelastning for dem i gruppa som hadde familie.

Hva vet du om hvordan det er å komme til helvete?

Husk tidsperspektivet.

Leste et sted at helvete sliter med at de fortapte sjeler etterhvert blir immune mot helvetes evige pinsler på grunn av tisperspektivet og det er jo bare et helvete for de som jobber der med å plage sjelene.

Så om mine kilder har rett ender man i helvete opp med et evig liv uten pinsler på grunn av immunitet som egentlig ikke høres så værst ut alikavel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det i det hele tatt flat jord videoer hvor man kommer til poenget uten en hel masse sceneshow?

Det er jo så drøyt at man burde hatt en kommentator som sier "Følg med nå! Her kommer poenget vi vil frem til."

 

Det er nesten så man begynner å tro at de gjør det med vilje for at det skal være vanskelig å følge hva de vil frem til.

Nei. Det kan det jo ikke være i Sannhetens høyborg.

Lenke til kommentar

 

 

Hva vet du om hvordan det er å komme til helvete?

Husk tidsperspektivet.

Leste et sted at helvete sliter med at de fortapte sjeler etterhvert blir immune mot helvetes evige pinsler på grunn av tisperspektivet og det er jo bare et helvete for de som jobber der med å plage sjelene.

Så om mine kilder har rett ender man i helvete opp med et evig liv uten pinsler på grunn av immunitet som egentlig ikke høres så værst ut alikavel.

 

Og om man skal følge Black Adder så er helvete laget for de som liker ting som foregår i helvete, og himmelen er laget for de som liker det som foregår der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at himmelen skal fugngere så må menneskene som skal dit miste hukommelsen om sitt jordiske liv for tenk om jeg en dag på tur sammen med min kristne kone blei ranet og jeg blei drept.

I fengselet vender raneren om og blir en rettroende kristen.

Jeg som er ateist vil naturligvis havne i helvete mens min kristne kone kommer til himmelen sammen med morderen som drepte hennes mann.

Hvordan skal denne floken løses uten å slette hukommelsen til dem som skal dit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva vet du om hvordan det er å komme til helvete?

Husk tidsperspektivet.

Leste et sted at helvete sliter med at de fortapte sjeler etterhvert blir immune mot helvetes evige pinsler på grunn av tisperspektivet og det er jo bare et helvete for de som jobber der med å plage sjelene.

Så om mine kilder har rett ender man i helvete opp med et evig liv uten pinsler på grunn av immunitet som egentlig ikke høres så værst ut alikavel.

 

Morsomt, men vi har Bibelen som kilde, og nær døden-opplevelser. I tillegg har faktisk noen andre kulturer en forestilling om helvete, det finnes en thailandsk helvetes-park som illustrerer lidelsene. Minner sterkt om middelaldersk tortur. (Wang Saen Suk Hell Park).

Det virker som en del jobber for å skape mest mulig tortur her på jorda også, helvete er ikke nok for dem... Så det er nok for optimistisk å tro at de skal stoppe med det.

 

"Hvordan skal denne floken løses uten å slette hukommelsen til dem som skal dit?"

 

Hukommelsen kan i praksis slettes ved å bli tilført så mye lys og kjærlighet i himmelen, at en ikke vil sørge over de nærmeste på samme måte som her. Men antageligvis huske dem godt. Iallfall ved en påminnelse :)

Lenke til kommentar

Når andre kulturer stemmer overens med Bibelen, liker jeg å trekke det fram.

Har blitt oppmersom på noe som heter Shamballa, som tilsvarer framstiilingen av Eden-Meru på gamle kart. Dvs. en illustrasjon av fire øyer og fire elver som går ut mellom øyene, og som fremdeles skal være ved den magnetiske Nordpolen, ifølge flat-jordere.

 

Hvis Eden lå på magnetisk Nordpol, kan det ikke ha ligget der som Jerusalem ligger idag....

 

Hvis det var bomber som ble brukt 11/9 og ikke fly, er det rett og slett en situasjon der flere kaprede passasjerfly forsvant praktisk talt i det blå...

Lenke til kommentar

Når trådstarters påstand er helt gal, finnes det en liten mulighet for at hele diskusjonens deltakere kan framstå som gale og mentalt forvirrede personer.

 

Det ser ikke bra ut akkurat nå.

 

Rundjorderene har jo selvsagt rett, men blir lurt inn i absurde diskusjoner ang Gud.

 

Flatjordingene bør snarest reise til et sted med utsikt over storhavet ( Atlanterhavet eller Nordsjøen). Der bør dere observere skipstrafikken med og uten kikkert. Når kvelden kommer og det blir mørkt, så rett kikkerten opp mot Månen. Det er utrolig hvilken forskjell det har på hvordan Månen ser ut.

 

Ta gjerne en tur opp i litt høyt terreng, og ta med en rett list eller lignende og se om dere kan legge denne parallelt med konturen til havets horisont.

 

Når dere har gjort dette kan dere fortelle meg hvordan jorden ser flat ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det ser sånn ut, men det var verdt det. Flatjordingene må nå forholde seg til det jeg skrev, men kommer ikke til å forsvare seg mot dette. Dette ser dårlig ut på deres CV.

 

Det er kanskje på tide at noen samler opp alle spørsmålene de ikke gir svar på, og at vi fornuftige nekter å fortsette diskusjonen før de svarer på disse.

 

Jeg orker ikke å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan prøve og huske dette med en linjal senere, men hvem er det som har sagt at en kan finne ut om kravene til en globus er oppfylte med en linjal?

Trodde kravene til en globus var denne ligningen om hvor stor kurve som må eksistere pr kvadratkilometer.

 

Ved å måle horisonter med lister eller linjaler, bare lurer dere dere selv.

Lenke til kommentar

Kan prøve og huske dette med en linjal senere, men hvem er det som har sagt at en kan finne ut om kravene til en globus er oppfylte med en linjal?

Trodde kravene til en globus var denne ligningen om hvor stor kurve som må eksistere pr kvadratkilometer.

 

Ved å måle horisonter med lister eller linjaler, bare lurer dere dere selv.

Det er du som syns at jorden ser helt flat ut når du ser på verden rundt deg. Så nå er det det at jorden ser rund ut som er bevis for at den er flat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...