Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stadig yngre klientell i denne ypperste eliten gitt...

http://www.tv2.no/a/3318721/

Trenger definitivt ikke en romrakett til flere milliarder for å motbevise flat-jord ligaen.

 

Vil ikke si at eliten styrer dette kameraet, men i denne som i andre videoer hopper horisonten opp og ned.

 

Kult etternavn de har. Daily Mail sin artikkel om dem er fra 2010. Geissbühler... prøvde å finne en tydning ved å bruke ordbok, og det kan se ut som det betyr noe a la geite-kjæreste eller geite-elsker. Hmm.. ganske belastende hvis tolkningen er riktig.

Lenke til kommentar

 

Stadig yngre klientell i denne ypperste eliten gitt...

http://www.tv2.no/a/3318721/

Trenger definitivt ikke en romrakett til flere milliarder for å motbevise flat-jord ligaen.

 

Vil ikke si at eliten styrer dette kameraet, men i denne som i andre videoer hopper horisonten opp og ned.

 

Sååååå siden det er rimelig vanskelig å få et kamera til å stå stille når det er mye bevegelse så er den videoen falsk? Hva med videoene av horisonten der det står stille?

 

Motargumentene dine har blitt rimelig tamme må jeg si. Hold deg til å skylde på eliten, da virker du smartere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dermed er det vanskelig å bruke slike videoer som noe endelig bevis på at jorda er en ball. Men før jeg hadde kommet over flat jord-spørsmålet, ville jeg selvsagt tatt videoen som et bevis på at jorda er en ball ettersom jeg ikke hadde noe annet egentlig alternativ.

I dag vil jeg heller si at ballongen sprakk da den traff glasskuppelen over den flate jorda, hehe :)

 

Videoer der horisonten står stille, kommer som vi vet fra NASA eller andre rom-organisasjoner.

Lenke til kommentar

 

I dag vil jeg heller si at ballongen sprakk da den traff glasskuppelen over den flate jorda, hehe :)

 

Det er litt vanskelig å tolke om folk spøker eller ei i denne tråden. Tror du seriøst at det er en glasskuppel?

 

 

Gi oss gavekort, da. I utgangspunktet var det ingen mulighet for at jeg skulle tro det er en glasskuppel over jorda, men etter en del research mener jeg vel faktisk det i dag .Se f.eks. den hebraiske kosmologiske modellen.

 

Som skapninger skapt i Guds bilde er det naturlig at vi har omlag samme ideer som Gud når det gjelder å konstrere ting, og vi lager alltid ting med tak på. Som snow globes, herbarier, hus, etc.

Hvis Gud skapte en balljord som roterte rundt seg selv i et digert univers, ville det være meget langt vekk fra noe vi ser her på jorda eller hva som ville være mulig eller smart å konstruere.

 

Når vi for eksempel skal ha en stue, er det naturlig å ha lyspærer i taket. Ingen ville komme på å bygge en stue som roterte rundt en lyskilde. Det ville ganske enkelt vært feil, den rene galskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg er seriøst bekymret for deg...

hvordan klarer du å leve i ett samfunn med andre oppegående mennesker?

det må jo være flere ting du har problemer med, har du jobb, gjør du noe som helst som krever basis intelligens?

jeg prøver ikke å være slem ved å si dette, men du er helt klart det dummeste mennesket jeg har vært borti (hvis du er seriøs, noe jeg egentlig tviler på) det finnes flere måter og bli litt smarte på.

Lenke til kommentar

Som skapninger skapt i Guds bilde er det naturlig at vi har omlag samme ideer som Gud når det gjelder å konstrere ting, og vi lager alltid ting med tak på. Som snow globes, herbarier, hus, etc.

Hvis Gud skapte en balljord som roterte rundt seg selv i et digert univers, ville det være meget langt vekk fra noe vi ser her på jorda eller hva som ville være mulig eller smart å konstruere.

 

Når vi for eksempel skal ha en stue, er det naturlig å ha lyspærer i taket. Ingen ville komme på å bygge en stue som roterte rundt en lyskilde. Det ville ganske enkelt vært feil, den rene galskap.

Men kjære deg, Porcius Festus...

 

Hvordan kan du sammenlikne stjerner i universet og lysarmatur i hjemmet ditt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig nedlatende kommentarer... men dere har ingen garanti for ikke å treffe på en eller flere sprø personer på internett. Var dere ansvarlige, ville dere heller holdt dere til trykte kilder og diskusjoner, som er kvalitetssikret. Eller diskusjoner på TV, som også er kvalitetssikret, med antatt stabile og forutsigbare personer.

Lenke til kommentar

Oi, faktisk noen som beklager noe... fint det. Men kommentaren fra Hotel Papa var ikke den mest nedlatende av de nedlatende kommentarene.

 

Det er faktisk ganske fjernt for oss å konstruere noe stort som roterer. Vi liker kun å være i omfattende bevegelse når vi er på tivoli eller reiser, ellers liker vi å være i stille omgivelser. Og jorda er faktisk... veldig stille.

Lenke til kommentar

Kanskje litt over kanten ja, men det ER nærliggende å sette spm ved intelligensen til folk som oppriktig mener at vi lever under en glasskuppel. I en verden som skriiiker etter "bevis" på en skapende kraft (for å i det hele tatt klare å sameksistere) så vil altså denne eliten bedra verden, uten egentlig noe større mål enn kun å bedra (koster jo flesk denne løgnen og er det makt de er ute etter er jeg rimelig sikker på disse oppegående menneskene hadde klart å gjøre en flat jord til enda et maktmiddel).

Flat jord, rundt jord... Negern i Afrika mangler fortsatt mat. Begynn heller å fokusere på virkelige problemer. Der er mange å ta tak i, så vi trenger ikke å lage flere selv. Folk som deg, VIL så gjerne tro at dere ser spøkelser på høylys dag. Og sånne setter jeg (og mange andre) STORE spm ved...

Lenke til kommentar

Ah, selvfølgelig. Slik svindel som de fleste trossamfunn rundt om? Alle og enhver må jo være en del av en forførerisk elite, i og med guds eksistens er vanvittig enkelt å bevise en gang for alle? Og paven må jo være obersteliteführer nr 1, som tilogmed beklaget ovenfor Galileo... dog etter 350år, men likevel. Ja, sånn svindel kunne heller bli brukt til mer forskning.

Lenke til kommentar

Det høres temmelig tvilsomt ut å hevde at veldig mange i samfunnet er skuespillere, men... Har hørt "vanlige", respekterte personer uttale at alt i samfunnet er falskt, det er bare skitt alt sammen.

Ifølge kanalen "Beyond the imaginary curve" er det bare 520 personer som har vært i rommet (eller skal ha vært i verdensrommet). Det er ikke så mange, spesielt ikke hvis noen av dem er døde.

 

Politikere er antageligvis skuespillere, i likhet med nyhetsopplesere, og mange andre. Ser ikke vekk fra at det finnes et propagandaministerium og en propagandaminister i dag også. De lot som de fjernet propagandaministeren ved å vinne krigen, men egentlig skulle de bare sette inn sine egne propagandaministre.

Det kan sikkert stemme at nazistene gjorde mye ondt, men en må etterhvert sette søkelyset på det som foregår i vårt eget samfunn.

 

Er det logisk at et objekt roterer rundt sin egen kurve? Når ser vi noe slikt i vår egen tilværelse? Nesten aldri.... Må være en hjulvisp eller en sementblander.

Her har vi noen gode sammenligninger til å fortsette diskusjonen med, dere... Vi bor på en hjulvisp ifølge de globustroende. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...