Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Jo men manipulering av massene er jo et tema i denne tråden men da utført av "eliten".

Denne "eliten" kan jo like gjerne være kristenheten som forsøker å vende folket til seg for å få makt.

De har jo lurt hundrevis av millioner til å tro på gud og nå tar et fåtall troen på gud videre ved å presantere en flat jord basert på ei bok veldig mange mennesker tror på.

Så vi er egentlig ikke så langt unna temaet alikavel.

Jojo. Men forskjellen er jo at "vår" elite har onde hensikter mens "deres" elite er kun en representasjon av Sannheten (med stor "S"). Derfor er alle som faller inn under vår elites grep fortapte som behøver frelse, mens alle som faller inn under deres elites favn opplyste og frelste.

 

Så - diskusjon om vår elite er da per definisjon en diskusjon om sak, mens en diskusjon om deres elite er ikke, da det ikke vedrører løgnen om Sannheten om verden. For - det er jo ikke slik at deres elite er den som fremmer løgn for kontroll av almuen. Det er vår det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du kommer fortsatt ikke med noe jeg kan gjøre for å bevise noe

 

Begynn med deg selv, hvordan beviser du din egen metafysikk? Kanskje må man først studere metafysikk, et livslangt studie vi aldri blir utlært på, og som nevnt.. jeg er nok ikke den rette. Hadde jeg hatt mastergrad i metafysikk så skulle jeg gjerne begitt meg ut på det.

 

Altså har du ingenting som ligner bevis eller måter å bevise på eller forske på?

Kun blind tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten så er det meste dere presenterer laget av folk som virker rimelig på jordet og bruker barnslige virkemidler. De få videoene jeg har sett av flatjordere som har vært seriøse har jeg tatt seriøst og de gir faktisk mening selv om jeg ikke nødvendigvis er enig.

Noen av de tidligere videoene maxRPM postet var av slik art at det var noen grunn til å diskutere de, syntes jeg å huske.

Det har sklidd mer og mer over i "det ubeviselige" (konspirasjoner og pseudovitenskap) de siste månedene, men det var faktisk diskuterbart da det ofte dreide seg om forskjellige forklaringer på faktiske realiteter hentet fra virkeligheten.

Lenke til kommentar

Hvis du leste litt til så du at jeg skrev; men jeg mener det handler om vår bevisthets kapasitet, og du kan lett tenke deg fram til hvor lite av den vi faktisk bruker, og I dag hvor man legger opp til at alle skal legge hukommelsen sin ut på nett, I skyen, så blir det nok dårligere stellt fremfor bedre.

 

Før I tiden kunne jeg ha 20-30 telefonnummere I hodet, men I dag kan jeg knapt noen. Vi lagrer alt utenfor oss selv, elektronisk, og det er et problem.

Jeg vil ikke starte noen avsporing her, men jeg vil bare legge til min enighet til dette. Det har pågått lenge nå, og man ser det i for eksempel barnehager at barn er fryktelig passive. Hvis man ikke underholder dem vet de ikke hva de skal gjøre. En direkte følge av at man alltid underholdes. Jeg mener - man ser barn som ikke kan gå på gaten engang uten å stirre inn i en telefon.

 

Det har gått så langt at man i Sverige nå har fremmet forslag om å innføre faget 'Fantasi' på timeplanen i skolene, for folk klarer ikke tenke selv uten stimuli lengre.

Lenke til kommentar

 

 

Kom ut igår. Så den ferdig for fem minutter siden. Kommer til å se den flere ganger for å skjønne innholdet. Må trykke flere ganger på pause fordi setningene inneholder en del vanskelige ord for min del. Kanskje ikke for Fokkeslasken og Raven Heart. Men den går ut på at elektronikken i mobilen din kan bevise ar jorden er flat.

13 minutter og 24 sekunder ut i videoen sto dette på skjermen "Let's begin..." Aaaargh. Som dere sikkert forstår var jeg allerede da ganske fed up med hele greia. Kom til saken for F!

Men nok om det. Jeg så hele videoen.

 

Jeg kan ikke på noen måte se at materialet som ble presentert støtter konklusjonen. Men det er klart at det tidligere var min jobb i 10-15 år å designe, utvikle, bygge, programmere og teste nettopp slik elektronikk - så jeg vet en ting eller to om hva som foregår bak kulissene i elektronikk og sensorer.

Som et minimum: Alle sensorer, absolutt alle, må kalibreres. De gis et nullpunkt. Videre har absolutt all elektronikk drift og variasjon. Dette "kalibreres bort". Derfor kalibreres en telefons nullpunkt. Dette uansett hva rådata fra sensorene viser.

Dette som nevnes i videoen om at det er merkelig at man må kalibrere viser bare at de ikke kan noe om sensorteknologi. Det i seg selv er jo greit nok, men ikke når du bygger en hel video på nettopp hvordan sensorteknologi fungerer.

 

For å være helt ærlig skjønte jeg ikke på noen måte hvordan hele denne lange tiraden om telefonsensorer støttet at telefonen ikke vil vise riktig "ned" dersom du drar til et annet sted på kloden. Den konklusjonen fulgte ikke fra noe av det de sa i denne uhorvelig langtekkelige videoen.

Da blir det litt vanskelig å si noe om konklusjonen utover at det ikke følger argumentasjonen.

 

Og, for de av dere som vil ha litt humor i hverdagen, se hva de sier om WiFi ved 27 minutter. Priceless.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette som nevnes i videoen om at det er merkelig at man må kalibrere viser bare at de ikke kan noe om sensorteknologi.

 

Seriøst? Blir jo som å ikke forstå at man må stille forgasseren på bilen for at den skal gå jevnt. Eller at man må legge inn OS for at en datamaskin eller mobiltelefon skal funke. Eller at man må justere en dør når man monterer den for at den skal lukke seg riktig (ikke stå skjevt). Eller at man må vatre opp ting for at de skal stå rett.

 

Det er ikke rart at folk tviler på flatjord folk når det står så ille til :p

Lenke til kommentar

Et lite tillegg:

 

Grunnen til at dette viser jorden er flat, sier de, er at en telefon vil ikke vise avvik i "ned" om man kalibrerer den ett sted, og så drar et annet sted på kloden.

 

Det er bare en ting de nevnte som på noen måte kan understøtte deres mening om hvorfor telefonen skulle vise en annen "ned" et annet sted, og det er det de dro inn om gyroskoper. De sa absolutt ingenting om at akselerometrene ville vise en slik drift.

Deres bevis var denne appen som viser målinger fra kun akselerometrene. Ikke èn eneste gang i videoen sier de akselerometrene vil avvike om man drar et annet sted på en globe.

Deres bevis for at jorden er flat var at akselerometrene ikke viser avvik om man drar et annet sted.

Så... Det som ville skjedd på både flat og rund jord skjedde, og derfor er jorden flat?

 

Seriøst - jeg sliter med å se bevisene deres for verken det ene eller det andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skrev tidligere at det er ok å bruke vekt, siden vi vet at vekter ble brukt i Bibelen. Noe som selvsagt ble møtt med latter. Men det er noe i det... Dere som skriver at ingenting kan fungere uten en balljord-vitenskap, hva mener dere da om det som ble funnet opp i så gammel tid at ingen trodde på ball-jord?

 

Om dere sier at det allerede er besvart hvorfor vi kan se så langt vekk. Men dette er vel nettopp det som får nye folk til å lure, at de ser øyer som ikke skulle ha vært synlige...

Jeg kan gå opp på en høyde og se fra land til by, og til fjells. Og ingen elementer er "avskårne" i bunnen.

 

"Altså har du ingenting som ligner bevis eller måter å bevise på eller forske på?
Kun blind tro?"

 

Manuelle kompass fungerer liggende.

De samme planetene kan sees i teleskoper fra hele verden, hele tida...?

 

Det oppstår aldri krig i Antarktis eller verdensrommet, til tross for at en del land er fiender. Dette betyr at alle er enige om at det ikke skal oppstå krig på disse områdene.

Lenke til kommentar

Manuelle kompass fungerer liggende.

Hvordan ellers skulle de fungert? Holder du det stående vil jo ikke nåla flyte fritt i kompasshuset.

De samme planetene kan sees i teleskoper fra hele verden, hele tida...?

Nei.

Det oppstår aldri krig i Antarktis eller verdensrommet, til tross for at en del land er fiender. Dette betyr at alle er enige om at det ikke skal oppstå krig på disse områdene.

Heldigvis har vi jo Antarktistraktaten. En rekke land har blitt enige om at det ikke skal tillates millitær aktivitet på Antarktis.

Det er jo heller ingen som bor fast på Antarktis. Stort sett ser vi jo at kriger handler om å tilegne seg andre lands ressurser og landområder.

Angående krig i verdensrommet, har vi Romtraktaten. En rekke land har blitt enige om at det ikke skal plasseres masseødeleggelsesvåpen i bane rundt Jorden, eller på månen. I tillegg har man blitt enige om at utforsking av verdensrommet skal komme alle stater til gode, og ikke kun staten som oppdager.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Manuelle kompass fungerer liggende.

Dette er et bilde av en magnet under jernfilspon:

07d764a900d2266a2e12ae4c7df0c6e5.jpg

Slik brer magnetlinjer seg ut rundt en magnet. Ser du sirkelformen?

Her er det lagt over et kompass for referanse:

magnetic_detection__iron_filings.jpg

 

Så hvis vi legger det over globen:

Magnetic-Fields-5-1341057807_355_257.gif

Jammen passer kula ganske bra, gjør den ikke?

Det fungerer nok helt greit å holde kompasset flatt på globen. På en flat jord derimot, der vil nok magnetlinjene være noe vanskeligere å følge.

 

De samme planetene kan sees i teleskoper fra hele verden, hele tida...?

Ser du stjernebildet "Sørkorset" hjemmefra?

 

Det oppstår aldri krig i Antarktis eller verdensrommet, til tross for at en del land er fiender. Dette betyr at alle er enige om at det ikke skal oppstå krig på disse områdene.

Hvem er det som kriger av de som har en skjerv land i Antarktis?

Og ... hvorfor skulle noen krige i verdensrommet når ingen oppholder seg der?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke at dette ses dersom vi bor på en ball. 31 miles unna. 8*31*31=7688inches. /12=640 fot skal være skjult. Man ser jo nesten helt til foten av byen.

Igjen en video "på" vannet. Er alle flat jordere helt inkapable til å komme seg noen meter over vannet når de filmer? For om matematikken de sloss mot skal motbevises, da må de vise at de fortsatt ser så langt når de er litt høyere opp. Lysavbøyning gitt temperaturforskjeller sier at da vil man se kortere jo høyere man kommer. Slik som Rowbotham eksperimentet viste.
Lenke til kommentar

Hvis jorda var flat, burde man ikke kunne sett hele verden fra et, høyt sted?

 

Nei, fordi perspektiv eller noe.

 

Det ble lagt ut en video for en stund siden der noen påstod at mennesket ikke kan se gjenstander som er mindre enn 0,2 buesekunder i utstrekning, så fordi <insert "vitenskaplige" grunner fra FE-klanen her> kan vi ikke se lengre enn ca 5 km. Etter dette gjør "perspektiv" det umulig å se noe. Det er selvfølgelig en del huller i denne logikken, og alle FE-tilhengerene kom tydeligvis brått på at de hadde en pizza i ovnen eller noe når jeg påpekte at jo, det er fullt mulig for det menneskelige øye å se detaljer som er mindre og begynte å plukke argumentene fra hverandre. De samme FE-tilhengerene var også spektakulært fraværende når spørsmål om ting som telelinser og kikkerter ble dratt inn. Det jeg har fått med meg så er vi nå to stykker som har spurt FE-klanen om kikkerter kan få sola til å komme opp over horisonten igjen når den har gått ned, hvis det kun er perspektiv som gjør at den forsvinner, men det stekes tydeligvis mye pizza der i gården ...

Endret av Raven_Heart
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er veldig langt å skulle se over til et naboland... (med mindre du faktisk er ved grensa). Men det er godt mulig å se over til et fyr ved kysten, og se hele fundamentet (skjæret) som det står på. Kan også se om det er "linjer" i vannet som er linjerette helt ut til horisonten. Av og til er det slike "linjer" i vannet som tyder på at jorda faktisk er flat.

 

Interessant at telefoner nå har den funksjonen at de kan gjenkjenne når brukeren endrer posisjon. Men i et fly kan en også kjenne selv, når flyet endrer høyde.

 

Eksisterer det skjemaer for når Saturn og Jupiter kommer til syne i de enkelte land? Kan de se disse planetene fra Antarktis?

 

Vil tro at Nord-Korea ville hatt interesse av å skape trøbbel i Antarktis eller i verdensrommet. Også de må jo ha tilgang til opplysninger om når ISS skal sveve forbi.

 

Tidligere ble det vist et kart som ble brukt til flyging under 2 vk. Og jeg tror faktisk at Nordpol-projeksjonen blir brukt til manøvrering ennå. En fyr forteller at hans svoger manøvrerer tunge ubåter, og at de bruker AE-kartet (Azimuthal Equidistant map), eller Nordpol-projeksjonen.

Hvorfor gjør de dette? Fordi det er dette kartet som er smartest å manøvrere etter. Fordi jorda faktisk er.... (..)

 

b1c6d85fd5ea9d5c34224d2468b2f7b3.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...