Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 Flere motstandere av Illuminati forsvant da Titanic gikk ned. Det var neppe tilfeldig

Øh.. glemmer du at Titanic var full av samfunnstopper, sosietet og andre ledere, som i ditt hode garantert er endel av eliten, NWO og illuminati? Ofret de bare en haug av sine egne da, for å bli kvitt noen motstandere?

Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

......

Ballong og kamera må jo være en rimelig løsning. Hvorfor avfeier du stadig et så enkelt eksperiment uten å begrunne det? Hvorfor tester du ikke dette selv?

Hvorfor vil ikke du eller andre flatjordere teste dette enkle eksperimentet?

 

 

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hvorfor vil ikke du eller andre flatjordere teste dette enkle eksperimentet?"

 

På den første videoen ser du jo allerede ved 1:07 at horisonten vrenger seg først opp, og så ned så det ser ut som jorda er konkav på et punkt.

Er det dermed bevist at jorda er konkav?

Åpenbart ikke.

 

Og det finnes allerede videoer av flat jordere. Hvorfor ville du plutselig trodd på en ny video? Dere mener vel allerede at dere ser en kurve på disse videoene, som jeg ikke ser. Dermed har vi tydeligvis ulik øyeberegning.

Lenke til kommentar

 

......

Ballong og kamera må jo være en rimelig løsning. Hvorfor avfeier du stadig et så enkelt eksperiment uten å begrunne det? Hvorfor tester du ikke dette selv?

Hvorfor vil ikke du eller andre flatjordere teste dette enkle eksperimentet?

 

Fordi NASA har lagt inn en sikring i alle kameraer. Det ligger lagret bilder og video som aktiveres når folk utfører slike eksperimenter.

Lenke til kommentar

Og det finnes allerede videoer av flat jordere. Hvorfor ville du plutselig trodd på en ny video? Dere mener vel allerede at dere ser en kurve på disse videoene, som jeg ikke ser. Dermed har vi tydeligvis ulik øyeberegning.

Det var visst ikke nok med analogien. Selv dette må tydeligvis sies:

Et eksperiment er ikke for å overbevise andre, men for å vise den som gjør eksperimentet hvordan virkeligheten er.

 

Videre - dersom man mener man har fått resultater verden burde vite om, da publiserer man eksperimentet sammen med hva man har gjort, hvordan det er gjort, pluss all relevant informasjon og tanker rundt det. Er alt dette detaljert nok kan andre gjøre samme eksperimentet etter deg. Om de får andre resultater kan de publisere sine resultater med samme krav til dokumentasjon.

 

Denne "etterprosessen" er hva man kaller "peer review".

 

Resultatet av dette er at man - gjerne etter endel korreksjoner - sammen kommer frem til en meget holdbar teori, eller man kaster alt da det er umulig å få repeterende resultater.

 

Så - hvertfall når vi andre sier "vitenskap" så er det akkurat dette vi snakker om. Dette er hvorfor vi sier dere skal teste selv. Ikke fordi vi er late å vil at dere gjør jobben for oss, men for at deres teori om flat jord skal understøttes av noe.

 

Det åpenbare baksiden av denne prosessen er selvfølgelig at dersom man ikke er i stand til å sette opp eksperimentet selv, da er man heller ikke i stand til å bedømme andres resultater av samme eksperiment.

Noe som jo setter denne konstante postingen av youtube-eksperimenter i det lyset de fleste av oss her i tråden tenker på det når det ramler ut video på video i en endeløs strøm.

 

Med det sagt - "vitenskap" er en prosess. Dette er vitenskap. Følger "dere" ikke prosessen vil ingen heller ta resultatene deres seriøst.

Jeg skjønner det er lettere å si at man blir utstøtt om man får feil resultater, men av en eller annen mystisk grunn kan ingen av de som ikke blir ansett ei heller skilte med et godt dokumentert resultat.

Det er rart med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Visste du at jorda er mindre ru enn en billiardball? At Mount Everest er høy og Marianer-gropa er dyp er piss i havet for størrelsen på jorda. Mars har forøvrig et fjell som er høyere enn Mount Everest, og Mars er mye mindre enn jorda

 

Igjen, du bare slenger ut noe drit som er på nivå med ting som blir spurt på barneskolen. Gi deg a, du er er jo helt borte

Det sies vel at om jorda er stor som en klinkekule ville man ikke kunne kjent forskjell da fingeravtrykkene dine vil være uhorvelig mye større og dypere enn selv Mount Everest og Marianergropa. Man hadde ikke engang kjent at det var vått, da vannfilmen ville vært så tynn.
Lenke til kommentar

 

Ballong og kamera må jo være en rimelig løsning. Hvorfor avfeier du stadig et så enkelt eksperiment uten å begrunne det? Hvorfor tester du ikke dette selv?

 

 

fordi de vil ikke finne ut sanheten, de lever i en fantasiverden og vil være der uansett.

selv om de hadde vært på romstasjonen og sett jorden med egene øyne ville de ikke godtatt det.

dette er en psykologisk tilstand, eller sykdom om du vil som er dokumentert og eksisterer.

 

 

Tror du har rett NIrD. De ville ikke anerkjent sydpolen om de hadde fått reist over på kryss og tvers, eller rundt den.

Lenke til kommentar

Og det finnes allerede videoer av flat jordere. Hvorfor ville du plutselig trodd på en ny video? Dere mener vel allerede at dere ser en kurve på disse videoene, som jeg ikke ser. Dermed har vi tydeligvis ulik øyeberegning.

 

Hvem har feil med øynene, den store majoriteten som ser kurven eller den lille gruppen som ikke ser den?

Lenke til kommentar

Her er en video av en kar som ser solen i samme posisjon som en satelitt. Er satelitten 150 millioner kilometer unna?

https://youtu.be/FMy2M0TBiCY

Bare fordi jeg hadde tid akkurat nå så gjorde jeg de undersøkelsene han ikke gjorde i videoen - av en eller annen grunn.

Hans data var at i den ene byen på morgenen og den andre byen på kvelden så man denne satellitten like høyt over horisonten men på motsatt side. Det samme, sier han, er tilfelle med solen. Merket du hvordan han beleilig utelot å ta med hvor høyt over horisonten solen var? Kun tiden for tidssonen tok han med, som var kl 7:00 og 17:00. Det var bevis for ham at solen var rett over horisonten - der hvor satelitten var.

Men satelitten var hhv 1,4 og 1,6 grader over horisonten. Solen, hvis man regner på det, er hhv 23 og 26 grader over horisonten.

En ting er hvertfall sikkert selv med kun ett målepunkt som her, og det er at de er ikke på samme sted. De er ikke engang i nærheten av hverandre.

 

Det er nesten så jeg føler for å henvise til dette jeg skrev om de eksperimenter man kunne sette opp selv og de man ikke kan sette opp selv.

 

EDIT: Hadde noe surr i kalkulatoren.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

 

......

Ballong og kamera må jo være en rimelig løsning. Hvorfor avfeier du stadig et så enkelt eksperiment uten å begrunne det? Hvorfor tester du ikke dette selv?

Hvorfor vil ikke du eller andre flatjordere teste dette enkle eksperimentet?

 

 

Skjønner ikke greia med go pro kameraer. Har sett andre ballong videoer som ikke er go pro. Ser meget flatt ut. Dessuten. Jeg kan ikke sløse med helium. NASA er visst storforbrukere av helium. Her er kanskje hvorfor

https://youtu.be/qckDtbPupx4

Lenke til kommentar
Skjønner ikke greia med go pro kameraer. Har sett andre ballong videoer som ikke er go pro. Ser meget flatt ut. Dessuten. Jeg kan ikke sløse med helium. NASA er visst storforbrukere av helium.

 

Jeg har sett massevis av videoer uten GoPro og de er identiske så sant ballongen kommer høyt nok opp.

 

Du trenger ikke sløse med helium for å sende opp en ballong. Du lager hydrogen hjemme, elektrolyse, og sender den opp med det.

Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg føler for å henvise til dette jeg skrev om de eksperimenter man kunne sette opp selv og de man ikke kan sette opp selv.

 

EDIT: Hadde noe surr i kalkulatoren.

Og jeg må nesten få lov å legge til hans påstand om at satelitten står over Adamstown. Det han "glemmer" å nevne er at midt på dagen da han påstår solen skulle stått over Adamstown, da står den 50 grader over horisonten på den tiden av året. Man skal vel ikke ha gjort ferdig første klasse engang for å skjønne at 50 grader (ganske skrått) er langt fra 90 grader (rett opp).

 

Men men. Det er vel detaljer siden han utelot tallene for solposisjonen fra en video om hvor solen befinner seg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig merksnodig at du har så enorme tvil til ALT som ikke bekrefter det du vil bekrefte, men du sluker alt som bekrefter det du vil ha bekreftet uten noen form for kritisk sans.

 

 

Det var dette han ble utfordret tidligere på, men han nekter konsekvent å svare på slike "ubeleilige" spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og det finnes allerede videoer av flat jordere. Hvorfor ville du plutselig trodd på en ny video? Dere mener vel allerede at dere ser en kurve på disse videoene, som jeg ikke ser. Dermed har vi tydeligvis ulik øyeberegning.

 

Hvem har feil med øynene, den store majoriteten som ser kurven eller den lille gruppen som ikke ser den?

 

 

Det er en mulighet for at det er dere som er smittet av et felles bedrag. Folie a deux - la forme de la terre. Men at det er globusen som er misoppfatningen som smitter fra person til person.

 

Før månelandingen skal opp mot 50% av folk ha trodd at jorda var flat. Men disse røstene ble kvalt av den direktesendte måneoppskytningen pluss landingen og intervjuene i etterkant.

Personlig syns jeg det virker som de som hadde ungdommen sin før månelandingen, var mer oppegående enn de som hadde ungdommen sin etterpå. Dessverre er det ikke så mange igjen av dem som vokste opp så tidlig.

Lenke til kommentar

0% trodde på Gud før en mann gikk opp på et fjell i midt-østen sånn sirkus 4000 år siden for å ofre sønnen sin til gamle guder, for da kom en engel og sa: Drep denne geitebukken i stede for sønnen din! Btw, dette var en test.

 

2000 år senere sluttet noen å tro på Gud. Fordi Gud ble til Jesus, men er fortsatt Gud, i Jesus. Og en ånd. Og begynte i stede å tro på gruppen til Jesus som sa at Gud var i Jesus og en ånd.

2000 år senere tror et ørlite antall av de som fortsatt tror at Gud ble til Jesus, men fortsatt er Gud i Jesus. Og en ånd, at jorden er flat. Disse ytterst få spesielle, tror også at alle andre enn dem selv ser feil fordi dem tror det de ser er riktig, siden de ser at jorden er rund, ikke flat.

 

Skål og hurra for Norge :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...