Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

Jeg har forsøkt å diskutere kart en rekke ganger, det har fortsatt ikke kommet ett godt svar.

 

Spørsmål rundt flyruter og distanser, og størrelser på landeområder er noen de absolutt ikke vil snakke om.

Endret av Håvard
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

Du må ikke glemme konspirasjonen. Bare fordi du ser på et kart at en flyrute går der, så betyr ikke det at flyruten går der. Det henvises gjerne til at sporing av fly stopper når man kommer over havet, og dette gjøres av eliten for at vi ikke skal vite hvor flyene egentlig er.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

Nord for ekvator gir jo dette en rett frem linje på et flat jord kart. Bare å søke opp flat earth flights.

Tenk litt på dette. Ved ekvator så snurrer globen i 1600 kilometer i timen og du kjenner det ikke. Unnskyldningen er at den roterer bare en gang per 24 timer. Men det er fortsatt 1600 kilometer i timen bakken beveger seg. Gravitasjon er en magisk greie som drar med seg alt rundt på den måten at vi aldri føler bakken beveger seg så raskt. Den drar til og med røyken ifra huspipa på en måte at man skulle tro jorden stod stille.

Du står utenfor toget og det ser ut som toget drar. Men neida toget står stille det. Det er bakken du står på som beveger seg.

Lenke til kommentar

Selv om Einstein sa at lyset er konstant så utgjorde det ingen forskjell på Michelson Morley eksperimentet som skøyt laser stråler ut samtidig, den ene gikk gjennom et speil som fikk den til å gå i annen retning før den kom tilbake. Slik kunne de sjekke om jorden bevegde seg rundt solen i 110000 kilometer i timen. Og den ene laseren som gikk en annen vei enn den andre ville komme raskere enn den andre. Men nei. Gang på gang målte de ingen forskjell. Heliosentrismen sto for fall. Men siden tiden er variabel så redder man seg unna ved at den ene laseren har tatt en tidsreise og dermed kunne laserstrålene som gikk i forskjellige retninger komme samtidig tilbake.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke det om flyet flyr rett. Før det har kommet i masj-høyde er det mer motstand å gå fremover ja, fordi flyet går opp.

Tilsvarende når det går ned, da er det lettere å gå fremover.

 

Ja, flyet fortsetter å stige etter setebelte-lampen lyser, og begynner å gå ned lenge før det begynner å lyse igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samme som at du ikke merker noe særlig til at flyet du sitter i, flyr i 900km/t...

Noe særlig? Har du merket hvilken at det er motstand å gå ene veien enn andre veien?

 

Ca ingen? Når flyet er ferdig med å akselerere er det ingen problem å gå hverken bakover eller forover i flyet. Det kan man jo teste selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

 

Det er en del av konspirasjonen til NASA. Alle flyruter er tilpasset en rund jord for å lure folk slik at de får folk vekk fra bibelens ord og stiller de kristnes tro på prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samme som at du ikke merker noe særlig til at flyet du sitter i, flyr i 900km/t...

Noe særlig? Har du merket hvilken at det er motstand å gå ene veien enn andre veien?

 

 

Pleier som regel å sitte fastspent under take-off og landing. Så har bare ruslet rundt når det ligger sånn ca på cruising hastighet, og da merker man ikke stort til dette nei ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

Nord for ekvator gir jo dette en rett frem linje på et flat jord kart. Bare å søke opp flat earth flights.

Tenk litt på dette. Ved ekvator så snurrer globen i 1600 kilometer i timen og du kjenner det ikke. Unnskyldningen er at den roterer bare en gang per 24 timer. Men det er fortsatt 1600 kilometer i timen bakken beveger seg. Gravitasjon er en magisk greie som drar med seg alt rundt på den måten at vi aldri føler bakken beveger seg så raskt. Den drar til og med røyken ifra huspipa på en måte at man skulle tro jorden stod stille.

Du står utenfor toget og det ser ut som toget drar. Men neida toget står stille det. Det er bakken du står på som beveger seg.

 

 

Du besvarte ikke spørsmålet, men henviste bare til rett linje på flat jord kart, noe som ikke medfører riktighet. Satt på flyet til New York her i vinter, og da kunne jeg følge flighten på flatkartet mitt, en flight som buet nordover.

Lenke til kommentar

 

 

Samme som at du ikke merker noe særlig til at flyet du sitter i, flyr i 900km/t...

Noe særlig? Har du merket hvilken at det er motstand å gå ene veien enn andre veien?

Pleier som regel å sitte fastspent under take-off og landing. Så har bare ruslet rundt når det ligger sånn ca på cruising hastighet, og da merker man ikke stort til dette nei ^^

Dere om det. Jeg merker det selv om det midt i flighten. Tog også.

Lenke til kommentar

 

 

Et annet spørsmål til trådstarter (jeg har ikke lest gjennom alle 331 sidene i denne tråden): Hvis jorda er flat og du ved hjelp av kartprojeksjon ser verden "flatt", hvorfor går flyrutene f.eks over atlanteren i en fin bue nordover før de tilsynelatende vender "sørover" igjen? Ville ikke dette vært en voldsom omvei hvis jorda var flat?

Nord for ekvator gir jo dette en rett frem linje på et flat jord kart. Bare å søke opp flat earth flights.

Tenk litt på dette. Ved ekvator så snurrer globen i 1600 kilometer i timen og du kjenner det ikke. Unnskyldningen er at den roterer bare en gang per 24 timer. Men det er fortsatt 1600 kilometer i timen bakken beveger seg. Gravitasjon er en magisk greie som drar med seg alt rundt på den måten at vi aldri føler bakken beveger seg så raskt. Den drar til og med røyken ifra huspipa på en måte at man skulle tro jorden stod stille.

Du står utenfor toget og det ser ut som toget drar. Men neida toget står stille det. Det er bakken du står på som beveger seg.

Du besvarte ikke spørsmålet, men henviste bare til rett linje på flat jord kart, noe som ikke medfører riktighet. Satt på flyet til New York her i vinter, og da kunne jeg følge flighten på flatkartet mitt, en flight som buet nordover.

Det er et firkantet flat kart. Flatejord kartet er diskformet. Hva som er utenfor Antarktis vises ikke da sikkert at ingen overlever den ekstreme kulden som er lenger og lenger unna solen sirkelbane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...