Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Hvis jorden virkelig er flat, hvorfor så jeg ikke Nordstjernen da jeg var i Australia?

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

 

Det er ingen forklaring, la meg illustrere:

post-221391-0-79778400-1494414617_thumb.png

Siden jorda er flat må dette stemme, eller mener du at de alle matematikere fra 3000 f. Kr. frem til i dag har tatt feil?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

 

Det er ingen forklaring, la meg illustrere:

attachicon.gifbilde.png

Siden jorda er flat må dette stemme, eller mener du at de alle matematikere fra 3000 f. Kr. frem til i dag har tatt feil?

 

 

Er redd for at du får ett positivt svar på akkurat det ifra godeste Max her ja :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Criss angel bruker falskt publikum og henger i en kran og editerer det vekk ifra TV-skjermen.

Nei, vett'u hva, maxRPM... Dette er ikke greit lengre. Dette skrev jeg ikke, og det er ikke slik hans triks har blitt "avslørt".

Jeg skrev: "...han hang i tynne kabler som et kamera ikke vil klare å få med i bildet gitt en uhyre klar dag med mye sol og klar himmel."

 

Dèt får du til å bli at filmen har blitt redigert i etterkant, når det snarere er hva en illusjonist alltid gjør. De skaper en setting hvor oppmerksomheten dras bort fra "der det skjer". Det er det som er jobben deres.

Og denne gangen ble det gjort i stor grad ved hjelp av kameraets lysåpning.

Men det er jo klart - da må jo opptak fra ISS være redigert.

Du ventet ikke til posten kom på en annen side engang før du ikke bare skrev om det jeg skrev, men rett ut tok det til inntekt for noe helt annet.

Ærlig talt.

 

Vel hva er forskjellen på at NASA ikke gjør det samme?

https://youtu.be/J9iV7UtBHhk

I den grad du har vist en evne til å ha et svar og å finne ting som passer svaret de siste sidene, være det seg matte eller rene omsrkivninger, så ... hvem vet.

Kanskje...

- post på søndag?

- vin i butikken?

- julekveld og 17de mai samtidig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvis jorden virkelig er flat, hvorfor så jeg ikke Nordstjernen da jeg var i Australia?

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

Det er ingen forklaring, la meg illustrere:

bilde.png

Siden jorda er flat må dette stemme, eller mener du at de alle matematikere fra 3000 f. Kr. frem til i dag har tatt feil?

Tror du de fant ut at solen er 150 millioner kilometer unna for 5000 år siden? Hvor langt unna var solen for 500 år siden? 400 år siden? 300 år siden? 200 år siden? Og i mellomtiden var det mange gamle matemtikere som mente jorden var flat og siden copernicus så har det vært flat jordere. Men de blir aldri hørt av de som eier det som skal bli lært på skolene. Og det er at universet er uendelig stort og evolusjon gjennom heldige mutasjoner er fakta.

Saken er at perspektiv gjør det vanskelig å beregne avstanden til solen. Postet en video for ikke så lenge siden om det.

 

Her er den

https://youtu.be/O-ugvHlUSpM

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Fant en side som jeg etterhvert skal lese. Du kan nå lese du også om du vil. Klikk gjerne på "continue reading" og lær det meste om hva flat jord mener om spinnende ball og stjerner millioner av lysår unna.

https://aplanetruth.info/tag/star/

Jeg kan helt fint se for meg at dersom man ikke bryr seg filla om referanser, at denne siden kan virke overbevisende.

For meg ble det for mye av "De sier det er slik, men vi vet at det betyr at ...".

Helt referansefritt, selvfølgelig. Så man vet aldri om "de" faktisk påstår det som påstås på vegne av vitenskapen eller om artikkelen omskriver for at det skal passe det de allerede har bestemt seg for, eller ... hvem vet.

Det hele ble mer tendensiøst enn de fleste youtube videoer i denne tråden. Og der har man jo ganske sterk konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i mellomtiden var det mange gamle matemtikere som mente jorden var flat og siden copernicus så har det vært flat jordere. Men de blir aldri hørt av de som eier det som skal bli lært på skolene. Og det er at universet er uendelig stort og evolusjon gjennom heldige mutasjoner er fakta.

 

Problemet her er at matematikken som brukes er det "eierne som eier". Dere kan prøve å bruke den samme matematikken mot oss, men det blir feil da denne matematikken nødvendigvis må være oppkonstruert for å bevise en rund jord.

 

Så, hvor går grensa igjen? Hvorfor kan dere plukke ut det dere vil og bruke det som motbevis da konspirasjonen må gå evig mye dypere enn de tingene dere har hengt dere opp i.

Lenke til kommentar

 

Fant en side som jeg etterhvert skal lese. Du kan nå lese du også om du vil. Klikk gjerne på "continue reading" og lær det meste om hva flat jord mener om spinnende ball og stjerner millioner av lysår unna.

https://aplanetruth.info/tag/star/

Jeg kan helt fint se for meg at dersom man ikke bryr seg filla om referanser, at denne siden kan virke overbevisende.

For meg ble det for mye av "De sier det er slik, men vi vet at det betyr at ...".

Helt referansefritt, selvfølgelig. Så man vet aldri om "de" faktisk påstår det som påstås på vegne av vitenskapen eller om artikkelen omskriver for at det skal passe det de allerede har bestemt seg for, eller ... hvem vet.

Det hele ble mer tendensiøst enn de fleste youtube videoer i denne tråden. Og der har man jo ganske sterk konkurranse.

Helt referansefritt var det da ikke. Han skriver at meste av informasjon er hentet fra boken "Kings dethroned" skrevet av Gerrard Hickson. En som levde på tiden til Einstein og sikkert hadde lest seg opp på Michelson Morley eksperimentet og Airy's failure.

Lenke til kommentar

 

 

Fant en side som jeg etterhvert skal lese. Du kan nå lese du også om du vil. Klikk gjerne på "continue reading" og lær det meste om hva flat jord mener om spinnende ball og stjerner millioner av lysår unna.

https://aplanetruth.info/tag/star/

Jeg kan helt fint se for meg at dersom man ikke bryr seg filla om referanser, at denne siden kan virke overbevisende.

For meg ble det for mye av "De sier det er slik, men vi vet at det betyr at ...".

Helt referansefritt, selvfølgelig. Så man vet aldri om "de" faktisk påstår det som påstås på vegne av vitenskapen eller om artikkelen omskriver for at det skal passe det de allerede har bestemt seg for, eller ... hvem vet.

Det hele ble mer tendensiøst enn de fleste youtube videoer i denne tråden. Og der har man jo ganske sterk konkurranse.

 

Helt referansefritt var det da ikke. Han skriver at meste av informasjon er hentet fra boken "Kings dethroned" skrevet av Gerrard Hickson. En som levde på tiden til Einstein og sikkert hadde lest seg opp på Michelson Morley eksperimentet og Airy's failure.

 

Det skrives:

"This article/post is mostly taken from the work of Gerard Hickson in his 1922 book, “Kings Dethroned”. He lays clearly, concisely and irrefutably, how astronomer by astronomer in the 16th and 17th centuries began in error by the way they measured distance from Earth to Sun, Moon and planets and then subsequently came up with preposterous theory after theory, over decades, to cover up there errors, that continues to this very day."

Så dette er en referanse til noen som allerede har tolket det de sier imot. Det er ikke på noen måte en referanse til det de sier imot.

Det er en kjempeforskjell.

Det gjøres påstander på vegne av Einstein over en lav sko, og en referanse til dette ville vært Einsteins påstand. Ikke hva de som har lest det syntes om det som ble sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis jorden virkelig er flat, hvorfor så jeg ikke Nordstjernen da jeg var i Australia?

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

Det er ingen forklaring, la meg illustrere:

bilde.png

Siden jorda er flat må dette stemme, eller mener du at de alle matematikere fra 3000 f. Kr. frem til i dag har tatt feil?

Tror du de fant ut at solen er 150 millioner kilometer unna for 5000 år siden? Hvor langt unna var solen for 500 år siden? 400 år siden? 300 år siden? 200 år siden? Og i mellomtiden var det mange gamle matemtikere som mente jorden var flat og siden copernicus så har det vært flat jordere. Men de blir aldri hørt av de som eier det som skal bli lært på skolene. Og det er at universet er uendelig stort og evolusjon gjennom heldige mutasjoner er fakta.

Saken er at perspektiv gjør det vanskelig å beregne avstanden til solen. Postet en video for ikke så lenge siden om det.

 

Her er den

https://youtu.be/O-ugvHlUSpM

Nå burde jeg skrevet at det var Nordstjernen, ikke solen, illustrasjonen var ment å forklare hvorfor flat jord må være feil, men å finne avstanden til sola kunne egypterne gjøre i 2000 f. Kr. gjennom trigonometri.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_trigonometry

 

Uansett, hvis jorda er flat burde jeg kunne se Nordstjernen fra Australia, men det gjorde jeg ikke.

Se på bildet igjen, hvis den gule prikken er Nordstjernen burde du kunne se den i Australia uansett om den er 5 km eller lysår unna

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Nå burde jeg skrevet at det var Nordstjernen, ikke solen, illustrasjonen var ment å forklare hvorfor flat jord må være feil, men å finne avstanden til sola kunne egypterne gjøre i 2000 f. Kr. gjennom trigonometri.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_trigonometry

 

Uansett, hvis jorda er flat burde jeg kunne se Nordstjernen fra Australia, men det gjorde jeg ikke.

Se på bildet igjen, hvis den gule prikken er Nordstjernen burde du kunne se den i Australia uansett om den er 5 km eller lysår unna

Du glemmer hele den flate jorden her. På den flate jorden kan man ikke se lengre enn 4-5 km i bakkehøyde. Dette grunnet perspektiv og atmosfærens tetthet. Om du ser rett opp er det helt forskjellig. Om du står på en høyde vil man kunne se lenger. Der ligger hele deres mantra om "horisonten stiger til øyenivå".

Så når du står på bakken i sør vil du ikke kunne se til nord.

En mekanisme som fungerer helt uten forvrengning av synet, forøvrig. Det er derfor du kan se helt sirkulære stjernespor som tydeligvis forsvinner under horisonten uten forvrengning i banen.

Perspektiv, der det passer saken, gjør slik at en flat jord ser ut som en globe.

Magisk!

Endret av fokkeslasken
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jupp. Omtrent som da sola står opp på vårjevndøgn direkte øst over hele verden, men at sola likevel ikke er der den egentlig fordi sola bare er et annet sted.. borti der.. en plass. Men ikke der, men over der - sånn ca :p

Og dette med at sola ikke endrer størrelse i forhold til hvilken tid det er på døgnet, den skal jo være mye mindre kl 7 om morgenen enn kl 12 midt på dagen, da de sier den holder en flat bane over en flat disk. Meeeen, du veit... Den er jo sååååå langt unna(4500km unna og har en diameter på 51km). Og dessuten, så ser den noen ganger større ut ved solnedgang (ja, dette er et argument de har, det finnes liksom ingen måte på hvor bakvendt de tenker). 

Så sånn ere bare Noreng  :wee:

Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jorden firkantet, Porcius og Max?

 

Revelation 7:1 “And after these things I saw four angels standing on four corners of the earth, holding the four winds of the earth, that the wind should not blow on the earth, nor on the sea, nor on any tree.”

 

En flat jord-sirkel, slik flat jord-kartene antyder, har jo ingen hjørner.

 

 

(Takk til Noxhaven for å ha rotet fram sitatet.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"The center of the universe is, of course, that marvelous land known as Fraggle Rock."

 

Fikk meg til å tenke på denne tråden her... Men den fragglen som skrev det virket faktisk litt for oppegående for en sammenligning med det som skrives her. Kanskje jeg kommer over noe informasjon om jordas form etterhvert også.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Er jorden firkantet, Porcius og Max?

 

Revelation 7:1 “And after these things I saw four angels standing on four corners of the earth, holding the four winds of the earth, that the wind should not blow on the earth, nor on the sea, nor on any tree.”

 

En flat jord-sirkel, slik flat jord-kartene antyder, har jo ingen hjørner.

 

 

(Takk til Noxhaven for å ha rotet fram sitatet.)

Ytterkanten av Antarktis er firkantet. Ytterkanten av havet er rundt. Her er det solen går rundt og gjør innerkanten av Antarktis rundt. Land på flat jord kartet ser litt trekantet ut.

Gud liker geometri. Er Han skaperen så er Han den ultimate matematikeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...