Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

Så kjekt du tittet litt da. La du merke til det med det binære tallene som passet med summen til første vers i bibelen. Var på en av de siste sidene

Ja, jeg tittet, og der krevde det jo også at du snudde noe baklengs, la sammen noe på en annen måte enn du gjort tidligere og slikt. Igjen blir løsningen laget for å få svaret man vil.

 

Hei hei hei. De har vel aldri gått vekk ifra Big bang(som er 13 milliarder år siden) heller og gravitasjon(som de ikke kan forklares)

Evolusjon fra en art til en annen(selv om mutasjoner ikke er heldige forandringer)

Forandret tid som en variabel istedetfor lysets hastighet(selv om lysets hastighet kan forandres)

Dette tviholder de på.

Og så tar vitenskapen og fyller inn og forandrer alt etter som det passer seg.

Big Bang-teorien er jo fortsatt kun en teori, men det er den teorien som hittil passer best med observasjonene man har gjort, og fortsetter å gjøre.

 

Det samme gjelder gravitasjonen. Gravitasjonskraften er det som best beskriver det vi observerer.

 

Når vitenskapen observerer noe som ikke passer, forandres teoriene, ikke observasjonene.

 

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

Er alt tilfeldigheter?

 

Alt er selvfølgeligg ikke tilfeldigheter. Det at man setter seg ned og plukker ut det som passer for å presentere bare det er langt fra tilfeldig.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Litt lei av at den spinnende ball skal ha eneretten på tyngdekraft.

Den har jo ikke enerett på det, men om man skal se gravitasjon som et faktum, da må man jo gjøre det hele tiden, og jorda kunne rent fysisk ikke klare å være flat da gitt en viss masse så vil gravitasjonen bli så sterk at objektet drar seg sammen til en tilnærmet kule. Når objektet ikke er massivt nok, da ender man opp med disse gutta her.

 

Hvor fort det ramler til bakken har vel med motstand i luft å gjøre.

Akselerasjonen er 9,18m/s². Dette er gravitasjonskonstanten. Vekt er ikke en faktor. Atmosfære er ikke en faktor. En bowlingkule vil gjøre akkurat det samme i luft som i vakuum. Det har blitt bevist og verifisert utallige ganger i hundrevis av år, og aldri - tenk det, aldri - har man funnet avvik.

Ren vitenskaplig ærlighet tilsier da at man må anse dette som noe som alltid vil skje.

Kall det gravitasjonskonstanten så kaller jeg det tyngdekraftskonstanten.

Hva om den flate jorden er uten ende etter Antarktis. Så er vi i Guds akvarium. Hans stolte skaperverk der vi i fri vilje velger om vi skal tro på Han eller ikke. Englene kan ikke velge. De vet Gud eksisterer for de har sett Ham. Men i bibelen står det at de også har fri vilje og Satan gjorde opprør og ville at mennenesker i fri vilje skal velge han istedet. Så forvirrer han mennesker og drar dem så langt vekk fra sannheten som han klarer. Gud kan stoppe dette når som helst. Men Gud er Herre over både liv og død så fri vilje må få leve ut sin tid. Om han stoppet det ved Adam så hadde du og jeg aldri eksistert slik vi eksisterer idag.

Så om du tar er A4 ark og drar ut i rommet langt ifra noen påvirkning ifra andre gravitasjonsballer. Så vil arket knørve seg til en ball?

Lenke til kommentar

Kall det gravitasjonskonstanten så kaller jeg det tyngdekraftskonstanten.

Det er vel ikke navnet som er viktig her, men at den ikke oppfører seg slik den oppføre seg dersom vekt er det som er avgjørende slik flat jord krever.

Bare det faktum at det finnes en konstant motsier jo hele flat jord konseptet om vekt.

Så om du tar er A4 ark og drar ut i rommet langt ifra noen påvirkning ifra andre gravitasjonsballer. Så vil arket knørve seg til en ball?

Hvis en asteroide ikke gjør det så tviler jeg på at et ark gjør det. Det er snakk om når objektets egen gravitasjon blir sterkere enn strukturen i selve objektet.

Jeg kunne jo likegjerne spørre hvorfor det ikke finnes runde asteroider. Det følger helt konsekvent størrelse, og dermed objektets egen gravitasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men i bibelen står det at de også har fri vilje og Satan gjorde opprør og ville at mennenesker i fri vilje skal velge han istedet. Så forvirrer han mennesker og drar dem så langt vekk fra sannheten som han klarer.

 

Jepp, det betyr at kunnskapen dere sitter på og tror på er djevelens verk. Dere har blitt lurt til å tro at Gud har satt dere i et terrarium og at skaperverket er begrenset til en lusen planet.

 

Hadde deres gud vært bare en tiendel av det som blir beskrevet i bibelen så gir universet mer mening.

Lenke til kommentar

 

 

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

 

Er alt tilfeldigheter?

Man finner det man vil finne.

Jesus gjort om til tall kan sies å bli 10 5 19 21 19. Globe gjort om til tall kan bli 7 12 15 2 5

Altså 105192119 og 7121525. Hva har de å gjøre med hverandre?

Jesus delt på globe blir 14.7, men siden vi kun ser på hele tall blir det 14. 14 baklengs blir 41, som tilfeldigvis er summen av globe (7+12+15+2+5 = 41). Matematikken i bibelen sier jorda er rund?

 

Så lenge man har bestemt seg for fasiten, er det ganske enkelt å lage en oppgave som svarer til den.

 

Kristus blir 11 18 9 19 20 21 19, summen blir 117.

NASA blir 14 1 19 1, summen blir 35.

117 - 35 blir 82. 82 / 2 er 41, summen av globe. NASA har skrevet biblen?

 

Det er ganske enkelt å finne svarene man ønsker å finne...

 

Problemet med argumentasjonen rundt en flat jord, er at dere har bestemt dere for fasiten - jorda er flat. Så går dere ut og skal bevise det, og designer bevisst eksperimenter som gir de svarene som passer deres fasit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kall det gravitasjonskonstanten så kaller jeg det tyngdekraftskonstanten.

Det er vel ikke navnet som er viktig her, men at den ikke oppfører seg slik den oppføre seg dersom vekt er det som er avgjørende slik flat jord krever.

Bare det faktum at det finnes en konstant motsier jo hele flat jord konseptet om vekt.

Så om du tar er A4 ark og drar ut i rommet langt ifra noen påvirkning ifra andre gravitasjonsballer. Så vil arket knørve seg til en ball?

Hvis en asteroide ikke gjør det så tviler jeg på at et ark gjør det. Det er snakk om når objektets egen gravitasjon blir sterkere enn strukturen i selve objektet.

Jeg kunne jo likegjerne spørre hvorfor det ikke finnes runde asteroider. Det følger helt konsekvent størrelse, og dermed objektets egen gravitasjon.

Hva er gravitasjon nå igjen? Som Neil sa. "I don't know. Kanskje er vi magnetisk tiltrekt bakken. En annen form for magnetisk tiltrekning.

Det jeg ser det aksepterer jeg. Når det vises på TV så tar jeg det med en smule mistenksomhet. Selv om de har publikum som sier det er sant.

https://youtu.be/E2pL5iN_Yus

Hva er formelen på når ting vil forme seg som en ball da? Siden asteroider ikke gjør det.

Tror du NASA klarte å lande noe på en asteroide?

Hva er gravitasjonskraften for å lande på noe sånt? Hvordan kan de i hele tatt sirkulere noe sånt for så å lande på den? Svelger du det rått det de sier de har prestert?

Lenke til kommentar

 

 

 

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

 

Er alt tilfeldigheter?

Man finner det man vil finne.

Jesus gjort om til tall kan sies å bli 10 5 19 21 19. Globe gjort om til tall kan bli 7 12 15 2 5

Altså 105192119 og 7121525. Hva har de å gjøre med hverandre?

Jesus delt på globe blir 14.7, men siden vi kun ser på hele tall blir det 14. 14 baklengs blir 41, som tilfeldigvis er summen av globe (7+12+15+2+5 = 41). Matematikken i bibelen sier jorda er rund?

 

Så lenge man har bestemt seg for fasiten, er det ganske enkelt å lage en oppgave som svarer til den.

 

Kristus blir 11 18 9 19 20 21 19, summen blir 117.

NASA blir 14 1 19 1, summen blir 35.

117 - 35 blir 82. 82 / 2 er 41, summen av globe. NASA har skrevet biblen?

 

Det er ganske enkelt å finne svarene man ønsker å finne...

 

Problemet med argumentasjonen rundt en flat jord, er at dere har bestemt dere for fasiten - jorda er flat. Så går dere ut og skal bevise det, og designer bevisst eksperimenter som gir de svarene som passer deres fasit.

Sweet. Jeg visste om engelsk gematria men holder meg til at Gud virker å ha brukt hebraisk i GT og gresk i NT for de tallene som er den andre tråden.

Summen Jesus slik du sa er forresten til sammen 74(2*37)

Visste du at Salme 117 er midterste kapitlet i den protestantiske bibel som har 66 bøker og 1189 kapitler? Jesaja har 66 kapitler. Søk det opp. Mange sier at de 39 første kapitlene i Jesaja handler om dommen og de 27 siste handler om utfrielsen. Kapittel 40 vers 3 i Jesaja snakker om Johannes døperen. Den 40. Boken Matteusevangeliet kapittel 3 handler også om Johannes døperen.

Lenke til kommentar

Hva er gravitasjon nå igjen?

Er det kun et par sider siden det ble nevnt at vi ikke vet hva det er?

 

Som Neil sa. "I don't know. Kanskje er vi magnetisk tiltrekt bakken. En annen form for magnetisk tiltrekning.

Snakket du med ham selv eller så du det på TV?

 

Det jeg ser det aksepterer jeg. Når det vises på TV så tar jeg det med en smule mistenksomhet. Selv om de har publikum som sier det er sant.

Men hva Neil sa er greit, og alt om flat jord på youtube er greit. Got it.

 

Criss Angel er en magiker. Eller som det heter på fagspråket: Illusjonist

Ingen påstår at han er en trollmann, og å si dette er løgn eller juks blir i overkant å skyte spurv med kanoner.

Dette trikset har sågar blitt avdekket tidligere. Var det på Mythbusters? Husker ikke.

Men i korte trekk - han hang i tynne kabler som et kamera ikke vil klare å få med i bildet gitt en uhyre klar dag med mye sol og klar himmel. Med andre ord ville ikke trikset fungert for tilskuere eller på en overskyet dag.

Dette er samme grunn som at du ikke ser stjerner på alle bilder i rommet heller, da det samlede lyset for kameraet blir så kraftig at lysfølsomheten må ned for at man skal få bilde av motivet. Da blir svake detaljer borte.

 

Det kan også legges til at denne fyren er kjent for å ha "juksepublikum".

 

Hva er formelen på når ting vil forme seg som en ball da? Siden asteroider ikke gjør det.

Vet ikke. Materialstyrke sett sammen med gravitasjon er ikke en del av min utdannelse.

Men skal vi kunne si at en diamant må bli mye større enn gjørme før den blir rund?

 

Tror du NASA klarte å lande noe på en asteroide?

Jeg ser ingen grunn til å tvile på det.

 

Hva er gravitasjonskraften for å lande på noe sånt? Hvordan kan de i hele tatt sirkulere noe sånt for så å lande på den?

Gravitasjonskraften? Aner ikke hva du mener.

Men man kan sirkulere alt som har gravitasjon bare man har riktig hastighet. Laserbaserte avstandsmålere går det 14 av på dusinet, så at en slik en kan måle avstanden til asteroiden får å se om den øker eller minker virker ikke helt umulig. Og om avstanden øker kjører man for fort, og om den minker kjører man for sakte.

Jeg ser ikke problemet.

 

Svelger du det rått det de sier de har prestert?

Nei, men jeg ser ingen grunn til å tvile.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jorden virkelig er flat, hvorfor så jeg ikke Nordstjernen da jeg var i Australia?

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

Lenke til kommentar

Det det her dreier seg om er tvil om hva man kan få til med dagens teknologi.

Og etter hva jeg har opplevd så ser jeg ikke det å lande på en astroide som noe umulighet.

Har du sett en asteroide på nært hold?

Jeg har sett de i filmen med ben affleck og Liz Taylor. Der såg de meget lik ut de "ekte" bildene av en asteroide.

Magikere må skrive under en dødskontrakt når de kommer høyt nok opp i den magiske sirkel. Likeledes må det falske publikummet. Og jeg tviler ikke på at høyt nok opp i dette verdenssamfunnet så er det det samme. Og NASA er ingen unntak. Men kanskje feiler mange av dem med vilje. Så vi kan finne ut at de er i fangenskap. Og kanskje er det mange av dem som har lekket informasjon og født liv i konspirasjonen. Det er jeg banna bein på.

Lenke til kommentar

 

Hvis jorden virkelig er flat, hvorfor så jeg ikke Nordstjernen da jeg var i Australia?

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

 

 

Det her er jo en revolusjonerende innsikt da. Stjernene er bare noen kilometer over oss! Da burde vi jo kunne reise opp dit med fly, putte en tube inn i stjernene og utvinne stjerne-energi? Hva hindrer oss?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke minst burde man sett ned på de når man flyr. Og kræsje inn i de en gang i blandt også vil jeg tro?

Så er de må jo fra tyngdekraften og energilovene, så man kan sikkert både fly med de og utvinne uendelig med energi fra de.

De lyser jo evig(vil jeg anta maxRPM mener), dermed må de ha evig med energi.

 

Eller er det som med solen, at den er over flyene, over skynene, under skyene og under flyene og noen ganger bare noen meter over bakken, andre ganger så høyt oppe at det er umulig å nå den.

Alt etter hva som passer i settingen.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

Du kan jo kjøpe en værballong på eBay, stikke innom Tess og få en tank med Helium, fylle ballongen og sende den 32km rett opp. Fest gjerne en smultring på den for moroskyld. Det er ingen stjerner der oppe. Dette er noe du kan gjøre på din egen fritid, uten innblanding fra NASA og myndighetene. Ballongen kan du sende opp fra din egen hage og spores med teknologi du har kjøpt og testet selv. Du kan også sette på et kamera, hvis du skulle føle for det? 

 

Hva er "noen kilometer over oss"? 5-10-15-100-150-2300000000?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi på en flat jord så er ikke stjernene digre plasmaballer 14000 ganger større enn jorden. De er noen kilometer over oss. Kan ikke si noe med sikkerhet. Men når de sirkulerer over oss på samme måte som solen og månen så vil de bane seg ut i horisonten etter et visst antall kilometer. Og der ute vil den forsvinne av all atmosfære den skal lyse gjennom. Luftspeiling i havflaten vil sikkert ta sin den del av å kunne se langt ut i horisonten på en flat jord.

SAS38T fra Oslo til Tromsø https://www.flightradar24.com/SAS38T/d57b409 flyr jo nå i 41 000 fot, eller 12 496 meter. Flaks han ikke har truffet noen stjerner enda!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke minst burde man sett ned på de når man flyr. Og kræsje inn i de en gang i blandt også vil jeg tro?

Så er de må jo fra tyngdekraften og energilovene, så man kan sikkert både fly med de og utvinne uendelig med energi fra de.

De lyser jo evig(vil jeg anta maxRPM mener), dermed må de ha evig med energi.

 

Eller er det som med solen, at den er over flyene, over skynene, under skyene og under flyene og noen ganger bare noen meter over bakken, andre ganger så høyt oppe at det er umulig å nå den.

Alt etter hva som passer i settingen.

Fant en side som jeg etterhvert skal lese. Du kan nå lese du også om du vil. Klikk gjerne på "continue reading" og lær det meste om hva flat jord mener om spinnende ball og stjerner millioner av lysår unna.

https://aplanetruth.info/tag/star/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...