Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Det som er tyngre enn luft faller til bakken og det som er lettere flyver opp. 100 prosent forutsigbart på en flat jord. Den ene massen veier mer enn den andre. Og slik kan man lage en formel på masse og vekt.Det å lage fantasier om at månekloden er så mindre enn jordkloden og Jupiter er så stor så ville de forskjellige massene være tyngre og lettere alt ettersom de var på månen eller Jupiter er fantasi.

Så hvis man følger denne logikken skulle både 1 kg bly og 1 kg helium ramle i bakken med et smell, siden begge veier like mye? Eller?

Litt lei av at den spinnende ball skal ha eneretten på tyngdekraft. Hvor fort det ramler til bakken har vel med motstand i luft å gjøre. Er det forbeholdt spinnende ball og ikke en flat jord. Hvor dyp er en flat jord. Hva hviler en flat jord på? Det er ubesvarlige spørsmål likeså hva er 12 kilometer under jorden? Likeså at jorden er en spinnende ball om man ser vekk ifra at NASA har bekreftet det med "ekte" bilder. Likeså at universet er 13 milliarder lysår i distanse. Hva er bak det da?

 

Og det opp ned bildet av en by rød strek i tegnet i horisonten for å vise en kurve. Tror du virkelig jorden er så liten???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere vil vite hvorfor gasser stiger oppover? Ville vært kjedelig her uten noe luft...

 

Hvorfor kan ikke 4:3 respektere min tolkning av Bibelen?

Det står også at jorda er satt på søyler, og at "alles øyne skal se det".

Djevelen tok Jesus med opp på et høyt fjell og viste ham "alle verdens riker".

 

Bring et bilde av en by som er opp-ned, eller en skog som er opp-ned. Bring it..!

 

Kan du vise til hvilken del av bibelen hvor dette står?

Lenke til kommentar

Og det opp ned bildet av en by rød strek i tegnet i horisonten for å vise en kurve. Tror du virkelig jorden er så liten???

Nei, jeg la det på for å fortsette på spøken til 4 3. Når det er sagt har jeg ikke gjort noe annet enn å snu bildet opp ned, og legge på streken. Ellers er det som når det kom ut av kameraet.
Lenke til kommentar

 

Så kjekt du tittet litt da. La du merke til det med det binære tallene som passet med summen til første vers i bibelen. Var på en av de siste sidene

Ja, jeg tittet, og der krevde det jo også at du snudde noe baklengs, la sammen noe på en annen måte enn du gjort tidligere og slikt. Igjen blir løsningen laget for å få svaret man vil.

 

Hei hei hei. De har vel aldri gått vekk ifra Big bang(som er 13 milliarder år siden) heller og gravitasjon(som de ikke kan forklares)

Evolusjon fra en art til en annen(selv om mutasjoner ikke er heldige forandringer)

Forandret tid som en variabel istedetfor lysets hastighet(selv om lysets hastighet kan forandres)

Dette tviholder de på.

Og så tar vitenskapen og fyller inn og forandrer alt etter som det passer seg.

Big Bang-teorien er jo fortsatt kun en teori, men det er den teorien som hittil passer best med observasjonene man har gjort, og fortsetter å gjøre.

 

Det samme gjelder gravitasjonen. Gravitasjonskraften er det som best beskriver det vi observerer.

 

Når vitenskapen observerer noe som ikke passer, forandres teoriene, ikke observasjonene.

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

Er alt tilfeldigheter?

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Ingen vet med 100% sikkerhet hva som er 12km ned. Men man kan finne massen til jorden og man vet jo størrelsen på jorden, og man vet vi har ett enormt magnetfelt som man også vet hvordan man lager. Så når man vet massen og størrelsen kan man regne ut sammensettningen. og dels hvordan det oppfører seg ut fra magnetfeltet den lager.

Hadde det f.eks vært aluminium i midten ville tyngdekraften vært helt anderledes, massen helt anderledes og magnetfeltet ville antagelig ikke vært der tror jeg. Det er rett og slett en ligning med noen ukjente og noen kjente som må regnes ut.

Ja, det er mulig det er litt feil og må justeres litt etterhvert som man får ny og bedre kunnskap, men det betyr ikke at man ikke vet i det hele tatt.

 

Ingenting er utenfor de 13mrd lysår, ikke lys, ikke masse, ikke gass, ikke tid, ingenting.

Hva som er bortenfor der igjen er ren gjetting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så kjekt du tittet litt da. La du merke til det med det binære tallene som passet med summen til første vers i bibelen. Var på en av de siste sidene

Ja, jeg tittet, og der krevde det jo også at du snudde noe baklengs, la sammen noe på en annen måte enn du gjort tidligere og slikt. Igjen blir løsningen laget for å få svaret man vil.

 

Hei hei hei. De har vel aldri gått vekk ifra Big bang(som er 13 milliarder år siden) heller og gravitasjon(som de ikke kan forklares)

Evolusjon fra en art til en annen(selv om mutasjoner ikke er heldige forandringer)

Forandret tid som en variabel istedetfor lysets hastighet(selv om lysets hastighet kan forandres)

Dette tviholder de på.

Og så tar vitenskapen og fyller inn og forandrer alt etter som det passer seg.

Big Bang-teorien er jo fortsatt kun en teori, men det er den teorien som hittil passer best med observasjonene man har gjort, og fortsetter å gjøre.

 

Det samme gjelder gravitasjonen. Gravitasjonskraften er det som best beskriver det vi observerer.

 

Når vitenskapen observerer noe som ikke passer, forandres teoriene, ikke observasjonene.

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

Er alt tilfeldigheter?

 

 

Med 'alt', refererer du her til bibelmatten over?

Lenke til kommentar

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

Er alt tilfeldigheter?

Jeg har noen problemer med å forstå hva du snakker om her, så jeg håper du kan forklare meg følgende:

  1. komposittrekkefølgetall - hva betyr dette uttrykket? Verken ordboka eller Google hjalp meg her.
  2. Hvordan kommer du frem til at 2368 er summen av "Jesus Kristus"?
  3. Hvordan kommer du frem til at summen av første vers i Bibelen er 2701?
  4. Vis meg hvordan du "bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73" er du snill.
  5. Hvorfor blander du desimalt titallssystem med en religiøs idé som prøver å lage symbolske tallsystem ut av et helt alfabet?
  6. Ordet chokmah er en translitterasjon av חכמה, hvorfor bruker du gematri på en feilstavet translitterasjon?
  7. Hva har det å si at det neste jødiske året er 5778, det trangulære tallet til 109? Det eneste det har til felles med noe tidligere nevnt er triangulære tall.
  8. Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12 - med et kraftig nok teleskop (fra rett sted på jorda) kan jeg finne et uendelig antall stjerner og måner "rundt" Jupiter uavhengig av om jeg sjekker i september eller om et år, og jeg lurer på hva det har å gjøre med resten?

Jeg vil ikke skryte på meg å være en som kan mye matematikk, men jeg vil tro jeg kan litt mer enn gjennomsnittet i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og at rekkefølgen i skapelsen ikke passer med en globusjord i et verdensrom. Men tror jeg har prøvd å forklare deg det før, så jeg tar ikke med alle tingene. Det finnes naturligvis nettsider en kan oppsøke, og youtube-videoer en kan se, hvis en virkelig lurer på spørsmålet.

 

Når jeg tilbakeviste den idiotiske påstanden om at det står at jorda er en flat sak med en dome over i bibelen tidligere i denne tråden så skrev du bare at jeg tolket det feil.

 

Kos deg https://answersingenesis.org/answers/books/taking-back-astronomy/the-universe-confirms-the-bible/

 

 

For noe søppel... tar ikke hensyn til at sola og månen ble stoppet over jorda flere ganger i Bibelen. Skal answers in genesis vite dette bedre enn den hebraiske kosmologiske modellen? Og at vår verden er Guds fothviler (engelsk, God's footstool).

 

Inneholder en heliumballong en kilo helium?

Sist jeg holdt i en heliumballong, virket den ikke å veie særlig mye.

 

 

Hvis ballongen er stor nok, så. 1 kg helium ved normalt atmosfærisk trykk ville fylt en ballong på litt under 5,6 kubikkmeter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det som er tyngre enn luft faller til bakken og det som er lettere flyver opp. 100 prosent forutsigbart på en flat jord. Den ene massen veier mer enn den andre. Og slik kan man lage en formel på masse og vekt.Det å lage fantasier om at månekloden er så mindre enn jordkloden og Jupiter er så stor så ville de forskjellige massene være tyngre og lettere alt ettersom de var på månen eller Jupiter er fantasi.

Så hvis man følger denne logikken skulle både 1 kg bly og 1 kg helium ramle i bakken med et smell, siden begge veier like mye? Eller?

Litt lei av at den spinnende ball skal ha eneretten på tyngdekraft. Hvor fort det ramler til bakken har vel med motstand i luft å gjøre. Er det forbeholdt spinnende ball og ikke en flat jord. Hvor dyp er en flat jord. Hva hviler en flat jord på? Det er ubesvarlige spørsmål likeså hva er 12 kilometer under jorden? Likeså at jorden er en spinnende ball om man ser vekk ifra at NASA har bekreftet det med "ekte" bilder. Likeså at universet er 13 milliarder lysår i distanse. Hva er bak det da?

 

Og det opp ned bildet av en by rød strek i tegnet i horisonten for å vise en kurve. Tror du virkelig jorden er så liten???

 

 

Dette her kunne vært et rimelig enkelt "Ja, helt klart" eller "Nei, fordi ..."-svar, men istedet unngår du i det hele tatt å adressere kommentaren min og begynner å raljere om hvorvidt en spinnende ball skal ha enerett på tyngdekraft, hvorpå du går helt av skinnene i noe som minner mistenkelig om å ro som f*en fordi de vanlige kildene dine ikke har "debunket" dette.

 

Det var såklart et spørsmål for å lure deg ut på glattisen, fordi andre faktorer enn vekt spiller inn til tross for at innlegget jeg siterte leder meg til å anta at du tror vekt er vekt og dette er svart/hvitt, ferdig snakka. Til tross for at du her kunne reddet iallfall litt av skinnet ditt ved å utbrodere meningene dine så går du istedet rett i fella og begynner med noe som ser mistenkelig ut som panisk tåkelegging, et valg som iallfall for meg er nærliggende å tro ble utløst av at du dro innlegget jeg siterte ut av kroppslige hulrom som opplever forbausende lite sollys, og rett og slett ikke kan utbrodere. Jeg føler egentlig for å gi deg rødt kort igjen, men det er mye morsommere å se deg sprelle ... :evil:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Det som er tyngre enn luft faller til bakken og det som er lettere flyver opp. 100 prosent forutsigbart på en flat jord. Den ene massen veier mer enn den andre. Og slik kan man lage en formel på masse og vekt.Det å lage fantasier om at månekloden er så mindre enn jordkloden og Jupiter er så stor så ville de forskjellige massene være tyngre og lettere alt ettersom de var på månen eller Jupiter er fantasi.

Så hvis man følger denne logikken skulle både 1 kg bly og 1 kg helium ramle i bakken med et smell, siden begge veier like mye? Eller?
Litt lei av at den spinnende ball skal ha eneretten på tyngdekraft. Hvor fort det ramler til bakken har vel med motstand i luft å gjøre. Er det forbeholdt spinnende ball og ikke en flat jord. Hvor dyp er en flat jord. Hva hviler en flat jord på? Det er ubesvarlige spørsmål likeså hva er 12 kilometer under jorden? Likeså at jorden er en spinnende ball om man ser vekk ifra at NASA har bekreftet det med "ekte" bilder. Likeså at universet er 13 milliarder lysår i distanse. Hva er bak det da?

 

Og det opp ned bildet av en by rød strek i tegnet i horisonten for å vise en kurve. Tror du virkelig jorden er så liten???

Dette her kunne vært et rimelig enkelt "Ja, helt klart" eller "Nei, fordi ..."-svar, men istedet unngår du i det hele tatt å adressere kommentaren min og begynner å raljere om hvorvidt en spinnende ball skal ha enerett på tyngdekraft, hvorpå du går helt av skinnene i noe som minner mistenkelig om å ro som f*en fordi de vanlige kildene dine ikke har "debunket" dette.

 

Det var såklart et spørsmål for å lure deg ut på glattisen, fordi andre faktorer enn vekt spiller inn til tross for at innlegget jeg siterte leder meg til å anta at du tror vekt er vekt og dette er svart/hvitt, ferdig snakka. Til tross for at du her kunne reddet iallfall litt av skinnet ditt ved å utbrodere meningene dine så går du istedet rett i fella og begynner med noe som ser mistenkelig ut som panisk tåkelegging, et valg som iallfall for meg er nærliggende å tro ble utløst av at du dro innlegget jeg siterte ut av kroppslige hulrom som opplever forbausende lite sollys, og rett og slett ikke kan utbrodere. Jeg føler egentlig for å gi deg rødt kort igjen, men det er mye morsommere å se deg sprelle ... :evil:

Ro deg ned. Har du lyst å skryte så skryt. Jeg tror at på en flat jord så oppfører tyngde seg på samme måte masse og vekt, størrelsen på massen og form vil avgjøre. Men forskjellen er at flat jordere tror ikke solen eller månen tiltrekker vann pågrunn av at det er en diger masse langt der ute. Vi tror ikke Cavendish eksperimentet utgjorde noe. Flere vitenskapsmenn er idag uenige om hva det er de måler når de gjør samme type eksperiment. Vi tror ikke at vi veier mer på nordpolen enn ved ekvator. Alt dette er bare på papir fordi Gravitasjon har formet alt i universet som baller selv om solsystemet og galaksene er diskformet. Så slutt å øs deg opp fordi du har lest mer av det jeg kaller kvasivitenskap.

https://youtu.be/D_j_SUAwafU

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke det aktuelt å bruke som svar for flat jordere, at helium har lavere tetthet enn luft, så heliumen stiger over.

Er det bare dere som kan bruke det som forklaring?

Det er jo aktuelt, men du har sikkert allerede glemt at da dette ble gjort var det noen som spurte hvordan heliumet vet hva som er opp og hva som er ned.

For det du sier med dette er at det er kun en funksjon av objektets egenskaper. Da må jo objektet selv kunne si hva som er opp og ned. For du har vel ikke tenkt å gå til det skrittet og si at det er en ekstern kraft som gir retningen håper jeg.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Alt kan ikke være rett frem kan det vel. Det nye innenfor alle tallene tidligere i tråden er at summen av de speilvendte binære tallene av de syv første ordene i første vers i bibelen summer til 2017(et nytt tall i tråden) men som er komposittrekkefølgetallet til 2368 som er summen av Jesus Kristus. Det er også et anagram av summen til første vers i bibelen 2701. Og det er også året i år. Litt stilig er det å bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73

Som er multiplikasjonen av 2701<--37*73

Ordet visdom "CHOKMA" på hebraisk har desse tallene i ordinær gematria 37 og standard gematria 73.

Triangulære summen av 73 er 2701 hvis du skjønner. 1+2+3=6 så triangulære summen av 3 er 6.

I år er det jødiske året 5777. Men i september etter rosh hashanna er året 5778, triangulære tallet til 109

1+2+3+4++++++++109=5778

Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12

 

Er alt tilfeldigheter?

Jeg har noen problemer med å forstå hva du snakker om her, så jeg håper du kan forklare meg følgende:
  • komposittrekkefølgetall - hva betyr dette uttrykket? Verken ordboka eller Google hjalp meg her.
  • Hvordan kommer du frem til at 2368 er summen av "Jesus Kristus"?
  • Hvordan kommer du frem til at summen av første vers i Bibelen er 2701?
  • Vis meg hvordan du "bryte ned til roten de syv summene av binærtallene til å bli 37 og 73" er du snill.
  • Hvorfor blander du desimalt titallssystem med en religiøs idé som prøver å lage symbolske tallsystem ut av et helt alfabet?
  • Ordet chokmah er en translitterasjon av חכמה, hvorfor bruker du gematri på en feilstavet translitterasjon?
  • Hva har det å si at det neste jødiske året er 5778, det trangulære tallet til 109? Det eneste det har til felles med noe tidligere nevnt er triangulære tall.
  • Jupiter skal ut av jomfrutegnets mage i september i år og skal krones med tolv stjerner og månen ved hennes føtter. Akkurat som i åpenbaringen 12 - med et kraftig nok teleskop (fra rett sted på jorda) kan jeg finne et uendelig antall stjerner og måner "rundt" Jupiter uavhengig av om jeg sjekker i september eller om et år, og jeg lurer på hva det har å gjøre med resten?
Jeg vil ikke skryte på meg å være en som kan mye matematikk, men jeg vil tro jeg kan litt mer enn gjennomsnittet i Norge.

 

 

Passer ikke helt inn i denne tråden. Hvis du vil kan du lese deg opp i den andre tråden jeg har om matematiske regelmessigheter i bibelen.

Men kan forklare at kompositter er tall som ikke er primtall. Og de har en rekkefølge de også. Slik det 12.primtallet er 37 og det 21. primtall er 73

Så er det 2017. komposittallet 2368

På gresk gematria slik nye testamentet var skrevet på gresk så blir Jesus 888(24*37) og Kristus 1480(40*37)

37 er et nøkkeltall.

Bryte ned til digitale roten kan være for eksempel tallet

24425

2+4+4+2+5=17

Så kan du bryte det helt ned til enkelt tall, da fortsetter du med summen du får 17

1+7=8

Svaret var ment til han som kikket på det jeg hadde skrevet om binære tall.

Ja det er utallige stjerner. Men de man kan se med det blotte øyet er løven sammensatt av 9 stjerner. Planeter kalte de før i tiden vandrende stjerner. De fant fort ut de fulgte rundt solen og kunne lage forutsigbare himmelkalkulatorer som Antykyera og Astrolabe. Mars Venus og Merkur vil være mellom jomfrutegnet og løven deromkring. Derfor kronet med tolv stjerner. Dette er i september og solen er i jomfrutegnet så da vil nok ikke se det på himmelen. Men et planetarium kan forutse det og det finnes en god del yt-videoer om 23. September 2017 nå og akkurat dette.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Litt lei av at den spinnende ball skal ha eneretten på tyngdekraft.

Den har jo ikke enerett på det, men om man skal se gravitasjon som et faktum, da må man jo gjøre det hele tiden, og jorda kunne rent fysisk ikke klare å være flat da gitt en viss masse så vil gravitasjonen bli så sterk at objektet drar seg sammen til en tilnærmet kule. Når objektet ikke er massivt nok, da ender man opp med disse gutta her.

 

Hvor fort det ramler til bakken har vel med motstand i luft å gjøre.

Akselerasjonen er 9,18m/s². Dette er gravitasjonskonstanten. Vekt er ikke en faktor. Atmosfære er ikke en faktor. En bowlingkule vil gjøre akkurat det samme i luft som i vakuum. Det har blitt bevist og verifisert utallige ganger i hundrevis av år, og aldri - tenk det, aldri - har man funnet avvik.

Ren vitenskaplig ærlighet tilsier da at man må anse dette som noe som alltid vil skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...