Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

Når det var noen greske filosofer som startet ideen om at jorda er en ball, hvordan skulle de som skrev GT i det hele tatt ha hørt om den teorien? Og de som skrev NT også... Paulus var vel den første som kom i kontakt med grekerne, og det ville vært latterlig å endre verdensoppfatningen på det tidspunktet, og pga noen ikke-jødiske filosofer.

Kan du vise til hvor det i bibelen står at jorden er flat?

 

Har jeg ikke prøvd å vise deg det før? Men bare ting som "jordens ender" passer med en flat jord.

Og at rekkefølgen i skapelsen ikke passer med en globusjord i et verdensrom. Men tror jeg har prøvd å forklare deg det før, så jeg tar ikke med alle tingene. Det finnes naturligvis nettsider en kan oppsøke, og youtube-videoer en kan se, hvis en virkelig lurer på spørsmålet.

 

Når jeg tilbakeviste den idiotiske påstanden om at det står at jorda er en flat sak med en dome over i bibelen tidligere i denne tråden så skrev du bare at jeg tolket det feil.

 

Kos deg https://answersingenesis.org/answers/books/taking-back-astronomy/the-universe-confirms-the-bible/

 

PS; Den linken er interresann for oss rundjordere også, tar ikke mange minuttene å skumme gjennom for å se at alt av bibelbevis Porc har presentert er feil.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er tyngre enn luft faller til bakken og det som er lettere flyver opp. 100 prosent forutsigbart på en flat jord. Den ene massen veier mer enn den andre. Og slik kan man lage en formel på masse og vekt.

Det å lage fantasier om at månekloden er så mindre enn jordkloden og Jupiter er så stor så ville de forskjellige massene være tyngre og lettere alt ettersom de var på månen eller Jupiter er fantasi.

 

Så hvis man følger denne logikken skulle både 1 kg bly og 1 kg helium ramle i bakken med et smell, siden begge veier like mye? Eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som er tyngre enn luft faller til bakken og det som er lettere flyver opp. 100 prosent forutsigbart på en flat jord. Den ene massen veier mer enn den andre. Og slik kan man lage en formel på masse og vekt.

Det å lage fantasier om at månekloden er så mindre enn jordkloden og Jupiter er så stor så ville de forskjellige massene være tyngre og lettere alt ettersom de var på månen eller Jupiter er fantasi.

 

Så hvis man følger denne logikken skulle både 1 kg bly og 1 kg helium ramle i bakken med et smell, siden begge veier like mye? Eller?

 

Gå et par sider tilbake så ser du at det spørsmålet alerede har blitt spurt. De nektet å svare....

Lenke til kommentar

 

 

 

Og at rekkefølgen i skapelsen ikke passer med en globusjord i et verdensrom. Men tror jeg har prøvd å forklare deg det før, så jeg tar ikke med alle tingene. Det finnes naturligvis nettsider en kan oppsøke, og youtube-videoer en kan se, hvis en virkelig lurer på spørsmålet.

 

Når jeg tilbakeviste den idiotiske påstanden om at det står at jorda er en flat sak med en dome over i bibelen tidligere i denne tråden så skrev du bare at jeg tolket det feil.

 

Kos deg https://answersingenesis.org/answers/books/taking-back-astronomy/the-universe-confirms-the-bible/

 

 

For noe søppel... tar ikke hensyn til at sola og månen ble stoppet over jorda flere ganger i Bibelen. Skal answers in genesis vite dette bedre enn den hebraiske kosmologiske modellen? Og at vår verden er Guds fothviler (engelsk, God's footstool).

 

Inneholder en heliumballong en kilo helium?

Sist jeg holdt i en heliumballong, virket den ikke å veie særlig mye.

Lenke til kommentar

Når jeg tilbakeviste den idiotiske påstanden om at det står at jorda er en flat sak med en dome over i bibelen tidligere i denne tråden så skrev du bare at jeg tolket det feil.

 

Kos deg https://answersingenesis.org/answers/books/taking-back-astronomy/the-universe-confirms-the-bible/

 

For noe søppel... tar ikke hensyn til at sola og månen ble stoppet over jorda flere ganger i Bibelen. Skal answers in genesis vite dette bedre enn den hebraiske kosmologiske modellen? Og at vår verden er Guds fothviler (engelsk, God's footstool).

 

Kom med noe annet enn "For noe søppel..." er du snill. Med en gang din flotte bibel sier noe annet enn det du mener så feier du det vekk med en slik idiotisk kommentar. Alt som ikke er din tolkning er feil. Den meningen du legger i diverse ting i bibelen er bare din mening, det er mange kristne som har såppass med vett at de takler sannheter som er skrevet i bibelen :)

 

https://snl.no/tolkning

Lenke til kommentar

Dere vil vite hvorfor gasser stiger oppover? Ville vært kjedelig her uten noe luft...

 

Hvorfor kan ikke 4:3 respektere min tolkning av Bibelen?

Det står også at jorda er satt på søyler, og at "alles øyne skal se det".

Djevelen tok Jesus med opp på et høyt fjell og viste ham "alle verdens riker".

 

Bring et bilde av en by som er opp-ned, eller en skog som er opp-ned. Bring it..!

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke 4:3 respektere min tolkning av Bibelen?

 

Du respekterer ikke andres tolkning så hvorfor skal jeg respektere din tolkning? Hver gang noen viser til noe i bibelen som motbeviser deg så forkaster du det som søppel eller feil.

 

Forvent å få det du gir ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bring et bilde av en by som er opp-ned, eller en skog som er opp-ned. Bring it..!

Jeg presenterer:

attachicon.gifDSC_0148.jpg

 

 

Seriøst? Nei, nå blir jeg mer og mer overbevist her...

 

Jeg har ihvertfall ikke et hårbånd med horn på, så vennligst ta meg mer seriøst...

 

Blir det ikke en nøtt for dere, hvorfor tyngdekraften ikke virker på gasser på samme måte som de tradisjonelle gjenstander som veier noe?

Lenke til kommentar

 

 

Bring et bilde av en by som er opp-ned, eller en skog som er opp-ned. Bring it..!

Jeg presenterer:

attachicon.gifDSC_0148.jpg

 

 

Seriøst? Nei, nå blir jeg mer og mer overbevist her...

 

Jeg har ihvertfall ikke et hårbånd med horn på, så vennligst ta meg mer seriøst...

 

Blir det ikke en nøtt for dere, hvorfor tyngdekraften ikke virker på gasser på samme måte som de tradisjonelle gjenstander som veier noe?

 

Du spurte om et bilde av en by opp ned... Hvordan ellers skulle det bildet sett ut?

 

Tyngdekraften virker på gasser, men siden helium har lavere tetthet enn luft, synker luften under heliumen, og heliumen stiger over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du spurte om et bilde av en by opp ned... Hvordan ellers skulle det bildet sett ut?

 

Tyngdekraften virker på gasser, men siden helium har lavere tetthet enn luft, synker luften under heliumen, og heliumen stiger over.

 

 

Hvordan skulle bildet sett ut? Omtrent slik, vil jeg tro. Men siden dere alltid sier at globusen ser ut til å ha rette sida opp, og at det ikke er noe opp eller ned i verdensrommet, var det overraskende at det dukket opp et bilde på få sekunder. Og det er vel bare et bilde som er snudd på.

 

Hvorfor er ikke det aktuelt å bruke som svar for flat jordere, at helium har lavere tetthet enn luft, så heliumen stiger over.

Er det bare dere som kan bruke det som forklaring?

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke det aktuelt å bruke som svar for flat jordere, at helium har lavere tetthet enn luft, så heliumen stiger over.

Er det bare dere som kan bruke det som forklaring?

 

Fordi dere sier at tyngdekraft/gravitasjon ikke er en ting og da må nødvendigvis kunnskapen rundt vekt, masse og den effekten være feil. Dere kan dermed ikke bruke det som forklaring fordi dere sier selv at den forklaringen er feil.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men om det finnes en tyngdefunksjon på flat jord, behøver jo ikke alt vi erfarer om tyngde og letthet, være feil.

 

En sentral erfaring er at noe er tungt å løfte, mens noe annet er lett å løfte. Ingen vil jo være så dumme at de benekter det, selv ikke flat jordere :)

Lenke til kommentar

Men om det finnes en tyngdefunksjon på flat jord, behøver jo ikke alt vi erfarer om tyngde og letthet, være feil.

 

En sentral erfaring er at noe er tungt å løfte, mens noe annet er lett å løfte. Ingen vil jo være så dumme at de benekter det, selv ikke flat jordere :)

 

Så du tror på gravitasjon nå altså?

Lenke til kommentar

 

Så du tror på gravitasjon nå altså?

 

At noe er lett, og noe tungt å løfte, er ikke noe bevis på at jorda er en ball i et solsystem som ble dannet ved big bang og gravitasjon...

 

men tilogmed noe med vekt, 1kg helium f.eks kan jo sveve? Selvom det veier en kilo?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...